Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Ik zie net dat de prijzen van die keverblikken potloden meer dan verdubbeld zijn bij de bol.
Ik heb ze vorig jaar voor 10 euro gekocht nu zijn ze 23 euro
Echt niet normaal dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik 'moet' van mezelf elke dag een extra klusje in huis oppakken. Kast opruimen, kleding uitzoeken etc. Dat waar ik normaal gesproken niet aan toe kom.

Verder ben ik blij dat ik mezelf heb leren haken. Ik wilde dat al jaren maar had er steeds het geduld niet voor. Vorig jaar toch maar eens doorgepakt. Nu heb ik tijd om alle halve projecten (ik zie zoveel leuks, steeds als ik met iets bezig ben zie ik iets wat nóg leuker is een dan begin ik daar aan) eens af te maken.
Ik haak ook gewoon door.
Heb van de week extra wol mee genomen gelukkig was dat niet duurder geworden.
Met alle restanten bollen bedenk ik dan wel leuks.
MissMagicx schreef:
19-03-2020 23:44
Ik heb toch de knoop doorgehakt en de Expression set van Bruynzeel besteld van 72 potloden! Ik ben een echte beginner en wie weet ben ik zo weer op dit projectje uitgekeken, ik ken mezelf. Maar de potloden zien er zo mooi uit met al die kleurtjes. :$

Plus, ik ben een arme student voor wie 30 euro toch best een uitgave is. ;)

Morgen komen ze als het goed is, zin in!

(Faber Castell zien er inderdaad wel echt uit als pareltjes hoor.)
Ah, tof! Laat je weten hoe ze zijn? Ik denk dat we rond dezelfde tijd besteld hebben, ik deze van 48: https://www.geant-beaux-arts.be/nl-be/58086a.html
Ik hoop dat het snel geleverd wordt!
Alle reacties Link kopieren
ninika schreef:
20-03-2020 07:50
Welke yoga volg jij?
Ik doe dagelijks mijn 'eigen' serie en dan later op de dag nog een video om houdingen te oefenen die ik niet zo vaak doe.
Ik heb de app Daily Yoga. Staat een enorme verscheidenheid aan sessions (losse lessen) en programs (series lessen) op. Onderverdeeld in levels, ik vermaak me nog wel een tijdje met level 2 geloof ik. t Is prettig omdat de lessen en series door bepaalde mensen zijn gemaakt, als je iemand prettig vindt lesgeven kun je daar meer van opzoeken. En je kunt zoeken op aandachtsgebieden qua lichaam (nek, rug, benen etc) en doelen (wil je leniger worden, of sterker, of ontspannen etc)
De gratis versie is al heel fijn, en de 3,50 per maand die ik nu betaal voor unlimited content vind ik het ook zeker waard.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
20-03-2020 08:08
Ik 'moet' van mezelf elke dag een extra klusje in huis oppakken. Kast opruimen, kleding uitzoeken etc. Dat waar ik normaal gesproken niet aan toe kom.

Verder ben ik blij dat ik mezelf heb leren haken. Ik wilde dat al jaren maar had er steeds het geduld niet voor. Vorig jaar toch maar eens doorgepakt. Nu heb ik tijd om alle halve projecten (ik zie zoveel leuks, steeds als ik met iets bezig ben zie ik iets wat nóg leuker is een dan begin ik daar aan) eens af te maken.
Herkenbaar! Ik heb gisteren de slaapkamer helemaal opgeruimd en schoongemaakt en eerder al de magnetron en koelkast schoongemaakt. Ook het balkon heeft een opknapbeurt gekregen, aangezien ik hoop daar wat vaker te kunnen zitten als het mooi weer is en dan is het fijn als het er een beetje gezellig uitziet!
Ook een leuke aanrader: 90 day fiancé, elke vrijdag om 20.30 op tlc. Leedvermaak televisie. Hilarisch!
Nog meer mensen een leuke aanrader voor tv programma's? Wij hebben overcooked 2 gekocht voor onze gezamenlijke hobby op de ps4. Nieuwe controller erbij. Mijn vriend liet me heel lief de kleur kiezen (het werd dus rood). Jullie horen of het wat is!
Alle reacties Link kopieren
Overcooked is hilarisch! Hoe meer man hoe hysterischer! Ik zag het voorbij komen in de aanbieding (heb het spel zelf niet, ken het van anderen) en was tempted maar ben nog niet overstag gegaan omdat ik sinds vandaag een ander nieuw spel waar ik voorlopig mee zoet ben.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
20-03-2020 10:32
Ik heb de app Daily Yoga. Staat een enorme verscheidenheid aan sessions (losse lessen) en programs (series lessen) op. Onderverdeeld in levels, ik vermaak me nog wel een tijdje met level 2 geloof ik. t Is prettig omdat de lessen en series door bepaalde mensen zijn gemaakt, als je iemand prettig vindt lesgeven kun je daar meer van opzoeken. En je kunt zoeken op aandachtsgebieden qua lichaam (nek, rug, benen etc) en doelen (wil je leniger worden, of sterker, of ontspannen etc)
De gratis versie is al heel fijn, en de 3,50 per maand die ik nu betaal voor unlimited content vind ik het ook zeker waard.
Klinkt goed, ik ga het ook eens checken!

Ik had vandaag een dipje dus ik heb een stapel oude nummers van Flow erbij gepakt en alle interessante links, boeken en films opgeschreven die ik tegen kwam. Een handig lijstje voor de verveelmomenten :)
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk positief topic!
Ook ik ben al langer thuis, maqr het is toch anders nu je er niet echt op uit kunt.
Jullie geven mij nieuwe ideeen! :-D

Ook hier de gebruikelijke klussen als tuin, voorjaarsschoonmaak en de zolder.
Verder ben ik aan het lezen, heb ik een tof macrame pakket gekocht en ik hou van kaarten en brieven schrijven. Zit nu te neuzen naar nieuw postpapier.
Lavalamp11 schreef:
21-03-2020 08:22
Wat een leuk positief topic!
Ook ik ben al langer thuis, maqr het is toch anders nu je er niet echt op uit kunt.
Jullie geven mij nieuwe ideeen! :-D

Ook hier de gebruikelijke klussen als tuin, voorjaarsschoonmaak en de zolder.
Verder ben ik aan het lezen, heb ik een tof macrame pakket gekocht en ik hou van kaarten en brieven schrijven. Zit nu te neuzen naar nieuw postpapier.
Ja, we moeten er toch wat van zien te maken denk ik maar, beter met wat positiviteit. Negativiteit is er al genoeg momenteel.. Ik zit eraan te denken een groot pak kaarten te kopen bij de action, die te schrijven en op de bus te doen bij het verzorgingshuis hier vlakbij. Ik las het idee eerder al ergens. Die mensen kunnen ook wel een steuntje gebruiken. Een idee is ook via de website magazine.nl tijdschriften te bestellen. Ik heb gisteren wat besteld en hoefde geen bezorgkosten te betalen. Tijdschrift van rond de €4 gratis thuisbezorgd. Weet niet hoe lang ze die gratis verzending actie nog hebben, maar het is wel leuk
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ga ik een kaartje maken voor de moeder van mijn man en 1 voor mijn schoonmoeder.
(staat er wat gek maar noem de moeder van mijn overleden echtgenoot schoonmoeder en de moeder van mijn huidige echtgenoot gewoon zijn moeder)

Verder heb ik bloem in de kast gevonden hoera hoera, ik ga zo dus eerst kwarkbroodjes maken. Die zijn nu helemaal op en daar baalde ik zo enorm van.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Marquise schreef:
20-03-2020 10:32
Ah, tof! Laat je weten hoe ze zijn? Ik denk dat we rond dezelfde tijd besteld hebben, ik deze van 48: https://www.geant-beaux-arts.be/nl-be/58086a.html
Ik hoop dat het snel geleverd wordt!
Track and Trace geeft aan dat ze in de bus liggen, dus die ga ik zo legen! :yes: Het zonnetje schijnt, dus ik wil eigenlijk eerst proberen mezelf te zetten tot opruimen/stoffen/zuigen. Met het zonnetje ben ik meestal iets productiever, dus moet er even gebruik van maken! Ik laat het je nog weten. :)

Gaaf! Segmentje duurder, hoop dat ze goed bevallen. Ook veel goede dingen over gelezen. :) Laat ook maar weten als je wil!
Alle reacties Link kopieren
Filmhuisfilms Cinetree tijdelijk gratis: https://cinetree.nl/samenthuis?fbclid=I ... FkkLFWTNSE
Ik wil ook met haken beginnen, lijkt me leuk! Ik ben onlangs tante geworden dus ik wil van die schattige diertjes haken. Iemand tips waar ik een stappenplan/tutorials kan vinden?

Verder ben ik mijn droomhuis aan het bouwen (Sims opnieuw uitgevonden), nieuwe lampen opgehangen, bakken, koken, wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
21-03-2020 10:11
Ja, we moeten er toch wat van zien te maken denk ik maar, beter met wat positiviteit. Negativiteit is er al genoeg momenteel.. Ik zit eraan te denken een groot pak kaarten te kopen bij de action, die te schrijven en op de bus te doen bij het verzorgingshuis hier vlakbij. Ik las het idee eerder al ergens. Die mensen kunnen ook wel een steuntje gebruiken. Een idee is ook via de website magazine.nl tijdschriften te bestellen. Ik heb gisteren wat besteld en hoefde geen bezorgkosten te betalen. Tijdschrift van rond de €4 gratis thuisbezorgd. Weet niet hoe lang ze die gratis verzending actie nog hebben, maar het is wel leuk
Helemaal mee eens! Wat een lief idee! Ik las van de week een oproep die graag kaarten voor haar tante wilde die begin april 100 wordt. De tante was zo teleurgesteld dat haar feest niet doorgaat. Die heb ik een kaart gestuurd. Magazine is ook een goede tip!
Ik heb opgeruimd, gestoft en gezogen en heel veel dingen te kooo gezet. Rust in huis, rust in het hoofd.

Vanavond heb ik even gekleurd met de nieuwe potloden. Ja, ze zijn wat aan de harde kant, maar ik stelde weinig eisen en heb nu een heleboel mooie kleuren. Blij mee dus. :yes:

Kunnen jullie een hobby lang volhouden? Ik ben zo snel op dingen uitgekeken en daar baal ik best van. Grootse plannen en projecten en uiteindelijk eindig ik met Netflix in bed. :-(
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vooral aan het schoonmaken m'n huis is al in geen tijden zo schoon en netjes geweest 😂
Lavalamp11 schreef:
21-03-2020 20:04
Helemaal mee eens! Wat een lief idee! Ik las van de week een oproep die graag kaarten voor haar tante wilde die begin april 100 wordt. De tante was zo teleurgesteld dat haar feest niet doorgaat. Die heb ik een kaart gestuurd. Magazine is ook een goede tip!
Ahhh wat een mooi idee! Kun je het adres van die vrouw in een pb'tje naar me sturen? Dan stuur ik haar ook een kaart!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, lief en waardevol topic!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
MissMagicx schreef:
21-03-2020 21:43
Ik heb opgeruimd, gestoft en gezogen en heel veel dingen te kooo gezet. Rust in huis, rust in het hoofd.

Vanavond heb ik even gekleurd met de nieuwe potloden. Ja, ze zijn wat aan de harde kant, maar ik stelde weinig eisen en heb nu een heleboel mooie kleuren. Blij mee dus. :yes:

Kunnen jullie een hobby lang volhouden? Ik ben zo snel op dingen uitgekeken en daar baal ik best van. Grootse plannen en projecten en uiteindelijk eindig ik met Netflix in bed. :-(
Goed bezig! Ik herken het wel, snel ergens op zijn uitgekeken. Maar schilderen op nummer heb ik gisteren meerdere uren achter elkaar volgehouden. Komt denk ik ook doordat ik nogal prestatiegericht ben en het resultaat er steeds iets mooier uit kwam te zien. Goede oefening voor me om het steeds wat meer te leren loslaten zo.perfectionistich te zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch maar de Polychromos besteld. Ze zijn echt geweldig!

Mijn dochter mag al m'n andere kleurpotloden hebben. :biggrin:
Ik dacht nog aan de weggeefhoek, maar afscheid nemen kan ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
22-03-2020 04:57
Ahhh wat een mooi idee! Kun je het adres van die vrouw in een pb'tje naar me sturen? Dan stuur ik haar ook een kaart!
Gedaan!

Voor iedereen, fijne zonnige zondag met veel mooie hobby ideeën!

Ik heb zojuist postpapier besteld, ga mijn vriendinnen een lekker ouderwetse brief schrijven.
Alle reacties Link kopieren
purake schreef:
21-03-2020 19:51
Ik wil ook met haken beginnen, lijkt me leuk! Ik ben onlangs tante geworden dus ik wil van die schattige diertjes haken. Iemand tips waar ik een stappenplan/tutorials kan vinden?

Verder ben ik mijn droomhuis aan het bouwen (Sims opnieuw uitgevonden), nieuwe lampen opgehangen, bakken, koken, wandelen.
Via youtube kun je veel leren over haken. Facebook kent diverse groepen waar je ook patroontjes kunt vinden. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven