Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 33)

05-11-2020 14:57 3014 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 48 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 397.000 mensen positief getest en ruim 7.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28 / 29 / 30 / 31 / 32
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 05-11-2020 15:10
1.43% gewijzigd
Merys schreef:
20-11-2020 18:18
Ik ben 1 van de weinigen die er niet erg mee kan zitten geloof ik :P
Dan een jaartje een wat sobere kerst, helemaal prima. Huispak, hapjes, foute film, lijkt mij helemaal lekker.
Joh, dat doen wij ieder jaar :D

Is misschien ook wel eens goed, als mensen ontdekken dat kerst ook best leuk kan zijn zonder familiedrama's.

Net zo goed als dat we nu aan het ontdekken zijn dat het leven ook wel doorgaat als je niet twee keer per jaar met een smerig vervuilend vliegtuig op vakantie kan, dat thuisonderwijs niet automatisch een enkeltje goot betekent voor je bloedjes en dat mensen die thuiswerken heus niet allemaal de hele dag op kosten van de baas zitten te masturberen. Ik vind het aan één kant ook wel verfrissend allemaal.
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2020 18:23
Joh, dat doen wij ieder jaar :D

Is misschien ook wel eens goed, als mensen ontdekken dat kerst ook best leuk kan zijn zonder familiedrama's.

Net zo goed als dat we nu aan het ontdekken zijn dat het leven ook wel doorgaat als je niet twee keer per jaar met een smerig vervuilend vliegtuig op vakantie kan, dat thuisonderwijs niet automatisch een enkeltje goot betekent voor je bloedjes en dat mensen die thuiswerken heus niet allemaal de hele dag op kosten van de baas zitten te masturberen. Ik vind het aan één kant ook wel verfrissend allemaal.
:HA:

"niet allemaal....."
Lady*Voldemort schreef:
20-11-2020 18:23
Joh, dat doen wij ieder jaar :D

Is misschien ook wel eens goed, als mensen ontdekken dat kerst ook best leuk kan zijn zonder familiedrama's.

Net zo goed als dat we nu aan het ontdekken zijn dat het leven ook wel doorgaat als je niet twee keer per jaar met een smerig vervuilend vliegtuig op vakantie kan, dat thuisonderwijs niet automatisch een enkeltje goot betekent voor je bloedjes en dat mensen die thuiswerken heus niet allemaal de hele dag op kosten van de baas zitten te masturberen. Ik vind het aan één kant ook wel verfrissend allemaal.

Ik heb altijd wel een verplicht nummer met kerst, helaas. Het kan mij persoonlijk niet sober genoeg (nou ja, wel graag veel hapjes :proud: ). Met mijn kinderen heb ik jaren geleden al een derde kerstdag ingesteld met dus eerder genoemde shizzle van joggingbroek en film enzo.
Merys schreef:
20-11-2020 18:18
Ik ben 1 van de weinigen die er niet erg mee kan zitten geloof ik :P
Dan een jaartje een wat sobere kerst, helemaal prima. Huispak, hapjes, foute film, lijkt mij helemaal lekker.
Ik heb nu al zin om gewoon lekker uit te slapen, uitgebreid in bad te gaan en dan gewoon de hele dag in m'n onesie ofzo rond te lopen en af en toe een spelletje doen. Niks meer haasten of wekker zetten om op tijd bij familie te zijn of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
20-11-2020 18:14
Ja nu wel, maar als je het alleen met je eigen huishouden mag vieren (zoals hier werd voorgesteld) betekent dat dat je helemaal niemand kan ontvangen.
Als je je er persee aan wilt houden, niet nee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
20-11-2020 18:40
Als je je er persee aan wilt houden, niet nee.
Dat is ook het punt, ik denk dat als je nog íéts toestaat, mensen eerder geneigd zijn zich eraan te houden dan wanneer je bezoek helemaal verbiedt. Dan gaan meer mensen het toch doen en dan bedenken ze ook wel zelf hoeveel bezoek ze dan vinden dat het mag zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
20-11-2020 18:41
Dat is ook het punt, ik denk dat als je nog íéts toestaat, mensen eerder geneigd zijn zich eraan te houden dan wanneer je bezoek helemaal verbiedt. Dan gaan meer mensen het toch doen en dan bedenken ze ook wel zelf hoeveel bezoek ze dan vinden dat het mag zijn.
En dat is ook helemaal niet zo erg of gek. Een beetje (eigen) gezond verstand gebruiken mag best.
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn moeder dement werd vier ik kerst met mijn kinderen.
Ik kan dus dit jaar lekker kerst vieren zoals ik gewend ben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Merys schreef:
20-11-2020 18:32
Ik heb altijd wel een verplicht nummer met kerst, helaas. Het kan mij persoonlijk niet sober genoeg (nou ja, wel graag veel hapjes :proud: ). Met mijn kinderen heb ik jaren geleden al een derde kerstdag ingesteld met dus eerder genoemde shizzle van joggingbroek en film enzo.
Ja, hapjes vind ik ook altijd wel erg belangrijk :D
Solomio schreef:
20-11-2020 18:57
Sinds mijn moeder dement werd vier ik kerst met mijn kinderen.
Ik kan dus dit jaar lekker kerst vieren zoals ik gewend ben.
Ja, mijn 2 kinderen hebben de laatste jaren "aanhang" dus ik hoop op 4 personen op bezoek :)
Susan schreef:
20-11-2020 18:41
Dat is ook het punt, ik denk dat als je nog íéts toestaat, mensen eerder geneigd zijn zich eraan te houden dan wanneer je bezoek helemaal verbiedt. Dan gaan meer mensen het toch doen en dan bedenken ze ook wel zelf hoeveel bezoek ze dan vinden dat het mag zijn.
Daarom denk ik ook niet dat ze het aantal bezoekers weer gaan verlagen voor de feestdagen. Met deze regels zijn mensen eerder geneigd om in oplossingen te denken. Als je dan helemaal geen bezoek mag ontvangen of maar 1 persoon hebben mensen eerder schijt aan de regels.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
20-11-2020 18:18
Ik ben 1 van de weinigen die er niet erg mee kan zitten geloof ik :P
Dan een jaartje een wat sobere kerst, helemaal prima. Huispak, hapjes, foute film, lijkt mij helemaal lekker.
ik zit er ook niet zo mee voor mezelf, maar zou het wel rot vinden dat mijn moeder dan ook alleen zou zitten.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lacuba schreef:
20-11-2020 19:01
Ja, mijn 2 kinderen hebben de laatste jaren "aanhang" dus ik hoop op 4 personen op bezoek :)

En die kinderen maar, net zoals ik, hopen op een sobere kerst ;)
Merys schreef:
20-11-2020 19:19
En die kinderen maar, net zoals ik, hopen op een sobere kerst ;)
Integendeel :)
rosanna08 schreef:
20-11-2020 19:18
ik zit er ook niet zo mee voor mezelf, maar zou het wel rot vinden dat mijn moeder dan ook alleen zou zitten.

Is ook, ik ga ook wel even langs, want kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Maar kon het niet, dan zou ik dat voor mezelf helemaal niet erg vinden.
rosanna08 schreef:
20-11-2020 19:18
ik zit er ook niet zo mee voor mezelf, maar zou het wel rot vinden dat mijn moeder dan ook alleen zou zitten.

Is ook, ik ga ook wel even langs, want kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Maar kon het niet, dan zou ik dat voor mezelf helemaal niet erg vinden.
Aan de ene kant vind ik het ergens wel jammer want sommige familieleden heb ik nu voor het laatst gezien afgelopen 1 januari maar goed het is niet anders. En het heeft ook zo z'n voordelen: Waarschijnlijk toch iets minder hapjes en ander lekkers op tafel waardoor de schade beperkt blijft. Anders is het altijd gebakje hier, slagroomsoesje daar en dan weer een lekker toastje, blokje kaas, extra veel ijs als toetje met weer een lading slagroom.
......Ik heb uit betrouwbare bron dat er op 25 december 2021 ook weer kerst is....
Alle reacties Link kopieren
Hier is er wel enigszins discussie en die gaat niet over kerst, dat vinden ze prima, maar meer over oudjaar. Mijn kinderen zijn nog net 23 en 25 en die zien dingen toch echt anders dan ik. Al zijn ze wel beiden van plan ver uit mijn buurt te blijven. Maar dat deden ze al.

1 wil het in Nijmegen vieren in zijn studenten huis. Kan ik mee leven, maar dan ff 2 weken weg blijven.
Nr 2 wil het met vrienden/vriendinnen vieren in afgeslankte vorm. Ongeveer met 10 zijn ze dan. Ze wisselen al constant, in groepjes van 3, binnen de toegestane richtlijnen en ik vind dat dus niet oke.
Zoon zegt. We testen eerst en dan zien we wel.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
20-11-2020 20:02
......Ik heb uit betrouwbare bron dat er op 25 december 2021 ook weer kerst is....
joh....
mijn moeder is er misschien dan niet meer...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lacuba schreef:
20-11-2020 19:01
Ja, mijn 2 kinderen hebben de laatste jaren "aanhang" dus ik hoop op 4 personen op bezoek :)
Hier hetzelfde . Dus ik hoop met je mee ;-)
rosanna08 schreef:
20-11-2020 20:06
joh....
mijn moeder is er misschien dan niet meer...
Joh.... de mijne misschien ook niet, maar als je herinneringen vallen of staan met 1 kerst meer of minder...... ik zeg pluk de dag!
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
20-11-2020 20:09
Joh.... de mijne misschien ook niet, maar als je herinneringen vallen of staan met 1 kerst meer of minder...... ik zeg pluk de dag!
dat heb jij niet voor mij te bepalen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja dat lijkt me lastig als je 2 kinderen hebt die alle 2 een vriend/vriendin hebben. Dan kan er gezien de regels een niet komen. Lijkt me ook lullig.
TsumTsum schreef:
20-11-2020 18:38
Ik heb nu al zin om gewoon lekker uit te slapen, uitgebreid in bad te gaan en dan gewoon de hele dag in m'n onesie ofzo rond te lopen en af en toe een spelletje doen. Niks meer haasten of wekker zetten om op tijd bij familie te zijn of wat dan ook.
De pest is is dat als ik niet werk dit al ongeveer 9 maanden precies is zoals mijn leven er uit ziet en dus ik heb helemaal geen zin in die onesie en een spelletje doen ik heb zin om me weer eens op te dirken en de deur uit te gaan en mensen te zien en een feest te vieren. Genoeg redenen om eens iets te vieren maar alles is opgeschort door corona. Prima hoor en het is wat het is maar om nou te zeggen dat ik lekker zin heb om te doen wat ik noodgedwongen al 9 maanden doe: neuh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven