Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Het Grote Positiviteitstopic #3: It only gets better!

08-06-2021 17:53 5015 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ruim een maand hebben we een heel topic volgepostivo'd maar het is nog niet voorbij.
We blijven positief al het goede nieuws delen!

:cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:

Een suggestie voor dingen die besproken kunnen worden:
- Nieuws over vaccinaties
- Het uitblijven van voorspelde doemscenario's
- Het omdenkend herschrijven van clickbait-krantenartikelen.

Dingen die hier niet horen:
- Voorspellingen over derde, vierde en vijfde golven
- Wedstrijdjes wie het meest verschrikkelijke toekomstbeeld kan schetsen
- Paniek om scenario's (die geen voorspellingen zijn)
- Geklaag over de vaccinatiestrategie

p.s. we vinden hier corona dus niet iets positiefs, maar we zoeken de lichtpuntjes aan de horizon.

Afbeelding

Afbeelding
anappleaday wijzigde dit bericht op 27-11-2021 13:01
7.84% gewijzigd
Friezin71 schreef:
06-12-2021 18:46
Hier ook! Zouden onze kinderen bij elkaar in de klas zitten? ;-D
Jij woont vast niet in het midden van het land 😉 of je nick is heel misleidend haha!
Winterkoud schreef:
06-12-2021 19:07
Jij woont vast niet in het midden van het land 😉 of je nick is heel misleidend haha!

Allebei ;-D
Friezin71 schreef:
06-12-2021 19:28
Allebei ;-D
😂 Dat kan ook nog!

Maar goed te zien dat het wel degelijk gebruikt wordt zelftesten en er naar handelen.

Zelf test ik mijn kinderen ook vanaf de komst van de zelftest altijd bij nieuwe snot en keelpijn klachten. Ook toen het tijdelijk niet hoefde.
Sorrie, ik heb geen zin om terug te zoeken:
Over de vaccinatietabel: Wat zijn de roze blokjes en wat betekenen de zwarte kaders om de laatste rode, groene en gele blokjes?
Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me :heart:
Gefeliciteerd Apple! Ik vroeg me net af wat daar de status van was. Goed nieuws dus :love:
AnAppleADay schreef:
07-12-2021 07:30
Vandaag is de mooiste dag van het jaar want er ligt een lief klein appeltje naast me :heart:

Ooooh... van harte Apple! Wat een geweldig kadootje is dat :heart:
AnAppleADay schreef:
Ooooh gefeliciteerd :heart: Is de bevalling goed gegaan?
Blauwetrui schreef:
07-12-2021 07:54
Ooooh gefeliciteerd :heart: Is de bevalling goed gegaan?
Gisteren ingeleid dus het was een lange dag maar laat op de avond ging het ineens heel snel.
Uiteindelijk alles goed gegaan, heb nu alleen een compleet gesloopte man die alleen maar wil slapen terwijl ik zelf aan het stuiteren ben van de adrenaline :proud:
Oh, Apple gefeliciteerd! Ik weet nog dat dat een van de eerste dingen was die mensen schreven toen het forum zou stoppen: ja maar, dan weet ik niet eens als Apple bevallen is!
Heel veel geluk samen (en dat stuiteren is heeeel herkenbaar)!
AnAppleADay schreef:
07-12-2021 08:09
Gisteren ingeleid dus het was een lange dag maar laat op de avond ging het ineens heel snel.
Uiteindelijk alles goed gegaan, heb nu alleen een compleet gesloopte man die alleen maar wil slapen terwijl ik zelf aan het stuiteren ben van de adrenaline :proud:
haha, dat is wel herkenbaar. Maar geen zorgen, de klap komt nog wel bij je. Ik voorspel: overmorgen kan je alleen nog maar huilen (de welbekende kraamtranen!) Dan mag je hier ook even komen uithuilen hoor :)
En on topic, een fijn positief stuk over Omikron in het NRC vandaag:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/06/ee ... n-a4068043

"In de onderzochte periode lagen 166 patiënten met Covid in het Tshwane District-ziekenhuis van Pretoria. Zo’n 70 procent van hen had geen extra zuurstof nodig. Sterker nog: dit waren allen patiënten die niet vanwege hun Covid in het ziekenhuis waren beland, maar om een andere reden, en bij wie de besmetting toen pas aan het licht kwam – dus asymptomatische besmettingen. Bij andere ziekenhuizen in de provincie Gauteng zijn die cijfers nog opvallender: gemiddeld heeft 80 procent van de coronapatiënten met corona daar nu geen extra zuurstof nodig.

Van de 166 patiënten in het Pretoriaanse ziekenhuis lagen er slechts twee op de IC; 63 ontvingen ‘high care’, maar bij ‘de meerderheid’ van hen was dat vanwege niet-coronagerelateerde aandoeningen. De sterfte onder Covid-ziekenhuispatiënten was zo’n 6 procent – veel minder dan de 23 procent in heel Zuid-Afrika tot nu toe."
AnAppleADay schreef:
Gefeliciteerd met jullie fruitschaal-uitbreiding! :heart:
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Hoera Apple, gefeliciteerd! :cheer2:
Gefeliciteerd Apple! :heart:
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
AnAppleADay schreef:
Van harte gefeliciteerd met jullie kleine Appeltje!
Heerlijk om op deze donkere dagen zo'n lief klein mensje in je armen te hebben.
Fijn dat alles goed is gegaan!
Van harte gefeliciteerd Apple, veel geluk gewenst! :cheer2:
Gefeliciteerd Apple met jullie sterappeltje! Ga lekker op je roze of blauwe wolk zitten en laat Corona even voor wat het is, en geniet lekker in jullie bubble!
AnAppleADay schreef:
07-12-2021 08:09
O wat leuk!! Gefeliciteerd met mini appeltje :heart:
Geniet ervan en heel logisch de adreline bij jou :)
Gefeliciteerd met het kleine appeltje . Nu lekker genieten van je kraamtijd.
Apple, wat ontzettende leuk voor jullie. Van harte gefeliciteerd. Vele geluk en liefde gewenst.
Winterkoud schreef:
06-12-2021 18:43
Ja ik zag het ook in Martijn zijn tweet. En Kuipers was ook positief daarover.

Houden we alleen wel dat de besmettingen nog niet echt hard dalen, zou fijn zijn als die onder de 20.000 komen!
Dat kan misschien nog wel even duren nu sneltesten massaal worden ingezet in met name het onderwijs. Maar het zou mooi zijn.
AnAppleADay schreef:
Dat is heel positief nieuws! :P

Gefeliciteerd met jullie appeltje, geniet er van! :heart:
het is wat het is
AnAppleADay schreef:

Wauw! Gefeliciteerd! :D
Gefeliciteerd Apple :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven