Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nu de maatregelen zijn versoepeld...

22-05-2020 17:54 380 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de maatregelen zijn versoepeld voel ik me veel onveiliger dan eerst. Thuiszitten ging prima en met mooi weer rustig plekje in de natuur. Vandaag wat tuinspullen opgehaald (zijn met tuin bezig, wel fijn om de zomer in door te brengen). Het begon al bij de karren. Winkelmedewerker ging eerst de kar schoonmaken, die wij al hadden gepakt :facepalm: , waarbij hij dichtbij mijn man ging staan. Ondertussen liepen een paar oudere echtparen zo naar binnen. In de winkel prima en ruim, totdat twee vrouwen druk bellend een pad versperden en pissig werden toen mijn man vroeg of ze wat ruimte wilden maken. Tweede keer weer diezelfde vrouwen, moest hij zich langs wurmen.

Net ging de deurbel. Kwam, heel lief, iemand iets brengen. Man deed stap naar achteren en zei 'ik houd afstand', waarop de dame in kwestie (dik in de risicogroep) zei: 'o, ben je ziek dan?'.

Vanmorgen sprak ik nog iemand die het alleen maar bangmakerij vond, dat het wel meeviel met de zieken en dat ze er helemaal klaar mee was. 'Ik verhuis wel naar Zweden' zei ze.

Wij zijn heel veel thuis geweest en het voelt nu gewoon naar en onveilig om buiten de deur te komen. Hoe ervaren jullie dat?
Ik word er verdrietig van.

O, en ik ben mantelzorger, dus extra bang om besmet te worden.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
31-05-2020 19:50
Is niet negatief. Mensen zijn nu net kleine kinderen. Blij dat ze mogen wandelen en op afspraak op een terras mogen voor een uur. En klikken wanneer iemand zich Niet aan de regering of zelfbedachte maatstaven Houdt.
Dus ik noem het realistisch zijn. Door middel van bang makerij hebben we nu handhaving die bepaald of we nog afstand van elkaar houden, die belachelijk hoge boetes oplegt want O jee met drie volwassenen in een auto. Wat ze helemaal geen flikker aangaat. Ook niet hoeveel mensen ik in mijn huis en tuin ontvang tegelijkertijd, ook niet wie wel of niet tot mijn familie behoort. En dan die belachelijke reclames over hoe goed we het doen nu in deze tijd, complimenten vd premier, en iedereen is trots op z’n gekregen schouderklopje. Kijken of iedereen nog zo blij is over een poosje. Dan is een groot deel vrijheid weg en daar hebben we zelf aan mee gewerkt
Groot deel vrijheid? Ach kind toch ..... :rofl:
simbalabimba schreef:
30-05-2020 19:07
In bepaalde beroepen is dat gewoon; in andere beroepen is t heel gewoon dat je ook in t weekend en/of s avonds werkt.
Als je uitgebreid wilt shoppen, is dat idd een beetje moeilijk doordeweeks, als je van maandag tm vrijdag van 8 tot 6 uur niet beschikbaar bent ivm werk en woon-werkverkeer.
Maar RB heeft gelijk dat je ook best s om een uur of vijf een winkel kunt binnenlopen voor een nieuwe broek ofzo.
Je kunt niet voor een ander bepalen of dat kan of niet. Ik vind het zo egoïstisch om voor anderen te bepalen dat zij ergens niet mogen zijn, terwijl je daar zelf wel rondhangt.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
31-05-2020 19:50
Is niet negatief. Mensen zijn nu net kleine kinderen. Blij dat ze mogen wandelen en op afspraak op een terras mogen voor een uur. En klikken wanneer iemand zich Niet aan de regering of zelfbedachte maatstaven Houdt.
Dus ik noem het realistisch zijn. Door middel van bang makerij hebben we nu handhaving die bepaald of we nog afstand van elkaar houden, die belachelijk hoge boetes oplegt want O jee met drie volwassenen in een auto. Wat ze helemaal geen flikker aangaat. Ook niet hoeveel mensen ik in mijn huis en tuin ontvang tegelijkertijd, ook niet wie wel of niet tot mijn familie behoort. En dan die belachelijke reclames over hoe goed we het doen nu in deze tijd, complimenten vd premier, en iedereen is trots op z’n gekregen schouderklopje. Kijken of iedereen nog zo blij is over een poosje. Dan is een groot deel vrijheid weg en daar hebben we zelf aan mee gewerkt
Precies, dat is ook waar ik zelf regelmatig over nadenk. Toen bepaalde vrijheden ingeperkt werden begin maart, werd ons allen voorgehouden dat het slechts voor een paar weken zou zijn, hooguit een maand. We zijn nu drie maanden verder. En de wereld is, vergeleken met 4 maanden geleden, nog steeds vol onvrijheden met een paar beperkte vrijheden die we zomaar terug hebben gekregen. Maar dat is niks om feest over te vieren. Feest is het pas als ALLE vrijheden weer ten volle genoten kunnen worden. Als ik gewoon weer naar een festival of openluchtconcert kan, zonder restricties. Als ik niet met plastic flappen om me heen op een terras kan zitten en gewoon kan aanschuiven bij kennissen die ik daar tegenkomen. Als ik weer gewoon met mijn oom en tante uit eten kan gaan zonder dat er eerst achterdochtig wordt gevraagd of we wel gezond zijn en dat er dan vervolgens iemand in beschermende kleding en met een mondkapje voor een glas wijn komt inschenken.

Eb mét jou denk ik ook dat heel veel vrijheden die we altijd hadden, nooit zullen terugkomen. Gewoon, omdat de regering het niet wil.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
01-06-2020 09:14


Eb mét jou denk ik ook dat heel veel vrijheden die we altijd hadden, nooit zullen terugkomen. Gewoon, omdat de regering het niet wil.
Dat lijkt me echt onzin. De regering is er bij gebaat dat we maximaal consumeren want dat vult de schatkist met belastinggeld.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-06-2020 09:16
Dat lijkt me echt onzin. De regering is er bij gebaat dat we maximaal consumeren want dat vult de schatkist met belastinggeld.
De regering is er ook bij gebaat dat burgers gewoon braaf thuis blijven (behalve dan om te gaan werken), want dan vullen ze én de schatkist én er zijn geen relletjes met voetbal, er zijn geen incidenten in het uitgaansleven, er zijn geen feestende mensen op straat die na een festival naar huis gaan, enz. Dus lekker rustig, geen politie-inzet nodig, minder vechtpartijen en criminaliteit en trubbel in het openbaar, en zolang je maar volhoudt dat er "Een Dreiging" is, kan je veel burgers kneden zoals je wilt. Ideaal toch, vanuit de overheid gezien?

En dat consumeren doen de burgers toch wel online, en als met groepen in het openbaar zijn verboden wordt en daardoor verdwijnen café's en terrassen en restaurants, tja, dat is dan maar zo. Als mensen niet buiten mogen komen, heb je die toch niet nodig.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven