Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 23)

29-07-2020 12:35 3000 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, 11 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 538.000 doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 50.000 mensen positief getest en meerdere mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
30-07-2020 14:33
Zitten we inmiddels niet weer in een exponentiële groei?
Nee.
+17%
-28%
+56%
-4%
+9%
+11%
+38%

Al is het de laatste 2 dagen meer dan exponentieel maar dat is nog niet genoeg voor een trend lijkt me.
Tvp
De toekomst is niet meer wat het was
Zazamaenade schreef:
30-07-2020 14:34
5 mensen opgenomen in het ziekenhuis, 1 op de ic.
https://twitter.com/mzelst/status/1288811256091115521
Die link is sowieso wel verhelderend. Er wordt van alles gezegd over selectief shoppen in bepaalde onderzoeken door het RIVM en OMT.
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 14:22
Hmm aantal besmettingen is wel hoog vandaag (342). Gelukkig wel weer 0 overlijdens.
Ja dat is wel hoog. 100 meer dan gisteren ongeveer. Hopelijk zet het niet door, want dan gaat het wel hard.
Bijna 60% van de besmettingen lijkt weer uit de usual suspects van de afgelopen 2 weken te komen (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Breda)
342 erbij vandaag! Da's een behoorlijke stijging!
En toch is t jammer dat je niet weet wat het aantal positieve testen is. Van steeds meer mensen uit mijn omgevinf hoor ik dat ze zich laten testen bij lichte klachten.
Zes personen opgenomen in het ziekenhuis is ook flink zeg.
Duomarker schreef:
30-07-2020 14:53
En toch is t jammer dat je niet weet wat het aantal positieve testen is. Van steeds meer mensen uit mijn omgevinf hoor ik dat ze zich laten testen bij lichte klachten.
Dat lag deze week nog steeds op 1%
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 14:44
Bijna 60% van de besmettingen lijkt weer uit de usual suspects van de afgelopen 2 weken te komen (Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Breda)

Weet jij hoe laat deze wordt bijgewerkt met de dagelijkse update, of zijn dit al de gegevens van vandaag? (ik bedoel de tab 'tenminste 1 nieuwe besmetting vandaag' bij de 'totalen op de kaart' van Nederland).
https://bddataplan.nl/corona/
nounou
redbulletje schreef:
30-07-2020 14:47
342 erbij vandaag! Da's een behoorlijke stijging!
Wij bijna 700, jullie doen het niet slecht hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Zazamaenade schreef:
30-07-2020 14:55
Weet jij hoe laat deze wordt bijgewerkt met de dagelijkse update, of zijn dit al de gegevens van vandaag? (ik bedoel de tab 'tenminste 1 nieuwe besmetting vandaag' bij de kaart van Nederland).
Meestal tussen 14.15 en 15.00
Bovenin staat vaak of hij nog geupdate moet worden, of ze aan het updaten zijn en of het al klaar is.

Ze zijn nu nog bezig met updaten, dus een deel is al geupdate en een deel nog niet.
doornroosje9 schreef:
30-07-2020 14:56
Jullie voorsprong is eerder begonnen. Wij gaan ook richting 700. Hoe veel zhuisopnames hebben jullie vandaag?
doornroosje9 schreef:
30-07-2020 14:56
Of jullie testen gewoon beter! ;-D
Florijn1111 schreef:
30-07-2020 14:54
Zes personen opgenomen in het ziekenhuis is ook flink zeg.
Echt? Wat weinig nog! Gelukkig!
Florijn1111 schreef:
30-07-2020 14:59
Jullie voorsprong is eerder begonnen. Wij gaan ook richting 700. Hoe veel zhuisopnames hebben jullie vandaag?
Geen idee, ik weet wel dat ze stijgen. Maar blijkbaar minder ernstig zieken dan in het begin, dus ik hoop minder sterfgevallen.
Life is short. Eat dessert first.
Ik vraag me met deze cijfers eigenlijk vooral af hoeveel mensen er in maart/april nu daadwerkelijk besmet zijn geweest.
Gezien het lage aantal ziekenhuis opnames nu, moeten er toen ook heel veel mensen besmet zijn geweest die niet of nauwelijks klachten hadden.

Door de veranderde manier van testen kun je de huidige cijfers totaal niet vergelijken met de oude cijfers
girasole3 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 15:10
17.09% gewijzigd
Zou het virus dan ( hoop ik ) toch in heftigheid afnemen ?
Dat je er minder ziek van wordt bedoel ik .
girasole3 schreef:
30-07-2020 15:05
Ik vraag me met deze cijfers eigenlijk vooral af hoeveel mensen er in maart/april nu daadwerkelijk besmet zijn geweest.
Gezien het lage aantal ziekenhuis opnames nu, moeten er toen ook heel veel mensen besmet zijn geweest die niet of nauwelijks klachten hadden.
Dat zal zeker zo zijn! Er zijn zoveel mensen die corona gehad hebben die geen of nauwelijks klachten hadden. Nu gaan mensen zich eerder laten testen en lijken er meer besmettingen te zijn. Maar gelukkig zeer weinig opnames en nog minder IC-bezoek. Duidelijk mede doordat de grote meerderheid zich gewoon aan de voorschriften houdt.
Zazamaenade schreef:
30-07-2020 14:55
Weet jij hoe laat deze wordt bijgewerkt met de dagelijkse update, of zijn dit al de gegevens van vandaag? (ik bedoel de tab 'tenminste 1 nieuwe besmetting vandaag' bij de 'totalen op de kaart' van Nederland).
deze site heeft ook handig overzicht over clusters, deze kende ik ook nog niet:
Leerwerkbedrijf Promen heeft de snoep-, koekjes- en chocoladeafdeling in Gouda tijdelijk gesloten. Na de twee coronabesmettingen van vorige week zijn er nog eens negen andere werknemers besmet geraakt, plus iemand die veel op deze vestiging aanwezig is.
De oorzaak lijkt het ventilatiesysteem te zijn. Op de de bewuste FSSC-afdeling wordt een circulair luchtsysteem gebruikt. In deze gekoelde afdeling mogen de ramen niet open omdat er voedsel wordt verwerkt.
https://www.ad.nl/gouda/promen-sluit-vo ... ~ad8048db/
wild-flower2 schreef:
30-07-2020 15:09
Nee dat is helaas niet maar er zijn nu veel minder 70 plussers besmet dan in eerdere maanden.
girasole3 schreef:
30-07-2020 15:05

Door de veranderde manier van testen kun je de huidige cijfers totaal niet vergelijken met de oude cijfers
Klopt, dat moeten we ook zeker niet doen.

We kunnen wel de besmettingen nu vergelijken met juni/juli, al is er nog steeds fluctuatie in aantal testen.
wild-flower2 schreef:
30-07-2020 15:09
jongeren worden minder ziek
smulrol schreef:
30-07-2020 15:14
jongeren worden minder ziek
Ja, maar het zijn ook weer niet alleen maar jongeren die besmet raken - en het waren in maart/april ook niet alleen ouderen die in het ziekenhuis belanden, dus het is toch wel opvallend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
30-07-2020 15:25
Ja, maar het zijn ook weer niet alleen maar jongeren die besmet raken - en het waren in maart/april ook niet alleen ouderen die in het ziekenhuis belanden, dus het is toch wel opvallend.
Dat is omdat het altijd even duurt voordat mensen in het ziekenhuis komen. Niets opvallend aan. Marion Koopmans zei ook dat de aantallen patiënten in het ziekenhuis nog gaan toenemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven