Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Complottheorieën

20-03-2020 13:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ben ik de enige die zich helemaal gek maakt na complottheorieën over corona gelezen te hebben? Dat maakt mij momenteel banger dan het virus zelf. Moet even van mij af schrijven, vandaar dit bericht.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoeging vanuit moderators: Bij deze willen wij de lezers en meepraters in dit toipc erop wijzen dat niet alles wat je op het internet (en daarbij het VIVA forum) leest, op waarheid berust. Raadpleeg daarvoor altijd officiele bronnen zoals het RIVM.

Vriendelijke groet, Moderatorteam Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-05-2020 16:09
47.95% gewijzigd
En het pentagon

https://youtu.be/0SL2PzzOiF8
Dit zijn de enige beelden van de impact van het vliegtuig.
Ik vind het bijzonder twijfelachtig, gewoon met een dosis gezond verstand.
Dat een van de beste beveilgde gebouwen niet meer beelden heeft.
Alsof er geen bewakings camera's op het terrein staan......
Ook niemand van de burgers heeft een film opname gemaakt.
Alsof je een boeing met een spandwijdte van hoeveel meter niet hoort of ziet aankomen...
tantejans schreef:
22-05-2020 22:21
Ik heb toch eerder al geschreven dat ik bang ben dat de democratie zo langzamerhand verdwijnt?
Hele specifieke antwoorden kan ik natuurlijk ook niet geven.
Het lijkt wel een kruisverhoor op deze manier.

Ja dag, je wil dus gewoon niet in gaan op hele basale vragen bij de stellingen die je neer plempt.

Dat is typerend. Constant van allerlei dingen hier neerplempen en als er dan een inhoudelijke vraag is ben je niet thuis. Net zoals anderen met het verongelijkte excuus dat je niet serieus genomen wordt. Dat is omdat je geen serieuze inhoud kan geven aan je gezwets.

Dus nogmaals : arm arm arm kind.
Ddennis schreef:
22-05-2020 22:18
Op de beelden zie je duidelijk gesmolten staal uit de torens stromen.
Ook zie je op de beelden tussen het puin duidelijk poelen van gesmolten staal te zien.
De brandweer mannen bevestigen dit ook in interviews vlak na de in een storting.

En dat kan dus niet een gevolg zijn van 'controlled demolition'. Dat zou jij als staalsmeltdeskundige toch moeten bevestigen :idee:
-Shifty- schreef:
22-05-2020 23:29
Ja dag, je wil dus gewoon niet in gaan op hele basale vragen bij de stellingen die je neer plempt.

Dat is typerend. Constant van allerlei dingen hier neerplempen en als er dan een inhoudelijke vraag is ben je niet thuis. Net zoals anderen met het verongelijkte excuus dat je niet serieus genomen wordt. Dat is omdat je geen serieuze inhoud kan geven aan je gezwets.

Dus nogmaals : arm arm arm kind.
Je pikt nu ook net toevallig deze éne post ertussenuit om alle andere dingen die ik ook heb gezegd in 1 klap te bagetalliseren, met exact hetzelfde bekende riedeltje wat net zulk inhoudsloos gezwets is als wat je mij verwijt.

Ik vind het jammer dat je zo aanvallend en neerbuigend doet, want eigenlijk is het wel fijn als je elkaar scherp houdt natuurlijk en als je een beetje wordt uitgedaagd om te sparren en een gesprek voer je natuurlijk niet alleen en hopelijk altijd met een beetje respect.

Dus jammer dat je op de man speelt.
tantejans schreef:
22-05-2020 23:40
Je pikt nu ook net toevallig deze éne post ertussenuit om alle andere dingen die ik ook heb gezegd in 1 klap te bagetalliseren, met exact hetzelfde bekende riedeltje wat net zulk inhoudsloos gezwets is als wat je mij verwijt.

Ik vind het jammer dat je zo aanvallend en neerbuigend doet, want eigenlijk is het wel fijn als je elkaar scherp houdt natuurlijk en als je een beetje wordt uitgedaagd om te sparren en een gesprek voer je natuurlijk niet alleen en hopelijk altijd met een beetje respect.

Dus jammer dat je op de man speelt.

Ja dag. Alsof het alleen deze post is waarbij je niet op de inhoud in durft te gaan :bye:
Je bagatelliseert jezelf.
Ik vind het sneu voor jezelf omdat je blijkbaar wel weet dat je onzin verkondigt maar schijnbaar niet de middelen hebt om er anders mee om te gaan.

Maar dat je je kind hierin mee sleept vind ik echt heel erg kwalijk. Dat je een kind dit aan doet is echt heel heel heel erg kwalijk. Dat je een van jou afhankelijk klein lief mensenleven vanaf de grond af aan verkloot omdat je niet de ballen hebt om jezelf te corrigeren vind ik echt heel erg.
-Shifty- schreef:
22-05-2020 23:42
Ja dag. Alsof het alleen deze post is waarbij je niet op de inhoud in durft te gaan :bye:
Je bagatelliseert jezelf.
Natuurlijk ga ik wel op de inhoud in, het is alleen niet wat jij wilt horen blijkbaar.
Ook nodigt je manier van communiceren niet uit tot een normaal gesprek, je komt nogal aanvallend over.
-Shifty- schreef:
22-05-2020 23:47
Ik vind het sneu voor jezelf omdat je blijkbaar wel weet dat je onzin verkondigt maar schijnbaar niet de middelen hebt om er anders mee om te gaan.

Maar dat je je kind hierin mee sleept vind ik echt heel erg kwalijk. Dat je een kind dit aan doet is echt heel heel heel erg kwalijk. Dat je een van jou afhankelijk klein lief mensenleven vanaf de grond af aan verkloot omdat je niet de ballen hebt om jezelf te corrigeren vind ik echt heel erg.
Nogmaals, als op de man spelen alles is wat je hebt dan :moon:
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
22-05-2020 22:24
Ik heb geen verstand van staal maar ik vind het wel vreemd dat ze een leesbaar papieren paspoort uit die ravage hebben gehaald.
En dat is nu precies een van die dingen die het allemaal zo vreemd maakt.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
22-05-2020 22:24
Ik heb geen verstand van staal maar ik vind het wel vreemd dat ze een leesbaar papieren paspoort uit die ravage hebben gehaald.
Mss tijd om je te realiseren dat de werkelijkheid vaak bizarder is dan de fantasie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Manonna schreef:
23-05-2020 00:28
En dat is nu precies een van die dingen die het allemaal zo vreemd maakt.
Ik heb op Tv wel eens een programma gezien over huizen waar een brand had gewoed. Heel de huisraad was verwrongen en verpulverd tot as, maar toch vonden ze nog kleine dingen, zoals bijvoorbeeld een foto die nog bijna ongeschonden was. Ik denk dat zulke dingen, zoals bijvoorbeeld ook zo'n paspoort, net in een luwte tussen het puin kunnen liggen die ze beschermt tegen het vuur.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een documentaire gezien over dat 911 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering en er veel over gelezen destijds en er zijn inderdaad heel veel dingen die verdacht zijn of niet kloppen. Ik zou er een (spreekwoordelijke) moord voor plegen om te weten wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Aan de andere kant is het zo bizar dat ik er maar gewoon vanuit ga dat deze hele complottheorie niet klopt, dan kan ik het verder gewoon vergeten en ‘s nachts lekker slapen 8-)
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
22-05-2020 23:04
Daar heb ik vanmiddag juist een uitgebreide reactie op gegeven, ik moest werken, dus het kostte me mijn pauze en nu zeg jij dat ik daar niet op heb gereageerd.
Dat klopt niet, maar goed;

Ik denk dat je in balans moet zijn met je emoties en in contact met je gevoel.
Niet overal achteraan hollen, maar ook niet je volledig afsluiten van je intuïtieve gevoel.
Onze intuïtie is er niet voor niks.
Het heeft echt wel een functie.
Met denken alleen los je niet alles op, met gevoel alleen ook niet.
Ja, dat antwoord heb ik gelezen.

Nog eens wat ik al 5x gevraagd heb en waar je elke keer vakkundig omheen weet te lezen: wat als de intuïtie van de één iets anders zegt dan van de ander? Is mijn intuïtie gelijkwaardig aan die van jou?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2020 09:18
Ik heb wel eens een documentaire gezien over dat 911 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering en er veel over gelezen destijds en er zijn inderdaad heel veel dingen die verdacht zijn of niet kloppen. Ik zou er een (spreekwoordelijke) moord voor plegen om te weten wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Aan de andere kant is het zo bizar dat ik er maar gewoon vanuit ga dat deze hele complottheorie niet klopt, dan kan ik het verder gewoon vergeten en ‘s nachts lekker slapen 8-)
Wat schrijft @Solomio hierboven? ;-)

Wat is werkelijkheid en wat is fantasie?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
nicole123 schreef:
23-05-2020 09:23
Ja, dat antwoord heb ik gelezen.

Nog eens wat ik al 5x gevraagd heb en waar je elke keer vakkundig omheen weet te lezen: wat als de intuïtie van de één iets anders zegt dan van de ander? Is mijn intuïtie gelijkwaardig aan die van jou?
Waarom open je geen topic over intuïtie vs verstand?
Sowieso zit je te drammen.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
23-05-2020 09:36
Waarom open je geen topic over intuïtie vs verstand?
Sowieso zit je te drammen.
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
23-05-2020 09:25
Wat schrijft @Solomio hierboven? ;-)

Wat is werkelijkheid en wat is fantasie?
Klopt, maar als het echt is, dan weet ik het liever niet. Of ik moet zeker weten dat het zo is, maar waarschijnlijk zal zoiets nooit uitkomen.
tantejans schreef:
23-05-2020 09:36
Waarom open je geen topic over intuïtie vs verstand?
Sowieso zit je te drammen.
Ik vind het anders een hele valide vraag in dit topic
tantejans schreef:
22-05-2020 23:51
Natuurlijk ga ik wel op de inhoud in, het is alleen niet wat jij wilt horen blijkbaar.
Ook nodigt je manier van communiceren niet uit tot een normaal gesprek, je komt nogal aanvallend over.

Je wordt de hele tijd uitgenodigd voor een normaal gesprek, maar het maakt niet uit wat een ander zegt of vraagt; je gaat er niet op in maar blijft je eigen riedeltje afdraaien. Je draait er omheen. Het is dus eerder een kwestie dat jij het niet wil zeggen dan dat een ander het niet wil horen.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
22-05-2020 21:56
Wat betreft het staal nee dan neem ik die niet zo serieus. Omdat het smelten van staal al 20 jaar mn vakgebied is.
Daarbij alles staat in brand.
Zo heet dat het staal smelt... bij de inslag een enorme vuurbal en hitte vrij komt...
En 1 papierenpaspoort van de kapers vinden ze dan in de puin terug... ik vind het ongeloofwaardig.
Staal wordt zachter bij 1100 graden, staat in 1 van de debunking reports te lezen. Dus dan kan de skeletconstructie van de bovengelegen verdiepingen niet meer dragen.

En over dat paspoort. Er is ook kleding, delen van meubilair, ordnermappen etc. en ander materiaal gevonden dat niet verbrand is. Het was geen allesverwoestende brand.
Astromeria schreef:
23-05-2020 09:50
Ik vind het anders een hele valide vraag in dit topic
Ik heb gisteren overdag avond 2 x antwoord gegeven op de vraag wat ik van onderbuikgevoelens vind, lees gewoon even terug.
Daarbij vind ik de vraag wiens gevoel belangrijker zou zijn een absurde vraag.
Shifty mag gewoon zijn punt maken zonder mij woorden in de mond te proberen te leggen, zonder aanvallend te zijn en zonder te proberen om allerlei dingen uit mij te trekken die hij blijkbaar graag wil horen.
-Shifty- schreef:
23-05-2020 09:58
Je wordt de hele tijd uitgenodigd voor een normaal gesprek, maar het maakt niet uit wat een ander zegt of vraagt; je gaat er niet op in maar blijft je eigen riedeltje afdraaien. Je draait er omheen. Het is dus eerder een kwestie dat jij het niet wil zeggen dan dat een ander het niet wil horen.
Wat wil ik niet zeggen dan?
amarna schreef:
23-05-2020 10:01
Staal wordt zachter bij 1100 graden, staat in 1 van de debunking reports te lezen. Dus dan kan de skeletconstructie van de bovengelegen verdiepingen niet meer dragen.

En over dat paspoort. Er is ook kleding, delen van meubilair, ordnermappen etc. en ander materiaal gevonden dat niet verbrand is. Het was geen allesverwoestende brand.
Zachter ja.
Maar als de beelden terug kijkt zie je gesmolten staal uit de torens stromen. Tussen het puin zie je roodgloeide stalen delen liggen. Je ziet poelen gesmolten staal. Brandweer lieden bevestigen dit wat je ook gewoon in intervieuws kunt horen.
Staal smelt en wordt niet rood bij 1100 graden.
Maar genoeg over het wtc.
Denk wat je wilt. Voor mij zijn er teveel rare dingen.
pamelacourson schreef:
23-05-2020 09:18
Ik heb wel eens een documentaire gezien over dat 911 een vooropgezet plan was van de Amerikaanse regering en er veel over gelezen destijds en er zijn inderdaad heel veel dingen die verdacht zijn of niet kloppen. Ik zou er een (spreekwoordelijke) moord voor plegen om te weten wat er daadwerkelijk gebeurd is.
Aan de andere kant is het zo bizar dat ik er maar gewoon vanuit ga dat deze hele complottheorie niet klopt, dan kan ik het verder gewoon vergeten en ‘s nachts lekker slapen 8-)

Het is iets wat bij elke grote gebeurtenis ontstaat. Het is het in praktijk brengen van de geschokte uitdrukking 'dit kan toch niet waar zijn!'

Gedragen door hun ongeloof als gevolg van de confrontatie met iets schokkends, projecteren ze hun weerstand op details. En vanuit die details wordt hun hang naar een complot gevoed. Het grote verhaal van het complot is niet belangrijk, het gaat om het weerstand bieden aan de reguliere verklaring; dit kan toch niet waar zijn!
Ddennis schreef:
23-05-2020 10:10
Zachter ja.
Maar als de beelden terug kijkt zie je gesmolten staal uit de torens stromen. Tussen het puin zie je roodgloeide stalen delen liggen. Je ziet poelen gesmolten staal. Brandweer lieden bevestigen dit wat je ook gewoon in intervieuws kunt horen.
Staal smelt en wordt niet rood bij 1100 graden.
Maar genoeg over het wtc.
Denk wat je wilt. Voor mij zijn er teveel rare dingen.

-Shifty- schreef:
22-05-2020 23:33
En dat kan dus niet een gevolg zijn van 'controlled demolition'. Dat zou jij als staalsmeltdeskundige toch moeten bevestigen :idee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven