Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hobby's in corona tijd

16-03-2020 12:58 258 berichten
Hallo allemaal,

In tijden van corona is iedereen veel binnen. Buiten de gebruikelijke dingen als Netflix films en series kijken, boeken en tijdschriften lezen, heb ik de volgende dingen die ik ga uitproberen of doen:

- schilderen op nummer
- rustig in eigen tempo het huis op orde maken, schoonmaken, opruimen
- middagdutjes doen
- een notitieboekje volschrijven met positieve dingen van elke dag
- Whatsapp groepjes opstarten met vriendinnen om gezellig bij te kletsen

Zijn er nog mensen die meer suggesties hebben?
Als eerste: allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik ben benieuwd hoe het hier met iedereen is! Ik ben de lockdown inmiddels vrij zat en merk dat mijn psychische klachten steeds meer de kop opsteken helaas :( maar.. sporten is nog steeds een goede uitlaatklep, ik heb vandaag gewoon genoten van het hardlopen!

Hoe gaat het met jullie, vermaken jullie je nog goed of begint corona bij jullie psychisch ook meer zijn tol te eisen?
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je het steeds zwaarder krijgt dame28.

Ik hoop over een paar weken te starten met mijn dagbehandeling (eindelijk bijna 2 jaar op de wachtlijst gestaan) en ik ben weer gestart bij de zorgboerderij. Het is heel slecht met mij gegaan en ben zelfs een paar weken opgenomen geweest maar het gaat nu weer beter gelukkig.

Wat betreft een nieuwe hobby, ik ben bekend geraakt met kei tof (facebook) waarbij er mensen keien/stenen beschilderen en die vervolgens ergens in de natuur ofzo neer legt zodat een ander die kan pakken en eventueel elders weer neer te leggen.
Heb al een paar stenen gezocht en ga dit ook eens doen.
Misschien ook iets voor jou?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
14-10-2020 21:02
Ik ga inderdaad werken bij de drukkere praktijk, krijg meer taken en miv volgend jaar ook schaal omhoog qua salaris :hyper:

Wat schattig die kids! Corona is inderdaad niet lief.

Sterkte met je test! Moest je lang wachten op een afspraak? Ik zit zelf ook te dubben om te testen, weet bijna zeker dat mijn hoofdpijn en vermoeidheid door spanningen komt, maar ja... Morgen maar even kijken hoe ik wakker word.

Ik heb het bad besteld! :cheer: https://www.bol.com/nl/p/tubble-royale- ... 4691/?s2a=

En bij Etos zen white lotus badschuim + kaars besteld. Nu 1+1 gratis. Ook een thermometer besteld, want die is bij ex gebleven. Een doktersassistente zonder thermometer kan natuurlijk niet. Voor de cavia's vitamine c tabletjes besteld :)

Dank voor de netflixtip! Breaking bad vond ik erg goed, dus eens kijken of ik Ozark kan waarderen. Nog een tip voor jou: Weissensee. Hele goede Duitse serie over de Stasi.

Meditatie wil ik zo even gaan doen, ben echt alleen maar moe dus duik sowieso op tijd mn bed in.
Beetje off topic wellicht, maar bevalt het bad?

Ik had in mijn vorige huis een bad. Heerlijk ontspannen, maar hier helaas geen ruimte voor een volwaardig bad.

Hoewel badderen geen hobby te noemen is, vind ik het wel een fijne manier om te ontspannen tijdens het online thuiswerken..
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
01-01-2021 20:52
Als eerste: allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik ben benieuwd hoe het hier met iedereen is! Ik ben de lockdown inmiddels vrij zat en merk dat mijn psychische klachten steeds meer de kop opsteken helaas :( maar.. sporten is nog steeds een goede uitlaatklep, ik heb vandaag gewoon genoten van het hardlopen!

Hoe gaat het met jullie, vermaken jullie je nog goed of begint corona bij jullie psychisch ook meer zijn tol te eisen?
Sporten is zeker fijn.

Hier geen psychische klachten, maar merk wel dat ik de sociale contacten echt wel mis. Eenzaam is een groot woord, maar als single is een bubbel alleen wel klein.

Ik hoop toch echt dat de maatregelen straks weer wat soepeler worden, maar vrees van niet.
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
01-01-2021 21:01
Beetje off topic wellicht, maar bevalt het bad?

Ik had in mijn vorige huis een bad. Heerlijk ontspannen, maar hier helaas geen ruimte voor een volwaardig bad.

Hoewel badderen geen hobby te noemen is, vind ik het wel een fijne manier om te ontspannen tijdens het online thuiswerken..
Bad bevalt prima! Staat met de bijgeleverde pomp snel, bad zelf heeft fijn zacht plastic.
Alle reacties Link kopieren
Dame28 schreef:
01-01-2021 20:52
Als eerste: allemaal een heel gelukkig nieuwjaar gewenst! Ik ben benieuwd hoe het hier met iedereen is! Ik ben de lockdown inmiddels vrij zat en merk dat mijn psychische klachten steeds meer de kop opsteken helaas :( maar.. sporten is nog steeds een goede uitlaatklep, ik heb vandaag gewoon genoten van het hardlopen!

Hoe gaat het met jullie, vermaken jullie je nog goed of begint corona bij jullie psychisch ook meer zijn tol te eisen?
De beste wensen Dame28! Vervelend dat je een beetje in een dip zit. Wat goed dat je wel blijft sporten!

Ik zat gisteren oude foto's te kijken van festivals, reizen...dat mis ik het meest. Zelfs Antwerpen oid lijkt mijlenver weg.
Soms mis ik ook fysiek contact. Een collega die laatst gewoon even in mn schouders kneep deed me beseffen hoe lang ik niet ben aangeraakt, ik schrok er gewoon van. Gekke gewaarwording.
Verder vermaak ik me nog wel, maandag gaat mijn bieb weer (beperkt) open, dus weer nieuw leesvoer halen. En ben bezig mijn nieuwe pc aan te sluiten, dus misschien ook weer eens ouderwets gamen.
Ik heb me ook aangeboden om te helpen bij vaccineren, dus wie weet ben ik daar straks naast mijn werk ook een dagje zoet mee. Ben benieuwd.

Hou vol Dame28 en anderen! En kom gerust je hart even luchten hier.
Bedankt allemaal voor alle lieve reacties en suggesties! Bijzonder van die stenen beschilderen @IBIopViva, ik ga eens kijken. Sowieso wel leuk om te zien en te weten wat mensen allemaal doen in deze tijd om het een beetje door te komen.

@Mikiniki: snap heel goed dat je sociaal contact mist en herken het ook. Af en toe ga ik wel wandelen met een vriendin in de natuur en maak elke dag wel een ommetje met mijn vriend. Ik kijk er nu ook enorm naar uit als er visite komt, dat is dan wel weer een groot voordeel! Is afspreken nog wel een optie voor jou buiten de deur?

@Zenga: goed bezig! Ik denk dat ze voor het vaccineren wel mensen kunnen gebruiken nu.. lekker ook dat je bad je zoveel ontspanning geeft, was dus wel écht een goede aankoop! Vermoed dat het druk is op je werk nu..! Kan me heel goed voorstellen dat het vreemd voelt om weinig tot niet aangeraakt te worden. En de datingscene ligt nu ook aardig plat denk ik zo. Maar een knuffel van vrienden of mijn ouders etc kan ik wel missen. Op relatiegebied mag ik niet klagen, ik knuffel elke dag met mijn vriend. Al worden we soms gek van elkaar en zoeken dan weer voor een tijdje ons eigen plekje in huis op. Dat krijg je wel als je elke dag op elkaars lip zit (hij werkt thuis).

Ik mis mijn werk wel enorm. Ik zit weer thuis sinds de lockdown opnieuw is begonnen, maar ik mis de kinderen enorm. Dat ongecompliceerde. Maar...

Ik lees de laatste tijd wel veel. Ik ben begonnen aan de Frieda Klein reeks van Nicci French. Tot nu toe heel goed, aanrader dus als jullie deze nog niet hebben gelezen. Zeker als je naar de bieb gaat Zenga!

Verder zoveel mogelijk structuur proberen te behouden, maar alles kost meer moeite. Ik merk nu hoe ontzettend veel voldoening en plezier ik meestal haal uit mijn werk, dat kan ook niet iedereen zeggen! Het is een grote uitdaging om met zeeën van tijd niet te gaan piekeren.
IBIopviva schreef:
01-01-2021 20:57
Wat naar dat je het steeds zwaarder krijgt dame28.

Ik hoop over een paar weken te starten met mijn dagbehandeling (eindelijk bijna 2 jaar op de wachtlijst gestaan) en ik ben weer gestart bij de zorgboerderij. Het is heel slecht met mij gegaan en ben zelfs een paar weken opgenomen geweest maar het gaat nu weer beter gelukkig.

Wat betreft een nieuwe hobby, ik ben bekend geraakt met kei tof (facebook) waarbij er mensen keien/stenen beschilderen en die vervolgens ergens in de natuur ofzo neer legt zodat een ander die kan pakken en eventueel elders weer neer te leggen.
Heb al een paar stenen gezocht en ga dit ook eens doen.
Misschien ook iets voor jou?
Even een aparte reactie op je post. Wat goed van je dat je jezelf zo door die moeilijke periode hebt heen geslagen! En wat een fijn vooruitzicht ook dat je behandeling binnenkort start, zeker als je daar al zo'n tijd op zit te wachten. Voor mensen met psychische problemen is het helaas een nóg net iets lastigere tijd. En wie heeft die tegenwoordig niet.. Als je het niet hebt krijg je het wel door die lockdown! :frusty:

Mijn behandeling begint hopelijk ook binnenkort (waarschijnlijk ook over een paar weken). Ik kijk er best naar uit, ben blij aan de slag te kunnen met mijn klachten! Nu is het een goede tijd om daarin te investeren denk ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven