Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ken jij op dit moment iemand met corona

27-09-2020 09:31 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Volgens het media is corona weer flink aan het opspelen.

In mijn omgeving ken ik op dit moment niemand met corona en ik woon dan nog wel in de randstad!

Ik ben benieuwd of er mensen op het forum op dit moment iemand kennen die nu of afgelopen dagen positief is getest op corona.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, Loesiepoesie, kun je wat met de antwoorden?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
29-09-2020 10:39
Tickel,wat heftig! Sterkte! :hug:
Dank je. Als je het aantal doden in verpleeghuizen ziet moet wel duidelijk zijn geworden dat het schort aan ventilatie/klimaatbeheersing.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja, iemand van mijn sportvereniging..ze heeft lichte klachten (spierpijn en hoesten).

Ik ken ook een ouder iemand die Corona had; de uitvaart is maandag as..want bij de uitvaartcentra is het op het moment erg druk..en dan valt het aantal ic patiënten en doden vanwege Corona nu nog mee.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik ken er verscheidene die het gehad hebben. Drie ervan zijn vrienden die op de IC beland zijn. Een van hen zelfs twee keer, in april en in augustus. Alle twee keren met covid19. Op dit moment heeft ook iemand van mijn dansles het te pakken. Maar gelukkig gewoon thuis. De vader van mijn buurvrouw is er aan overleden. De moeder van twee collega's ook. En zo verder... Het is me wat.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Hier (klein dorpje in de Randstad) regent het Corona-gevallen op dit moment, vooral op scholen (basis en vo).
Ikzelf ben er (samen met partner en tiener die ermee begonnen is) net min of meer van hersteld.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
28-09-2020 19:48
Ik ken ook nog niemand die het heeft of heeft gehad en daar ben ik blij om. Maar ik ken ook voornamelijk mensen die zich gewoon netjes aan de maatregelen houden.
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat mensen die Corona hebben gehad zich niet goed aan de maatregelen hebben gehouden...
Klopt niets van. Ik heb mij altijd heel erg aan de maatregelen gehouden, maar helaas via de vo-school van tiener toch besmet geraakt...
Besmetting zit in een klein hoekje....
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
28-09-2020 13:04
Ik vind dat best veel, welke sector werk je? In de zorg?
In het onderwijs. Ik ben administratieve hulp en conciërgehulp. Maar ik zit vaak alleen op mijn kantoor. Daarom denk ik dat ik niet gauw besmet raak.

Op mijn school zitten ongeveer 1000 leerlingen. Ik mijd leerlingen als het te druk is (niet te druk omdat het veel lawaai zou geven; daar kan ik goed tegen, maar als de 1,5 m afstand niet mogelijk is). Dat doe ik door tijdens de pauze niet naar de kantine te gaan, niet in de gang te lopen, en de lift te nemen i.p.v. de trap. De lift is alleen voor collega's, en voor leerlingen met een fysieke beperking.

We hebben 4 conciërge-leden. De receptie zit bij de conciërge op één kantoor op de begane grond. Ik - en een aantal administratieve collega's - zitten op de 2e verdieping.

Ik vrees dat deze aantallen zullen stijgen. En dat deze school een infectiehaard wordt en nog voor de herfstvakantie (over twee weken) dichtgaat.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel heftig wat zoveel van jullie meemaken en meegemaakt hebben :hug: :redrose:

Iemand binnen korte tijd verliezen is zwaar. En als het dan ook nog om meerdere mensen gaat met de continue dreiging dat je het zelf krijgt of nog weer een andere persoon die belangrijk voor je is, lijkt me loodzwaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving 3; 1(50jr) had beetje klachten een week of 2.
1 (30jr) heel erg ziek geweest wekenlang en 1 (76jr) is er aan overleden, deze testte eerst negatief en paar dagen later dus positief.
...
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
27-09-2020 22:56
Test locatie hier in Eindhoven (idd ik woon er naast) amper wat te doen. En dat vd griep was gewoon een vraag, daar ik voor m’n zieke moeder zorg en er normaliter al een oproep voor de griep prik op de deurmat lag.
Dat is pertinent niet waar. Mensen in Eindhoven kunnen echt niet meteen terecht en toen ik me vorige week liet testen stond ik toch echt in een lange rij hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
29-09-2020 19:17
Een van hen zelfs twee keer, in april en in augustus. Alle twee keren met covid19.
Oh nee wat erg zeg. Het is al wel bekend dat je het vaker kunt krijgen, maar ik had toch gehoopt een tweede keer iets lichter ofzo. Ik ken ook iemand die op de ic heeft gelegen maart/april/mei, die is ook extreem voorzichtig, heel erg bang om het weer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
hova schreef:
29-09-2020 20:13
Ja! Hier (klein dorpje in de Randstad) regent het Corona-gevallen op dit moment, vooral op scholen (basis en vo).
Ikzelf ben er (samen met partner en tiener die ermee begonnen is) net min of meer van hersteld.
hoe verliep het bij jullie en wanneer was je klachtenvrij?
Ja, de drie jongvolwassen kinderen van een collega (zijzelf niet besmet!)
Een klant van mijn man.
De man van een kennis (op de IC).
De moeder van een klasgenoot van mijn kind.
Twee docenten op de school van mijn kind (die ken ik niet persoonlijk, maar school meldde dit gisteren).
Inmiddels kennen we allemaal iemand die besmet is. Naar hij zelf zegt komt dat omdat dankbare militairen en agenten het niet kunnen laten om hem te knuffelen. Naar wat de doorsnee media schrijven komt het hierdoor:

https://nos.nl/l/2350786
Alle reacties Link kopieren
Amayya schreef:
30-09-2020 05:46
Dat is pertinent niet waar. Mensen in Eindhoven kunnen echt niet meteen terecht en toen ik me vorige week liet testen stond ik toch echt in een lange rij hoor.
Dat er in Eindhoven niks te doen is, daar geloof ik ook niks van.
Vorige week gebeld voor een test voor dochter, Eindhoven is voor ons het dichtstbij, maar wij moesten naar Helmond voor een test.

Overigens vind ik het ook nogal bijzonder dat je naast de teststraat in Eindhoven kunt wonen. Deze staat op het parkeerterrein van het ijssportcentrum / Pieter vd Hoogenbandbad / Anna Ziekenhuis en er is werkelijk geen enkel huis dat daar op uitkijkt.

Maar goed, moet morgen in het zwembad zijn, dus zal eens kijken hoe druk het er is.

Overigens ken ik persoonlijk nog steeds niemand met corona.
Kregen wel een mail van school dat 'een medewerker' besmet is; maar geen idee wie (en ik ken die docenten toch niet).
Alle reacties Link kopieren
Vind dit wel een interessant topic. Ken zelf 2 gevallen uit maart waarbij het mee viel en thuis konden uitzieken en 1 die op de ic is beland en het gelukkig heeft overleefd en nog herstellende is.

Van laatste maanden geen bekenden. Hoor dat ze het in ziekenhuizen nu beter kunnen behandelen in de zin van korter op ic en in ziekenhuis.

Heeft iemand hier zelf ervaringen mbt herstel ? En wat de klachten waren en in welke mate?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven