Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het grote Covid-19 positiviteitstopic

24-03-2021 16:07 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van iedereen die klaar is met het gezeur en negativiteit hier een topic om positief te blijven.

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdekend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.


Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie


p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.





Afbeelding

Bij 30% eerste sterke effecten en bij 60% feest!
anappleaday wijzigde dit bericht op 18-04-2021 16:51
21.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
24-03-2021 16:52
Nah dan mag ik hier wel want ik ben positief getest! Net zoals mijn man.
Voorlopig valt het allemaal reuze mee dus hopelijk fietsen we er goed doorheen.
Daarna zijn jullie wel immuun!

Ik hoop dat het zo blijft en dat jullie er snel vanaf zijn. :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn dat door deze pandemie opeens veel minder taboe rust op thuiswerken. Voorheen kreeg je als je maar 1 (!) dag per week thuiswerkte wel eens opmerkingen zo van "Je bent niet zichtbaar genoeg". Nu blijkt dat met fulltime thuiswerken, collega's je heus wel weten te vinden als ze je nodig hebben.

Ik geniet van lekker elke dag iets totaal anders lunchen. Eitje bakken, grote salade zelf maken, havermoutpap, yoghurt met fruit, knäckebröd vers beleggen / smeren, etc etc.

Ook vind ik het fijn dat videobellen (voor werk) nu heel normaal is geworden. Ik heb telefoonangst, maar met beeld erbij heb ik daar helemaal geen last van. Dus ik hoop dat dat een gewoonte blijft wanneer het niet lukt om iemand in levenden lijve te ontmoeten.

Verder hoop ik dat het "3 zoenen geven" verdwijnt. En dat je goede vrienden gewoon een knuffel geeft, en anderen begroet van een afstandje of door een hand te geven.

En ik vind het positief dat door de pandemie ietsjes meer aandacht is gekomen voor de negatieve effecten van de intensieve veehouderij, en markten met wilde dieren en wild vlees. Ik ben bang dat het nog een lange weg is, maar het is een begin.
You can never have too many hats, gloves and shoes
AnAppleADay schreef:
24-03-2021 16:52
Ik ga vrijdag voor het eerst sinds een jaar bij mijn schoon-oma op bezoek :heart:
Ze is deze week voor de tweede keer gevaccineerd, we houden dus nog zeker wel afstand maar ik vind het zo fijn dat ik onze trouwfoto's kan laten zien.
Ahh, wat leuk dat je de foto’s gaat showen! Ik denk dat ze dat heel erg mooi gaat vinden :cheer2:
Ennnnn.. mijn neefje is vorig jaar geboren, net na de 1e lockdown. Een fantastisch kereltje :flirting: en doordat ik mijn baan ben verloren, kan ik nu twee dagen per week bijna de hele dag met hem knuffelen, spelen en geinen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
24-03-2021 16:55
Ahh, wat leuk dat je de foto’s gaat showen! Ik denk dat ze dat heel erg mooi gaat vinden :cheer2:
Ja ze kon er zelf niet bij zijn (corona en sowieso teveel stress omdat het 1,5 uur rijden was) dus heel fijn dat ze zo nog een beetje mee kan genieten.
Oh wat fijn, dit topic!

Positief: mijn man is negatief getest
Vanaf half april is het virusseizoen ten einde en hebben we het weer over andere dingen. Next.
SpringInhetveldje schreef:
24-03-2021 16:57
Ennnnn.. mijn neefje is vorig jaar geboren, net na de 1e lockdown. Een fantastisch kereltje :flirting: en doordat ik mijn baan ben verloren, kan ik nu twee dagen per week bijna de hele dag met hem knuffelen, spelen en geinen :flirting:
Superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel positief, maar inmiddels beschouw ik dat ook maar als positief. Het lijkt niet al te heftig te verlopen, en het zou qua bescherming net kunnen matchen met mijn vaccinatie. Dus onder het motto ‘je moet ook altijd alles zelf doen’, dan maar :proud: .
Ik heb het van mijn vader gekregen, en mijn ouders lijken er ook aardig goed doorheen te fietsen, dus dat is ook weer een zorg minder.
Oh ik volg mee! Fijn! :hello:
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
24-03-2021 17:29
Ik ben wel positief, maar inmiddels beschouw ik dat ook maar als positief. Het lijkt niet al te heftig te verlopen, en het zou qua bescherming net kunnen matchen met mijn vaccinatie. Dus onder het motto ‘je moet ook altijd alles zelf doen’, dan maar :proud: .
Ik heb het van mijn vader gekregen, en mijn ouders lijken er ook aardig goed doorheen te fietsen, dus dat is ook weer een zorg minder.
Ah wat fijn dat het redelijk oké gaat met jullie!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
24-03-2021 16:15
Hé terug naar het klaagtopic jij! Ik moest daar ook weg!
Mind your own bloody business.
Al een account? Log dan hier in.
Hm, oke vooruit dan maar *geeft zichzelf schop onder de kont*
Maar ik hou het nog wel even bij meelezen :A:
Dankjewel voor het topic TO :daisy:
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
24-03-2021 16:15
Hé terug naar het klaagtopic jij! Ik moest daar ook weg!
Eens!!!! Hup naar het klaag-zeur-zever-klaag-zeur-zever topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel toe aan iets positiefs dus dikke TVP ;)
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 16:18
We hebben extra AstraZeneca vaccins gevonden! :biggrin:
Ik lees het pas net op de AD-pagina :D

Negenentwintig miljoen maar liefst! Wat fijn dat AstraZeneca die voor ons heeft bewaard!
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2021 17:47
Ik lees het pas net op de AD-pagina :D

Negenentwintig miljoen maar liefst! Wat fijn dat AsteaZeneca die voor ons heeft bewaard!
Ik las hier dat het een Paascadeautje was. Nu hebben we de verrassing verpest. :hihi:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De klok gaat komend weekend een uur vooruit, langer licht!
De bloesem gaat bijna weer bloeien en ik geniet van het dagelijkse concert van een zanglijster in onze tuin.
De vogelhuisjes opgehangen, laat het voorjaar maar komen!
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 17:49
Ik las hier dat het een Paascadeautje was. Nu hebben we de verrassing verpest. :hihi:
Misschien liggen er hier nog een paar in de tuin. Ik ga meteen zoeken!
patsy--stone schreef:
24-03-2021 16:54
Ik vind het fijn dat door deze pandemie opeens veel minder taboe rust op thuiswerken. Voorheen kreeg je als je maar 1 (!) dag per week thuiswerkte wel eens opmerkingen zo van "Je bent niet zichtbaar genoeg". Nu blijkt dat met fulltime thuiswerken, collega's je heus wel weten te vinden als ze je nodig hebben.

Ik geniet van lekker elke dag iets totaal anders lunchen. Eitje bakken, grote salade zelf maken, havermoutpap, yoghurt met fruit, knäckebröd vers beleggen / smeren, etc etc.

...
Dit vind ik ook heel erg fijn, thuiswerken. Echt grote winst. Zoveel meer rust. Hopelijk heeft het voor een cultuurverandering gezorgd bij werkgevers en zal het niet meer helemaal verdwijnen.

En dat van die lunch herken ik 😄
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2021 17:50
Misschien liggen er hier nog een paar in de tuin. Ik ga meteen zoeken!
Neehee, met Pasen pas!
Life is short. Eat dessert first.
Janiva schreef:
24-03-2021 17:49
De klok gaat komend weekend een uur vooruit , langer licht!
De bloesem gaat bijna weer bloeien en ik geniet van het dagelijkse concert van een zanglijster in onze tuin.
De vogelhuisjes opgehangen, laat het voorjaar maar komen!
Dat vind ik juist helemaal geen goed nieuws :'(
doornroosje9 schreef:
24-03-2021 17:51
Neehee, met Pasen pas!
In mijn wereld is het altijd Pasen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2021 17:52
In mijn wereld is het altijd Pasen.
O, dat kan ook nog idd.

Fijne wereld. Altijd chocolade. :love:
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
24-03-2021 17:51
Dat vind ik juist helemaal geen goed nieuws :'(
Da's waar: een uur korter slapen.... :yawnee:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven