Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Gekke / rare kleine gevolgen

24-03-2020 00:35 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even wat luchtigers...

Welke maffe kleine gevolgen hebben de coronamaatregelen voor jou? 'Onverwachte' dingen die je niet al overal in de media ziet? Die eigenlijk best onbelangrijk zijn maar waar je toch even van denkt: oh ja, dat ook.

Bijvoorbeeld:
- Had ik net mijn teennagels mooi gelakt voor bij het kickboksen en andere sport... Voor niks dus.
- Mijn winterbanden zitten nog onder mijn auto, zomerbanden liggen bij de garage. Maar ja dat is vast geen "noodzakelijke" reden om de deur uit te moeten, vergelijkbaar met werken of zorgen voor iemand. (En ik weet niet eens of die garage nog open is.)
- Ik had best wel zin in weer eens wat dates nu mijn gebroken hart wat begint te helen.
- Mijn kersverse katjes groeien nu op denkende dat het normaal is dat hun personeel bijna 24/7 thuis is.
- Het gaat nog wel even duren voordat ik mijn nieuwe tent en matje kan uitproberen.
- Goh, nog 2 maanden niet naar kantoor / sportclub / kroeg, zal ik weer eens wat radicalers doen met mijn haar, gewoon omdat het kan en als het tegenvalt dan ziet amper iemand het? (Ik knip het zelf.)
- Al die spullen die ik ging verkopen via Marktplaats, had ik het maar net wat eerder gedaan.
- Mijn pantoffels waren al aan vervanging toe en gaan nu extra snel slijten. :-)
- Benen scheren? Bh's? Wat is dat?

En jullie?
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Dat ik nog steeds geen geld over houd. Omdat ik nu alles uit geef aan goede doelen en lokale ondernemers.

Wat jarenlang is uitgesteld doe ik nu juist: een schildersdoek laten spannen, planten in potten doen en een geveltuin maken, huis opknappen etc... Het is zelfs zover gekomen dat ik plantenvideo's kijk op YouTube. Ik haatte tuinieren.

Ik heb ineens een vitaal beroep. Zo jammer dat zich dit nooit heeft vertaald in een goed salaris en idem waardering. We moesten het doen met een matig salaris gepaard met bezuinigingen waardoor je nooit fatsoenlijk je werk hebt kunnen doen en nu al helemaal niet. Iets wat veel vitale beroepen gemeen hebben. En er zal ongetwijfeld niets veranderen als dit weer voorbij is.
Voordeel is wel dat ik tenminste nog mijn huis uit mag straks om naar het werk te gaan. En hierdoor een fiets in Amsterdam toch nog een extra kans geef. Ik haat fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ik compleet kwijt ben wat voor dag het is. De normale structuur is weg, ondanks dat ik 4 dagen werk. Maar normaal ben ik 4 dagen “op de zaak” en woensdag thuis. En sportschool dicht, hobby’s van man en kind gestopt. Dus weg houvast.
En dat ik me vandaag een paar keer de pestpokken ben geschrokken toen ik mijn eigen kop ineens levensgroot in beeld zag bij een FaceTime vergadering.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat een verpleegkundige hier in B dreigbrieven onder haar voordeur geschoven krijgt. Omdat buren bang zijn dat ze besmet gaan worden door haar werk want ze delen de traphal, lift, ze raakt de deuren aan...
In mijn groepsapp spreken vriendinnen af om met elkaar te gaan wandelen. Max met 2 uiteraard. Telkens wanneer ik een voorstel doe lukt het hen niet en ga ik alleen.
Misschien zijn ze ook bang door mijn werk?
Begrijp het ergens wel.
Attraverso schreef:
25-03-2020 08:56
Ik lees net dat een verpleegkundige hier in B dreigbrieven onder haar voordeur geschoven krijgt. Omdat buren bang zijn dat ze besmet gaan worden door haar werk want ze delen de traphal, lift, ze raakt de deuren aan...
In mijn groepsapp spreken vriendinnen af om met elkaar te gaan wandelen. Max met 2 uiteraard. Telkens wanneer ik een voorstel doe lukt het hen niet en ga ik alleen.
Misschien zijn ze ook bang door mijn werk?
Begrijp het ergens wel.
Mensen zijn gek.
Gezellig zulke buren.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot buren. De zorg is juist cruciaal. Ik zou haar aanraden om aangifte te doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
24-03-2020 08:13
Op werk zijn veel minder mensen. Blijkbaar is de koffie uit de koffieautomaat heter wanneer er minder getapt wordt.
Vrijdag snoeihard mijn mond verbrand.
Mevrouw75 wat vervelend! Misschien helpt je wat ik doe? Ik werk 4 vaste dgn in de week en ik hou dit ook aan, ook vaste tijdstippen e.d. Ik neem tussen de middag half uur pauze (normaalgesproken stuiter ik door) en in de avond doe ik m’n gebruikelijke dingetjes, ritme helpt mij heel erg.

Tadderak zwanger worden: weet natuurlijk niet jouw ervaringen met zwanger worden. Bij mij duurde 50dgn voordat eerste menstruatie kreeg na de pil en dan moet je nog zwanger raken. Nu val ik in de categorie snel zwanger tot nu, alleen dat weet je natuurlijk allemaal niet :)

Wat een rot buren zeg! Bah!
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic dit. Nou ja, grotendeels dan :-D

Ons terras was nog nooit zo vroeg in het jaar onkruidvrij en schoon.
Geen gezeur van (schoon)moeder dat ze ons zo weinig zien.

We zijn hier thuis de 'saaie kant van de familie', we zijn geen uitgaanstypes dus we missen verder niet zoveel en besparen ook niet echt. Aangezien Man en ik ook gewoon naar het werk gaan tanken we nog steeds. Maar eerlijk is eerlijk, benzine en diesel zijn een stuk goedkoper én er staan geen lange rijen bij het tankstation.

Dochter bespaart zich de gang naar de huisarts (die is gesloten momenteel) en haar pil is op, dus ze is weer gewoon ongesteld. Ik heb dus, oh foei, tampons gehamsterd, geen idee namelijk hoe erg het gaat worden.

Omdat ik wel nog werk (deel thuis, deel kantoor) weet ik nog wel hoe de make-up kwast werkt. Kappersafspraak stond gepland voor komende week, maar mijn haar krult en het is net lang genoeg om het op te steken, dus ik red me wel, Man heeft sowieso een tondeusekapsel.

Nog een groot voordeel: de ramen kunnen lekker open. Als we naar het werk zijn is natuurlijk alles dicht. De ramen op het zuiden gaan in de middag lekker open en ik hang de was fijn buiten tijdens de pauze. Daar ruikt het heerlijk van!!

Minder: Kentekenplaat van dochter is gestolen. Nou wonen wij in Duitsland en hier gaat het een tikje anders. Maar evengoed zouden we dan normaal de dag erna de papieren en kentekenplaten geregeld hebben, nu moesten we een afspraak maken, wachttijd was meer dan een week. Gelukkig valt haar stage weg en de winkel waar ze werkt is dicht, dus de enkele keer dat ze een auto nodig heeft kan ze de mijne even nemen. Maar als ze gewoon naar stage had gemoeten hadden we dus wel echt een probleem gehad.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken rij ik 1 a tweemal per week naar Belgie. Nu hou ik benzine geld over.

Anderzijds heb ik mijn moeder in huis genomen dus heb nu wel dubbele lasten.

Daarentegen merk ik dat de hondjes heel content zijn dat we de hele dag thuis zijn.

Ik heb minder wasgoed want zit vrijwel de hele dag in mijn huispak. Ik maak mij niet meer op en heb straks een enorme uitgroei. Ik moet dringend naar de pedicure, maar gelukkig ziet niemand mijn voeten.
Alle reacties Link kopieren
Niet naar de kapper kunnen met mijn ultrakorte kapsel is wel vervelend. Maar goed, er is bijna geen hond die dat ziet, gezien we idioot veel thuis zitten.

Dat we vanaf de luie bank geld verdienen, doordat man bedacht dat aandelen kopen nu best een goed idee was, vind ik dan best wel weer een fijne gedachte.

We houden bakken met geld over, want: geen kappersbezoeken, niet zomaar de stad in en met spullen thuiskomen die je eigenlijk niet nodig hebt, geen terrasjes, restaurants, bioscoop en nog veel meer

De tuin ligt er alweer knapjes bij, zo vroeg ben ik nog nooit geweest.

Ik mis onze vrijdagavond-openhuis met al onze vrienden.

Onze kat is helemaal van slag van zoveel aandacht

Ik vind het echt bere-gezellig dat man naast mij zit en thuis werkt. :flirting: :nerd:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
25-03-2020 11:09
Dochter bespaart zich de gang naar de huisarts (die is gesloten momenteel) en haar pil is op, dus ze is weer gewoon ongesteld. Ik heb dus, oh foei, tampons gehamsterd, geen idee namelijk hoe erg het gaat worden.
Oh, zijn er nog steeds vrouwen die tampons gebruiken? Ik dacht dat inmiddels de hele westerse wereld wel over was op de cup. Veel handiger joh!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
25-03-2020 08:56
Ik lees net dat een verpleegkundige hier in B dreigbrieven onder haar voordeur geschoven krijgt. Omdat buren bang zijn dat ze besmet gaan worden door haar werk want ze delen de traphal, lift, ze raakt de deuren aan...
In mijn groepsapp spreken vriendinnen af om met elkaar te gaan wandelen. Max met 2 uiteraard. Telkens wanneer ik een voorstel doe lukt het hen niet en ga ik alleen.
Misschien zijn ze ook bang door mijn werk?
Begrijp het ergens wel.
Wat een achterlijke en ondankbare buren!
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
24-03-2020 19:41
Ja dat hoor ik van wel meer mensen. Maar het tegenovergestelde is ook pittig, kan ik je vertellen. Ik woon alleen en gelukkig ben ik een introvert, dus ik kan goed alleen zijn en hou er ook van. Maar 24/7 alleen met mijn katten, dat begin ik nu na ruim een week al lastig te vinden, en het vooruitzicht van nog meer dan 2 maanden zonder knuffels en kussen van mijn vrienden of desnoods een massage ondergaan, of weer eens een date... dat is ook heftig hoor.

De enige mensen die ik "in the flesh" zie zijn vreemden op straat, en mijn buren die me al jaren irriteren met luide nachtelijke feestjes en gestamp.
De keerzijde voor singles/allenwonenden begrijp ik ook heel goed. Ik ben aan de andere kant ook juist heel erg dankbaar voor het leven met mijn geliefde gezin en alles wat we op dit moment samen doen. Maar het is wel wennen, zo op elkaars lip. Niet heel erg vervelend verder, maar wel wennen. Maar dat is het voor heel de wereld.
Ceylon schreef:
25-03-2020 11:09
Leuk topic dit. Nou ja, grotendeels dan :-D

Dochter bespaart zich de gang naar de huisarts (die is gesloten momenteel) en haar pil is op, dus ze is weer gewoon ongesteld. Ik heb dus, oh foei, tampons gehamsterd, geen idee namelijk hoe erg het gaat worden.
Wel even inlichten dat ze dan op een andere manier haar voorzorgen neemt.

Of je - en zij - zit over 9 à 10 maanden mogelijk met een iets groter gevolg :-).
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
25-03-2020 11:32
Niet naar de kapper kunnen met mijn ultrakorte kapsel is wel vervelend. Maar goed, er is bijna geen hond die dat ziet, gezien we idioot veel thuis zitten.
Ik vermoed dat we na deze crisis de messy hair-huispak-look als trend gaan zien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn enorme huismussen geworden trouwens, áls we al een keer de deur uit gaan zeuren ze meteen of we weer naar huis gaan. Dat wordt nog een hele klus om die straks weer naar de opvang/school te krijgen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk nu pas hoeveel energie het in het normale leven kost om een tegennatuurlijk ritme te hebben (altijd dik een uur te vroeg opstaan) en een kantoor te delen met anderen. Ik kom deze dagen gewoon tot rust.
Ben er nog niet helemaal, want waar ik vroeger op een vrije dag zo maar een paar uur in de tuin kon zitten met een boek, ben ik daar nu te onrustig voor. Te veel op standje "snel- snel-snel en dóór" gestaan de afgelopen jaren, denk ik. Of de onrust door al dat corona nieuws. Geen idee.

Maar ik mis ook wel de contacten met collega's en vrienden.

En net als velen hier hou ik bakken met geld over. En met een beetje mazzel is de vriezer straks ook nog eens lekker leeg. Win/win.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ceylon, we bestaan ook wasbare tampons, van het merk ImseVimse. Ik gebruik daar het wasbaar maandverband van.

Ik heb vandaag mijn moed bij elkaar geraapt en heb mijn eigen haar geknipt. Dat was een leuke nieuwe ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel het voordeel van een lange coupe zonder laagjes en zo. Ik kan het makkelijk knippen en als het echt recht moet, kijk ik vriend lief aan.

Een aantal vriendinnen zijn net voor de boel dicht ging, nog naar de kapper geweest. Ze plagen mij altijd met dat ik grijs word. Maar het valt meer op omdat ik het als enige niet verf. Ben benieuwd hoe het erbij staat als het 1 juni is. Ik gok zo dat ik de minst grijze ben. :yes:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
24-03-2020 20:34
Geld overhouden: we gaan nergens heen en dus ook niet naar het werk, school, hobbies. Scheelt heel veel benzinekosten.
Wij houden bakken met geld over: geen lunch op kantoor, niet uit-eten, 1x per week boodschappen en geen uitgaven voor hobbies. Ook kleding wordt nauwelijks gekocht...toch continue in huispak.
Het handschrift van mijn zoon gaat opeens met grote stappen vooruit. Hij heeft echt baat bij het per letter compleet uitleggen waar hij op moet letten. Blijkbaar zit het er niet in dat hij het niet kán, maar gewoon dat ie niet goed begreep hoe hij de hulplijnen en dergelijke kan gebruiken...
ik betrap me er zelf steeds op, dat wanneer ik nu naar de tv kijk en ik in programma's grote groepen zie staan dat ik echt denk AFSTAND HOUDEN!! 1,5 METER!!
:facepalm:

Programma's zijn natuurlijk veel eerder opgenomen
Alle reacties Link kopieren
👆🏻 Haha ja dat heb ik ook
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
24-03-2020 01:15
Als ik van dorp naar stad op en neer pendel, rij ik altijd via Duitsland, dat is het snelste.
Mijn ouders wonen ook in het grensgebied (wat kilometers zuidelijker) en daar stonden de Duitsers te controleren en Nederlanders terug te sturen. Dus voor de zekerheid rij ik nu niet meer via Duitsland.

Ik ben net even naar Duitsland gereden, er stond niemand aan de grens om te controleren.

Afgelopen dinsdag (toen jij dit bericht hebt geplaatst) met hardlopen ook de grens tweemaal (verschillende locaties) overgestoken, nergens stond iemand te controleren om eventueel Nederlanders terug te sturen.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Programma's ja... Wij kijken een Duits life programma op zaterdag, dat is nu ineens zonder publiek. Ik dacht eerst dat Man de verkeerde zender had opgezet.

Werkgever is bezig met thuiswerken. Wat eerst nooit kon (mocht), kan nu ineens wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik wandel meer, want de sportschool is toch dicht. Lekker een podcast opgezet en gisteravond en flink stuk door de wijk rondgelopen. Ik kwam helemaal opgefrist weer terug, dat deed ik nooit voor de corona toestanden. En ik vind het stiekem wel gezellig dat ik samen met mijn partner en de kinderen kan lunchen. Partner en ik hebben ook diepere gesprekken dan normaal, we hebben het veel meer over wat dit met ons doet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven