Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Exit festival in Servië 13 augustus [Geen OP]

01-07-2020 15:46 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-07-2020 08:43
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als ik iets aan een vakkenvuller vraag hou ik afstand, mijn kapster heeft een gezichtsscherm voor.

Beiden dingen die niet van toepassing zullen zijn tijdens een festival.
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2020 20:49
Dat niet naar een festival gaan maar bijv een babbel met de vakkenvuller schijnveiligheid is.
Over het algemeen staan er niet 1000den vakkenvullers om me heen en tegen me aan te springen en met muziek mee te blèren.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
01-07-2020 20:49
Dat niet naar een festival gaan maar bijv een babbel met de vakkenvuller schijnveiligheid is.
Hoezo? Een babbel op anderhalve meter afstand is veiliger dan op een festival om elkaars schouders hangen, keihard schreeuwen en samen dezelfde gore dixies gebruiken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Garlicnaan schreef:
01-07-2020 17:47
Nou, dat is niet echt het énige risico. Dat je iemand in je omgeving besmet die er vervolgens aan overlijdt, is er nog één. Of dat ze in Servië de beschikbare beademingsapparatuur reserveren voor Serviërs, ipv voor festivaltoeristen.

Dit klopt natuurlijk niet. Je hebt te maken met een incubatietijd en de tijd die daarna nodig is om zodanig ernstig ziek te worden dat a) ziekenhuisopname nodig is en b) Je op de IC aan de beademing komt te liggen. De kans is heel klein dat veel festivalgangers tegen die tijd nog in Servië zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-07-2020 20:50
Als ik iets aan een vakkenvuller vraag hou ik afstand, mijn kapster heeft een gezichtsscherm voor.

Beiden dingen die niet van toepassing zullen zijn tijdens een festival.
Eens. Ik snap niet hoe iemand dit vergelijkbaar vindt. En die vakkenvuller en kapper zijn maar één persoon, weet je hoeveel mensen er op zo’n festival lopen en zwetend tegen je aan staan, schreeuwen (want anders ben je niet verstaanbaar met harde muziek) en zingen. Om over afstand houden na het nuttigen van drank en/of drugs maar te zwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 20:52
Over het algemeen staan er niet 1000den vakkenvullers om me heen en tegen me aan te springen en met muziek mee te blèren.
Kan zomaar gebeuren :proud:
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
01-07-2020 21:24
Dit klopt natuurlijk niet. Je hebt te maken met een incubatietijd en de tijd die daarna nodig is om zodanig ernstig ziek te worden dat a) ziekenhuisopname nodig is en b) Je op de IC aan de beademing komt te liggen. De kans is heel klein dat veel festivalgangers tegen die tijd nog in Servië zijn.
Festival liefhebbers zijn heel soms wel ic-klantjes vanwege excessief drugs en drankgebruik, maar hopelijk veels te jong om zelf op de ic te belanden door covid19.
Ik vind het vooral link vanwege alle mensen die op terugweg naar huis geïnfecteerd kunnen worden door een asymptomatische jongere die het sowieso niet zo onder de indruk zijn van het ‘griepje’.
Alle reacties Link kopieren
De kans dat je zelf heel ziek wordt is gewoon niet zo groot, zeker als je uit 1986 komt.
Wb verzekert zijn; Je reguliere zorgverzekering is wel degelijk gewoon geldig, ook bij code oranje, in het buitenland. Niet alle reisverzekeringen dekken extra medische kosten bij code oranje, maar sommige juist ook weer wel als je voor afgelopen maart al een doorlopende reisverzekering had. In Servië zullen medische kosten niet boven de vastgestelde tarieven voor handelingen in NL uitkomen.
Wb het festival zelf; Mijn keus is een festival niet (ook normaliter niet) maar ik snap wel dat je een road trip wilt maken en er naartoe zou willen. Als je idd na afloop gewoon thuis kunt werken en misschien niet direct naar B.V. je ouders gaat dan denk ik dat de heisa allemaal een beetje overdreven is.
Alle reacties Link kopieren
Er lopen 30.000 mensen per dag rond hè, die allemaal geen afstand houden. Helemaal niet overdreven dus om te zeggen dat het uiterst dom is om daar naartoe te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
01-07-2020 21:33
De kans dat je zelf heel ziek wordt is gewoon niet zo groot, zeker als je uit 1986 komt.
Wb verzekert zijn; Je reguliere zorgverzekering is wel degelijk gewoon geldig, ook bij code oranje, in het buitenland. Niet alle reisverzekeringen dekken extra medische kosten bij code oranje, maar sommige juist ook weer wel als je voor afgelopen maart al een doorlopende reisverzekering had. In Servië zullen medische kosten niet boven de vastgestelde tarieven voor handelingen in NL uitkomen.
Wb het festival zelf; Mijn keus is een festival niet (ook normaliter niet) maar ik snap wel dat je een road trip wilt maken en er naartoe zou willen. Als je idd na afloop gewoon thuis kunt werken en misschien niet direct naar B.V. je ouders gaat dan denk ik dat de heisa allemaal een beetje overdreven is.
Maar dan ook niet naar een winkel of waar dan ook heen. Alleen thuiswerken zet geen zoden aan de dijk.
pamelacourson schreef:
01-07-2020 21:31
Kan zomaar gebeuren :proud:
Ik heb blijkbaar een hele saaie AH :proud:
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
01-07-2020 21:31
Festival liefhebbers zijn heel soms wel ic-klantjes vanwege excessief drugs en drankgebruik, maar hopelijk veels te jong om zelf op de ic te belanden door covid19.
Ik vind het vooral link vanwege alle mensen die op terugweg naar huis geïnfecteerd kunnen worden door een asymptomatische jongere die het sowieso niet zo onder de indruk zijn van het ‘griepje’.

Klopt.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
pamelacourson schreef:
01-07-2020 21:29
Eens. Ik snap niet hoe iemand dit vergelijkbaar vindt. En die vakkenvuller en kapper zijn maar één persoon, weet je hoeveel mensen er op zo’n festival lopen en zwetend tegen je aan staan, schreeuwen (want anders ben je niet verstaanbaar met harde muziek) en zingen. Om over afstand houden na het nuttigen van drank en/of drugs maar te zwijgen.
Daarnaast ga je ook niet de hele dag, 3 dagen lang bij de kapper of in de supermarkt zitten. Zo’n festival is meestal meerdere dagen dus heb je extra veel kans om het op te lopen.
In veel landen is het virus nog echt aanwezig. Als er dan ook maar 1 iemand het heeft die een paar dagen naar het festival gaat dan kan het zich heel snel verspreiden (helemaal als het lijkt op een verkoudheid). Laatst was in Zürich in een nachtclub nog een grote uitbraak.
Echt...ik snap niet dat je het ook maar een seconde overweegt om daar naar toe te gaan! Servie mag dan (nog) niet veel doden hebben, maar als er mensen van uit heel Europa komen, lekker dansen, hossen, meezingen etc. hutje mutje op elkaar dan gaan die er vanzelf wel komen en gaat het zich weer verspreiden. Waarom denk je dat alle festivals in alle andere Europese landen zijn gecancelled?

Heb je uitgezocht hoe de gezondheidszorg daar is uberhaupt, stel je wordt wel ziek en beland daar in het ziekenhuis? Uitgezocht of je reisverzekering dit dekt?

Mijn werkgever geeft aan dat als ik naar een risicogebied ga en ik wordt daar ziek of kan niet terug komen op de afgesproken datum de gevolgen qua werk geheel voor rekening van de werknemer komen in dit geval. En terecht......
Alle reacties Link kopieren
EllaBowie schreef:
01-07-2020 21:46
In veel landen is het virus nog echt aanwezig. Als er dan ook maar 1 iemand het heeft die een paar dagen naar het festival gaat dan kan het zich heel snel verspreiden (helemaal als het lijkt op een verkoudheid). Laatst was in Zürich in een nachtclub nog een grote uitbraak.

Ben ik op zich met je eens. Maar Zürich was binnen en dit festival is buiten. En besmettingen komen minder vaak voor in de buitenlucht.

Eigenlijk zou het best als experiment kunnen dienen met een groep jonge, gezonde mensen die dit bewust doen waarbij je zorgt dat er in ieder geval 1 besmet persoon is. Maar dan zou iedereen na afloop wel in quarantaine moeten en getest worden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Carnaval was volgens mij ook veel in de buitenlucht..... Hoeveel besmettingen waren er ook al weer in Noord-Brabant en Limburg?
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
01-07-2020 21:57
Carnaval was volgens mij ook veel in de buitenlucht..... Hoeveel besmettingen waren er ook al weer in Noord-Brabant en Limburg?
Mwah, het weer was heel slecht weer dit jaar dus bijna iedereen heeft ook veel binnen gestaan.

Maar ik denk wel dat buiten staan met heel veel mensen echt tegen elkaar aan staan niet heel veel verschil is met binnen staan. Dan is er niet echt ruimte voor het virus om te vervliegen.
Alle reacties Link kopieren
Ze schrijven zelf dat 50% van aantal bezoekers mag komen, op 90% van het gewoonlijke terrein.
https://www.exitfest.org/nl/exit-20-al- ... eantwoord/

Servië zit trouwens sinds een week in de 'tweede golf', al is het aantal besmettingen (nog?) niet erg groot.
https://www.worldometers.info/coronavir ... ry/serbia/
De laatst 24 uur zijn er 5 keer zoveel besmettingen gemeld dan in Nederland, op een bevolking van de helft van Nederland.
https://covid19.rs/homepage-english/

Ik denk dat je je beeld dat er weinig aan de hand is in Servië moet aanpassen, TO.
Ze zijn niet zo zwaar getroffen in de afgelopen maanden maar dat zegt niets over de komende maanden.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 01-07-2020 22:07
3.48% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-07-2020 22:00
Mwah, het weer was heel slecht weer dit jaar dus bijna iedereen heeft ook veel binnen gestaan.

Maar ik denk wel dat buiten staan met heel veel mensen echt tegen elkaar aan staan niet heel veel verschil is met binnen staan. Dan is er niet echt ruimte voor het virus om te vervliegen.

Daar zit wat in. Maar dan zouden in theorie ook alleen maar de personen besmet raken die rondom de zieke staan te hossen en geen anderen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit jaar echt veel concerten en festivals in de planning en al kaartjes gekocht. Tuurlijk is dat balen maar er zijn ergere dingen.

Chefs' special, Central Park, Armin Only, Drakenboot, Dreamfields, Decibel.... gaat allemaal niet door, maar ik weet niet eens of ik er wel heen zou durven als het nu ineens zou mogen.
Stressed is just desserts spelled backwards
malibu82 schreef:
01-07-2020 22:05
Daar zit wat in. Maar dan zouden in theorie ook alleen maar de personen besmet raken die rondom de zieke staan te hossen en geen anderen.
En die staan later weer ergens anders etc.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
01-07-2020 22:05
Daar zit wat in. Maar dan zouden in theorie ook alleen maar de personen besmet raken die rondom de zieke staan te hossen en geen anderen.
Veel festivals hebben ook van die halfopen tenten staan
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
01-07-2020 22:07
En die staan later weer ergens anders etc.

Maar dan ben je nog niet meteen besmettelijk.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
01-07-2020 22:07
Veel festivals hebben ook van die halfopen tenten staan

Die tenten zou ik zelf riskanter vinden dan drukte in de open buitenlucht.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven