Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lockdown, ja of nee?

22-03-2020 16:29 486 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat ie er komen, wat denken jullie? Lockdown is dat iedereen in zn huis moet blijven en je mag alleen nog de straat op voor boodschappen, apotheek of werk (met zo'n formulier vaak) Of je je hond uit mag laten; geen idee?

Komt er een lockdown

Totaal aantal stemmen: 509

Nee er komt geen lockdown (38%)
Ja er komt een lockdown (62%)
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-03-2020 19:20
Hebben ze gelijk moeten betalen, Pejeka?

Ik zou beroep aantekenen en met 2 arbeidscontracten staan zwaaien.
Van allebei dus.
En desnoods met een rooster waarop vermeld staat dat dezelfde uren draaien.


Bovendien rijden de helft van de bussen niet meer, dus binnenkort is iedereen die nog wil werken en geen rijbewijs heeft overgeleverd aan de liefdadigheid van zijn collega's.
De Rijkswacht stelt daar niks mee te maken te hebben. Niet met zijn tweeën in één auto, punt, klaar, uit. Dus dan moet je éérst betalen en daarna kan je bezwaar aantekenen. Bullshit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Tsja, zo hebben we allemaal wel een excuus he.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
26-03-2020 19:58
Tsja, zo hebben we allemaal wel een excuus he.
Nou, misschien hebben die vriendin en haar collega die meereed dan nu een excuus om maar thuis te blijven. Want tja, als je zo gewaardeerd wordt voor je inspanning in de zorg dat je een boete moet betalen op weg naar huis... dan blijf je toch netjes thuis, zoals ze blijkbaar willen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
26-03-2020 19:58
Tsja, zo hebben we allemaal wel een excuus he.
Inderdaad. Ik werk ook in de zorg en gebruik dat niet als een excuus om me niet aan de regels te moeten houden.
Ik herhaal, wie zijn gat brandt...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
26-03-2020 20:04
Nou, misschien hebben die vriendin en haar collega die meereed dan nu een excuus om maar thuis te blijven. Want tja, als je zo gewaardeerd wordt voor je inspanning in de zorg dat je een boete moet betalen op weg naar huis... dan blijf je toch netjes thuis, zoals ze blijkbaar willen?
Als ze zo denken vraag ik me af of ze het juiste beroep hebben gekozen.
Of is dat een bedenking van jou, niet van hen?
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat mij vooral stoort aan deze hele pandemie? Het feit dat deskundigen die ervoor geleerd hebben, en waar ik als lake op zou moeten kunnen vertrouwen, vaak lijnrecht tegenover elkaar staan, en elkaar constant tegenspreken, de regels volgen dat is duidelijk, maar bijv of er een lockdown moet komen daar zijn dw meningen teveel over verdeeld.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Dingen zijn niet pas waar als iedereen hetzelfde vindt. Dingen worden waar in het proces van discussie.
ManOpHetPrikbord schreef:
24-03-2020 21:30

Beter dan Spanje / Italië: ‘we sluiten iedereen binnen op, ons hele land gaat economisch de vernieling in en hopelijk gaan de Noord-Europese landen en de ECB ons volgend jaar helpen’.
Dat vind ik wel enorm kortzichtig. Italië was het eerste getroffen Europese land en Spanje het tweede. Ze lopen dus erg vooruit. Ik betwijfel of je zo koel zou reageren als/wanneer hier in Nederland dagelijks honderden doden vallen. En denk maar niet dat het komt omdat de zorg slechter is hoor.
Miskotto schreef:
27-03-2020 09:49
Weet je wat mij vooral stoort aan deze hele pandemie? Het feit dat deskundigen die ervoor geleerd hebben, en waar ik als lake op zou moeten kunnen vertrouwen, vaak lijnrecht tegenover elkaar staan, en elkaar constant tegenspreken, de regels volgen dat is duidelijk, maar bijv of er een lockdown moet komen daar zijn dw meningen teveel over verdeeld.
Tsja, life's a bitch sometimes.
Miskotto schreef:
27-03-2020 09:49
Weet je wat mij vooral stoort aan deze hele pandemie? Het feit dat deskundigen die ervoor geleerd hebben, en waar ik als lake op zou moeten kunnen vertrouwen, vaak lijnrecht tegenover elkaar staan, en elkaar constant tegenspreken, de regels volgen dat is duidelijk, maar bijv of er een lockdown moet komen daar zijn dw meningen teveel over verdeeld.
In hoofdlijnen zijn de deskundigen het eens. Ieder draaiboek pandemiebestrijding komt op hetzelfde neer: een heel scala aan maatregelen om het openbare leven grotendeels op een laag pitje te zetten en zo de besmettingskans de kop in te drukken.
ManOpHetPrikbord schreef:
27-03-2020 14:27
In hoofdlijnen zijn de deskundigen het eens. Ieder draaiboek pandemiebestrijding komt op hetzelfde neer: een heel scala aan maatregelen om het openbare leven grotendeels op een laag pitje te zetten en zo de besmettingskans de kop in te drukken.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven