Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Kind 15 vakkenvuller en Corona

29-03-2020 17:04 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het dilemma waar ik mee zit is het volgende;

Ons 15-jarig kind vult vakken bij de plaatselijke super. Ik heb hem vandaag precies 2 weken geleden, gezegd dat hij thuis moet blijven . Ik ben werkelijk panisch dat hij in contact komt met het virus.

Nu weet ik dat ze broodnodig hulp kunnen gebruiken, en natuurlijk voel ik me daar schuldig over, maar dit is een bizarre onwerkelijke situatie en ik wil hem uiteraard niet in contact met anderen. School is gesloten, ze mogen niet met meer dan 3 personen samen zijn dus waarom dan wel in een supermarkt vakken vullen met mensen die hoestend en niezend rondlopen alsof er niks aan de hand is?

Net een gesprek gehad met de manager. Die zei dat hij dit moet ‘overleggen’ en niet met zekerheid kan zeggen of hij z’n baan dan nog heeft. Ik moet er overigens ook nog bij vermelden dat je als 15-jarige maar een paar uur mag werken hè, dit is geen full-time aanstelling.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Doe even rustig zeg. En niet zo hysterisch
Wat wil kind zelf?

En als hij op last van jou moet stoppen, ga jij dan 't geld dat ie zo kwijt speelt de komende maanden vergoeden?

Stel hij werkt 8 uur per week à 3 euro per uur ... Dat is wel effe 24 euro per week dat ie door de neus geboord ziet de komende maanden.
Alleen maar omdat mam de supermarkt niet betrouwt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dat slechts 1% van de zieken in NL die ook echt in een ziekenhuis belanden jonger dan 20 jaar is. Lekker laten vullen dus die vakken, en anders laat je hem een folderwijk nemen, fijn in de buitenlucht.

Ik snap serieus niet dat je je hier druk om kan maken, zoals je zelf al zegt, het gaat om een flut baantje van een paar uurtjes per week. Dan gaat hij lekker niet. Wat wil hij eigenlijk zelf? Of overheerst jouw panische gedrag alles?
Alle reacties Link kopieren
Er worden ook vast vakken gevuld als de winkel dicht is. Kan hij dan niet werken en zo zijn uurtjes maken? En anders pech dan maar. Straks zijn en genoeg supermarkten of andere winkels die 'm graag aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo hysterisch zeg!

Mensen die hoestend en niesend rond lopen? De keren dat ik in een winkel kom, heb ik ze niet gezien.
En alle supermarkten hebben in ruime mate maatregelen om zowel klanten als personeel te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Eén van mijn kinderen werkt als vakkenvuller. De supermarkt sluit een uur eerder, en zij mogen daarna vullen. Hierdoor blijft het contact met anderen beperkt. Ik vind dit een goede oplossing. Kind leert om te gaan met verantwoordelijkheden en zelf nadenken en is zich nu bewuster van het virus dan wanneer kind door mij werd opgelegd thuis te blijven en naar mijn preken hierover moest luisteren.

Win win situatie. Kind heeft werk en inkomen, wij hebben een bewuster kind en het bedrijf wil het contract verlengen.

Misschien werkt jouw kind in een supermarkt die tijdens werktijd laat vullen. Ook die werkgever zal van je kind verwachten goed om te gaan met de richtlijnen en zij zullen de veiligheid echt niet op het spel willen zetten. Gewoon laten werken dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd wat hij er zelf van vindt?
Hier ook een 15-jarige vakkenvuller, heeft juist weer extra gewerkt afgelopen weken. Hij blij want er even tussenuit en extra geld. Ook prima voor n btje ritme, moest vaak 8:00 beginnen. Ook trots want hij blijkt n ‘vitaal beroep’ te hebben en zijn werkgever waardeert de inzet enorm. Je beeld van hoestende en proestende mensen klopt echt niet bij de realiteit. Tenminste niet hier. Gelukkig hebben niet alle vakkenvullers een moeder die zo bang is, al dat gehamster maakt ze zeer nodig, de helden van deze crisis!
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
29-03-2020 23:14
Ik ben wel benieuwd wat hij er zelf van vindt?
Hier ook een 15-jarige vakkenvuller, heeft juist weer extra gewerkt afgelopen weken. Hij blij want er even tussenuit en extra geld. Ook prima voor n btje ritme, moest vaak 8:00 beginnen. Ook trots want hij blijkt n ‘vitaal beroep’ te hebben en zijn werkgever waardeert de inzet enorm. Je beeld van hoestende en proestende mensen klopt echt niet bij de realiteit. Tenminste niet hier. Gelukkig hebben niet alle vakkenvullers een moeder die zo bang is, al dat gehamster maakt ze zeer nodig, de helden van deze crisis!
Wat leuk om te lezen. Ik zie het zo voor me, je 15 jarige trots op zijn eerste baantje. En terecht!
:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dochter van 15 jaar, ook vakkenvuller. Een aantal collega's van haar leeftijd blijven thuis. Ik heb mijn dochter de keus gelaten. Ze zégt dát er geen klanten meer in haar buurt komen met de nieuwe maatregels. Het is moeilijk inschatten wat de juiste keuze is hierin
Alle reacties Link kopieren
MeNoManiac schreef:
29-03-2020 17:04

Ik moet er overigens ook nog bij vermelden dat je als 15-jarige maar een paar uur mag werken hè, dit is geen full-time aanstelling.
Normaal gesproken mag een 15 jarige maar een paar uur werken omdat de school uren mee tellen. Hier is het zo dat er voor nu een uitzondering is omdat school grotendeels uitvalt en mogen ze net zoveel en tot net zo laat werken als in de vakantie. ik weet niet of dit landelijk is maar normaal houden ze zich hier wel aan deze regels.
Gelukkig denkt niet iedereen zo want dan kwam er na dat gehamster de vakken nog lag niet vol.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter werkt ook in de supermarkt nu ze een tussenjaar heeft. Ze is enkele jaren ouder dan jouw zoon. Voor mij zijn het net zulke helden als in de zorg. Ze zijn nu hartstikke nodig. Heb je met je zoon wel al een gesprek gehad wat dit met hem doet ? Het virus , maar zeker ook jouw reactie daarop.

Het lijkt nu allemaal om jouw angst te draaien en dat lijkt me absoluut niet gunstig voor zijn ontwikkeling.
...
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
30-03-2020 00:23
Mijn dochter werkt ook in de supermarkt nu ze een tussenjaar heeft. Ze is enkele jaren ouder dan jouw zoon. Voor mij zijn het net zulke helden als in de zorg. Ze zijn nu hartstikke nodig. Heb je met je zoon wel al een gesprek gehad wat dit met hem doet ? Het virus , maar zeker ook jouw reactie daarop.

Het lijkt nu allemaal om jouw angst te draaien en dat lijkt me absoluut niet gunstig voor zijn ontwikkeling.
In Frankrijk is een meisje van 16 overleden aan corona. En in NL heeft een knul van 16 een tijdje in coma op de IC gelegen. Twee dingen die me nou toch ook niet zo gunstig lijken voor je ontwikkeling, en die TO's angst wel rechtvaardigen. Dus die veroordeling die ik uit je post proef vind ik onterecht.
Alle reacties Link kopieren
TO dus jij haalt of besteld ook geen boodschappen meer?
Je zoon is hard nodig en een onderdeel van een belangrijke keten.

Gewoon goed blijven opletten en de regels in acht nemen. Laag hem bij thuiskomst gelijk die kleding uit doen en dochen.
Wie had dat gesprek met de manager, jij of je zoon?

Hier zoon van zestien die vakken vult. In plaats van twee keer per week nu vier keer. Extra verdienen, nog eens even e deur uit. Goede voorzorgsmaatregelen, gaat prima.
Wij zijn juist erg trots op onze puber. Onze puber werkt in deze tijd extra veel. Draait de kassa ipv de oudere kwetsbaardere collega’s (ja met scherm er tussen), staat achter de producten die vers gesneden moeten worden en op andere momenten bij de ingang om karretjes schoon te maken en aan te geven aan de klanten. Onze puber gaat goed met de richtlijnen om en wast zelf ook goed de handen. De super is heel blij met deze mensen en wij ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb medelijden met je zoon
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Sjiraf schreef:
29-03-2020 23:09
Er worden ook vast vakken gevuld als de winkel dicht is. Kan hij dan niet werken en zo zijn uurtjes maken? En anders pech dan maar. Straks zijn en genoeg supermarkten of andere winkels die 'm graag aannemen.
Hier normaal gesproken niet hoor. Maar soms een week heeft onze buurtsuper aangepaste openingstijden zodat vakkenvullers rustig kunnen bijvullen zonder agressieve klanten.

Mijn kinderen werken gewoon daar. Zoon zelfs éxtra omdat hij nu toch meer tijd heeft.
Ik begrijp TO wel. Ok, mensen die in de supermarkt werken zijn nu net broodnodig. Maar het gaat om een bijbaan, dus niet noodzakelijk voor een kind. Zoon kan het mee naar huis nemen en iemand van het gezin besmetten, ik versta de angst wel een beetje. Kan je niet met je zoon praten, TO? Hoe reageert hij dan?
Alle reacties Link kopieren
Aviendha schreef:
30-03-2020 08:41
Ik heb medelijden met je zoon
Tja, ik heb dan weer meer medelijden met kinderen die ernstig ziek worden.
Alle reacties Link kopieren
TO als je 'gewoon' je levensmiddelen/ boodschappen wilt kunnen halen, moet er wat wat in de vakken liggen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Als iedereen zo denkt als TO worden er dus geen vakken meer gevuld en kunnen er dus geen boodschappen meer gedaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
30-03-2020 10:21
Ik begrijp TO wel. Ok, mensen die in de supermarkt werken zijn nu net broodnodig. Maar het gaat om een bijbaan, dus niet noodzakelijk voor een kind. Zoon kan het mee naar huis nemen en iemand van het gezin besmetten, ik versta de angst wel een beetje. Kan je niet met je zoon praten, TO? Hoe reageert hij dan?
Het is toch voor 80% van de supermarktmedewerkers een bijbaan?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-03-2020 12:46
Als iedereen zo denkt als TO worden er dus geen vakken meer gevuld en kunnen er dus geen boodschappen meer gedaan worden.


Vakken vullen is alleen maar bedacht om de winkel netjes te laten lijken.
Losse pallets in de winkel plaatsen en de klanten het daar vanaf laten pakken is ook mogelijk.

Dan heb je in principe aan 1 personeelslid met elektrische pompwagen genoeg om de winkel op voorraad te houden.
Mooi opgewreven Pink Lady appeltjes zijn dan even niet aan de orde, maar daar kan men vast wel mee leven....
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Alle reacties Link kopieren
Meprim schreef:
29-03-2020 23:11
Eén van mijn kinderen werkt als vakkenvuller. De supermarkt sluit een uur eerder, en zij mogen daarna vullen. Hierdoor blijft het contact met anderen beperkt. Ik vind dit een goede oplossing. Kind leert om te gaan met verantwoordelijkheden en zelf nadenken en is zich nu bewuster van het virus dan wanneer kind door mij werd opgelegd thuis te blijven en naar mijn preken hierover moest luisteren.

Win win situatie. Kind heeft werk en inkomen, wij hebben een bewuster kind en het bedrijf wil het contract verlengen.

Misschien werkt jouw kind in een supermarkt die tijdens werktijd laat vullen. Ook die werkgever zal van je kind verwachten goed om te gaan met de richtlijnen en zij zullen de veiligheid echt niet op het spel willen zetten. Gewoon laten werken dus.
:cheer2: voor je kind
Dit is de juiste arbeidsethos
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven