“Coronapas”
maandag 13 september 2021 om 11:54
donderdag 16 september 2021 om 15:48
Dat lijkt mij juist te worden versterkt door niet te vaccineren...Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:44Zo langzaam trek ik ook dat in twijfel. Er wordt enorm gewaarschuwd voor hyperinflatie door het bijdrukken van enorme sommen geld.
Maar goed, dat is een ander topic denk ik..
donderdag 16 september 2021 om 15:51
[...]Chienandalou schreef: ↑16-09-2021 15:46Bijdrukken kost net zo goed geld. Het goedkoopst is zo snel mogelijk de vaccinatiegraad hoog hebben zodat alles weer open kan zonder restricties en steun. En dat gaat dus middels testen en vaccins ‘gratis’ aanbieden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2021 16:23
Reden: misinformatie
Reden: misinformatie
47.49% gewijzigd
donderdag 16 september 2021 om 15:51
Jeetje, nou doe je je wel heel dom voor. Kijk even naar de context. Ik had het over jouw (?) idee dat 100 euro cadeau geven bij een vaccinatie een goeie is! In die context had ik het over de "gratis" vaccins. Natuurlijk betalen we allemaal indirect mee aan de luxe van vaccins en testen.
donderdag 16 september 2021 om 15:55
Maar je komt hier niet om bewust leugens en desinformatie te verspreiden om zo twijfelaars nog meer angst aan te jagen?Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:51Ik begrijp je redenering maar twijfel omdat hoe langer hoe meer bekend wordt dat de vaccins niet werken tegen mutaties. Deze vaccins blijken te specifiek te zijn. Dat zou betekenen dat we aan de gang blijven voor elke mutatie een prik.
Tevens kan het zo zijn dat dus volledig gevaccineerden weer als niet gevaccineerd worden aangemerkt als ze de booster niet nemen. Dan zouden deze mensen dus weer aan de PCR moeten gaan. Dat kost allemaal enorm veel.
Ik wil ook absoluut die booster niet meer, ik ben er bang voor geworden na mijn eerste ervaring.
donderdag 16 september 2021 om 15:56
Het hele principe van zorgverzekeringen is dat we betalen voor hen die zorg nodig hebben. Of dat diabetes, reuma, hartkwalen, kanker of wat dan ook is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-09-2021 16:22
Reden: complottheorie
Reden: complottheorie
23.41% gewijzigd
donderdag 16 september 2021 om 15:56
Tegen welke mutaties werken ze niet dan? Want ik lees juist steeds het omgekeerde.Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:51Ik begrijp je redenering maar twijfel omdat hoe langer hoe meer bekend wordt dat de vaccins niet werken tegen mutaties. Deze vaccins blijken te specifiek te zijn. Dat zou betekenen dat we aan de gang blijven voor elke mutatie een prik.
Tevens kan het zo zijn dat dus volledig gevaccineerden weer als niet gevaccineerd worden aangemerkt als ze de booster niet nemen. Dan zouden deze mensen dus weer aan de PCR moeten gaan. Dat kost allemaal enorm veel.
Ik wil ook absoluut die booster niet meer, ik ben er bang voor geworden na mijn eerste ervaring.
donderdag 16 september 2021 om 15:58
Iets een leugen noemen maakt het geen leugen.
Hoe kom je er toch steeds bij dat ik hier bewust leugens verspreid.
Je hoeft het toch niet te geloven?
donderdag 16 september 2021 om 15:58
bedoel je niet de chip, die meegespoten werd met het vaccin?????Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:56Het hele principe van zorgverzekeringen is dat we betalen voor hen die zorg nodig hebben. Of dat diabetes, reuma, hartkwalen, kanker of wat dan ook is.
Je kunt ook stellen dat vele ziekten te voorkomen zouden zijn door gezondere leefgewoonten.
Pas maar op, straks gaat die QR nog meten wat je consumeert en krijg je straf als daar suiker of alcohol in zit![]()
donderdag 16 september 2021 om 15:59
Je deed net alsof de overheid iets kado deed aan de burgers, maar dat is gewoon een vrij rare stelling. We betalen het allemaal.Lacuba schreef: ↑16-09-2021 15:51Jeetje, nou doe je je wel heel dom voor. Kijk even naar de context. Ik had het over jouw (?) idee dat 100 euro cadeau geven bij een vaccinatie een goeie is! In die context had ik het over de "gratis" vaccins. Natuurlijk betalen we allemaal indirect mee aan de luxe van vaccins en testen.
Ook die 100 euro betalen we zelf, maar op deze manier lok je gewoon mensen.
Ik zie sowieso niet in waarom je die 100 euro niet wil geven om de vaccinatiegraad op te pimpen.
donderdag 16 september 2021 om 16:02
je krijgt al snel een zure tegenreactie, dat mensen bij een volgend vaccin gaan wachten, tot de overheid een bonus uitkeertDS1971 schreef: ↑16-09-2021 15:59Je deed net alsof de overheid iets kado deed aan de burgers, maar dat is gewoon een vrij rare stelling. We betalen het allemaal.
Ik zie sowieso niet in waarom je die 100 euro niet wil geven om de vaccinatiegraad op te pimpen.
Je kunt beter, een flinke prijs verloten onder iedereen die geprikt is.Iedereen doet mee, iedereen heeft evenveel kans, mits je een Vaccin hebt gehaald. Je krijgt een lot na je 2e prik
donderdag 16 september 2021 om 16:02
Ik noem het geen leugen en stelde een simpele vraag hierover. Zou je die ajb willen beantwoorden?Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:58Iets een leugen noemen maakt het geen leugen.
donderdag 16 september 2021 om 16:03
Nu is dat nog niet aan de orde en lijkt het vrij goed te gaan. Maar stel dat er meerdere mutaties komen waarbij huidige vaccins niet afdoende werken.Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:51Ik begrijp je redenering maar twijfel omdat hoe langer hoe meer bekend wordt dat de vaccins niet werken tegen mutaties. Deze vaccins blijken te specifiek te zijn. Dat zou betekenen dat we aan de gang blijven voor elke mutatie een prik.
Dan wordt de keuze:
niets doen: Weer maatregelen, steunpakketten, hoger ziekteverzuim in alle sectoren, overbelasting ziekenhuizen.
Of je kiest voor een kleine aanpassing vaccin (goedkoper dan volledig nieuw vaccin ontwikkelen) en makkelijk toegang tot testen zodat de zorg weer uitgestelde zorg kan oppakken, zorgpersoneel op adem kan komen en de economie grotendeels ‘gewoon’ kan doordraaien.
Optie 1 is een stuk duurder dan optie 2. Daarnaast is optie 2 ook beter voor ons algeheel welbevinden me dunkt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 16 september 2021 om 16:04
Wat ik al schreef: geef dan iedereen die al geweest is ook 100 euro.lilalinda schreef: ↑16-09-2021 16:02je krijgt al snel een zure tegenreactie, dat mensen bij een volgend vaccin gaan wachten, tot de overheid een bonus uitkeert
Je kunt beter, een flinke prijs verloten onder iedereen die geprikt is.Iedereen doet mee, iedereen heeft evenveel kans, mits je een Vaccin hebt gehaald. Je krijgt een lot na je 2e prik
Loterij weet ik niet. Houdt de doelgroep van gokken?
donderdag 16 september 2021 om 16:04
Ook al geprobeerd in het land der onbeperkte mogelijkhedenlilalinda schreef: ↑16-09-2021 16:02je krijgt al snel een zure tegenreactie, dat mensen bij een volgend vaccin gaan wachten, tot de overheid een bonus uitkeert
donderdag 16 september 2021 om 16:06
Maar dat wordt helemaal niet hoe langer hoe meer bekend! Als de immuniteit bereikt is zullen we niet (en zeker niet allemaal) aan de booster moeten. En zelfs als dat voor bepaalde groep wel zo is dan is het ook niet erg als een deel hem niet zou nemen. Ik heb helemaal niemand in mijn omgeving die ook maar iets van bijwerkingen heeft gemerkt bijvoorbeeld. Dus de meesten zullen hem dan graag nemen, net als de griepprik.Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:51Ik begrijp je redenering maar twijfel omdat hoe langer hoe meer bekend wordt dat de vaccins niet werken tegen mutaties. Deze vaccins blijken te specifiek te zijn. Dat zou betekenen dat we aan de gang blijven voor elke mutatie een prik.
donderdag 16 september 2021 om 16:06
Naar ik heb begrepen is er ook binnenkort een regulier vaccin op de markt. Dat zou ik dan eerder overwegen. Die nieuwe dingen hoef ik de komende tien jaar niet meer in mijn lijf. Echt niet.Chienandalou schreef: ↑16-09-2021 16:03Nu is dat nog niet aan de orde en lijkt het vrij goed te gaan. Maar stel dat er meerdere mutaties komen waarbij huidige vaccins niet afdoende werken.
Dan wordt de keuze:
niets doen: Weer maatregelen, steunpakketten, hoger ziekteverzuim in alle sectoren, overbelasting ziekenhuizen.
Of je kiest voor een kleine aanpassing vaccin (goedkoper dan volledig nieuw vaccin ontwikkelen) en makkelijk toegang tot testen zodat de zorg weer uitgestelde zorg kan oppakken, zorgpersoneel op adem kan komen en de economie grotendeels ‘gewoon’ kan doordraaien.
Optie 1 is een stuk duurder dan optie 2. Daarnaast is optie 2 ook beter voor ons algeheel welbevinden me dunkt.
donderdag 16 september 2021 om 16:07
Jij stelt dat de huidige vaccins niet werken na mutaties. Dat is vooralsnog niet zo.Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:58Iets een leugen noemen maakt het geen leugen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 16 september 2021 om 16:08
Dat deed ik helemaal niet.DS1971 schreef: ↑16-09-2021 15:59Je deed net alsof de overheid iets kado deed aan de burgers, maar dat is gewoon een vrij rare stelling. We betalen het allemaal.
donderdag 16 september 2021 om 16:08
Maar het gaat hier niet om geloven, het gaat hier om feiten. En als je die steeds maar blijft verdraaien, dan lieg je dus.Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 15:58Iets een leugen noemen maakt het geen leugen.
donderdag 16 september 2021 om 16:09
Dat zou mooi zijn. Ik volg het nieuws in Duitsland en daar wordt dit wel zo aangekondigd, ben altijd alert want wat daar is komt hier meestal ook..Lacuba schreef: ↑16-09-2021 16:06Maar dat wordt helemaal niet hoe langer hoe meer bekend! Als de immuniteit bereikt is zullen we niet (en zeker niet allemaal) aan de booster moeten. En zelfs als dat voor bepaalde groep wel zo is dan is het ook niet erg als een deel hem niet zou nemen. Ik heb helemaal niemand in mijn omgeving die ook maar iets van bijwerkingen heeft gemerkt bijvoorbeeld. Dus de meesten zullen hem dan graag nemen, net als de griepprik.
Maar een prik is toch altijd nieuw?Groenishetgras schreef: ↑16-09-2021 16:06Naar ik heb begrepen is er ook binnenkort een regulier vaccin op de markt. Dat zou ik dan eerder overwegen. Die nieuwe dingen hoef ik de komende tien jaar niet meer in mijn lijf. Echt niet.