Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Klaar met corona

17-09-2020 13:09 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me iets af. Ik lees hier op het forum nauwelijks berichten van mensen die net zo over corona denken als ik.
Dat wil zeggen: ik vind de maatschappelijke schade van al deze maatregelen totaal niet in verhouding staan met de ernst van corona.
In mijn omgeving zijn er meer mensen met dezelfde mening. Zijn die er hier ook?
meredithje wijzigde dit bericht op 17-09-2020 13:11
0.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-09-2020 14:24
Met roken / dik zijn / niet sporten heb je alleen jezelf. Er is een verschil hè. Moeilijk hè? Echt heel moeilijk voor veel mensen blijkbaar.
Als je je vraagtekens hebt bij de maatregelen betekent dat niet meteen dat je je er niet aan houdt!
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:26
Ik ga hier verder helemaal niet op in. Heb geen enkele zin in discussie want het is of zinloos of je wordt niet serieus genomen.
Waarom heb je dan in beginsel een reactie gegeven>?!

Een serieuze vraag ga je dus uit de weg. Jammer.
Was er ook wel nieuwsgierig naar
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 14:24
heb je nou al die andere topics al gevonden?
Nee, die heb ik nog niet gevonden
Alle reacties Link kopieren
coronavirus-covid-19/de-financile-coron ... ges/463713
coronavirus-covid-19/coronamaatregelen- ... ges/468013
coronavirus-covid-19/verwachten-jullie- ... ges/467966

en dat is alleen van de eerste pagina, even snel wat links

in die topics zitten veel mensen, die klaar zijn met Corona
Veel plezier ermee
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-09-2020 14:36
coronavirus-covid-19/de-financile-coron ... ges/463713
coronavirus-covid-19/coronamaatregelen- ... ges/468013
coronavirus-covid-19/verwachten-jullie- ... ges/467966

en dat is alleen van de eerste pagina, even snel wat links

in die topics zitten veel mensen, die klaar zijn met Corona
Veel plezier ermee
Dankje
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
17-09-2020 14:26
Ik ga hier verder helemaal niet op in. Heb geen enkele zin in discussie want het is of zinloos of je wordt niet serieus genomen.

Jammer. Ik maak je niet belachelijk, stel alleen wedervragen op je nogal grootse beweringen dat er blijkbaar iets of iemand is die ons angst wil aanjagen of het zwijgen opleggen.
nounou
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:23
Oké, ik merk het al.
Niet veel mensen die zelf nadenken hier maar vooral mensen die de tv slogans uit hun hoofd kennen😉
O ben jij er zo eentje?
Ga ik geen energie insteken. Gelukkig ben jij wakker :-D
Heel eerlijk,
voor mezelf ben ik er ook wel klaar mee hoor. Ik heb zelf allang corona gehad, gelijk in die eerste golf al en ik ben er wel een beetje ziek van geworden, maar dan moet je denken aan categorie verkoudheid, wel in combinatie met pijn op de borst, kortademigheid, wat best lang heeft geduurd en ook best een beetje eng was.
Het viel dus allemaal wel mee en ik weet dus dat ik niet een van die mensen ben die doodgaat door dit virus.
Aan de maatregelen hou ik me wel, want dat doe je voor anderen en daar gaat het mij steeds voornamelijk om.
Ik werk in een verpleeghuis en heb gezien wat corona kan doen en dat is geen grapje. Mensen gingen dood bij bosjes en dit is wat ik zelf van dichtbij heb gezien.
Ik moet er niet aan denken dat ik degene ben die verantwoordelijk is voor het ernstig ziek worden of de dood van anderen en dat is wat mij betreft als enige reden al voldoende simpelweg te luisteren naar de adviezen van de experts.
Ondanks dat ik er voor mezelf wel klaar mee ben. Het gaat niet om jou, het gaat om ons allemaal.

En ja, ik heb soms ook wel mijn vraagtekens bij de logica van sommige maatregelen en ook bij het gebrek aan handhaving van sommige maatregelen.

Maar dit is niet het moment om eigen rechtertje of expertje te gaan spelen ten koste van de levens van anderen die daar geen keus in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jouw uitspraken zijn niet origineel. Ik lees niks anders op Facebook.
De heer B. Gates werkt er hard aan om voor ons allen , volledig belangeloos, een vaccin te ontwikkelen. Natuurlijk muteert het virus hartstikke snel dus er zullen nog vele vaccins kunnen volgen!! jeeejjjj, wat een verdien model.

Mensen, er zijn zo veel meer bronnen waaruit jullie zouden kunnen putten, die niet door de vele lobby's worden beinvloed en waardoor je zelfredzaam wordt.
Die 1,5 meter afstand gaat het virus niet uitroeien en een vaccin ook niet!

Een goed immuun systeem is het enig zinvolle wapen in deze "strijd".

Ik erger me aan het domme volk dat NIETS anders doet dan 1,5m afstand houden en verder gewoon doorgaat met rotzooi eten, diabetes type 2 krijgen, hoge bloeddruk krijgen, daarvoor weer pillen nemen en de ic bezet houden !!
Ik denk dat iedereen wel klaar is met corona. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zullen zeggen: 'ja joh, nog een jaartje wereldwijde pandemie, count me in!'

De maatregelen zijn klote, maar helaas nodig. En persoonlijk snap ík dan weer niet dat mensen moeite lijken te hebben met lange termijn denken. Nu offers brengen, straks weer normaal.
In plaats van nu instant gratification en met de matties naar het terras en straks tijdens de feestdagen weer zielig achter een raampje omdat niemand meer naar buiten mag.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen die vinden dat de maatregelen niet in verhouding staan met de ernst.

Zo is de economische schade extreem. En ook las ik recent dat berekend was dat we vanwege de focus op corona een veelvoud aan levensjaren hebben verloren (mensen die voor andere ziektes geen of latere behandeling hebben gekregen) dan we hebben gewonnen.

Ook zie je dat in België het roer is omgegooid: de virologen uit het adviesorgaan en vervangen door mensen die oog hebben op het normale leven weer opbouwen.

Maar goed, zo zijn er ook mensen die willen dat we in een volledige lockdown gaan (ook al helpt dat bewezen niet en is de economische schade simpelweg niet te dragen als je dat langdurig doet, reden waarom er alleen heel lokaal nog kortstondig voor wordt gekozen).

Uiteindelijk moeten we onder de streep het virus niet negeren, maar alleen die maatregelen nemen met beperkte negatieve impact en die bewezen resultaat opleveren.

Afstand houden dus, zoveel mogelijk. En geen grote evenementen.
Ikisblij schreef:
17-09-2020 14:52

Een goed immuun systeem is het enig zinvolle wapen in deze "strijd".
Niet het enige, maar dat hier zo weinig aandacht voor is, dat vind ik ook belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ikisblij schreef:
17-09-2020 14:52
De heer B. Gates werkt er hard aan om voor ons allen , volledig belangeloos, een vaccin te ontwikkelen. Natuurlijk muteert het virus hartstikke snel dus er zullen nog vele vaccins kunnen volgen!! jeeejjjj, wat een verdien model.

Mensen, er zijn zo veel meer bronnen waaruit jullie zouden kunnen putten, die niet door de vele lobby's worden beinvloed en waardoor je zelfredzaam wordt.
Die 1,5 meter afstand gaat het virus niet uitroeien en een vaccin ook niet!

Een goed immuun systeem is het enig zinvolle wapen in deze "strijd".

Ik erger me aan het domme volk dat NIETS anders doet dan 1,5m afstand houden en verder gewoon doorgaat met rotzooi eten, diabetes type 2 krijgen, hoge bloeddruk krijgen, daarvoor weer pillen nemen en de ic bezet houden !!
Oh, doe eens wat linkjes?

Of moet ik zelf gaan zoeken? :sarcastic:
Kier schreef:
17-09-2020 14:31
Waarom heb je dan in beginsel een reactie gegeven>?!

Een serieuze vraag ga je dus uit de weg. Jammer.
Was er ook wel nieuwsgierig naar
Om m'n mening te delen met TO. Ik heb vaker gereageerd in dit soort topics, maar dan worden mijn persoonlijke verhalen (nb met mensen uit mijn eigen omgeving, dus gehoord uit eerste hand) in twijfel getrokken en zelfs geschreven dat ik lieg. Denk je echt dat ik daar zin in heb? Ik hoor van diverse mensen om mij heen (ik zit nogal in dat wereldje, zeg maar) dat er veel niet klopt en dat het zwijgen opgelegd wordt door tuchtcommissies e.d. maar veel mensen willen dat gewoonweg niet geloven. Prima, leef je leven. Ik heb alleen geen zin om als leugenaar uitgemaakt te worden. Wat heb ik eraan om te liegen? Ik heb nog nooit op de website van viruswaanzin gelezen, websites of pagina's waar complottheorien worden gedeeld e.d. blijf ik ver weg van, dus daar heb ik mijn informatie niet vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me, begin 40, gezond sportief, geen overgewicht of iets.
In maart kreeg ze corona. Nu is ze een half jaar verder en kan net weer een paar halve dagen werken.
Ze is uitgeput. Ze omschrijft het als iets onzichtbaars wat elke keer weer toeslaat als ze zich weer iets beter voelt.
4 kinderen op de lagere school, ze trekt het niet meer.
Ja, ik ben er ook klaar mee, maar houdt me aan de regels.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik ben het met je eens TO. Corona heeft voor 0,5 procent van de mensen ernstige gevolgen. De griep is voor jonge mensen zelfs vele malen dodelijker. Ik heb moeite met de enorme angst en aandacht voor corona.
Ja, er zijn veel mensen overleden aan corona. Maar daarna hebben we maanden ondersterfte gehad. Er gingen minder mensen dood omdat die oude/zwakke mensen al aan corona waren overleden. Kortom: de meeste doden waren anders een paar maanden later overleden.

Ik vind het prima om afstand te houden en drukte te mijden. Maar meer maatregelen vind ik niet opwegen tegen het gevaar.
Dat kinderen maanden niet naar school gingen, mensen hun baan kwijtraken en bejaarden vereenzamen door de maatregelen vind ik heel erg. Echt, liever corona.
Madeliefjees schreef:
17-09-2020 15:26
Vriendin van me, begin 40, gezond sportief, geen overgewicht of iets.
In maart kreeg ze corona. Nu is ze een half jaar verder en kan net weer een paar halve dagen werken.
Ze is uitgeput. Ze omschrijft het als iets onzichtbaars wat elke keer weer toeslaat als ze zich weer iets beter voelt.
4 kinderen op de lagere school, ze trekt het niet meer.
Ja, ik ben er ook klaar mee, maar houdt me aan de regels.
Als je onderzoek zou doen naar de lange termijn effecten van griep hoor je dezelfde verhalen: chronische vermoeidheid, hartschade. We zijn zo gefocused op covid-19.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
17-09-2020 15:29
Als je onderzoek zou doen naar de lange termijn effecten van griep hoor je dezelfde verhalen: chronische vermoeidheid, hartschade. We zijn zo gefocused op covid-19.
Ik heb me van griep nog nooit zo lang ziek gevoeld als van covid. En ik ken ook niemand die na griep maanden ziek was.

Dat bagatelliseren van covid zonder enige vorm van kennis van de ziektes irriteert me mateloos. Vooral omdat het appels met peren vergelijken is. En ook verschillende doelgroepen betreft die klachten overhouden. Dat valt dus niet te vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Je weet wat ze zeggen, je kan klaar zijn met Corona maar Corona is nog niet klaar met ons.

Dus, zinloze opmerking want je mening heeft geen waarde want je mist duidelijk inzicht in wat er gaande is.
Meredithje schreef:
17-09-2020 13:23
Oké, ik merk het al.
Niet veel mensen die zelf nadenken hier maar vooral mensen die de tv slogans uit hun hoofd kennen😉

Really? Ik kan tenminste nadenken. Jij bent daar blijkbaar gewoon mee gestopt.

Meredithje schreef:
17-09-2020 13:41
Ik vind dat er heel vervelend en betweterig wordt gereageerd.
Ik heb gewoon een andere mening. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat bejaarden geïsoleerd van hun familieleden moesten worden en in eenzaamheid moesten overlijden.
Iedereen moet maar klakkeloos de maatregelen opvolgen terwijl er heel veel tegenstrijdigheden zijn.
Je mag bv wel met heel veel mensen in een vliegtuig als je maar een mondkapje draagt.

En jouw mening is gebaseerd op welke wetenschappelijke achtergrond? Kennis van welke feiten? Misschien is je mening niets waard omdat je geen onderbouwing hebt die je kan staven met feiten.


Toedeloe!
roamingzombie wijzigde dit bericht op 17-09-2020 15:49
69.65% gewijzigd
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Ik ben klaar met mensen die het zo moeilijk vinden om afstand te houden en een mondkapje op te doen waar nodig. Zo erg is het allemaal niet. Wat ik wél erg vind, is dat er veel mensen dierbaren hebben verloren aan Corona. En ondernemers die failliet raken en mensen die hun baan kwijt raken. Daar heb ik medelijden mee. Niet mensen die 'klaar met corona' zijn omdat de geen zin hebben om afstand te houden.

Vlak voor corona heb ik toevallig het Dagboek van Anne Frank gelezen. Natuurlijk een geheel andere situatie, maar zo leerde ik wel te relatieveren. Maar Anne Frank en haar familie vonden zichzelf niet zielig toen ze ondergedoken zaten. Ze waren blij met dat ze elke dag nog te eten hadden en een bed hadden om in te slapen. Anno 2020 zijn er mensen die zichzelf zielig vinden omdat ze een mondkapje moeten dragen of hun vrienden geen knuffel mogen vinden. :facepalm:
anoniem_64cfe301a7422 wijzigde dit bericht op 17-09-2020 15:48
2.28% gewijzigd
Trouwens , als je het niet eens bent met de maatregelen , dan mag je daar samen met Willem Wappie tegen demonstreren op het Malieveld .. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Begrijp het helemaal. Ben ook zo ontzettend klaar met corona. Al 2,5 week in isolatie nu en nu in afwachting van mijn man die naar het ziekenhuis is, alleen want ik mag niet mee, of ze hem daar houden. Het is echt ontzettend zwaar, de slapeloze nachten en de angst voor een hoestbui. Gelukkig is dochter weer genezen en ben ik zelf aan de beterende hand. Veel sterkte TO.
Volgens mij heeft die het al opgegeven. Ik lees helemaal niks meer van/ over hem en zijn club.
Ik ben vooral klaar met mensen zoals jij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven