Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
04-06-2021 18:56
Oké, fijn dat je daar "superblij" mee bent.

De impact voor jou, jong en gezond, is nihil. Je krijgt een klein prikje, bent misschien een paar dagen wat minder te pas en je kunt weer vrolijk verder met je 'jonge en gezonde' leven. Niks aan de hand. Je draagt bij aan de maatschappij doordat je kwetsbare mensen in je omgeving in bescherming neemt.

Het is wel ontzettend veel "ikke ikke ikke" in jouw verhaal; maar je zou eens wat verder moeten kijken dan je eigen "ikke".

Wat zit er in voor mij? Word IK er wel beter van?

Ik zou zeggen: er zit voor jou niet zo heel veel in, maar als je in je leven iets verder kijkt dan je eigen 'ik', dan word je daar inderdaad wel een beter mens van.
Klopt helemaal. En jij bent dus een van die mensen waardoor TO, Halo en ik ons bezwaard voelen als we zeggen dat we iets niet hoeven in ons lijf. Dat mogen we toch verdorie zelf beslissen!

En ik kijk echt verder dan mijn eigen ‘ik’. Vandaar dat ik al die maanden echt ongelofelijk voorzichtig ben geweest en nog steeds ben. Maar iedereen die in mijn omgeving in een of andere risicogroep zit is inmiddels gevaccineerd. En de grap is dat die mensen ook alleen aan zichzelf denken. “Ja, ik ben nu gevaccineerd dus we kunnen nu knuffelen”. En dan heb ik t niet alleen over de mensen van 70-90, maar ook mensen van mijn leeftijd in een risicogroep. Die houden geen rekening met mijn gezondheid.

Het is dus niet zo dat het een generatie-ding is oid. De hele maatschappij is allang geïndividualiseerd.
syntax18 schreef:
04-06-2021 19:29
Ehhhhh mijn vaccinatie is gewoon gezond eten, een gezond gewicht hebben en sporten: gewichtheffen voor de spieren en botten, en cardio voor de hart en bloedvaten
En hersenloos helpt ook.
anoniem_405006 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:42
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-06-2021 19:29
Ehhhhh mijn vaccinatie is gewoon gezond eten, een gezond gewicht hebben en sporten: gewichtheffen voor de spieren en botten, en cardio voor de hart en bloedvaten
Dat dacht mijn kennis ook. En ligt nu doodziek in het ziekenhuis met covid. Zijn eveneens niet gevaccineerde moeder van 84 ook.
Helaas voor jou is gezond leven lang niet zo effectief als vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 19:31
Dit is de bron .
.

Dat artikel in HP/De Tijd is inmiddels bijna een half jaar oud, er is zoveel meer kennis nu.
nounou
amarna schreef:
04-06-2021 19:42
Dat dacht mijn kennis ook. En ligt nu doodziek in het ziekenhuis met covid. Zijn eveneens niet gevaccineerde moeder van 84 ook.
Helaas voor jou is gezond leven lang niet zo effectief als vaccinatie.
Mijn kennis is 95 met extreme obesitas en hij had totaal geen last van coronavirus though

Hilarisch hoe mensen met de meest ongezonde leefstijl nu staan met "maar geef je niet om je gezondheid?????"

Sedentair leven, bmi van boven de 30, kan nog geen 30kg deadliften en heeft de botmassa van een stervende oma - maar het vaccin is zo belangrijk want wat als je gezondheid achteruit gaat door het coronavirus?

L O L
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:46
31.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
04-06-2021 19:10
Maar wat ik mij nou oprecht afvraag hè.... al die mensen die zich niet laten vaccineren....
Corona staat ook niet stil en hoe langer het blijft bestaan, hoe groter de kans is dat het door muteert, met alle gevolgen van dien.... staan die wappies hier ook bij stil?

Waarom heb je de illusie dat we hiermee corona aan het uitroeien zijn? Denk je dat echt?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-06-2021 19:40
nee niet monddood maken, gewoon een normaal gesprek hebben. Ik heb alleen tot nu bijna niemand meegemaakt die niet op een uitdagende manier zegt zich niet te willen vaccineren. Het is altijd met een houding van kom maar op, jij bent een schaap en ik weet wel beter. En dat ben ik echt zo ontzettend zat!
Dus ga je er bij iedereen die zegt (nog) niet gevaccineerd te willen worden met een gestrekt been in.
Gooit er een paar "wappies" tegenaan zonder oprecht te vragen waarom ze dat (nog) niet willen?

Waarom mag jij wel zeggen dat je het vaccin wil en mag ik dat niet zeggen?
Ik veroordeel jou niet dat jij het vaccin wel wil, waarom veroordeel je mij wel dan?
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-06-2021 19:40
nee niet monddood maken, gewoon een normaal gesprek hebben. Ik heb alleen tot nu bijna niemand meegemaakt die niet op een uitdagende manier zegt zich niet te willen vaccineren. Het is altijd met een houding van kom maar op, jij bent een schaap en ik weet wel beter. En dat ben ik echt zo ontzettend zat!
Dat is wel bijzonder idd. Ik ben echt heel blij dat veel mensen in mijn omgeving die in een risicogroep zitten gevaccineerd zijn en ‘vier’ dat ook een soort van met ze. Samen uiteten met (schoon)ouders kan eindelijk weer en het is echt ontzettend fijn dat ze zich weer ‘veiliger’ voelen.

Ik weet het niet beter. Wel weet ik dat ik een ander risicoprofiel heb dan een aantal mensen in mijn omgeving. En helaas heb ik net als TO vaak het gevoel dat ik me moet verdedigen als ik aangeef geen vaccinatie te willen. Daar zou de houding vandaan kunnen komen die je omschrijft.

Zo heb ik ook een tijd gehad dat mensen in mijn omgeving vonden dat ik kinderen moest krijgen. Gelukkig zijn we dat voorbij en accepteert iedereen inmiddels mijn keuze om dat niet te willen.
Ik wil nog weleens defensief worden als mensen daarover beginnen. Wederom: mijn lichaam, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-06-2021 19:43
Waarom heb je de illusie dat we hiermee corona aan het uitroeien zijn? Denk je dat echt?

Dat schrijft ze toch helemaal niet? Niemand denkt dat het helemaal uit te roeien is.
nounou
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-06-2021 19:38
Als deze "sporter" ooit HGH of TRT heeft ingenomen, dan ja, natuurlijk dat diegene nog erger last heeft van het Corona virus. Ik heb het over mensen die echt gezond leven, niet "gezond" leven. Sporten en gezond leven, en dan niet met TRT en die shit, helpt je immuunsysteem enorm. Ook als je genoeg ascorbinezuur (vitamine C) binnnenkrijgt. Anti-oxidanten

En to be honest, ik geloof dat je "een sporter kent" maar dat is een beetje een anecdote lol. Ik kan ook zeggen dat ik een man van 95 ken die extreme obesitas heeft en die corona had en na bijna geen symptomen de dag erna weer gezond was.

Die sporter leeft ook écht gezond en niet fake gezond. Ik zeg dit niet voor stemmingmakerij. Het feit dat je zoveel aannames doet in je post en insinueert dat mijn post mogelijk niet waar is , geeft de kern aan van het probleem van alle mensen die denken dat het allemaal wel mee valt. Alleen maar horen wat je wil horen.

Ik ken ook mensen die alleen een snotneus hebben gehad, maar die hebben het vervolgens mogelijk (direct of indirect) wel doorgegeven aan anderen die wél zo ziek zijn geworden.
ch86 schreef:
04-06-2021 19:47
Die sporter leeft ook écht gezond en niet fake gezond. Ik zeg dit niet voor stemmingmakerij. Het feit dat je zoveel aannames doet in je post en insinueert dat mijn post mogelijk niet waar is , geeft de kern aan van het probleem van alle mensen die denken dat het allemaal wel mee valt. Alleen maar horen wat je wil horen.

Ik ken ook mensen die alleen een snotneus hebben gehad, maar die hebben het vervolgens mogelijk (direct of indirect) wel doorgegeven aan anderen die wél zo ziek zijn geworden.
Oké ik geloof je op je woord, jij bent niet bevooroordeelt en had niet al je mening klaar voordat de dag begon. Jij bent objectief en zou nooit liegen.

Ook ben je zijn endocrinoloog en weet je precies wat hij wel of niet in zijn leven genomen heeft.

TRT is van nature een immunosupressant. Als je dat ooit, al is het 1 keer, inneemt, is je immuunsysteem voor de rest van je leven verzwakt. Je kan nog zo gezond leven, als je dat ooit inneemt heb je veel ergere symptomen bij dit soort ziektes.

En zoals ik zei, ik lieg even min, mijn 95 jarige oom had geen enkel last van het coronavirus.
anoniem_386559 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:53
17.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 19:46
Dat schrijft ze toch helemaal niet? Niemand denkt dat het helemaal uit te roeien is.

"Hoe langer het blijft bestaan" schrijft ze, als mensen zich niet laten vaccineren.

Dream on.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Maar een vaccinatie gaat dat doorgeven niet stoppen... Je wordt er alleen minder erg ziek van. En dat minder erg ziek worden dat ligt bij de ontvanger en die heeft gelukkig zelf de keuze om zich te laten vaccineren.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 19:33
Heel naar dat je zo angstig wordt van al die desinformatie. Lukt het niet om je daarvoor af te sluiten?
Ik was aanvankelijk wat sceptisch over de veiligheid van de mRNA-vaccins maar door er veel over te lezen bij betrouwbare bronnen ben ik overtuigd geraakt dat de voordelen veel groter zijn dan de (eventuele) nadelen.
Met een angststoornis werkt dit waarschijnlijk niet goed genoeg. Heb je wel mensen met wie je hierover van gedachten kunt wisselen?
Ik kan hier zeker over praten met mijn omgeving. Maar ik voel wel druk om me te laten prikken voor de zomer ipv erna pas.
In mijn eigen omgeving heb ik zowel waarheidsmensen als de complotwappies.
Anyway,
I am out.
Het forum is in mijn afwezigheid niks veranderd zie ik :-D
Over 20 pagina's zijn hier nog steeds dezelfde discussies met hetzelfde resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 19:42
Dat artikel in HP/De Tijd is inmiddels bijna een half jaar oud, er is zoveel meer kennis nu.
Dat is waar, maar de echt lange termijn kennis is er nog steeds niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 19:45
Dus ga je er bij iedereen die zegt (nog) niet gevaccineerd te willen worden met een gestrekt been in.
Gooit er een paar "wappies" tegenaan zonder oprecht te vragen waarom ze dat (nog) niet willen?

Waarom mag jij wel zeggen dat je het vaccin wil en mag ik dat niet zeggen?
Ik veroordeel jou niet dat jij het vaccin wel wil, waarom veroordeel je mij wel dan?
heb ik het woord wappie gebruikt? Nee he?
Waar veroordeel ik jou dat je het vaccin niet wil? Niet te vinden he?

Ik vraag namelijk over het algemeen wel waarom iemand zich niet wil vaccineren en ik ben zeer tegen het verplichten van vaccineren. Maar dat weet jij ook niet, want jij vraag ook niks.
Iedereen is vrij om te doen en laten wat ie wil, ik vind het de beste oplossing dat iedereen zich laat vaccineren, maar daar is iedereen vrij in. Waar ik wel fel op reageer, is de uitdaging van ik laat me lekker niet vaccineren en iedereen die dat wel doet, is een schaap, of hypocriet of wat dan ook. Of aankomt met allemaal "feiten" die gewoon onwaar zijn.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-06-2021 19:49
"Hoe langer het blijft bestaan" schrijft ze, als mensen zich niet laten vaccineren.

Dream on.
Het is gewoon een virus, net als het griepvirus.
Het is niet uit te roeien en zal blijven variëren in zwaarte, net als de gewone griep.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
04-06-2021 19:43
Waarom heb je de illusie dat we hiermee corona aan het uitroeien zijn? Denk je dat echt?
Niet uitroeien maar in bedwang houden. Net als polio en mazelen.
ch86 schreef:
04-06-2021 19:47
Die sporter leeft ook écht gezond en niet fake gezond. Ik zeg dit niet voor stemmingmakerij. Het feit dat je zoveel aannames doet in je post en insinueert dat mijn post mogelijk niet waar is , geeft de kern aan van het probleem van alle mensen die denken dat het allemaal wel mee valt. Alleen maar horen wat je wil horen.

Ik ken ook mensen die alleen een snotneus hebben gehad, maar die hebben het vervolgens mogelijk (direct of indirect) wel doorgegeven aan anderen die wél zo ziek zijn geworden.
Gezondheid voor zowel lichaam als geest?
Want ik geloof namelijk ook dat als jij je geest niet genoeg aandacht geeft (door bijvoorbeeld alleen maar te focussen op sport) dit ook van invloed is op je immuunsysteem.
Dus wat is de definitie van gezond?
Alle reacties Link kopieren
Maar ik vind het jammer dat mijn duidelijke statement in de openingspost hier totaal genegeerd wordt door een aantal. Nog steeds ben ik niet op zoek naar mensen die mijn mening willen veranderen of die mij uitmaken voor egoïst of onverantwoord. Daarvoor heb ik dit topic niet geopend. Als diegene hun mening willen spuien, doe dat dan lekker in die tig andere coronatopics waar je gelijkgestemden vindt. Ik ben hier op zoek naar gelijkgestemden en volgens mij is dit het enige topic waar dat op dit moment kan (ik ben geen twijfelaar, daar is wel een topic voor)
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
04-06-2021 19:43
Mijn kennis is 95 met extreme obesitas en hij had totaal geen last van coronavirus though

Hilarisch hoe mensen met de meest ongezonde leefstijl nu staan met "maar geef je niet om je gezondheid?????"

Sedentair leven, bmi van boven de 30, kan nog geen 30kg deadliften en heeft de botmassa van een stervende oma - maar het vaccin is zo belangrijk want wat als je gezondheid achteruit gaat door het coronavirus?

L O L
Als het volgens jou geen verschil maakt waarom geef je zelf dan op over je gezonde leefstijl ?
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 19:51
Maar een vaccinatie gaat dat doorgeven niet stoppen... Je wordt er alleen minder erg ziek van. En dat minder erg ziek worden dat ligt bij de ontvanger en die heeft gelukkig zelf de keuze om zich te laten vaccineren.
er is wel onderzoek waaruit blijkt dat doorgeven wel een heel stuk minder is dan zonder vaccinatie. https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
amarna schreef:
04-06-2021 19:56
Als het volgens jou geen verschil maakt waarom geef je zelf dan op over je gezonde leefstijl ?
Hm? Wat maakt geen verschil?

Ik gaf alleen aan wat ik doe. Niet dat andere mensen het ook zo moeten doen. Als je bedoelt wat ik schreef over gezond leven en hypocrisie; dat was meer een algemene opmerking tbh
Alle reacties Link kopieren
Hier om me heen best veel mensen die zich niet laten vaccineren. Zowel mijn ouders als ex schoonouders niet, Aantal contacten hier in de straat, op school ook best een grote groep ouders niet. En de gene die het wel doen, daar praat ik gewoon mee en er ontstaat ook geen discussie. Ik maak mijn keuzes, en een ander maakt zijn keuzes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven