Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Hoe zit dat nou met de auto?

29-05-2020 19:37 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik vind de berichten over het samen zitten in een auto heel dubbel.

Behoor je tot 1 huishouden, dan mag je (onbeperkt aantal) met elkaar in de auto zitten.

Mijn situatie: woon samen met vriend, 2 vrienden van ons verblijven al sinds 14 maart bij ons omdat we dit gezellig vonden (en deze 2 vrienden in een appartement wonen en wij een tuin hebben). Mogen wij dan ook samen in 1 auto, ook al staan we niet ingeschreven op hetzelfde adres maar terwijl ze wel bij ons 'wonen'?
Nee.
Nee
Je kunt niet bewijzen dat ze bij je “ wonen”
Ja, gewoon doen. Nobody cares anymore.
Wat ik heb begrepen is dat jij wel met 1 vriend in de auto mag maar niet met allebei.
En jij en je huisgenoot niet samen met 1 vriend omdat je dan met meer dan 2 bent
En de berichten zijn heel duidelijk hoor.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat mag niet. Ze zijn bezoek.
ManOpHetPrikbord schreef:
29-05-2020 19:39
Ja, gewoon doen. Nobody cares anymore.
Dus wel, boete €400
gizzmo-returns schreef:
29-05-2020 19:40
Dus wel, boete €400
Die vecht je dan aan en dan wordt-ie geseponeerd. Allemaal ongrondwettelijk en willekeur. Er is al lang geen noodsituatie meer die rechtvaardigt dat de overheid iets te zeggen heeft over wie jij meeneemt in je auto. Opstand!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Jouw auto is jouw privéruimte en niemand anders dan jij kan bepalen wie daar toegang toe heeft.

Net zo goed als dat de overheid niet kan bepalen dat jij alleen onbeschermde seks mag hebben met iemand die niet HIV-geïnfecteerd is. Want het is JOUW keuze om die geïnfecteerde persoon toe te laten tot je seksleven. En stel dat je dan besmet raakt en jij besmet op jouw beurt weer de volgende Tinder-date met wie je een tijdje later seks hebt, daar gaat de overheid niet over.

Dus ook niet over wie je wel of niet in je auto toelaat, lijkt me.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
ManOpHetPrikbord schreef:
29-05-2020 19:41
Die vecht je dan aan en dan wordt-ie geseponeerd. Allemaal ongrondwettelijk en willekeur. Er is al lang geen noodsituatie meer die rechtvaardigt dat de overheid iets te zeggen heeft over wie jij meeneemt in je auto. Opstand!
Blablablabla
Alle reacties Link kopieren
M'n net bevallen zus zit nu bij m'n moeder, al maand of twee. Ze staat ingeschreven in een studentenkamer. Officieel mogen ze niet samen in de auto volgens de wijkagent. Maar hij zei ook dar als je het aanvecht het wel goed komt.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon dit gewoon googled dan kun je duidelijk lezen dat het niet mag. Als je wordt aangehouden heb je dan ook kans op een boete.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
29-05-2020 19:39
En de berichten zijn heel duidelijk hoor.
Ik vind van niet! Er staat dat mensen uit één huishouden bij elkaar in mogen. Wij zijn nu één huishouden. Er staat niks over inschrijving.
Alle reacties Link kopieren
En bedankt allemaal voor de berichten! Ik ben heel de corona periode al voorzichtig en als het écht niet mag doe ik het niet, maar zoals ik zei, vind ik de berichten hierover nogal dubbelzinnig. Ook omdat de politie aangeeft vooral druk te zijn met mensen in openbare omgevingen en in auto's niet zozeer oplet.
pejeka schreef:
29-05-2020 19:45
Gewoon doen. Jouw auto is jouw privéruimte en niemand anders dan jij kan bepalen wie daar toegang toe heeft.
e.


Absoluut wel.

Mijn huis is mijn huis, maar dat mag ik niet verven in pimpelpaars met blauwe stipjes, rode bloemetjes en gouden glitters.

Mijn lichaam is mijn lichaam, maar toch mag ik niet naakt over straat.
Laktas12 schreef:
29-05-2020 20:00
Ik vind van niet! Er staat dat mensen uit één huishouden bij elkaar in mogen. Wij zijn nu één huishouden. Er staat niks over inschrijving.
Officieel ben je dit niet
Voor zover ik weet handhaven ze pas als je met meer dan 2 personen buiten je huishouden in de auto zit toch?
Alle reacties Link kopieren
jurkmetstipjes schreef:
29-05-2020 19:39
Wat ik heb begrepen is dat jij wel met 1 vriend in de auto mag maar niet met allebei.
En jij en je huisgenoot niet samen met 1 vriend omdat je dan met meer dan 2 bent
Klopt! Ik mag wel met mijn zusje in de auto naar mijn ouders, maar dan mag niet mijn man ook nog mee.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral krom vind (e dit is vreselijk offtopic) is dat wanneer je een LAT relatie hebt je wel met elkaar naar bed mag (het is al maanden/jaren je partner) maar je mag dus niet in 1 auto......zucht.

Nou ja wanneer je dat aanvecht hoop ik dat het ook niet beboet blijft.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
29-05-2020 20:02
Absoluut wel.

Mijn huis is mijn huis, maar dat mag ik niet verven in pimpelpaars met blauwe stipjes, rode bloemetjes en gouden glitters.

Mijn lichaam is mijn lichaam, maar toch mag ik niet naakt over straat.
Maar jij mag wel gewoon uitnodigen in je huis wie je wilt, want dat is jouw privéruimte. Dus als je gasten arriveren in pimpelpaarse mantels met blauwe stipjes en gouden glitters en je in jouw huis naakt wilt rondlopen met die mensen, is dat jouw zaak.

En evenzeer is je auto jouw privéruimte, en als je daar 5 vrienden in wilt meenemen, is dat jouw keuze, en niet aan de overheid om te bepalen of dat mag.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
29-05-2020 20:11
Klopt! Ik mag wel met mijn zusje in de auto naar mijn ouders, maar dan mag niet mijn man ook nog mee.
Oh dat had ik dus niet begrepen...
Alle reacties Link kopieren
ManOpHetPrikbord schreef:
29-05-2020 19:41
Die vecht je dan aan en dan wordt-ie geseponeerd. Allemaal ongrondwettelijk en willekeur. Er is al lang geen noodsituatie meer die rechtvaardigt dat de overheid iets te zeggen heeft over wie jij meeneemt in je auto. Opstand!
Hoe kinderachtig en puberaal.
Alle reacties Link kopieren
Weer heel toevallig dat de twee mannen hier zeggen dat het wel kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven