Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe staat het eigenlijk met die stijging op de IC enzo?

25-05-2020 10:14 205 berichten
"Pas maar op, over twee weken zie je weer een stijging in de dodentallen en IC-cijfers."

"Dit leidt over twee weken tot een nieuwe golf/lockdown/etc."

Dat riep iedereen bij de eerste mooie dag. Bij Pasen. Afgelopen week met Hemelvaartsdag. "Let maar op over twee weken..."

Maar hebben we die stijging ook daadwerkelijk gezien? Ik heb de indruk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
03-06-2020 00:02
Het UMCG nam overigens al coronamaatregelen voordat Rutte ze afkondigde.
Op 10 maart was er al een reisverbod voor personeel.


https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/158000 ... soneel-aan
Dat wist ik niet, lijkt me niet dat je reis en annuleringsverzekering in springt als je werkgever zoiets afkondigt. Daar zou ik toch niet zo blij mee geweest zijn.
Alle reacties Link kopieren
:yes: Ik maak graag mensen blij. Zingen en dansen hoort daarbij. :yes:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
11-06-2020 09:54
En bedankt he nou zing ik die de hele dag.
😂
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
10-06-2020 23:10
Maar hoe komt het dan eigenlijk dat griep en corona weer toenemen? Normaal omdat mensen meer op elkaar zitten, dus met zijn allen in een volle bus in plaats van op de fiets, en samen in een huiskamer in plaats van in de tuin, maar nu, als het gedrag van mensen op dat vlak in oktober hetzelfde is als in juni, wat maakt dan dat het weer toeneemt? Laten mensen de maatregelen ongemerkt een beetje meer los als het slecht weer wordt, dat ze zich de losheid die ze nu buiten hebben ook binnen gaan veroorloven, of speelt er nog een andere factor mee?
Ik denk dat virussen zich makkelijker van de één naar de ander verplaatsen als we binnen zitten, ongeacht of dat griep, verkoudheid of corona is. Als je veel buiten bent kan een virus je minder makkelijk besmetten. Of dat straks ook geld voor corona weet nog geen mens natuurlijk.
Medici zien momenteel een afname van alle infectieziekten en ze wijten dat aan toegenomen persoonlijke hygiëne en afstand houden. Dikke kans dat wanneer we dat patroon vol kunnen blijven houden het met corona ook wel meevalt. Nadeel is dat wanneer ons immuunsysteem minder te doen krijgt, we bevattelijker worden voor veel infecties. Maar ik heb er geen verstand van, dus verbind aan mijn verhaal geen conclusies.
Veel mensen gaan nu losser met de corona-maatregelen om, en tegelijkertijd zien we nog steeds een afname van het aantal nieuwe ziektegevallen. Blijkbaar kan dat dus samengaan. Je zou kunnen concluderen dat veel maatregelen dus blijkbaar niet zo belangrijk zijn als we eerst dachten. Alhoewel je daar ook voorzichtig mee moet zijn. Want het feit dat we vanaf half maart veel strenger waren heeft ervoor gezorgd dat we slechts 6000 doden te betreuren hebben. Hadden we niets gedaan, dan was de zorg omver gevallen. Dus de maatregelen waren nodig om de exponentiele groei af te buigen. Ik denk dat het feit dat we nog steeds niet massaal binnen samenkomen heel erg belangrijk is om het virus onder controle te houden. Want dat is nu eigenlijk de enige grote horde die we nog hebben te nemen.
Ik denk, maar wederom, slechts op basis van info die ik lees, dat als we massale samenkomsten, zoals bijvoorbeeld festivals en voetbalwedstrijden, of religieuze bijeenkomsten of café- en discotheekbezoek, waar mensen dicht op elkaar staan, het enige is dat we voorlopig echt nog niet moeten willen, totdat er een vaccin is, of het virus zo is afgezwakt dat we er niet zo ziek meer van worden.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
10-06-2020 21:24
Hoe hilarisch zal het zijn als ondanks de protesten op de dam er geen nieuwe piek komt, wat zal Femke in haar vuistje lachen.
Hilarisch nog wel?!
En er zal m.i meer sprake zijn van opluchting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven