Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaag hier over de weigeraars

05-04-2020 15:16 135 berichten
Zie jij mensen die zich niet aan de maatregelen houden, en wind je je daar vreselijk over op? Klaag er hier over!
Je hebt er niets aan, maar misschien lucht het op?
TO trapt af.
TO trapt af? Of zag je elders zoveel gezeik dat je die forummers wlde voorzien van een geschikte plek ;-D ?

Ik heb net 2 uur buiten gelopen, middle of nowhere. De paar pensionado's die ik tegen kwam bleven gewoon zij aan zij in het midden van het pad lopen waardoor ik ver het gras in moest om 1.5m afstand te bewaren. Heel irritant. Ik krijg dan de neiging om even héél hard te hoesten, maar heb het maar laten gaan.
Oriander schreef:
05-04-2020 15:21
TO trapt af.

Mijn buren hebben maar weer eens visite. Ze zitten gezellig dicht bij elkaar in hun postzegeltuintje. En dan om acht uur wel gaan staan applaudiseren. :wtf:

Ik maak me er niet druk om hoor, maar ik vind er wel wat van.
Kokoro schreef:
05-04-2020 15:22
Of zag je elders zoveel gezeik dat je die forummers wlde voorzien van een geschikte plek ;-D ?

Dat ook. :)
Alle reacties Link kopieren
Mag je ook klagen over de mensen die klagen dat het weer zo druk was bij de winkels en als je dan vraagt hoe ze dat weten blijkt dat omdat ze zelf daar ook rondliepen, want ja de boodschappen moeten toch gehaald worden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-04-2020 15:25
Mijn buren hebben maar weer eens visite. Ze zitten gezellig dicht bij elkaar in hun postzegeltuintje. En dan om acht uur wel gaan staan applaudiseren. :wtf:

Ik maak me er niet druk om hoor, maar ik vind er wel wat van.
Mag ik hier ook klagen over mensen die ergens 'wat van vinden'?
Mevrouw75 schreef:
05-04-2020 15:31
Mag ik hier ook klagen over mensen die ergens 'wat van vinden'?

Ja hoor. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die mensen denken, die het niet zo nauw nemen met de maatregelen. Ik lees op dit forum bijvoorbeeld ook veel mensen die gewoon doorgaan met daten, en daar verbaas ik me dan een beetje over.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist best trots als ik zie hoe er afstand genomen wordt hier.
RikM schreef:
05-04-2020 15:39
Ja hoor. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die mensen denken, die het niet zo nauw nemen met de maatregelen. Ik lees op dit forum bijvoorbeeld ook veel mensen die gewoon doorgaan met daten, en daar verbaas ik me dan een beetje over.
Misschien daten ze wel op facetime. Of ze daten op anderhalve meter afstand van elkaar. Je weet het niet.
Lady*Voldemort schreef:
05-04-2020 15:46
Misschien daten ze wel op facetime. Of ze daten op anderhalve meter afstand van elkaar. Je weet het niet.

Ze vertellen zelf dat ze ook seks hebben, dus dat lijkt me niet.
RikM schreef:
05-04-2020 15:25
Mijn buren hebben maar weer eens visite. Ze zitten gezellig dicht bij elkaar in hun postzegeltuintje.
Ze hebben waarschijnlijk ook postzegelverstand.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
05-04-2020 15:49
Ze vertellen zelf dat ze ook seks hebben, dus dat lijkt me niet.
Hele lange (1,5 meter) vibrator.
Everything you see I owe to spaghetti!
RikM schreef:
05-04-2020 15:49
Ze vertellen zelf dat ze ook seks hebben, dus dat lijkt me niet.
Ah. Dat zou ik zelf dan weer niet doen nu, nee.

Maar ik kan me er ook niet echt heel erg druk over maken. Al is het alleen maar omdat het nou eenmaal niet reëel is om te veronderstellen dat werkelijk iedereen zich altijd keurig aan alle richtlijnen houdt. Een bepaald percentage dwarspissers en beperkten hou je altijd, en soms komt ook de welwillende burger er niet onderuit om iets te dicht langs een tegenligger te lopen, bijvoorbeeld.

Maar over het algemeen vind ik de gehoorzaamheid aan het Rivm echt verbazingwekkend groot.
Ik hoorde op het nieuws dat de meeste mensen zich aan de regels houden.
Hier in mijn omgeving zien ik er bar weinig van

Ondertuss word ik langzaam steeds verdrietiger van al dat thuisblijven en het missen van mijn moeder en vrienden en familie
Alle reacties Link kopieren
Hier houdt vrijwel iedereen zich er prima aan. Wel mensen op straat en op de wandelwegen, maar op gepaste afstand.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Paar 16-jarige stagiairs bij mijn vrijwilligerswerk die totaal geen afstand houden want "kheb geen kerona hoor".

Vriendelijk uitgelegd dat het tot 14 dagen kan duren voor je symptomen vertoont en dat iemand die zich niet ziek voelt nog steeds drager/verspreider kan zijn, en dat ook mensen van hun leeftijd heel erg ziek kunnen worden, op ICs terecht komen en zelfs overlijden, maar tien minuten later staan ze weer vlak naast je.

Tja. :roll:

Blijf het herhalen en loop zelf maar weg van ze als dat mogelijk is. Helaas kan dat niet altijd.
Arcticfox1 schreef:
05-04-2020 15:55
Ik hoorde op het nieuws dat de meeste mensen zich aan de regels houden.
Hier in mijn omgeving zien ik er bar weinig van

Ondertuss word ik langzaam steeds verdrietiger van al dat thuisblijven en het missen van mijn moeder en vrienden en familie
Jij bent zeker ook zo iemand die er regels bij verzint? Dan moet je niet raar opkijken als mensen zich daar niet aan houden inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Arcticfox1 schreef:
05-04-2020 15:55
Ik hoorde op het nieuws dat de meeste mensen zich aan de regels houden.
Hier in mijn omgeving zien ik er bar weinig van

Ondertuss word ik langzaam steeds verdrietiger van al dat thuisblijven en het missen van mijn moeder en vrienden en familie
Wat zie je dan? En in welke mate?
Alle reacties Link kopieren
Onze (hoogopgeleide) buren hebben het hele weekend al hordes visite over de vloer omdat de buurvrouw 60 werd. Daar erger ik me wel flink aan, ja.
Waar ik graag over zou klagen:

Ik ken best wat bouwvakkers. Die vervoeren zichzelf meestal in bedrijfsbusjes. Die busjes zijn van het bouwbedrijf. Die busjes zitten vol. De politie verbaliseert volle bedrijfsbusjes. De boete komt op naam van de bouwvakkers.
Ik word daar boos van. Zo sterk is de arbeidspositie van een metselaar van 19 niet dat hij/zij tegen zijn baas tekeer kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
05-04-2020 16:01
Wat zie je dan? En in welke mate?

En vooral hóe. Als je altijd thuis bent zie je toch nauwelijks iets van wat er buiten gebeurt?

Hier is iedereen braaf. Maar goed, ik zit ook vooral thuis, dus ik zie niet zoveel van wat anderen doen ;-D
Speeltuintje in de buurt...veel kinderen met gezellig wegtikkende-wijntje_ouders....zgn op 1,5 m afstand van elkaar...

Ze doen maar, zolang ze maar niet in mijn buurt komen..
Alle reacties Link kopieren
Ik woon midden in een grote stad en ben net even een wandelingetje gaan maken met dochter. Haar viel het op hoe spookachtig stil het was op straat. Ben heel trots op mijn verstandige stadsgenoten. :thumbsup:

Echte verlichting komt trouwens als je nergens meer iets van vindt.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Lady*Voldemort schreef:
05-04-2020 16:00
Jij bent zeker ook zo iemand die er regels bij verzint? Dan moet je niet raar opkijken als mensen zich daar niet aan houden inderdaad.
Wat voor regels zou ik erbij moeten verzinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven