Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
15-11-2021 12:39
Yes, ik heb em duidelijk nu!
De gemiddelde leeftijd wordt dan ook wel bepaald door in welke leeftijdsgroepen de meeste besmettingen plaatsvinden. Als ik het me goed herinner is de gem. leeftijd ook wat naar beneden gegaan sinds de zomer, toen er exponentieel veel jonge mensen besmet raakten bij 'Dansen met Jansen' en maar relatief weinig oudere mensen.
En omdat in de hogere leeftijdsgroepen toen veel meer mensen gevaccineerd waren.

Je zag de afname van ziekenhuisopnames synchroon lopen met de gevaccineerde leeftijdsgroepen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
15-11-2021 12:46
Ik maak een veronderstelling dat er veel mensen egoistisch zijn, en dat is inderdaad (mede) een probleem is van de situatie waar we nu inzitten. Ikzelf doe er echt alles aan om er zeker van te zijn dat ikzelf niemand in mijn omgeving besmet. Als ik gevaccineerd zou zijn weet ik dat ik nog steeds mensen kan besmetten (dat lijkt me inmiddels wel duidelijk); en dan zou ik exact hetzelfde blijven doen als wat ik nu al doe.
Ik hou me aan alle maatregelen én ik ben gevaccineerd.
En ik sta niet bekend om mijn altruïsme. Ik ben gewoon uit egoïstische motieven gevaccineerd.

Het één sluit het ander niet uit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
15-11-2021 18:38
Ik hou me aan alle maatregelen én ik ben gevaccineerd.
En ik sta niet bekend om mijn altruïsme. Ik ben gewoon uit egoïstische motieven gevaccineerd.

Het één sluit het ander niet uit.

;-D
Friction-90 schreef:
15-11-2021 11:02
Je hebt hopelijk ook gelezen hoe ik me aan alle maatregelen hou (zelfs toen die er niet meer waren deed ik dat). Ik ben niet egoistisch, ik trek een grens voor mezelf tot waar ik iets wil doen. Gevaccineerden mensen die nu meer dan vier mensen thuis uitnodigen zijn niet egoistisch dan? Dat gebeurd namelijk vrij veel in mijn omgeving... Dan zijn er toch echt een hoop egoisten in deze samenleving, niet alleen de ongevaccineerden.

Voorop gesteld: er zijn inderdaad een hoop egoïsten in deze samenleving. Zowel gevaccineerd als ongevaccineerden.

En hoewel ik gedragingen buiten de regels om (zoals méér dan vier gevaccineerden in een kleine ruimte) ook egoïstisch kan vinden, zijn het níet die gevaccineerden die de keten van ziekenhuisopnamen in stand houden. Zolang er ongevaccineerden rondlopen, al dan niet uit vrije keuze, zijn het juist díe mensen die de zorgdruk onnodig hooghouden. En dus om die reden egoïstisch zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven