Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 15)

07-04-2020 18:56 3010 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, veel besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 47.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er, wanneer ik dit topic open, 14.697 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
RIVM kaart met besmettingen in Nederland

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding
Instructievideo van de rijksoverheid
Waarom deze maatregelen belangrijk zijn (filmpje NOS)

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351 (dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorig topic: Deel 1 / deel 2 / deel 3 / deel 4 / deel 5 / deel 6 / deel7 / deel 8 / deel 9/ deel 10 / deel 11 / deel 12 / deel 13 / deel 14
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Weet niet of het mosterd is maar toch leuk:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/194136/O ... eft-corona
Alle reacties Link kopieren
107 :worship:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 18:58
Weet niet of het mosterd is maar toch leuk:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/194136/O ... eft-corona
Geweldig!
Yavanna schreef:
07-04-2020 18:54
Een kennis van mij woont in Louisiana en daar schijnt het ook niet zo goed te gaan. Veel arme, zwarte mensen zijn ziek en er zijn al heel veel mensen hun baan kwijt. Super triest allemaal.
Ik hoorde dat in New York de armere wijken zijn getroffen. Weet niet in hoeverre dat klopt.

En wow de mods zijn snel met het vorige topic sluiten zeg of gaat dat nu wel automatisch?
Alle reacties Link kopieren
Je ziet dat de sterfte vooral veel bij 80-85 zit. Daar zijn we natuurlijk ook gewoon veel meer van dan van 107, maar ik denk dat de mensen die echt 95+ zijn, ook een uitzonderlijk sterk gestel hebben. En in de categorie 80-85 zitten meer mensen die toch al een beetje op het randje zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nog even op reactie van LV:

"Daar zit iedereen op elkaar gepakt, dus zo raar is dat niet. Oppervlakte van een land is op zich niet zo interessant, bevolkingsdichtheid wel. De bevolkingsdichtheid van de USA is veel minder groot dan die van China, maar er zijn wel zeer dicht bevolkte gebieden, waaronder New York. En waar mensen op elkaars lip zitten wordt er nou eenmaal meer in het rond besmet."

Dat is absoluut zo. Ik zei het net al over Louisiana, dat is dus ook vooral New Orleans. Het is gewoon triest want er wonen heel veel echt arme mensen en die worden nu nog armer of gaan overlijden (aan het virus of zelfs verhongering of andere bijkomende zaken).
Hetvrijewoord schreef:
07-04-2020 18:58
Weet niet of het mosterd is maar toch leuk:

https://www.rijnmond.nl/nieuws/194136/O ... eft-corona

Wow!!
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-04-2020 19:00
Ik hoorde dat in New York de armere wijken zijn getroffen. Weet niet in hoeverre dat klopt.

En wow de mods zijn snel met het vorige topic sluiten zeg of gaat dat nu wel automatisch?
Ja klopt, veelal armere mensen die ook gewoon moeten doorwerken omdat ze anders gewoon niks te eten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Off topic; ik vind haar leuk. Normaal gesproken irriteren doventolken me mateloos.
Honey, you should see me in a crown
TsumTsum schreef:
07-04-2020 19:00
Ik hoorde dat in New York de armere wijken zijn getroffen. Weet niet in hoeverre dat klopt.

En wow de mods zijn snel met het vorige topic sluiten zeg of gaat dat nu wel automatisch?
Dat heb ik ook gelezen. Was wel te verwachten.

De ‘upper class’ is al lang gevlucht naar hun buitenverblijven in The Hamptons en soortgelijke oorden.

White collar people kunnen makkelijker thuiswerken en social distancen dan buschauffeurs en supermarktmedewerkers.

De onderklasse in de VS is relatief oververtegenwoordigd in de obesitas-statistieken.
Alle reacties Link kopieren
Naaa, vloeiend woordje Frans hoor :hihi:
Honey, you should see me in a crown
Ik had dit al eerder ergens gelezen.
Ademoefeningen, als je al last hebt maar ook uit voorzorg. Een arts legt het uit:

https://www.youtube.com/watch?v=HwLzAdr ... e=emb_logo
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2020 19:03
Naaa, vloeiend woordje Frans hoor :hihi:
Ik verstond ook stay, maar volgens mij zei hij reste à la maison.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-04-2020 19:00
Ik hoorde dat in New York de armere wijken zijn getroffen. Weet niet in hoeverre dat klopt.

En wow de mods zijn snel met het vorige topic sluiten zeg of gaat dat nu wel automatisch?
Nee, helaas gaat dat niet automatisch, maar ik lees hier mee en kan dus gelijk een slotje op het topic plaatsen.
Dat is wat lastig wanneer jullie heel laat of heel vroeg een nieuw topic openen. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Goede speechwriter wel
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2020 19:02
Off topic; ik vind haar leuk. Normaal gesproken irriteren doventolken me mateloos.
ik las vanmorgen of gisteren dat het doveninstituut meer aanmeldingen heeft gekregen om doventolk te worden.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
07-04-2020 19:02
Wow!!
Dit is gewoon weer precies datzelfde middel waar het al de hele tijd om gaat. En waar dus ook echt wel wat mindere resultaten mee zijn.
Waarom nu wordt gedaan alsof deze man iets ontdekt heeft, is mij volstrekt onduidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-04-2020 19:05
Ik verstond ook stay, maar volgens mij zei hij reste à la maison.
Ik hoorde Frans hoor.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
07-04-2020 19:06
ik las vanmorgen of gisteren dat het doveninstituut meer aanmeldingen heeft gekregen om doventolk te worden.
Ja hoorde ik ook. Mooi!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
zoals we al dachten, we doen het goed en dat moeten we vooral volhouden anders is het voor niks
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2020 19:06
Ik hoorde Frans hoor.
Excusez moi, ik dacht dat je post ironisch was.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-04-2020 19:07
Ja hoorde ik ook. Mooi!
ja zeker weten en ik vind haar ook leuk!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Tvp
C'est la vie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven