Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Rosebloom schreef:
13-11-2021 19:21

Ik zie echter ook de andere kant van het verhaal. In mijn omgeving zie ik gevaccineerden complete lak hebben aan de maatregelen, testen zich ook niet bij klachten. Daarom vind ik die extreme haat jegens anti-vaxxers hier en daar wat overtrokken. We moeten dit echt met zijn allen doen en helaas hebben sommigen daar lak aan.
Dit inderdaad. Morgen uitgenodigd voor een verjaardag waar stuk of 15 mensen komen, ik heb me netjes afgemeld (ben niet gevaccineerd, maar houd mij wel aan maatregelen, geen enkel probleem mee). Meesten daar zijn wel gevaccineerd, organizer van het feest zei tegen me: ja maar we zijn toch bijna allemaal gevaccineerd, gebeurd toch niks... Ja sorry hoor :roll:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-11-2021 19:29
Je merkt ook echt dat Rutte en co echt de oren laten hangen naar de hardste schreeuwerds. En dat begrijp ik aan de ene kant wel, als al die rellerts nog meer gaan rellen gaan we helemaal naar de klote met zijn allen, maar toch, ik zou het ook wel eens fijn vinden als we hier een wat autoritairder regeringsleider hadden, zelfs al was dat Rutte. Gewoon iemand die met zijn vuist op zijn katheder slaat en zegt "en nou kappen, stelletje kleuters, zo gaan we het doen en wie het er niet mee eens is kan een boete of bajes verwachten". Wat mij betreft gewoon zoals in Spanje, hoppa, 5000 euro boete als je je niet aan de maatregelen houdt en hoppa, je tent gewoon een half jaar dicht als je niet op QR code controleert. Moet jij eens opletten hoe snel dan een heel groot deel in het gareel is. Veel mensen gedragen zich ook zo puur omdat het kan.
Inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-11-2021 19:29
Je merkt ook echt dat Rutte en co echt de oren laten hangen naar de hardste schreeuwerds. En dat begrijp ik aan de ene kant wel, als al die rellerts nog meer gaan rellen gaan we helemaal naar de klote met zijn allen, maar toch, ik zou het ook wel eens fijn vinden als we hier een wat autoritairder regeringsleider hadden, zelfs al was dat Rutte. Gewoon iemand die met zijn vuist op zijn katheder slaat en zegt "en nou kappen, stelletje kleuters, zo gaan we het doen en wie het er niet mee eens is kan een boete of bajes verwachten". Wat mij betreft gewoon zoals in Spanje, hoppa, 5000 euro boete als je je niet aan de maatregelen houdt en hoppa, je tent gewoon een half jaar dicht als je niet op QR code controleert. Moet jij eens opletten hoe snel dan een heel groot deel in het gareel is. Veel mensen gedragen zich ook zo puur omdat het kan.
De rechtsstaat van NL is gewoon een half zacht ei. Boetes die al snel worden gehalveerd voor het overtreden van de corona maatregelen, en uiteindelijk zelfs kwijtgescholden. Rellers breken den bosch af en het geld zou verhaald worden op de rellers wat uiteindelijk ook een wassen neus bleek want "ja maar ze zijn zo zielig en raken alles kwijt" ja had je na moeten denken voordat je een winkel ging plunderen. Geen qr code scannen? Krijg je een halfhartige waarschuwing of doen ze gewoon niks. En nu weer een stel stampvoetende kleuters in Breda enz die niet willen "meedoen". Mensen die met qr code en positief getest maar leuk naar feestjes restaurants en op vakantie gaan want "ik heb een qr code dus het mag ook al heb ik corona". Koekkoek.

Geen wonder dat mensen hun reet met die maatregelen afvegen.
fashionvictim schreef:
13-11-2021 19:29
Je merkt ook echt dat Rutte en co echt de oren laten hangen naar de hardste schreeuwerds.
Was toch altijd al zo? Toen iedereen begon te janken dat de scholen dicht moesten gingen de scholen dicht, terwijl zelfs het OMT dat niet nodig vond. Mondkapjes idem dito.
Friction-90 schreef:
13-11-2021 19:32
Dit inderdaad. Morgen uitgenodigd voor een verjaardag waar stuk of 15 mensen komen, ik heb me netjes afgemeld (ben niet gevaccineerd, maar houd mij wel aan maatregelen, geen enkel probleem mee). Meesten daar zijn wel gevaccineerd, organizer van het feest zei tegen me: ja maar we zijn toch bijna allemaal gevaccineerd, gebeurd toch niks... Ja sorry hoor :roll:
Waarom ben jij niet gevaccineerd?
Friction-90 schreef:
13-11-2021 19:32
Dit inderdaad. Morgen uitgenodigd voor een verjaardag waar stuk of 15 mensen komen, ik heb me netjes afgemeld (ben niet gevaccineerd, maar houd mij wel aan maatregelen, geen enkel probleem mee). Meesten daar zijn wel gevaccineerd, organizer van het feest zei tegen me: ja maar we zijn toch bijna allemaal gevaccineerd, gebeurd toch niks... Ja sorry hoor :roll:
Waarom ben jij niet gevaccineerd?
Alle reacties Link kopieren
Oostenrijk grijpt naar ’bazooka’ en komt met lockdown voor ongevaccineerden
Bron Telegraaf

Ze pakken door
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Maris_90 schreef:
13-11-2021 19:40
De rechtsstaat van NL is gewoon een half zacht ei. Boetes die al snel worden gehalveerd voor het overtreden van de corona maatregelen, en uiteindelijk zelfs kwijtgescholden. Rellers breken den bosch af en het geld zou verhaald worden op de rellers wat uiteindelijk ook een wassen neus bleek want "ja maar ze zijn zo zielig en raken alles kwijt" ja had je na moeten denken voordat je een winkel ging plunderen. Geen qr code scannen? Krijg je een halfhartige waarschuwing of doen ze gewoon niks. En nu weer een stel stampvoetende kleuters in Breda enz die niet willen "meedoen". Mensen die met qr code en positief getest maar leuk naar feestjes restaurants en op vakantie gaan want "ik heb een qr code dus het mag ook al heb ik corona". Koekkoek.

Geen wonder dat mensen hun reet met die maatregelen afvegen.
Hier snap ik de logica niet.
Een heleboel mensen gedragen zich idioot en doen domme en gevaarlijke dingen. En komen daar mee weg.

Maar waarom zou je als reactie daarop ook domme en gevaarlijke dingen gaat doen?

Als niemand zich aan de regels zou houden en het gaat heel erg goed, dán kan ik me voorstellen dat je daarom denkt dat jij dat ook niet meer zal doen.
Maar het gaat helemaal niet goed. Doordat mensen domme dingen doen. Zich niet laten vaccineren en het overtreden van de maatregelen.
Ik snap niet waarom je het geen wonder kunt vinden om dat dan ook maar te doen. Ik vind dat juist heel erg raar.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-11-2021 19:45
Was toch altijd al zo? Toen iedereen begon te janken dat de scholen dicht moesten gingen de scholen dicht, terwijl zelfs het OMT dat niet nodig vond. Mondkapjes idem dito.
Ja, ik ben absoluut geen fan van Rutte maar dat was naar ik aanneem algemeen bekend.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
13-11-2021 19:48
Hier snap ik de logica niet.
Een heleboel mensen gedragen zich idioot en doen domme en gevaarlijke dingen. En komen daar mee weg.

Maar waarom zou je als reactie daarop ook domme en gevaarlijke dingen gaat doen?

Als niemand zich aan de regels zou houden en het gaat heel erg goed, dán kan ik me voorstellen dat je daarom denkt dat jij dat ook niet meer zal doen.
Maar het gaat helemaal niet goed. Doordat mensen domme dingen doen. Zich niet laten vaccineren en het overtreden van de maatregelen.
Ik snap niet waarom je het geen wonder kunt vinden om dat dan ook maar te doen. Ik vind dat juist heel erg raar.
Ik vind dat ook raar. Net zoals ik het raar vind om je niet te vaccineren omdat Rutte er een zooitje van maakt. Die twee dingen hebben in mijn ogen niks met elkaar te maken. Je spoelt toch ook je anticonceptiepil niet door de plee omdat Rutte er een zooitje van maakt?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-11-2021 19:29
Je merkt ook echt dat Rutte en co echt de oren laten hangen naar de hardste schreeuwerds. En dat begrijp ik aan de ene kant wel, als al die rellerts nog meer gaan rellen gaan we helemaal naar de klote met zijn allen, maar toch, ik zou het ook wel eens fijn vinden als we hier een wat autoritairder regeringsleider hadden, zelfs al was dat Rutte. Gewoon iemand die met zijn vuist op zijn katheder slaat en zegt "en nou kappen, stelletje kleuters, zo gaan we het doen en wie het er niet mee eens is kan een boete of bajes verwachten". Wat mij betreft gewoon zoals in Spanje, hoppa, 5000 euro boete als je je niet aan de maatregelen houdt en hoppa, je tent gewoon een half jaar dicht als je niet op QR code controleert. Moet jij eens opletten hoe snel dan een heel groot deel in het gareel is. Veel mensen gedragen zich ook zo puur omdat het kan.
Dit ja. Dat slappe hap gedoe komt me mijn neus uit. Optreden tegen dat geteisem die denken de boel uit te kunnen maken.
...
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
13-11-2021 19:14
Rosebloom, ik laat het vaak ook van me afglijden, al die meningen. Maar toch kan ik er enorm kwaad over worden dat ik, of een naaste, misschien niet op tijd zorg kan krijgen voor een ernstige ziekte, letsel door een autoongeluk, wat dan ook. Het is gewoon hopen dat je voorlopig geen of weinig zorg nodig hebt.
En dat kan dus zomaar veranderen. Tot een jaar geleden had ik nooit wat, dit jaar kost ik mijn zorgverzekeraar een klein vermogen. Het zou handig zijn als al die twijfelaars zich dat ook even zouden realiseren: dat ze ook zomaar morgen zorg nodig zouden kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-11-2021 19:29
Je merkt ook echt dat Rutte en co echt de oren laten hangen naar de hardste schreeuwerds. En dat begrijp ik aan de ene kant wel, als al die rellerts nog meer gaan rellen gaan we helemaal naar de klote met zijn allen, maar toch, ik zou het ook wel eens fijn vinden als we hier een wat autoritairder regeringsleider hadden, zelfs al was dat Rutte. Gewoon iemand die met zijn vuist op zijn katheder slaat en zegt "en nou kappen, stelletje kleuters, zo gaan we het doen en wie het er niet mee eens is kan een boete of bajes verwachten". Wat mij betreft gewoon zoals in Spanje, hoppa, 5000 euro boete als je je niet aan de maatregelen houdt en hoppa, je tent gewoon een half jaar dicht als je niet op QR code controleert. Moet jij eens opletten hoe snel dan een heel groot deel in het gareel is. Veel mensen gedragen zich ook zo puur omdat het kan.
Ik roep dit al bijna 2 jaar. Dat dit halfgare beleid waar we de grootste schreeuwerds altijd maar met fluwelen handschoentjes aanpakken en een mond gunnen en begrip tonen maar waar wederkerigheid niet bestaat en waar vrijheid van meningsuiting enorm wordt misbruikt en we 'toch geen dictatuur willen worden'
Nou waren we maar wat strenger hier. Nederland zet zichzelf echt flink voor schut weer. Man wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
13-11-2021 19:22
Nou, 2 artikelen over mijn stad.

1. Een strop aan de gevel van een feestcafé en de melding dat ze gewoon tot middernacht open blijven. 'Wat denken ze wel niet?!'

Daarna 2. De ijsbaan in het centrum gaat niet door.

Ik zie dus weer een kerstvakantie zonder enig vermaak voor mijn kinderen in het verschiet. Daar word ik ontzettend cynisch van. Wat nou vrijheid?
Breda of Leeuwarden ?
Alle reacties Link kopieren
Net een flinke discussie met een kind hier in huis die vindt dat hard optreden tegen wappies agressie in de hand gaat werken. Ik ben het er pertinent mee oneens. Dat halfgare gedoe zonder serieuze boetes of hooguit een waarschuwing is een voedingsbodem voor extremisme gebleken. Dat volk is nooit begrenst en ze zijn net als boze kleuters steeds verder hun grenzen gaan verleggen om gehoord te worden tot doodsbedreigingen aan toe. Maar ja artikel 1 van de grondwet enzo.
Echt ik veeg er mijn kont mee af inmiddels. Lekker misbruik maken van het liberale beleid en vervolgens onze landsregeerders afmaken. Dan heb je ze niet alle 100 meer op een rijtje hoor en mag je van mij op water en brood de komende jaren. Doei.
Alle reacties Link kopieren
Sarai- schreef:
13-11-2021 20:39
Net een flinke discussie met een kind hier in huis die vindt dat hard optreden tegen wappies agressie in de hand gaat werken. Ik ben het er pertinent mee oneens. Dat halfgare gedoe zonder serieuze boetes of hooguit een waarschuwing is een voedingsbodem voor extremisme gebleken. Dat volk is nooit begrenst en ze zijn net als boze kleuters steeds verder hun grenzen gaan verleggen om gehoord te worden tot doodsbedreigingen aan toe. Maar ja artikel 1 van de grondwet enzo.
Echt ik veeg er mijn kont mee af inmiddels. Lekker misbruik maken van het liberale beleid en vervolgens onze landsregeerders afmaken. Dan heb je ze niet alle 100 meer op een rijtje hoor en mag je van mij op water en brood de komende jaren. Doei.
Je draait weer lekker door hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-11-2021 19:46
Waarom ben jij niet gevaccineerd?
Ik denk niet dat jij (of anderen) geïnteresseerd zijn in mijn uitgebreide betoog. Geen enkele reden is toch goed voor de meesten hier.
En wat maakt het ook uit, het is op dit moment mijn keuze en daar blijf ik (voorlopig) nog even bij.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
13-11-2021 21:37
Ik denk niet dat jij (of anderen) geïnteresseerd zijn in mijn uitgebreide betoog. Geen enkele reden is toch goed voor de meesten hier.
En wat maakt het ook uit, het is op dit moment mijn keuze en daar blijf ik (voorlopig) nog even bij.
Juist wel, vandaar de vraag.

Het feit dat je er geen antwoord op wilt geven is wel weer een indicatie dat jouw reden hier op Viva niet echt als rationeel wordt beschouwd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
13-11-2021 21:37
Ik denk niet dat jij (of anderen) geïnteresseerd zijn in mijn uitgebreide betoog. Geen enkele reden is toch goed voor de meesten hier.
En wat maakt het ook uit, het is op dit moment mijn keuze en daar blijf ik (voorlopig) nog even bij.

Het maakt helemaal niets uit dat je niet gevaccineerd bent, maar ik hoop dat jij niet 1 van die velen bent die niet gevaccineerd wil worden en wel steigert door de maatregelen die daar het directe gevolg van zijn.

Keuzes hebben consequenties, en in dit geval heeft de keuze van een kleine groep grote consequenties voor de meerderheid. Vroeg of laat is die situatie natuurlijk niet houdbaar. 2G ligt in het verschiet, en ik begin het er nog mee eens te zijn ook.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-11-2021 21:44
Juist wel, vandaar de vraag.

Het feit dat je er geen antwoord op wilt geven is wel weer een indicatie dat jouw reden hier op Viva niet echt als rationeel wordt beschouwd.
Oké, prima, voor de geïnteresseerden:

Ik acht de kans dat ik uberhaupt besmet wordt zeer klein. Ik werk nog altijd 100% thuis, en dat blijft nog wel even zo, en kom verder voor mijn hobbies vooral buiten, ook in de winter. Ik ben nooit in de horeca, theater of op festivals te vinden. Verder houd ik me gewoon aan alle maatregelen die gelden. Ik ben jong en leef gezond, en heb daarnaast DNA onderzoek laten doen (langer geleden al) waar o.a. uitkomt dat ik minder vatbaar ben voor virussen, zelfs helemaal niet vatbaar voor sommige virussen. Ik hou het onderzoek hierover mbt covid ook continu bij (wil je de studies wel opsturen specifiek over genetische vatbaarheid en covid, maar laat ik hier niet teveel over in detail treden). Al met al acht ik dus ten eerste de kans dat ik besmet wordt nihil, dan wel dat ikzelf iemand zal besmetten. En als ik wél besmet zou worden dan acht ik de kans op dit moment ook nihil dat ik in het ziekenhuis kom. In ieder geval blijf ik gewoon thuis als ik ook maar een seintje van verkoudheid vertoon en laat me testen. Is alleen nog niet nodig geweest.
Door de optelling van deze factoren wacht ik liever nog even met vaccineren. Bijvoorbeeld op het eiwitvaccin Novavax, die ik, als het dan toch moet, liever neem dan een van de huidige vaccins.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik zeg: niet rationeel, verpakt in een brij van rationeel klinkende irrationaliteit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat voor DNA onderzoek heb je laten doen en waar, Friction? En uit welke artikelen blijkt dat jij met jouw DNA minder vatbaar bent voor covid en hoeveel dan? Is dat in de ordegrootte van de bescherming door vaccinatie of is het nét aan significant?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
13-11-2021 21:58
Wat voor DNA onderzoek heb je laten doen en waar, Friction? En uit welke artikelen blijkt dat jij met jouw DNA minder vatbaar bent voor covid en hoeveel dan? Is dat in de ordegrootte van de bescherming door vaccinatie of is het nét aan significant?
O.a. de FUT2 non-secretor mutatie, 20% van de westerse mensen hebben deze mutatie.
Er is ook al specifiek onderzoek bij covid19 naar gedaan, zie:

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/ful ... 2/jha2.180
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7675339/

En er loopt een langdurige studie, met als hypothese dat zij (met deze mutatie) het minste last hebben van covid19 na besmetting:
https://www.hra.nhs.uk/planning-and-imp ... -covid-19/
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een bloedgroep nou niet meteen een mutatie willen noemen?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
13-11-2021 22:35
Ik zou een bloedgroep nou niet meteen een mutatie willen noemen?
Het gaat om de secretor status, dat is een mutatie (FUT2 gen).
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven