Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie

23-04-2021 12:45 3128 berichten
Ik lees hier veel mensen die het zwalkende beleid en de coronacrisis doodserieus nemen. De een is nog zwaarder in de leer dan de ander. Ik vraag mij af waar zijn de “wappies”? Ik vind het persoonlijk niet zo erg een wappie te zijn. Ik vind mijzelf geen wappie maar ik lig er niet wakker van als mensen dat anders zien. Ik ben tegen de maatregelen op 1 na, als je ziek bent blijf je thuis. Ik ben erg opgevoed met het idee even proberen en dat heeft mij een aantal jaren geleden de kop gekost en oa door corona besef ik mij wel dat we onze gezondheid iets serieuzer mogen nemen.

Dus ja ik geloof dat corona bestaat en nee niet in die maatregelen. Niet in vaccins die in testfasen zitten en zoek mensen die het ook zo zien. Dus behalve als er een leuke vraag bij zit zal ik niet reageren op mensen die voor zijn. Dit is net als uitgerekend in augustus topic een draadje voor mensen die het ook maar vreemd vinden en niet voor mensen die nooit kinderen willen of al 14 jaar ouders zijn.
nimbus schreef:
23-04-2021 20:23
Ik vind dat mensen die zich principieel niet laten vaccineren daar ook wel wat voor over mogen hebben.
Dan ook degene die zichzelf laten vaccineren en de gevolgen daarvan toch. Dus trombose door onzinnig vaccin? Joejoe.
Solomio schreef:
23-04-2021 22:29
Wappies united.
Ik hoop het 😍
doornroosje9 schreef:
23-04-2021 17:50
Maar wat is jouw oplossing om van dit virus af te geraken als je je niet laat vaccineren?

Verder eens met alle openluchtactiviteiten.
Er is geen oplossing. Net als voor griep niet.
Steranijs78 schreef:
23-04-2021 17:01
Met de cijfers van nu geloof ik niet dat een lockdown nodig was, deden we in 2018 ook niet. En nog steeds zijn hier geen cijfers van.
In de kleine bijdrage van mondkapje geloof ik ook niet aangezien iedereen die verkeerd gebruikt.
Gezonde en jonge mensen inenten met een prik die in de testfase zit, waarvan we niet weten of je een ander besmet en ook degene die corona hebben gehad ook inenten snap ik ook niet.
Alles wat buiten plaatsvindt verbieden snap ik ook niet. 925 miljoen uitgeven aan testuitjes, buiten notabene, en het afgelopen jaar niks in de zorg investeren snap ik ook niet.

Blijf thuis als je klachten hebt, vaccineer en bescherm de kwetsbare voor wie dat wil en verder kan iedereen die gezond is vertrouwen op zijn eigen afweersysteem.

Je snapt een hoop niet. En daar zit precies de crux.
Bloesem schreef:
23-04-2021 23:11
Dan ook degene die zichzelf laten vaccineren en de gevolgen daarvan toch. Dus trombose door onzinnig vaccin? Joejoe.
Wat een idiote uitspraak voor iemand die zegt zelf in de zorg te werken. Ik neem toch aan dat je dan weet wat het verschil is met je laten vaccineren uit maatschappelijk belang en niet laten vaccineren uit eigenbelang.

Ben je daarnaast eens gaan loepen en zie al dat het geen enkele zin heeft om jou iets bij te brengen aangezien je het in andere topics bijvoorbeeld hebt over de griepdoden van 2021. Je snapt blijkbaar niet eens hoe een simpel virus werkt en wat de coronamaatregelen voor effect hebben op het griepvirus. Ook uitspraken als "Dus ik zou gewoon willen leven zoals we deden toen griep nog bestond" wijzen er op dat je weinig kennis van zaken hebt en totaal niet snapt waarom dit virus anders is dan het griepvirus. Ik zou eerst fijn even terug naar school gaan en dan opnieuw komen doen alsof je ergens verstand van hebt. Als je nu fatsoenlijke wetenschappelijke redeneringen had voor al je uitspraken dan zou het nog best leuk kunnen zijn om in discussie te gaan. Maar volgens mij is Facebook vooral je bron van alle informatie.
Bloesem schreef:
23-04-2021 23:14
Er is geen oplossing. Net als voor griep niet.
Bij griep is er dan ook geen code zwart op de IC en voor griep hoeft de reguliere zorg niet stil gelegd te worden omdat daar het aantal IC-opnames en verpleegkundigen die daarbij nodig zijn niet zo explosief stijgt. Hier... ik help je al op weg met wat dingen die je kunt leren (of gewoon op gezond verstand kunt beredeneren) als je terug naar school zou gaan.
Barnsteen schreef:
23-04-2021 17:20
Meld! Ik ben een wappie! Een demonstrerende, zelfs die weigert mondkapjes te dragen en zich ook niet laat vaccineren tegen corona. ;-) En hier op het forum wilde men mij al bewerken met een barnsteen-bewerkingsset vanwege mijn corona-mening. :proud:


Hoe komt t toch dat al die wappies zo trots op zichzelf zijn? Ze voelen zich zo lekker anders. Lekker slimmer dan de rest. Lekker tegen de elite. Zie je wel, wij dommerds weten t beter dan de wetenschappers.

Te dom om zich te realiseren hoe dom ze zijn. Soort ignorant bliss.
“Wappies” laat je vooral niet afschrikken. Maak je kenbaar 😍
Alle reacties Link kopieren
Bloesem schreef:
23-04-2021 23:14
Er is geen oplossing. Net als voor griep niet.
:facepalm:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Doe ook even een topic voor flat-earthers anders.

Het feit dat je medestanders hebt, wil niet zeggen dat je gelijk hebt.

Echt, volkomen koekoek hier.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 23:24
Hoe komt t toch dat al die wappies zo trots op zichzelf zijn? Ze voelen zich zo lekker anders. Lekker slimmer dan de rest. Lekker tegen de elite. Zie je wel, wij dommerds weten t beter dan de wetenschappers.

Te dom om zich te realiseren hoe dom ze zijn. Soort ignorant bliss.
Zijn in de puberteit blijven hangen. Zetten zich af. Maakt wrsch vaak niet uit waartegen, als de meerderheid er maar voor is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 23:24
Hoe komt t toch dat al die wappies zo trots op zichzelf zijn? Ze voelen zich zo lekker anders. Lekker slimmer dan de rest. Lekker tegen de elite. Zie je wel, wij dommerds weten t beter dan de wetenschappers.

Te dom om zich te realiseren hoe dom ze zijn. Soort ignorant bliss.
Welke wetenschappers? Die van tv? Em de wetenschappers die niet op tv komen? Is dat je graadmeter?
Volgens anderen ben ik een wappie. Nou prima dan.
Valt reuze mee overigens.
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 23:24
Hoe komt t toch dat al die wappies zo trots op zichzelf zijn? Ze voelen zich zo lekker anders. Lekker slimmer dan de rest. Lekker tegen de elite. Zie je wel, wij dommerds weten t beter dan de wetenschappers.

Te dom om zich te realiseren hoe dom ze zijn. Soort ignorant bliss.
Vind dit wel een mooie om uit dit topic mee te nemen en mee te gaan slapen. Dat creëert bij mij toch wat meer begrip voor deze mensen die hier zelf eigenlijk ook niks aan kunnen doen. Zorgelijk dat het er zoveel zijn landelijk gezien, maar daar kunnen zij ook niks aan doen.
Solomio schreef:
23-04-2021 22:29
Wappies united.
Wappies anonymous.
Hebben wij dus andersom.
Bloesem schreef:
23-04-2021 23:38
Welke wetenschappers? Die van tv? Em de wetenschappers die niet op tv komen? Is dat je graadmeter?

Oh. Ik zal je even informeren. Niet alle wetenschappers komen op tv.

De wetenschappelijke consensus is mijn graadmeter. Wat is de jouwe?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
23-04-2021 20:23
Ik vind dat mensen die zich principieel niet laten vaccineren daar ook wel wat voor over mogen hebben.
Prima! Zeg dat even tegen mijn huisarts die vindt dat ik niet zelf kan beslissen dat ik niet op de IC opgenomen wil worden.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
23-04-2021 17:44
Ik word moe van het bericht van Gommers dat we volgende week in code zwart zitten. Ik geloof er helemaal niks van. De max capaciteit is echt nog nooit gehaald. Ik vind het zulke angstzaaierij.
Ik werk op het moment op de IC. En ik ben bang voor de komende weken, die gaan heel ellendig worden. Bij ons wordt bijna dagelijks op maximale capaciteit gewerkt. De reguliere zorg hier in de regio is fors afgeschaald, zodat er geprobeerd wordt ruimte voor de acute zorg te houden.
Heel concreet betekent dat ook dat het zoeken is naar een plek voor een patiënt die vanaf de SEH moet worden opgenomen na een ernstig ongeval of een hartstilstand.

Bij ons loopt vrijwel iedereen op z'n tandvlees. Het werk was altijd intensief, maar de werkdruk is nu veel hoger, mensen vallen uit vanwege ziekte waardoor de druk nog verder oploopt. Er is echt bijna geen rek meer: er worden nu al risicovolle beslissingen genomen in het terugschroeven van de reguliere zorg, en wij kunnen niet meer.

Bij griep (influenza) is het vaak ook krap. We weten echter al jaren dat dat in de winter problemen op kan leveren en daar wordt rekening mee gehouden. In de beddenplanning, in de operatieplanning, noem maar op. Dat is ook waarom zorgpersoneel wordt gevaccineerd. Overigens testen wij ook al jaren op andere virussen en werken we dan ook met isolatiemaatregelen. Ik heb t gevoel dat de "COVID is maar een griepje" gedachte ontzettend voorbijgaat aan de ernst van influenza. En COVID is wel degelijk heftiger, mensen liggen langer op de IC, zijn zieker en er is een veel groter deel met (ernstige) langetermijnsklachten, ook onder mensen die niet ernstig ziek zijn geweest.

Helemaal eens met iedereen die voor een goede levensstijl is, hoor, maar op dit moment is dat eigenlijk alsof je tegen iemand die een acuut hartinfarct doormaakt, zegt: ik kan u wel behandelen met een stent (maatregel), maar u moet eerst gaan sporten en stoppen met roken (preventie). Dat werkt dus niet; je moet eerst het probleem oplossen en secundair aan preventie gaan werken - andersom gaat je patiënt dood.
Alle reacties Link kopieren
Sproetekop schreef:
24-04-2021 00:10
Prima! Zeg dat even tegen mijn huisarts die vindt dat ik niet zelf kan beslissen dat ik niet op de IC opgenomen wil worden.
Gelukkig voor jou: daar beslist de huisarts niet over, maar jijzelf - samen met je behandelend arts die moet inschatten of je in staat bent om daar, na goede voorlichting, iets zinnigs over te zeggen. Want met goede argumenten iets niet willen, mag in Nederland gewoon.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
23-04-2021 23:45
Wappies anonymous.
Helaas zullen ze nooit zover komen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
24-04-2021 08:30
Helaas zullen ze nooit zover komen.
We will hunt them down.... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-04-2021 23:58
Oh. Ik zal je even informeren. Niet alle wetenschappers komen op tv.

De wetenschappelijke consensus is mijn graadmeter. Wat is de jouwe?
Haha, dit dus.

Zelf baseren ze zich op louche youtube-filmpjes uit de krochten van het internet, maar dat is allemaal veel betrouwbaarder dan 'de wetenschappers die op tv komen'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wappies denken dat ze niet mogen vinden wat ze vinden. Maar dat is niet zo; ze hebben het volste recht om een achterlijke visie te hebben. Het gaat alleen mis als ze naar gezond nadenkede mensen proberen te doen alsof het goed onderbouwd is. En als ze anderen gaan benadelen of proberen te bekeren met bijpassend achterlijk gedrag.

Als je wappie wil zijn dan is dat helemaal prima; doe dat lekker zelf, richt er fijn een clubje bij op en ga lekker samen wappie zitten zijn. Maar val de rest er niet zo mee lastig dan wordt je ook vanzelf niet zoveel uitgemaakt voor achterlijke. Win-Win.
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
24-04-2021 09:27
Wappies denken dat ze niet mogen vinden wat ze vinden. Maar dat is niet zo; ze hebben het volste recht om een achterlijke visie te hebben. Het gaat alleen mis als ze naar gezond nadenkede mensen proberen te doen alsof het goed onderbouwd is. En als ze anderen gaan benadelen of proberen te bekeren met bijpassend achterlijk gedrag.

Als je wappie wil zijn dan is dat helemaal prima; doe dat lekker zelf, richt er fijn een clubje bij op en ga lekker samen wappie zitten zijn. Maar val de rest er niet zo mee lastig dan wordt je ook vanzelf niet zoveel uitgemaakt voor achterlijke. Win-Win.
:worship:

Zie ik sowieso regelmatig, dat mensen die tegengas krijgen gaan roepen dat hun mening niet gezegd mag worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven