Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ga jij je laten vaccineren? Deel II

09-12-2020 22:14 2035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het toch wel een interessant onderwerp vind, een deel 2.

Ga jij je laten vaccineren?

Totaal aantal stemmen: 632

Ja (63%)
Nee (22%)
Weet nog niet (14%)
...
lattemachiato schreef:
25-01-2021 13:39
Toch lijkt me 95% wel heel veel. Zelf ken ik 4 personen die aan corona overleden zijn (of ik ken hun kinderen). Alle 4 zijn ze in mijn ogen in meer of mindere mate overleden aan corona.
Uit jouw voorbeelden kun je juist afleiden dat die 95% wel klopt. Bijna allemaal een ‘onderliggende aandoening’. En nee, ik zeg zeker niet dat ze zonder corona ook al snel overleden waren. Met die onderliggende aandoening hadden ze misschien nog wel jaren kunnen leven. Maar soms gaat het wel om mensen die al terminaal waren of nog maar kort te leven hadden. Daarom snap ik wel dat er gezegd wordt dat het aantal coronadoden misschien een beetje scheef is.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-01-2021 14:09
Uit jouw voorbeelden kun je juist afleiden dat die 95% wel klopt. Bijna allemaal een ‘onderliggende aandoening’. En nee, ik zeg zeker niet dat ze zonder corona ook al snel overleden waren. Met die onderliggende aandoening hadden ze misschien nog wel jaren kunnen leven. Maar soms gaat het wel om mensen die al terminaal waren of nog maar kort te leven hadden. Daarom snap ik wel dat er gezegd wordt dat het aantal coronadoden misschien een beetje scheef is.
je verschuilt je voortdurend achter mensen die zich bewust voor de domme houden.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
25-01-2021 13:43
Toch klopt dat ook niet helemaal. Je hebt nu bijna geen sterfte aan griep bijvoorbeeld, simpelweg omdat niemand het nu oploopt, omdat ze geen mensen zien. Ook heb je wellicht minder dodelijke ongelukken. En ik had bijvoorbeeld gelezen/gehoord dat er veel minder vroeggeboortes zijn, die natuurlijk ook niet altijd goed aflopen (voor moeder en/of kind). Zo zijn er misschien meer dingen die nu minder voorkomen doordat mensen meer thuisblijven.

En dit laat de weegschaal juist weer de andere kant op uitslaan. Dit betekent dat het aantal coronadoden dus hoger is dan de oversterfte.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
smulrol schreef:
25-01-2021 14:15
je verschuilt je voortdurend achter mensen die zich bewust voor de domme houden.
Sorry?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
25-01-2021 14:09
Uit jouw voorbeelden kun je juist afleiden dat die 95% wel klopt. Bijna allemaal een ‘onderliggende aandoening’. En nee, ik zeg zeker niet dat ze zonder corona ook al snel overleden waren. Met die onderliggende aandoening hadden ze misschien nog wel jaren kunnen leven. Maar soms gaat het wel om mensen die al terminaal waren of nog maar kort te leven hadden. Daarom snap ik wel dat er gezegd wordt dat het aantal coronadoden misschien een beetje scheef is.
Ja dat is mijn punt dat ze met het 'onderliggend lijden' nog jaren hadden kunnen leven, dus dan zijn ze in mijn ogen wel aan corona overleden. Zeker als er sprake is van 'tijdelijk onderliggend lijden' wat tegenwoordig (gelukkig) bij een groot deel van kankerpatienten het geval is. Dan is het best zuur als je familielid nu dood is omdat die toevallig in 2020 kanker kreeg en niet tussen de 1 en 70 jaar eerder of juist een jaartje later.
Dat geldt trouwens ook voor de mensen die nu te laat geholpen worden, die overlijden misschien pas in 2022 aan kanker, terwijl ze zonder corona nog geleefd hadden. Feitelijk terecht hoor dat kanker dan de doodsoorzaak is, want die hebben nooit corona gehad, maar ze zijn dan wel ook slachtoffer van corona, dus die worden nog niet eens meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
25-01-2021 14:23
En dit laat de weegschaal juist weer de andere kant op uitslaan. Dit betekent dat het aantal coronadoden dus hoger is dan de oversterfte.
Dat bedoel ik inderdaad.
Niet testen en niet vaccineren. Test is onbetrouwbaar en het virus muteert als een dolle. Een zinloze interventie zou Dr Bijl zeggen.
Alle reacties Link kopieren
BTO schreef:
29-01-2021 07:34
Niet testen en niet vaccineren. Test is onbetrouwbaar en het virus muteert als een dolle. Een zinloze interventie zou Dr Bijl zeggen.
En ook geen contact met andere mensen, neem ik aan.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
BTO schreef:
29-01-2021 07:34
Niet testen en niet vaccineren. Test is onbetrouwbaar en het virus muteert als een dolle. Een zinloze interventie zou Dr Bijl zeggen.
De testen zijn inderdaad niet 100% betrouwbaar, maar ik vind ze nog wel betrouwbaar genoeg om toch maar wel te testen.
Al moet je je er ook bij realiseren dat het een moment opname is.

Het virus muteert, maar vooralsnog werken de vaccins ook tegen de mutaties. Dus wel degelijk zinvol!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
BTO schreef:
29-01-2021 07:34
Niet testen en niet vaccineren. Test is onbetrouwbaar en het virus muteert als een dolle. Een zinloze interventie zou Dr Bijl zeggen.
hoe zie je dat verder voor je? qua zieke mensen die niet weten dat ze anderen kunnen besmetten en qua ziekenhuis/IC?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven