Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Feestjes bij de buren.

17-04-2021 23:38 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds het begin van de lockdown hebben de buren bedacht dat het zo sneu is voor hun pubers van 15 en 17 dat ze nergens heen kunnen en zijn er met enige regelmaat dus feestjes bij hun thuis. Aangezien er een avondklok is blijft de hele troep slapen met als gevolg een onrustige nacht voor ons. Muziek (niet eens heel hard maar wel hoorbaar) maar vooral veel geschreeuw, gelach, slaan met deuren, stoelen die omvallen enz.
Ik gun de pubers hun feestje maar na feestje nummer 3 heb ik de buurvrouw hierover aangesproken. Zij zei tijdens de feestjes niet thuis te zijn, in een hotel te zitten of dat ze beiden nachtdienst hebben maar dat er altijd hooguit maar twee vriendinnen zijn. Dat laatste is echt niet waar, buurmeisje zet zelf foto's van de feestjes op Instagram waarop al acht pubers te zien zijn en vanavond zagen we een groepje van een man of zeven aan komen fietsen. Ik vraag me trouwens oprecht af op buuf wel weet dat er zoveel kinderen zijn, inclusief jongens. Vorige week heb ik om 0.00 uur geappt of het rustiger kon, wat hielp, maar nu is het opnieuw raak en ik ben er eigenlijk wel klaar mee, bijna ieder weekend in de herrie te zitten. Ondanks dat het advies nog steeds is om niet meer dan 1 persoon per dag te ontvangen hoeven de buren zich daarbij blijkbaar niet aan te houden. Als iemand nog goede tips heeft om deze feestjes te laten stoppen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je nog niet klaar mee. Ik zou nog eens het gesprek aangaan met de buuv, op een rustig moment met een bak koffie.
Wij hadden precies hetzelfde, 2 jaar lang (dus al voor Corona). Als we pa zagen vertrekken eind van de middag om 5 minuten later de eerste fietsen te zien verschijnen kregen wij al de bibbert. Toen de aankondiging kwam dat ze gingen verhuizen hebben we zelf een feestje gegeven!
hollebollegijs schreef:
17-04-2021 23:42
Jezus wat sneu.
Pubers verraden.

Pubers zijn niet de baas over de nachtrust van anderen. Die moet je net zo goed bijbrengen dat ze rekening moeten houden met de rest.

Ik zou de insta aan de buurvrouw laten zien en zeggen dat je de volgende keer de politie belt. Laat de buurvrouw haar kinderen maar opvoeden.
hollebollegijs schreef:
17-04-2021 23:52
Dan ben je vermoedelijk wel "klaar" in de buurt.
Gewoon tring, tring aanbellen en de pubers vragen rustig te doen.


Waarom ben jij zo bang voor pubers en ‘imagoschade’. De buurvrouw zit verkeerd. Niet to.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend, die overlast! Uit (helaas) ervaring weet ik dat het heel vervelend kan zijn, zeker als je de volgende dag de wekker vroeg gaat.

Mijn tactiek (flatappartement waarbij schuin-onderburen in de tuin soms feestjes geven):
- Oordoppen in, werkt al vaak al best goed.
- Als de muziek dan nog te hard is: uit het raam schreeuwen of het zachter kan of netjes vragen - als ze me kunnen verstaan. Anders moet ik in m'n pyjama over een stuk straat.
- 2e keer vragen
- Daarna zou ik pas politie bellen (nog nooit gedaan tot nu toe).

Als het vaker voorkomt en het stopt niet, zou ik de volgende dag om 7 uur voordat je naar werk moet gewoon lang en vaak op de deur aanbellen om even 'een praatje te maken over de overlast'. Net zo lang totdat iedereen wakker is en ze open doen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-04-2021 00:23
Gelijk heb je.

Als jij geen feestje mag dan zij ook niet.

Godverdomme.
Ja joh. Niet midden in de nacht in de tyfusherrie willen zitten = jE bEnT gEwOoN jAlOeRs.

Afbeelding
LīlyRose schreef:
18-04-2021 00:07
Ik verraad mijn kind ook niet als hij door de avondklok naar huis komt. Of als ik weet dat ze ergens net zijn vieren aan het chillen zijn.
Ondanks dat ben ik nog steeds een zijkwijf. Tijd voor wat perspectief.

Tijd om je kind op te voeden. Oh. Wat zeg ik nou voor iets geks?
LīlyRose schreef:
18-04-2021 00:27
Of gewoon even een avondje het huis aan hun pubers gunnen.

Die daar dus regelmatig al bewezen hebben niet mee om te kunnen gaan.

Maar het is blijkbaar hip en vrij om asocialen te creëren. Alles voor je prins of prinsesje.
Alle reacties Link kopieren
Maar hee, ik las van de week iets over een Braziliaanse variant die ook onze kan op komt. Een stuk dodelijker voor jonge mensen. Dus dan gaat de zin ‘corona is voor mij toch niet gevaarlijk’ ook niet meer op onder jongeren. Wellicht houdt dat ze wat meer in toom.
Ik zou corona er verder buiten houden. Als je last hebt van geluidsoverlast is dat toch het probleem?
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
18-04-2021 00:43
Ja joh. Niet midden in de nacht in de tyfusherrie willen zitten = jE bEnT gEwOoN jAlOeRs.

Afbeelding
Haha, echt :bonk:

TO: Als de buren schijt aan je hebben ( en dat hebben ze), dan was de sfeer dus toch al niet "leuk''. Dus wat valt er dan nog "leuk" te houden kwa band als ze niet eens fatsoenlijk kunnen reageren op een normale klacht. Moet jij dan slapeloze nachten doorstaan, zodat zij jou ( oppervlakkig) vriendelijk blijft begroeten ofzo? Echt?
Als ik overlast heb van mijn buren ga ik praten, en ook nog wel een keer. Als dat structureel is en praten helpt niet bel ik ook de politie en dat zal ik zeggen ook, ze hebben dus een keus. Ik snap ook niet wat dit met pubers of corona te maken heeft, het gaat om de overlast en die is structureel. Als er niet met mensen te praten valt zal je wat moeten.

De andere optie is zelf ook zoiets doen zodat ze misschien begrijpen hoe overlast voelt. Zet je de stereo een dagje of nachtje aan als je er zelf niet bent. Misschien moet je wat duidelijker zijn in het gesprek met de buurvrouw, sommige mensen hebben een bord voor hun kop. Misschien snapt ze het pas als je zegt dat je de volgende keer maatregelen neemt omdat praten niet helpt. En ja, je weet dat het dure boetes zijn, maar dat is hun probleem.
chocolol schreef:
17-04-2021 23:53
Dus 2 x per maand hebben de buren een feestje wat de hele nacht doorgaat, maar als je de politie belt ben je een sneue puberverrader. Bijzonder.

TO is het een idee dat je eens op een ander moment gaat praten met buren en afspreekt dat ze bijv na 2 uur stil zijn?
Ik snap daar de logica ook niet van.
TO heeft het al een paar keer proberen te bespreken met de buurvrouw maar dat heeft niks uitgehaald.
En het is ook rete aso met betrekking tot het Coronavirus/de zorg die zich de benen uit het lijf rent en handen en bedden te kort komt. (terwijl we in het begin nog zo massaal klapten voor de zorg!!)

Door dit soort acties lopen de cijfers dus weer zo enorm op en komen er voorlopig nog geen versoepelingen aangezien dat inenten ook niet opschiet.
Thnx buurvrouw...
Zeg tegen je buuf dat als zij in een hotel gaat zitten omdat ze weet dat er overlast is, ze dat voor jou ook mag betalen.

Echt: als je hier zo vol mogelijk op inzet (zelfs als je helemaal niet in een hotel wil), dan maak je er voor het eerst het probleem van je buuf van ipv jouw probleem.

Dan moet ze ineens gaan nadenken of dat leuke feestje haar zoveel extra geld waard is. Zij hotel: dan jij ook! Door zelf weg te gaan, erkent ze dat ze er zelf ook niet in wil gaan zitten. Waarom verwacht ze dat wel van jou? En ook echt zo vragen he; "waarom ga je zelf weg, maar vind je het normaal dat ik die shitherrie wel incasseer?".

Ze mag zelf beslissen of ze als coole moeder zelf betaalt of dat de feestende pubers hun zakgeld bij elkaar mogen leggen om het op te lossen. Zolang het maar niet JOUW probleem is.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 18-04-2021 09:00
74.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
18-04-2021 00:22

En ook best aso. Zelf in een hotel gaan slapen omdat je gewoon wilt kunnen slapen, of het zo plannen dat je dan een nachtdienst hebt, en je buren met die herrie laten zitten ipv je pubers leren rekening te houden met de buren en dat het stiller moet na 22:00.
Dit.
Als het dan eenmalig was en aangekondigd tot daar aan toe.
Regelmatig het weekend uit je slaap gehouden worden sloopt je gewoon, vooral als jij niet de luxe hebt om uit te slapen. Ik had zulke buren, die hadden ook bewust de voordeurbel weggehaald zodat je niet eens kon aanbellen
Ik begrijp gewoon niet dat je voor NSB wordt uitgemaakt voor een melding van overlast. Ouders weten er van, maar zijn zelf ook weg.
Pubers weten er van maar gaan door.

Staan er kliko's verkeerd dan mag de politie wel gebeld worden, maar bij feestjes overlast niet. Bijzonder.

Deze week met buurvrouw in gesprek gaan. Feit dat ze er zelf niet zijn zegt genoeg. Feestjes prima maar wel binnen de fatsoensnormen van een buurt. Dat mogen pubers ook leren....ze zijn niet alleen op de wereld. Juist door dit iedere keer te moeten toelaten etc zakt de tolerantie. En is buuf laconiek dan toch de politie bellen. Je mag toch wel opkomen voor je eigen woongenot?
Lady*Voldemort schreef:
17-04-2021 23:55
Hier ook niet hoor.

Haar vrienden vinden mij een coole moeder.
En wat vind jij daar nou zo leuk aan?
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder weer, die arme pubers die niet eens een paar keer per maand mogen feesten en TO die niet zoveel moet zeuren, 'anders heeft ze straks ruzie met de buren'. Volgens mij heeft ze nu al problemen met haar buren. Niet vanwege de pubers of Corona maar omdat de ouders zelf niet in de tering herrie willen zitten en expres plannen dat ze werken of een weekend weg zijn.
Want ja je moet wel een coole moeder zijn natuurlijk dus ontken je, ook als er foto's op social media staan. Ga praten, face to face En Zeg dat je echt de politie belt. Doe dit vervolgens ook.

TO, het ligt niet aan jou. Bij ons waren het de buren tegenover ons met 3 pubers. Aanbellen hielp niet, aanspreken niet. Toen de politie aan de deur stond waren ze woest. Boze brief in de bus in de hele buurt. Ik verdenk deze ouders ervan erg actief te zijn in dit topic.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-04-2021 23:52
Dan ben je vermoedelijk wel "klaar" in de buurt.
Nee hoor. Zij zijn klaar in de buurt. Niet jij.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
''Wat sneu om je buren te verraden''

Wat willen jullie dan, nog een jaar in deze shit zitten? Juist hierdoor houden we de vele besmettingen in stand.
blijmetmij schreef:
18-04-2021 07:57
zeg tegen je buuf dat als zij in een hotel gaat zitten omdat ze weet dat er overlast is, ze dat voor jou ook mag betalen.
Echt rete aso om het niet op te lossen omdat je er zelf geen last van hebt.
Dan ben je toch geneigd om zelf ook in een hotel te gaan zitten en de rekening bij de buuf in de bus?
Of in hetzelfde hotel gaan zitten en in de kamer ernaast zelf een feestje gaan bouwen :proud: ;-D
anoniem_401860 wijzigde dit bericht op 18-04-2021 08:56
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-04-2021 00:48
Die daar dus regelmatig al bewezen hebben niet mee om te kunnen gaan.

Maar het is blijkbaar hip en vrij om asocialen te creëren. Alles voor je prins of prinsesje.
Worden vast fantastische volwassenen.
Maarja...alles voor het imago hippe ouder he..
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Hoitjes2021 schreef:
18-04-2021 08:50
''Wat sneu om je buren te verraden''

Wat willen jullie dan, nog een jaar in deze shit zitten? Juist hierdoor houden we de vele besmettingen in stand.
Dit dus...
Aso lui..
Quote ipv aangepast
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-04-2021 23:42
Het is een "advies" geen wettelijke verplichting.
Gun die pubers hun lol en jezelf want als je de politie belt wordt je relatie met de buren er niet beter op vrees ik.

Nog 1 mnd en de avondklok is verleden tijd en de feestjes ook.
Ligt er aan als het haar nacht rust elke keer verstoord mag zij er echt wel wat van zeggen...

De buren moeten ook rekening met hun naasten houden dus to mag daar wel wat van zeggen ik zou zelf niet gauw de politie bellen eerst zelf rustig overdag bespreken
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-04-2021 23:53
Dus 2 x per maand hebben de buren een feestje wat de hele nacht doorgaat, maar als je de politie belt ben je een sneue puberverrader. Bijzonder.

TO is het een idee dat je eens op een ander moment gaat praten met buren en afspreekt dat ze bijv na 2 uur stil zijn?
Nou, bizar dit. 'Een handje pubers bij elkaar' hoe erg wil je het downplayen. Die lui maken heel de nacht een teringherrie. Of ze 15 of 25 zijn, is gewoon asociaal, klaar.
Ik had allang aan de deur gestaan bij puberdochter (als moeder er niet is) dat ze 10min heeft om heel snel te zorgen dat het klaar is met de geluidsoverlast en dat ik anders de politie bel. Dat ze er met 10 pers zit is tot daaraantoe en zoekt ze zelf maar uit (al vind ik het mega aso, iedereen mist het sociaal contact!) maar ik wil wel m'n rust.
Vind het altijd mega bijzonder dat je zelf super tolerant moet zijn 'want de burenrelatie' als diezelfde buren duidelijk zo'n schijt eraan hebben.

Godzijdank wonen wij in een fatsoenlijke wijk waar dit soort onzin echt niet gebeurt.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven