Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moet Nederland recentste Duitse acties overnemen?

04-08-2021 15:42 831 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag 3 augustus werd het volgende bekend:
AMSTERDAM - Wie een blik op de Duitse kranten werpt, ziet dat de media zonder uitzondering kritisch en soms ronduit alarmistisch reageren op de nieuwste set aan maatregelen die worden voorbereid door de Duitse regering. Niet-gevaccineerde burgers zouden vrijwel nergens meer toegang krijgen. Aan de grens komt bovendien strenge controle op mensen die terugkeren van vakantie. „Een methode van terrorismebestrijding wordt ingezet bij onschuldige families.”
(Telegraaf e.a. Bladen)

Hoe sta jij daarin, dezelfde maatregelen in Nederland invoeren?

Nederland neemt Duitse maatregelen over

Totaal aantal stemmen: 268

Eens (41%)
Oneens (53%)
Geen mening (6%)
TsumTsum schreef:
04-08-2021 16:52
Sommige dingen moeten natuurlijk altijd toegankelijk blijven zoals ziekenhuizen, huisarts etc.

Ja, essentiële zaken (gezondheidszorg) en essentiële winkels (supermarkten en apotheken) moeten altijd toegankelijk blijven.
jo12345 schreef:
04-08-2021 16:54
Het alternatief is dat aanstaande winter er wederom duizenden noodzakelijke ziekenhuis operaties niet door kunnen gaan.
Omdat de noodzakelijke bedden bezet worden door mensen die "geen goed gevoel" hebben bij vaccineren.


En de mensen die geen goed gevoel hebben bij gezond eten en daardoor in zkh belanden? Of de alcoholist die in het zkh belandt? Wat moet daarmee gedaan worden?
Miskotto schreef:
04-08-2021 16:41
Ik weiger een 3e prik te nemen.
Ik heb Pfizer gehad, mijn hele cyclus lag overhoop, mijn arm deed vreselijk zeer, en ik had koorts.
Dus hell no dat ik mij weer laat vaccineren, en heel jammer voor degene die mij aso vinden.

Zijn er echt mensen die dat aso vinden? Ik ken zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden en iedereen heeft respect voor elkaars keuze.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 16:31
Moeten die dan iedere dag getest worden? En als de eigenaar zich ook niet laat prikken en het testen onzin vind. Dan heb je dus ongeprikt en ongetest personeel terwijl al die klanten geprikt zijn. Zijn de klanten dan wel veilig als zij niet weten of het personeel geprikt is?
Zo’n zaak waar eigenaar een antivaxxer is sluiten
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 16:57
En de mensen die geen goed gevoel hebben bij gezond eten en daardoor in zkh belanden? Of de alcoholist die in het zkh belandt? Wat moet daarmee gedaan worden?

Precies dit. Dit zorgt voor een enorme tweedeling in de maatschappij. Dat moeten we ook niet willen.

Buiten dat met alle gezette vaccinaties lijkt het me niet waarschijnlijk dat de ziekenhuizen weer vol gaan lopen deze winter. Is dat wel zo dan kun je ook je vraagtekens zetten bij de werking van de vaccinaties.

En nee ik heb 2 prikken gehad ik ga ook niet meer voor een 3e. Ik heb teveel last ervan gehad.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
04-08-2021 16:45
Vandaar het testen. En hopelijk streng handhaven.

Maar goed, ik stop met deze onzinnige en domme discussie.
Verstandig dat je stopt met die discussie. Zonde van de energie. Ik stelde enkel de vraag of Duits voorbeeld doet volgen. Gelijk weer die zwart wit discussies
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag aan Yosemite; want ik merk uit jouw berichten dat je je niet hebt laten vaccineren.

Waarom niet?
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 17:05
Zo’n zaak waar eigenaar een antivaxxer is sluiten

Op welke gronden? En moeten andere bedrijven dan ook gesloten worden als de eigenaar anti prik is?
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 16:31
Moeten die dan iedere dag getest worden? En als de eigenaar zich ook niet laat prikken en het testen onzin vind. Dan heb je dus ongeprikt en ongetest personeel terwijl al die klanten geprikt zijn. Zijn de klanten dan wel veilig als zij niet weten of het personeel geprikt is?
Je kent ook het verhaal van de positief geteste Olympische sporters hè? Die (op 1 na) allemaal in 1 vliegtuig zaten. Anderhalf jaar heeft een aantal alle sociale contacten vermeden, om vervolgens te ‘moeten’ vliegen in een vliegtuig waarvan het personeel blijkbaar niet hoeft te testen.
Echt, hoe achterlijk!! Waarom reizigers wel en personeel niet?
moizer wijzigde dit bericht op 04-08-2021 17:10
1.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 16:50
En degenen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden? Die worden lekker uitgesloten van de maatschappij of mogen de kosten voor testen zelf ophoesten?
Nee ik hoop dat daar hier geen draagvlak voor is.
Ik ben voor vaccineren maar ook zeker wel voor vrije keuze hierin.

Het enige wat ik zou kunnen voorstellen is dat zorgverzekeringen de behandeling niet vergoeden bij niet gevaccineerden zonder medische gronden. Geloof dat dat ook wel een flinke stok achter de deur is.
wel of geen zorg krijgen, mag nooit, maar dan ook nooit afhangen van welk vaccinatie dan ooit! Nooit!!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
04-08-2021 17:08
Oprechte vraag aan Yosemite; want ik merk uit jouw berichten dat je je niet hebt laten vaccineren.

Waarom niet?
Maak je dit topic bewust kapot door off topic vragen te stellen?
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 17:05
Zo’n zaak waar eigenaar een antivaxxer is sluiten

Ik vind dit toch ook aardig neigen naar zwart wit... en totaal niet wenselijk.
Because schreef:
04-08-2021 17:08
Oprechte vraag aan Yosemite; want ik merk uit jouw berichten dat je je niet hebt laten vaccineren.

Waarom niet?

Gewoon omdat ik het onzin vind.
Alle reacties Link kopieren
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 17:09
Maak je dit topic bewust kapot door off topic vragen te stellen?
Oh huh? Doe ik dat...
Ben ik me niet van bewust.

Onaardige benadering..
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 17:10
Gewoon omdat ik het onzin vind.
Ik hoopte op een beetje meer onderbouwing.
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
04-08-2021 16:59
Zijn er echt mensen die dat aso vinden? Ik ken zowel gevaccineerden als niet gevaccineerden en iedereen heeft respect voor elkaars keuze.
Denk je dit echt? Respect voor elkaars keuze? Ik denk eerder dat veel wel-gevaccineerden geen zin meer hebben in discussies met Wappies!
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 17:10
Ik vind dit toch ook aardig neigen naar zwart wit... en totaal niet wenselijk.
Misschien zo omschreven, was meer bedoeld in de trend van “Als je nergens naar binnen mag zonder 1 van de 3 G’s, zou dat ook voor de gelegenheidsschepper/werkgever zonder een G moeten gelden. Ook naar Duits voorbeeld”
rosanna08 schreef:
04-08-2021 17:09
wel of geen zorg krijgen, mag nooit, maar dan ook nooit afhangen van welk vaccinatie dan ooit! Nooit!!!

Nee klopt ben ik ook helemaal met je eens. Maar iemand buiten de maatschappij plaatsen omdat diegene niet gevaccineerd is mag ook gewoon niet gebeuren. Ik ben erg voor vrije keuze hierin. En zoals ik zei het lijkt mij niet dat we nog in een situatie als vorig jaar terecht komen. Dan doen de vaccinaties dus niet hun werk.
moizer schreef:
04-08-2021 17:13
Denk je dit echt? Respect voor elkaars keuze? Ik denk eerder dat veel wel-gevaccineerden geen zin meer hebben in discussies met Wappies!

Jazeker, anders waren het geen vrienden meer hè.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
04-08-2021 16:47
Ik heb jou gestaft.
Voor sarcasme/dommigheid? :rofl:
Echt_Nederlands schreef:
04-08-2021 17:14
Misschien zo omschreven, was meer bedoeld in de trend van “Als je nergens naar binnen mag zonder 1 van de 3 G’s, zou dat ook voor de gelegenheidsschepper/werkgever zonder een G moeten gelden. Ook naar Duits voorbeeld”


Jij snapt niet hoe het in het bedrijfsleven werkt. Bij ons is het totaal geen issue. Als je alle bedrijven moet sluiten omdat mensen niet geprikt zijn dan heb jij straks ook geen eten meer.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
04-08-2021 17:09
wel of geen zorg krijgen, mag nooit, maar dan ook nooit afhangen van welk vaccinatie dan ooit! Nooit!!!
Echt compleet knettergek hier.
Alle reacties Link kopieren
FeeLucifer01 schreef:
04-08-2021 16:02
Nee.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
04-08-2021 17:15
Nee klopt ben ik ook helemaal met je eens. Maar iemand buiten de maatschappij plaatsen omdat diegene niet gevaccineerd is mag ook gewoon niet gebeuren. Ik ben erg voor vrije keuze hierin. En zoals ik zei het lijkt mij niet dat we nog in een situatie als vorig jaar terecht komen. Dan doen de vaccinaties dus niet hun werk.
Niet gevaccineerden worden niet buiten “de” maatschappij geplaatst, in OP voorbeeld plaatsen ze toch echt “zichzelf” buiten een deel van de maatschappij. De openbare plaatsen waar gevaccineerden komen zijn dan verboden. Ik ben ook voor vrije keuze hoor.

Doel je dan op “het werk” van andere wel gevaccineerden voor “jou”?
echt_nederlands wijzigde dit bericht op 04-08-2021 17:30
Reden: Vraag was niet relevant, misverstand. Meende dat het bewust niet gevaccineerde toppicer betrof
0.47% gewijzigd
moizer schreef:
04-08-2021 17:13
Denk je dit echt? Respect voor elkaars keuze? Ik denk eerder dat veel wel-gevaccineerden geen zin meer hebben in discussies met Wappies!

Ik vind de term wappie echt te vaak gebruikt. Iemand die zich niet wil laten vaccineren is niet direct een wappie toch? Zoveel negativiteit in dat ene woord. Respect hebben voor elkaars keuze en hopen dat met de vaccinatiegraad de grootste problemen opgelost zijn in de toekomst.

Mensen die om wat voor reden dan ook kiezen voor geen vaccinatie voor bijvoorbeeld mazelen... of geen bloedtransfusies willen ivm geloof... dat zijn allemaal vrije keuzes die we dienen te respecteren. Maar goed. Dat is my 2 cents.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven