Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Geen griepprik ?

27-10-2020 13:28 220 berichten
Wat baal ik hiervan. Ik haal elk jaar netjes een griepprik, omdat ik in het verleden een paar keer goed ziek ben geweest van de griep tot longontsteking aan toe.

Maar nu dus de oproep om onder de 70 hem niet te halen, zelfs niet als je een oproep van je huisarts hebt gehad.

Ik hoop dat ik hem alsnog mag halen. Wat vinden jullie ervan?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... t-te-komen
Alle reacties Link kopieren
Kittenxx schreef:
27-10-2020 18:12
bij mij staat er op "post van uw huisarts "
Dat staat er bij mij ook op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-10-2020 13:36
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nogmaals, wie wil jij uitsluiten zodat jij hem wel kan krijgen?
Degenen die de oproep al die tijd negeerden en het niet haalden. Deze mensen mogen van mij achter in de rij gaan staan.

Eerst degenen die hem altijd wel haalden en degenen voor wie het de 1e keer is.

Ik hoop dat ze van dat coronavaccin wel meer dan genoeg in gaan slaan.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Huisartsen moeten betalen voor vaccins . Vaccins die ze geven, krijgen ze vergoed, maar als ze met vaccins blijven zitten, is dat voor de rekening van de huisartsen. Omdat andere jaren mensen het vaccin niet op kwamen halen, bleven ze altijd met veel zitten, dus hebben ze niet extra ingekocht.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan gaan er weer een hoop extra doden vallen. Mensen die hem wel hadden gewild dit jaar krijgen hem niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zo fijn, die marktwerking.
Ik zie net dit bericht op het nos

Bij een medewerker van een huisartsenpraktijk, die anoniem wil blijven, is de koelkast bijna leeg. "Wij hebben nog 4 griepvaccins hier, terwijl er donderdagmiddag nog een ronde is. Vorige jaren hadden we dit moment nog 100 vaccins over. Wij hebben in al die jaren nog nooit nee hoeven te verkopen", vertelt de medewerker.

Dat er nu wel een nee verkocht moet worden, kan rekenen op boosheid bij de patiënten. "Het korte lontje verergerde al steeds meer, maar dit jaar is het wel heel erg nu."

Komende donderdag worden de namen van de mensen die een vaccin mislopen opgeschreven. "Op 1 december komt een nalevering binnen. Hopelijk is dat wel genoeg."


Er is dus sowieso een kans dat er geen prik is voor mensen die hem willen. Je naam zal maar met een z beginnen en je zit in het laatste blok :|
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-10-2020 15:18
Ik vind het vooral raar dat er een tekort lijkt te zijn voor opgeroepen mensen. Als je mensen oproept dan zorg je toch dat er daarvoor in elk geval een shot beschikbaar is?
Normaal riepen we 1000 patienten op en kwamen 650 patienten hem halen. Je mag maar max 5% overhouden, anders moet je vaccins die overblijven betalen. Vandaar dat we altijd 670 a 680 bestelden.

Dit jaar mocht je maar 110% bestellen van vorig jaar.
Terwijl we 150 patienten meer oproepen ivm groei praktijk. En er qua percentage meer willen gaan halen. Dat gaat we dus niet redden.

Je kan dus niet bestellen wat je wil. Er zijn regels / boetes aan verbonden.
sassie24 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 19:58
Reden: Kleine toevoeging
2.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch dat nieuwe zuinige zorgsysteem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nicco88 schreef:
27-10-2020 19:48
Ik zie net dit bericht op het nos

Bij een medewerker van een huisartsenpraktijk, die anoniem wil blijven, is de koelkast bijna leeg. "Wij hebben nog 4 griepvaccins hier, terwijl er donderdagmiddag nog een ronde is. Vorige jaren hadden we dit moment nog 100 vaccins over. Wij hebben in al die jaren nog nooit nee hoeven te verkopen", vertelt de medewerker.

Dat er nu wel een nee verkocht moet worden, kan rekenen op boosheid bij de patiënten. "Het korte lontje verergerde al steeds meer, maar dit jaar is het wel heel erg nu."

Komende donderdag worden de namen van de mensen die een vaccin mislopen opgeschreven. "Op 1 december komt een nalevering binnen. Hopelijk is dat wel genoeg."


Er is dus sowieso een kans dat er geen prik is voor mensen die hem willen. Je naam zal maar met een z beginnen en je zit in het laatste blok :|
Bij mijn moeder in 't dorp gaat 't op straatnaam en dat is voor haar de D gelukkig.
retrostar schreef:
27-10-2020 20:16
Fantastisch dat nieuwe zuinige zorgsysteem.
Nou... :|
Nicco88 schreef:
27-10-2020 19:48
Ik zie net dit bericht op het nos

Bij een medewerker van een huisartsenpraktijk, die anoniem wil blijven, is de koelkast bijna leeg. "Wij hebben nog 4 griepvaccins hier, terwijl er donderdagmiddag nog een ronde is. Vorige jaren hadden we dit moment nog 100 vaccins over. Wij hebben in al die jaren nog nooit nee hoeven te verkopen", vertelt de medewerker.

Dat er nu wel een nee verkocht moet worden, kan rekenen op boosheid bij de patiënten. "Het korte lontje verergerde al steeds meer, maar dit jaar is het wel heel erg nu."

Komende donderdag worden de namen van de mensen die een vaccin mislopen opgeschreven. "Op 1 december komt een nalevering binnen. Hopelijk is dat wel genoeg."


Er is dus sowieso een kans dat er geen prik is voor mensen die hem willen. Je naam zal maar met een z beginnen en je zit in het laatste blok :|
Dat had ik vorig jaar. Met mij kwamen de taxi's met bejaarden aanrijden en er was niets meer.

Dit jaar had ik meer geluk.
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
27-10-2020 18:22
Degenen die de oproep al die tijd negeerden en het niet haalden. Deze mensen mogen van mij achter in de rij gaan staan.

Eerst degenen die hem altijd wel haalden en degenen voor wie het de 1e keer is.

Ik hoop dat ze van dat coronavaccin wel meer dan genoeg in gaan slaan.
Die bestellingen zijn allang geplaatst. Ze zullen wel geleverd krijgen wat er mogelijkerwijs geleverd kan worden, we zijn natuurlijk niet het enige land die die vaccins wil hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hier in Belgie hebben de risicopatiënten ook voorrang omdat er waarschijnlijk niet genoeg vaccins zijn. Voor mij bij de apotheek stond een man die kreeg hem niet mee omdat er op zijn voorschrift niet stond dat hij risicopatiënt is. Na 5 november mocht hij terugkomen. Bij mij stond het er ook niet op maar de apotheker ziet in zijn systeem dat je risicopatiënt bent. Dus of het moet op je voorschrift staan of in het systeem. Ik denk dat het een Europees probleem is. Misschien worden die vaccins wel gebruikt om door te ontwikkelen naar een vaccin tegen corona en is er daarom een tekort. (Zomaar een gedachtespinsel)
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
27-10-2020 21:19
Hier in Belgie hebben de risicopatiënten ook voorrang omdat er waarschijnlijk niet genoeg vaccins zijn. Voor mij bij de apotheek stond een man die kreeg hem niet mee omdat er op zijn voorschrift niet stond dat hij risicopatiënt is. Na 5 november mocht hij terugkomen. Bij mij stond het er ook niet op maar de apotheker ziet in zijn systeem dat je risicopatiënt bent. Dus of het moet op je voorschrift staan of in het systeem. Ik denk dat het een Europees probleem is. Misschien worden die vaccins wel gebruikt om door te ontwikkelen naar een vaccin tegen corona en is er daarom een tekort. (Zomaar een gedachtespinsel)
Ik denk niet dat die vaccins worden gebruikt om door te ontwikkelen naar een coronavaccin, normaal zou er gewoon genoeg zijn en nu is er een enorme run op en extra produceren zit er nu even niet in.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
27-10-2020 21:23
Ik denk niet dat die vaccins worden gebruikt om door te ontwikkelen naar een coronavaccin, normaal zou er gewoon genoeg zijn en nu is er een enorme run op en extra produceren zit er nu even niet in.
Ah dat is ook een logische verklaring. Dat extra produceren er nu gewoon niet in zit.
Ik snap echt je verontwaardiging niet dat je er zo van baalt.

Je bent 30 en krijgt alleen een oproep omdat de assistente je ooit op de lijst gezet had. Je hebt geen klachten of onderliggend lijden.

Dan gun je m toch wel aan iemand die m harder nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het prikken zaterdag en gaat op alfabet, ik ga hem zelf niet halen, ik val in de risico groep (longen) maar heb nog nooit griep gehad en vanwege corona houd ik ruim afstand van iedereen en ik heb geen huisgenoten waar ik griep van zou kunnen krijgen. maar mijn vader (70+) gaat hem wel halen, dus ik hoop voor hem dat ze genoeg hebben want kwa achternaam zitten wij in het laatste blok.
sunday82 wijzigde dit bericht op 27-10-2020 21:48
Reden: Toevoeging
32.45% gewijzigd
lilalinda schreef:
27-10-2020 14:33
RIVM riep juist iedereen op hem wel te halen (tot voor kort) om vooral het aantal 'normale' griepgevallen zo klein mogelijk te houden
Precies! Daarom heb ik, gezonde zestiger, hem al gehaald (voor het eerst dit jaar).
Mutsje78 schreef:
27-10-2020 18:22
Degenen die de oproep al die tijd negeerden en het niet haalden. Deze mensen mogen van mij achter in de rij gaan staan.

Eerst degenen die hem altijd wel haalden en degenen voor wie het de 1e keer is.

Ik hoop dat ze van dat coronavaccin wel meer dan genoeg in gaan slaan.
Onzin. Ik heb hem nooit gehaald maar nu werd er juist op aangedrongen hem dit jaar wél te halen! Niet ook nog eens veel grieppatiënten naast coronapatiënten. Dus ik heb hem dit jaar voor de eerste keer gehaald.
Mutsje78 schreef:
27-10-2020 18:22
Degenen die de oproep al die tijd negeerden en het niet haalden. Deze mensen mogen van mij achter in de rij gaan staan.

Eerst degenen die hem altijd wel haalden en degenen voor wie het de 1e keer is.

Ik hoop dat ze van dat coronavaccin wel meer dan genoeg in gaan slaan.
Zullen we dat veranderen in: degene die m het hardst nodig hebben?
Alle reacties Link kopieren
Zeepje-uit-de-zee schreef:
27-10-2020 21:53
Zullen we dat veranderen in: degene die m het hardst nodig hebben?
Ja, ik vind dat ook een beetje een vreemd criterium. Ik snap wel dat het lastig is om in te schatten wie die prik het hardste nodig heeft, maar mensen die prik ontzeggen omdat ze 'm in voorgaande jaren niet hebben gehaald komt een beetje over als straffen. Het kan prima zijn dat mensen geen enorm risico lopen door griep alleen maar mogelijk wel door griep EN corona. Dan vind ik het niet zo raar dat ze voorgaande jaren niet gingen (zeker als ze netjes afbelden) maar dit jaar wel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
27-10-2020 21:59
Ja, ik vind dat ook een beetje een vreemd criterium. Ik snap wel dat het lastig is om in te schatten wie die prik het hardste nodig heeft, maar mensen die prik ontzeggen omdat ze 'm in voorgaande jaren niet hebben gehaald komt een beetje over als straffen. Het kan prima zijn dat mensen geen enorm risico lopen door griep alleen maar mogelijk wel door griep EN corona. Dan vind ik het niet zo raar dat ze voorgaande jaren niet gingen (zeker als ze netjes afbelden) maar dit jaar wel.
Ze hadden beter van 't voorjaar een brief eruit gedaan naar hun patientenbestand waarop men kon aangeven al dan niet gebruik te willen maken van de griepprik. Dan hadden ze een betere inschatting kunnen maken over het aantal dat besteld moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-10-2020 21:59
Ja, ik vind dat ook een beetje een vreemd criterium. Ik snap wel dat het lastig is om in te schatten wie die prik het hardste nodig heeft, maar mensen die prik ontzeggen omdat ze 'm in voorgaande jaren niet hebben gehaald komt een beetje over als straffen. Het kan prima zijn dat mensen geen enorm risico lopen door griep alleen maar mogelijk wel door griep EN corona. Dan vind ik het niet zo raar dat ze voorgaande jaren niet gingen (zeker als ze netjes afbelden) maar dit jaar wel.
Dit ja. Ik vind het bovendien raar dat verschillende mensen hier spreken van 'netjes de prik halen'. Naast dat dit voor mij een nare bijklank heeft, is het ook onzin. Het is niet 'netjes' om de prik te halen en 'niet netjes' om dat niet te doen. Mensen hebben het volste recht, elk jaar opnieuw, om zelf te bepalen of zij dit vaccin dat hen wordt aangeboden wel of niet te accepteren. Daar zullen ze allemaal hun eigen redenen voor hebben, en die zijn prima, omdat iedereen dat zelf beslist. Het is geen plicht. Het is niet iets wat je doet 'omdat dat wel zo netjes is'. Sorry hoor, maar dat vind ik echt belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
27-10-2020 22:09
Ze hadden beter van 't voorjaar een brief eruit gedaan naar hun patientenbestand waarop men kon aangeven al dan niet gebruik te willen maken van de griepprik. Dan hadden ze een betere inschatting kunnen maken over het aantal dat besteld moest worden.
De landelijke bestelling wordt januari al gedaan. De praktijken kunnen in juni bestellen. Toen was al de verwachting dat er meer animo was, maar dat je dus maar max 10% meer dan jaar ervoor mocht bestellen.
Zeepje-uit-de-zee schreef:
27-10-2020 21:53
Zullen we dat veranderen in: degene die m het hardst nodig hebben?
Het is eerlijker dat iedereen die hem eerst ook altijd haalde hem krijgt en dan de mensen die hem nooit haalde en nu wel willen.

Want waaruit blijkt dat ze hem zo hard nodig hebben als ze hem hiervoor ook niet haalde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven