Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 15)

07-04-2020 18:56 3010 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 47.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 14.697 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12 / deel 13 / deel 14
Alle reacties Link kopieren
Is het in NL nog steeds zo dat je na 24 u klachtenvrij aan het werk mag/moet?

In België is dat 3 dagen. En daarna 21 dagen met een mondkapje op omdat het virus gemiddeld zo lang te detecteren is.
Alle reacties Link kopieren
"Thailand from above" nu op NatGeo. Voor het vliegvakantiegevoel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
doornroosje9 schreef:
13-04-2020 19:09
Die generaties zouden er niet zijn zonder die geredde oudjes...
Nah, de dankbaarheid voor de geneugten van het bestaan kan ook te ver gaan he. We zitten nu al met een paar generaties die moeten bloeden voor de verspillingsdrift van de babyboomers, en dat wordt alleen maar erger. Terwijl de enige merite van de oudere generatie is dat ze de zaadjes en de eitjes hebben geleverd.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-04-2020 19:18
Nah, de dankbaarheid voor de geneugten van het bestaan kan ook te ver gaan he. We zitten nu al met een paar generaties die moeten bloeden voor de verspillingsdrift van de babyboomers, en dat wordt alleen maar erger. Terwijl de enige merite van de oudere generatie is dat ze de zaadjes en de eitjes hebben geleverd.
Ik weet het hoor, dit is ook niet ideaal, maar wat moesten ze dan? Alles loslaten en hopen dat niet alles ineenstort?

Ik zou echt geen beslissingen willen nemen, lijkt me verschrikkelijk. Wat je ook beslist, de gevolgen zijn niet leuk.
Life is short. Eat dessert first.
Wat zijn jullie ineens snel... nieuw topic: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... ges/460656
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-04-2020 19:17
De misvatting die er is, is dat we nu levens redden in die zin, dat er dan nog vele gezonde levensjaren volgen. Voor 90% van de ouderen die nu van de IC komen is dat niet het geval. Die hadden al onderliggende problemen (hart, longen, vaten, andere organen, verminderd afweersysteem, enz.). Vaak ouderen die de laatste jaren al met kunst- en vliegwerk in leven gehouden waren. Die gaan echt niet nog eens 10 jaar gezond en wel leven nu ze van de IC komen. Veelal zullen ze, met een nóg verder verzwakt stelsel, nog even doorsukkelen, een half jaar, of een jaar, maar meer ook niet.

Tegelijkertijd zit hun kleinzoon, die nu zijn baan kwijt is door de hele toestand, nog jaren en jaren in de zorgen wellicht.

Dat is de realiteit.
Zo! Jij druft!

Feit is dat we met het huidige beleid maar heel weinig levensVERWACHTING redden en in termen van KWALITEIT van leven, nog minder hebben te verwachten. De IC behandeling is een zware. Mensen komen daar flink beschadigd uit. Sommige voor de rest van hun tijd.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
13-04-2020 19:06
Aanname.

De meeste kinderen die ik ken 4-13 jaar, zijn heel.goed in de coronaregels. Beter dan ik en andere volwassenen.
Ja, moest er soms wel om lachen. Ik vergat het niezen in de elleboog nog wel eens en deed het dan toch in mijn hand. Dan kwam mijn zoontje van 5 me even vertellen hoe het moest.
rosanna08 schreef:
13-04-2020 19:15
Florence heeft vandaag al wat gezegd over de cijfers wanneer we alles los zouden laten en ook over de plannen die er waren in Engeland om de risicogroepen te isoleren. En ook wat de bezwaren waren.
Ze heeft alleen als bezwaar geopperd dat de ouderenverzorgers dan allemaal tegelijk ziek zouden kunnen worden. Dat lijkt me slechts een praktisch probleem.
Alle reacties Link kopieren
maar goed, ik ga even mee in het plan om de 70+ers van de straat te houden. Wat hebben we daarvoor nodig? Degenen die in een verpleeg/verzorgingshuis zitten iig genoeg verpleegkundigen, verzorgenden en mensen die zich bezig houden met hun geestelijk welzijn. Die moeten sowieso natuurlijk goed beschermd worden dus ook daar hebben we genoeg middelen voor nodig. Is op zich best te realiseren.

Maar dan, degenen die zelfstandig wonen. Wat gaan we daarmee doen? Er wordt gezegd kazernes of woongroepen of zo. Dat houdt in dat je al die mensen moet gaan verhuizen. Wat doe je dan met de huizen waar ze nu wonen? En hoe ga je zorgen dat die mensen in al die kazernes een zo normaal mogelijk leven kunnen leiden? Ook daar zijn weer mensen voor nodig. Waar halen we die vandaan?
Mensen in hun eigen huis in quarantaine laten gaan, zou dan de beste oplossing zijn. Maar dat moet je vervolgens wel handhaven en ook weer voorzien van de middelen om een zo normaal mogelijk leven te leiden.

Hoe gaan we dat doen? Nog even los van de kosten, waar halen we genoeg mensen vandaan die hiervoor kunnen zorgen naast het normale dagelijkse werkbestaan?
Want ook die mensen moeten niet ziek gaan worden en als ze wel ziek worden, moeten we mensen achter de hand hebben om dat over te nemen.

We hebben nu al niet genoeg mensen in de ziekenhuizen en de thuiszorg.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
13-04-2020 17:47
Niet jouw wondertjes, alleen van de ouders met spijt ;-D
:HA:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven