Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Op bezoek bij familie in buitenland?

26-02-2021 20:53 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al ruim een jaar heb ik, vanwege covid-19, mijn zus en haar gezin niet gezien; ze wonen in een ander EU land. Het duurt nu wel erg lang en ik zit er stiekem toch aan te denken om in de meivakantie met mijn gezin naar hen toe te gaan (een 1000km met de auto). We hebben 2 weken vrij dus als we een week blijven kunnen we ook nog een week/10 dagen in quarantaine als dat tegen die tijd nog de regel is.

Is dit heel asociaal? We gaan er daar dus niet op uit, alleen maar broodnodig van elkaars gezelschap genieten.
Ik zit echt in dubio. We houden ons altijd aan alle regels maar het wordt onderhand echt uitzichtloos.
Weet dat je als je België gaat doorrijden je een verklaring op eer moet tekenen en bij je hebben. Anders kan je een boete krijgen van minstens 250 euro.
Niet-Essentiele reizen (oa familiebezoek valt daar onder) zijn niet toegestaan.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
28-02-2021 15:10
Weet dat je als je België gaat doorrijden je een verklaring op eer moet tekenen en bij je hebben. Anders kan je een boete krijgen van minstens 250 euro.
Niet-Essentiele reizen (oa familiebezoek valt daar onder) zijn niet toegestaan.
Voor niet ingezeten van België vallen doorreizen onder essentiële verplaatsingen. Je moet dus wel een verklaring hebben, maar het mag wel.
nausicaa schreef:
28-02-2021 15:42
Voor niet ingezeten van België vallen doorreizen onder essentiële verplaatsingen. Je moet dus wel een verklaring hebben, maar het mag wel.

Ja, doorreizen mag. Maar je moet die verklaring op eer bij je hebben anders kan je een boete krijgen en wordt je terug gestuurd.
Ze controleren natuurlijk niet overal en altijd, maar je kan ze tegenkomen.
Ik zou lekker gaan. Het is dat mijn broer in een land woont waar je in quarantaine moet maar anders was ik ook gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Is het een land met goede zorgvoorzieningen? Mocht iemand van je gezin of je moeder toch besmet raken, is de ziekenhuiszorg in dat land slechter dan in NL? Als dat zo is, dan zou ik zeker niet gaan.

Bedenk ook hoe je in het geval van een besmetting in je gezin thuis komt. Wanneer er meerdere gezinsleden na elkaar besmet raken, dan kun je soms wéken verder zijn voordat iedereen weer uit quarantaine is en je naar huis kunt.

Ik zou het niet doen, hoe erg ik mijn zus die ook in het buitenland woont, mis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven