Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
27-10-2021 12:41
Zo jammer. En dat terwijl we allemaal hebben bijgedragen aan het feit dat er zoveel mensen zijn die wantrouwen koesteren tegen de overheid. Als we stelselmatig mensen die al weinig hebben buiten de groep plaatsen, door uitkeringen ingewikkeld en beperkt te maken, door fouten in de interactie met de overheid streng te bestraffen, door een cultuur te creëren waarin minder geslaagd zijn betekent dat je een profiteur bent die het vuur aan de schenen gelegd moet worden, krijg je een groep mensen die per definitie alles uit de gemeenschap wantrouwt. Die dus geen vaccinatie zal nemen. En die overal complotten in ziet, omdat die er, laten we wel wezen, voor hen ook daadwerkelijk zijn. Onze overheid heeft grote groepen mensen stelselmatig tegengewerkt; uiteraard niet vanuit een complot, maar wel vanuit een kafkaeske bureaucratie die voor de ontvanger complotachtige vormen moet hebben aangenomen. En dat hebben wij met zijn allen gedaan. Als we willen dat mensen weer vertrouwen krijgen in de maatschappij is de eerste stap om te accepteren dat hun wantrouwen en hun weigering om zich te laten vaccineren onze eigen schuld zijn.

Als je je niet laat vaccineren tegen Corona omdat je de overheid wantrouwt, ben je dus een wappie. Dab ben je er kennelijk van overtuigd dat er iets in het vaccin zit waardoor de overheid ehh, nou ja dat de overheid stiekem een voordeel haalt uit het feit dat de bevolking (waaronder alle leden van de regering) zich laten vaccineren.

Sorry, maar dan ben je best ver heen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
27-10-2021 12:41
Zo jammer. En dat terwijl we allemaal hebben bijgedragen aan het feit dat er zoveel mensen zijn die wantrouwen koesteren tegen de overheid. Als we stelselmatig mensen die al weinig hebben buiten de groep plaatsen, door uitkeringen ingewikkeld en beperkt te maken, door fouten in de interactie met de overheid streng te bestraffen, door een cultuur te creëren waarin minder geslaagd zijn betekent dat je een profiteur bent die het vuur aan de schenen gelegd moet worden, krijg je een groep mensen die per definitie alles uit de gemeenschap wantrouwt. Die dus geen vaccinatie zal nemen. En die overal complotten in ziet, omdat die er, laten we wel wezen, voor hen ook daadwerkelijk zijn. Onze overheid heeft grote groepen mensen stelselmatig tegengewerkt; uiteraard niet vanuit een complot, maar wel vanuit een kafkaeske bureaucratie die voor de ontvanger complotachtige vormen moet hebben aangenomen. En dat hebben wij met zijn allen gedaan. Als we willen dat mensen weer vertrouwen krijgen in de maatschappij is de eerste stap om te accepteren dat hun wantrouwen en hun weigering om zich te laten vaccineren onze eigen schuld zijn.
Sorry off-topic maar wat is er moeilijk aan het aanvragen van een (bijv.) WW-uitkering ?
Mijn man is voor de 2e keer ontslagen en het aanvragen van een uitkering is een fluitje van een cent!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
27-10-2021 17:37
Sorry off-topic maar wat is er moeilijk aan het aanvragen van een (bijv.) WW-uitkering ?
Mijn man is voor de 2e keer ontslagen en het aanvragen van een uitkering is een fluitje van een cent!
Dat is het nou net denk ik. Mensen met een lager cognitief vermogen hebben meer moeite met dat soort formulieren en regelzaken en zijn goedgeloviger als het gaat om complotten. Hebben ze ineens een handvat om te begrijpen waarom het allemaal niet hun schuld is.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
27-10-2021 17:47
Dat is het nou net denk ik. Mensen met een lager cognitief vermogen hebben meer moeite met dat soort formulieren en regelzaken en zijn goedgeloviger als het gaat om complotten. Hebben ze ineens een handvat om te begrijpen waarom het allemaal niet hun schuld is.
Maar veel anti-vaxxers met complottheorieen zijn juist hoog opgeleid!
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
27-10-2021 12:30
AD is ook lekker bezig met schreeuwende koppen. "Mensen hebben een schurfthekel aan ongevaccineerden" "Geen prik, geen zorg" "Geen vaccin, geen salaris".

Er komt echt een enorme tweedeling.
Maargoed het lijkt wel of iedereen hier om staat te springen. De goeien tegen de slechten.
Slecht nieuws verkoopt nu eenmaal beter dan goed nieuws.
amarna schreef:
27-10-2021 17:37
Sorry off-topic maar wat is er moeilijk aan het aanvragen van een (bijv.) WW-uitkering ?
Mijn man is voor de 2e keer ontslagen en het aanvragen van een uitkering is een fluitje van een cent!
Jouw man is zeker niet laaggeletterd.
ringaroundtherosie schreef:
27-10-2021 17:47
Dat is het nou net denk ik. Mensen met een lager cognitief vermogen hebben meer moeite met dat soort formulieren en regelzaken en zijn goedgeloviger als het gaat om complotten. Hebben ze ineens een handvat om te begrijpen waarom het allemaal niet hun schuld is.
Er zitten ook genoeg hoogopgeleiden onder de wappies. Nou hoef je ook weer niet zo'n huizenhoog IQ te hebben om een universitaire studie af te ronden natuurlijk, maar een LVB'er redt dat echt niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2021 18:24
Jouw man is zeker niet laaggeletterd.
MBO-opleiding.

Maar ik lees veel over complot-wappies die juist hoog opgeleid zijn.
Dat spreekt dus de conclusie tegen dat de complotbelievers burgers zijn die verdwalen in kafkaeske bureaucratie.
Alle reacties Link kopieren
Ook hoogopgeleide mensen kunnen toch zien dat er kafkaëske bureaucratie is?
Sterker nog, als je een beetje oplet zie je dat het heel veel meer is dan ‘alleen maar’ de KOT.

En het wantrouwen bij juist hoger opgeleiden is niet nieuw, er waren in heel Europa al zorgen over de vaccinatiegraad ver voordat covid op aarde kwam.
Daar hielp negeren en belachelijk maken ook al niet. Het probleem werd juist steeds groter.

Als COVID blijft is het wel slim om tot een iets bevredigender aanpak te komen. En ook bij datwatnacoronakomt lijkt het mij handig.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
27-10-2021 19:33
Ook hoogopgeleide mensen kunnen toch zien dat er kafkaëske bureaucratie is?
Sterker nog, als je een beetje oplet zie je dat het heel veel meer is dan ‘alleen maar’ de KOT.

En het wantrouwen bij juist hoger opgeleiden is niet nieuw, er waren in heel Europa al zorgen over de vaccinatiegraad ver voordat covid op aarde kwam.
Daar hielp negeren en belachelijk maken ook al niet. Het probleem werd juist steeds groter.

Als COVID blijft is het wel slim om tot een iets bevredigender aanpak te komen. En ook bij datwatnacoronakomt lijkt het mij handig.
Wat? Zorgen over welke vaccinatiegraad dan? En ik ben hoogopgeleid maar ik weet van niks hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
27-10-2021 18:30
Er zitten ook genoeg hoogopgeleiden onder de wappies. Nou hoef je ook weer niet zo'n huizenhoog IQ te hebben om een universitaire studie af te ronden natuurlijk, maar een LVB'er redt dat echt niet hoor.
True. Zo zie je maar weer dat een hoog IQ niet altijd iets zegt over gezond verstand. Ik ken wat dat betreft wappies die met de hakken over de sloot MBO gehaald hebben en met cum laude HBO hebben afgerond. Zoveel mensen, zoveel overtuigingen
Mbo en hbo is met kleine letters.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
27-10-2021 19:43
Wat? Zorgen over welke vaccinatiegraad dan? En ik ben hoogopgeleid maar ik weet van niks hoor.
Volgens mij neemt de vaccinatiegraad van de vaccins uit het RijksVaccinatieProgramma al jaren licht af en komt dat voornamelijk door hoogopgeleide ouders die de zweefkant opgaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
27-10-2021 17:50
Maar veel anti-vaxxers met complottheorieen zijn juist hoog opgeleid!
De echte die-hard anti vaxxers wel, die ook tegen andere vaccins zijn.
Maar de ongevaccineerden voor Corona hebben volgens mij juist vaker een laag opleidingsniveau en/of een taalachterstand.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
27-10-2021 19:43
Wat? Zorgen over welke vaccinatiegraad dan? En ik ben hoogopgeleid maar ik weet van niks hoor.
https://www.parool.nl/nieuws/alarm-over ... ~b1d6fb8b/

https://www.ad.nl/buitenland/kind-zonde ... ~a63ba58d/

Het staat ook in dit artikel, maar de ggd waarschuwde vakantiegangers toen ook wegens de lage vaccinatiegraad in Italië.

In Nederland ook nogal wat discussie geweest over of kinderdagverblijven ingeënte kinderen mogen weigeren.

Het staat los van de actuele situatie nu, maar de sentimenten die achter niet-vaccineren zitten (en datgene wat maakt dat mensen vatbaar worden voor spookberichten) zijn voor een behoorlijk deel hetzelfde.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Solomio schreef:
27-10-2021 22:26
Volgens mij neemt de vaccinatiegraad van de vaccins uit het RijksVaccinatieProgramma al jaren licht af en komt dat voornamelijk door hoogopgeleide ouders die de zweefkant opgaan.
Dit, mijn schoonfamilie is niet dom maar heel zweverig. En ze enten zich nergens tegen in. Want daar word je ziek van. Ik hoop maar dat hun kinderen geen polio of wat dan ook krijgen.
Maar ik woon in een volksbuurt en sommige buren zijn compleet wappie en geloven alles op schimmige sites. Ik zeg altijd meten als corona van stal wordt gehaald dat ik zat ben vcan de discussie en het er niet over wil hebben.

Kortom, antivaxxers en/of wappies zitten overal.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
27-10-2021 22:23
Mbo en hbo is met kleine letters.
Goede argumenten wel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-10-2021 22:26
Volgens mij neemt de vaccinatiegraad van de vaccins uit het RijksVaccinatieProgramma al jaren licht af en komt dat voornamelijk door hoogopgeleide ouders die de zweefkant opgaan.
Echt? Dit wist ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
27-10-2021 23:22
Maar ik woon in een volksbuurt en sommige buren zijn compleet wappie en geloven alles op schimmige sites. Ik zeg altijd meten als corona van stal wordt gehaald dat ik zat ben vcan de discussie en het er niet over wil hebben.

Kortom, antivaxxers en/of wappies zitten overal.
Ik woon in een antroposofisch buurtje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier niet gevaccineerden die zich ook niet laten testen? De GGD heeft mij het geweldige advies gegeven om hier met collega’s tóch maar weer over in gesprek te gaan. Dat het toch echt wel de bedoeling is dat er sneltesten beschikbaar moeten zijn, het vriendelijke doch dringende verzoek om 2x per week preventief een testje te doen. Bij klachten thuis te blijven en niet in de bus te gaan zitten, boodschappen te doen én naar je werk te komen. En natuurlijk een afspraak voor test ggd. Vertel mij eens, hoe zou ik volgens jullie dit gesprek moeten voeren?
Ik zou het gesprek door je leidinggevende laten doen?
AeonOfWinter schreef:
28-10-2021 00:08
Goede argumenten wel.
Tja als je mensen dom wilt noemen dan moet je het wel zelf goed hebben toch? 🤪
Je LG zou dit gesprek moeten aangaan. Maar ik ken mezelf, ik zou dat gesprek zelf ook aangaan.

En wanneer het niet beklijft een groot driehoeksbord omhangen met de tekst: hou afstand, ik hou van veel eigen space!


:A:
En als je het toch echt graag zelf wilt zeggen dan zou ik alleen vragen of iemand thuis wilt werken als hij klachten heeft. Maar ik vind persoonlijk niet dat jij tegen een ongevaccineerde kan zeggen dat hij niet naar de supermarkt mag. Dat is namelijk niet tegen de regels, nog niet. Of bedoel je met klachten naar de supermarkt? Dan nog eigenlijk, jij ziet je collega niet tijdens het boodschappen doen, dus dat is niet aan jou om daar iets van te zeggen. Dat is aan de supermarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven