Bruiloft feestavond
zondag 30 augustus 2020 om 09:14
Binnenkort ben ik uitgenodigd op een bruiloft op het feest vanaf 21 uur. Bij een builoftsfeest denk ik aan flink feesten dus dansen, polonaise enz.
Iemand ervaring met bruiloft in coronatijd?
Is het de bedoeling dat je aan een tafel blijft zitten? Mag je wel dansen? Hoe gaan ze om met dronken mensen die het afstand houden vergeten?
Twijfel om af te melden, vanwege angst voor corona. Aan de andere kant is dit niet leuk voor het bruidspaar en ben ik eraan toe om een keer erop uit te gaan en is een bruiloft natuurlijk hartstikke leuk.
Iemand ervaring met bruiloft in coronatijd?
Is het de bedoeling dat je aan een tafel blijft zitten? Mag je wel dansen? Hoe gaan ze om met dronken mensen die het afstand houden vergeten?
Twijfel om af te melden, vanwege angst voor corona. Aan de andere kant is dit niet leuk voor het bruidspaar en ben ik eraan toe om een keer erop uit te gaan en is een bruiloft natuurlijk hartstikke leuk.
zondag 30 augustus 2020 om 11:24
Ik zou niet gaan. Je behoort niet tot de intimi want je bent niet voor 't eten uitgenodigd. Je bent dus vooral welkom voor het gevulde envelopje. En het feit dat ze naast hun daggasten ook nog extra mensen laten komen 's avonds, voorspelt naar mijn idee niet veel goeds wat betreft hun bereidheid zich aan de maatregelen te houden.
zondag 30 augustus 2020 om 11:25
Is dit niet borrelpraat? De locatie in kwestie weet ook dat ze diep in de problemen zitten als regels worden genegeerd.suzet schreef: ↑30-08-2020 09:26Ik heb net een bruiloftsfeest afgeslagen vanwege corona.
Bruidspaar had een prachtige locatie met ophaalbrug. De ophaalbrug zou omhoog gaan en wanneer er controle zou komen en de brug dus omlaag moest zou iedereen al op de hoogte gesteld zijn en afstand houden. Niet echt iets waar ik nu tussen wilde feesten, helaas.
zondag 30 augustus 2020 om 11:33
Zou ik ook denken ja. Mensen komen soms wat later of willen eerder weg en qua brandveiligheid kan ik mij dit ook niet voorstellen.Edelhertje schreef: ↑30-08-2020 11:25Is dit niet borrelpraat? De locatie in kwestie weet ook dat ze diep in de problemen zitten als regels worden genegeerd.
zondag 30 augustus 2020 om 11:44
Wij zouden in oktober gaan trouwen en onze locatie zei: “Je moet zitten, maar we kunnen jullie gasten niet vastbinden dus tja...”Edelhertje schreef: ↑30-08-2020 11:25Is dit niet borrelpraat? De locatie in kwestie weet ook dat ze diep in de problemen zitten als regels worden genegeerd.
Onze vriendenkring (95% van onze gasten) zou ons voor gek verklaren als we tijdens onze bruiloft de coronaregels aan onze laars zouden lappen. We hebben onze bruiloft daarom uitgesteld.
zondag 30 augustus 2020 om 11:50
Als het goede vrienden of naaste familie betreft dan zou je daggast zijn.Betty_Slocombe schreef: ↑30-08-2020 11:36Wanneer het goede vrienden of familie betreft, zou ik gaan. Dat hoort zo. Die arme zielen kunnen het verder ook niet helpen. Als je geen echte band met het bruidspaar hebt, kun je het zelf bepalen.
Ben je dat niet dan sta je niet hoog genoeg op de prioriteitenlijst om hier een verplicht nummertje in te zien.
zondag 30 augustus 2020 om 11:52
maandag 31 augustus 2020 om 23:18
Ik heb volgende maand een bruiloft en zie het eerlijk gezegd niet zitten met het feest in de avond. Locatie(binnen) lijkt mij te klein voor de 1,5 meter regel tussen huishoudens. Overdag kan nog wel want dan is het buiten maar ook daar twijfel ik over de ruimte. Bruidspaar wil niets horen over onmogelijkheden en lijkt zich zelf steeds minder te houden aan de regels. Ik val ook nog eens in de risicogroep. Denk dat ik maar wegga zodra het mis dreigt te gaan.
maandag 31 augustus 2020 om 23:23
Dan zou ik helemaal niet gaan. Als het bruidspaar zo respectloos met de gezondheid van hun gasten om wil springen, dan zou ik me niet geroepen voelen er naartoe te gaan.Jojanneke12 schreef: ↑31-08-2020 23:18Ik heb volgende maand een bruiloft en zie het eerlijk gezegd niet zitten met het feest in de avond. Locatie(binnen) lijkt mij te klein voor de 1,5 meter regel tussen huishoudens. Overdag kan nog wel want dan is het buiten maar ook daar twijfel ik over de ruimte. Bruidspaar wil niets horen over onmogelijkheden en lijkt zich zelf steeds minder te houden aan de regels. Ik val ook nog eens in de risicogroep. Denk dat ik maar wegga zodra het mis dreigt te gaan.
maandag 31 augustus 2020 om 23:37
Ben ik met je eens maar ik heb een taak op de bruiloft(toegezegd voor corona) en zonder mij is er geen trouwfeestredbulletje schreef: ↑31-08-2020 23:23Dan zou ik helemaal niet gaan. Als het bruidspaar zo respectloos met de gezondheid van hun gasten om wil springen, dan zou ik me niet geroepen voelen er naartoe te gaan.
maandag 31 augustus 2020 om 23:37
Ik heb eergisteren een 25jarighuwelijksfeest afgezegd dat over 2 weken gevierd wordt met 95 gasten. Na mijn afmelding volgden er meer. Alsof niemand als eerste durft af te zeggen ofzo.
Ik snap dat het een mijlpaal is, maar snap niet dat je dan niet volgend jaar kunt vieren dat je al 26 jaar getrouwd bent. We zitten in een pandemie en er gebeuren daardoor wel ergere dingen dan een feestje dat niet doorgaat.
Zo denk ik ook over trouwfeesten. Ik snap dat je het officiele gedeelte door wilt/moet laten gaan, maar het feest savonds, nee dat snap ik niet.
Ik snap dat het een mijlpaal is, maar snap niet dat je dan niet volgend jaar kunt vieren dat je al 26 jaar getrouwd bent. We zitten in een pandemie en er gebeuren daardoor wel ergere dingen dan een feestje dat niet doorgaat.
Zo denk ik ook over trouwfeesten. Ik snap dat je het officiele gedeelte door wilt/moet laten gaan, maar het feest savonds, nee dat snap ik niet.
dinsdag 1 september 2020 om 00:09
Zulke dingen vind ik altijd zo irritant en ik heb dan ook wel eens van waarom moet ik nou alweer de eerste zijn die het aangeeft?!funnymiss schreef: ↑31-08-2020 23:37Ik heb eergisteren een 25jarighuwelijksfeest afgezegd dat over 2 weken gevierd wordt met 95 gasten. Na mijn afmelding volgden er meer. Alsof niemand als eerste durft af te zeggen ofzo.
dinsdag 1 september 2020 om 00:16
Wat is er in 's hemelsnaam tof aan een zittend avondfeest zonder muziek of dans?
Wat valt er dan nog te doen behalve misschien een paar stukjes (waar je na een uur ook weer klaar mee bent)?
Ik zou passen en geen zin hebben in zo'n doodsaaie avond.
Hier in België worden de meeste trouwfeesten gewoon afgelast / uitgesteld.
Wat valt er dan nog te doen behalve misschien een paar stukjes (waar je na een uur ook weer klaar mee bent)?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 1 september 2020 om 00:24
Wissewis schreef: ↑01-09-2020 00:16Wat is er in 's hemelsnaam tof aan een zittend avondfeest zonder muziek of dans?
Of met muziek maar niet mogen dansen en/of meezingen. Zit je aan je tafeltje. Als je alleenstaand bent of gewoon alleen naar het feest zit je gezellig op 1,5 meter van iedereen en als de muziek dan hard staat kun je niet eens een gesprek voeren want dan moet je schreeuwen en dat mag weer niet. Heel gezellig inderdaad.
dinsdag 1 september 2020 om 08:56
Naar mijn idee is het echt heel verschillend per paar en per locatie.
Wij hebben zelf ons grote feest uitgesteld en doen het dus nu met receptie (zittend aan hoge tafels in een mooie tent) en een uitgebreid diner. Echt een hele feestavond zonder dansen lijkt me saai.
Ik zou wel verwachten dat het bruidspaar of de ceremoniemeesters je op de hoogte brengen. Als dat niet zo is zou ik wel vrezen dat er niet aan regels wordt gehouden.
Wij hebben zelf ons grote feest uitgesteld en doen het dus nu met receptie (zittend aan hoge tafels in een mooie tent) en een uitgebreid diner. Echt een hele feestavond zonder dansen lijkt me saai.
Ik zou wel verwachten dat het bruidspaar of de ceremoniemeesters je op de hoogte brengen. Als dat niet zo is zou ik wel vrezen dat er niet aan regels wordt gehouden.
dinsdag 1 september 2020 om 09:13
Wat een asociaal bruidspaar! Ik zou ook niet naar dat feest gaan.suzet schreef: ↑30-08-2020 09:26Ik heb net een bruiloftsfeest afgeslagen vanwege corona.
Bruidspaar had een prachtige locatie met ophaalbrug. De ophaalbrug zou omhoog gaan en wanneer er controle zou komen en de brug dus omlaag moest zou iedereen al op de hoogte gesteld zijn en afstand houden. Niet echt iets waar ik nu tussen wilde feesten, helaas.
Heel dom ook. Wat als er een ongeluk gebeurt, brand uitbreekt of een gast krijgt een hartinfarct ? De hulpdiensten moeten ALTIJD snel toegang kunnen krijgen.
Daar hebben ze vast niet aan gedacht.
Echt heel erg onverantwoord.
dinsdag 1 september 2020 om 09:18
Ik heb binnenkort ook een feestje. Degene die het geeft gaf al aan dat iedereen kan zitten en voldoende afstand houdt, maar dat het wel saai is als er niet gedanst kan worden, dus dat dat misschien toch gaat gebeuren. “We zien wel”, zei hij. Aangezien ik diegene daarna een tijd niet kan zien, wil ik wel graag gaan, maar ik kijk het even aan en desnoods ga ik heel snel weer als men zich niet aan de regels houdt. Juist bij dit soort feestjes worden veel mensen besmet, ik zit daar echt niet op te wachten.
Misschien verander ik nog van gedachten en ga ik helemaal niet.
Misschien verander ik nog van gedachten en ga ik helemaal niet.
dinsdag 1 september 2020 om 09:26
Netjes.
dinsdag 1 september 2020 om 12:31
Hier ook een e-mail van de ceremoniemeester met de richtlijnen maar ik betwijfel of naleving van de richtlijnen kan worden gegarandeerd want grote kans dat het bruidspaar en een aantal gasten zich daar niet aan gaat houden. Lastig voor de ceremoniemeester lijkt mij want die doet zo zijn best maar het bruidspaar beslist uiteindelijk.
dinsdag 1 september 2020 om 12:58
Dat was tijdens een fotomoment buiten op het bordes van de trouwlocatie. Wel typisch dat sommigen daarmee dan weer de polonaise gaan goedpratenTsumTsum schreef: ↑30-08-2020 11:52De polonaise zal er niet in zitten, dansen ook niet tenzij met je eigen partner of op afstand. Volgens mij was het inderdaad de bedoeling dat als je gasten vooral aan een tafel blijven zitten op 1,5 meter afstand.
Maar goed als Grapperhaus al niet eens het goede voorbeeld kan geven...