Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Opnieuw vaccineren als je de booster te laat haalt?

04-12-2021 18:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij honden is het zo dat als de vaccinatie langer dan een jaar geleden is dat de hond weer gevaccineerd moet worden en een paar weken later de booster krijgt.

Nou is de covid vaccin tamelijk nieuw maar ik ben toch een beetje bang dat als ik de booster te lang uitstel (of uit moet stellen) dat ik dan eerst weer twee maal moet vaccineren en daarna de booster. Is daar iets over bekend? Ik heb er nergens iets over gelezen.
Volgens mij niet

Maar ja, het is een voortdurende wijziging in zetten met dit virus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zeggen ze dit, morgen weer dat. Dus wie weet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd: inmiddels is het 10 maanden geleden dat ik mijn 2e vaccinatie heb gehad. Volgens mijn werkgever zijn we in januari aan de beurt voor de booster
Alle reacties Link kopieren
Wat ik begrepen heb werkt het vaccin bij jongere mensen nog prima. Vooral bij mensen boven de 60 is het belangrijk dat die zo snel mogelijk worden geboosterd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 18:22

...dat ik dan eerst weer twee maal moet vaccineren en daarna de booster.
De booster is gewoon het zelfde vaccin als je vorig jaar mee gehad hebt.
Je krijgt er binnenkort 1 als boost om de werking weer op te krikken.

Bij ouderen verminderd de werking sneller dus die hebben sneller die booster nodig.
Been there, done that, got the T-shirt.
Bij honden? Die kun je dan toch gewoon titeren?
Alle reacties Link kopieren
Muurbloempje115 schreef:
04-12-2021 19:07
Bij honden? Die kun je dan toch gewoon titeren?
Ja maar dat kan helaas niet bij mensen, het wordt niet geaccepteerd voor je groene vinkje.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
04-12-2021 19:03
De booster is gewoon het zelfde vaccin als je vorig jaar mee gehad hebt.
Je krijgt er binnenkort 1 als boost om de werking weer op te krikken.

Bij ouderen verminderd de werking sneller dus die hebben sneller die booster nodig.
Het zou zomaar zo kunnen zijn dat je als ongeboosterde oudere na een jaar niets meer van bescherming hebt van het vaccin. Ik kan mij voorstellen dat je dan weer eerst 1 of 2 vaccinaties moet krijgen en een paar maandan daarna dan de booster. Ik hoop het niet he maar als het zo zou zijn dan is dat wel een punt van aandacht.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
04-12-2021 18:57
Wat ik begrepen heb werkt het vaccin bij jongere mensen nog prima. Vooral bij mensen boven de 60 is het belangrijk dat die zo snel mogelijk worden geboosterd.
59,5 :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jisjis schreef:
04-12-2021 19:12
59,5 :cheer2:
Dan kun je nog even vooruit :lol:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat we voorlopig nog wel blijven boosteren. Die 4 prik komt er vast nog wel net als nummer 5,6,7 en 8.
Alle reacties Link kopieren
Die vierde prik zal de gratis Omicron update zijn
muselet wijzigde dit bericht op 04-12-2021 19:41
1.03% gewijzigd
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 19:08
Ja maar dat kan helaas niet bij mensen, het wordt niet geaccepteerd voor je groene vinkje.
Het kan wel bij mensen, ze doen het alleen niet.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 18:22
Bij honden is het zo dat als de vaccinatie langer dan een jaar geleden is dat de hond weer gevaccineerd moet worden en een paar weken later de booster krijgt.

Hoe kom je daarbij? Vaccinaties voor honden zijn 3 jaar geldig. Ik heb een hond gehad die 14 jaar is geworden. Levenslang beschermd door 2 pupentingen. Ze kunnen mensen beter titeren in plaats van er maar boosters in te jassen.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort vragen zijn toch gewoon zinloos? Die vaccins zijn er nog veel te kort om dit soort dingen al te weten.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
04-12-2021 19:44
Hoe kom je daarbij? Vaccinaties voor honden zijn 3 jaar geldig. Ik heb een hond gehad die 14 jaar is geworden. Levenslang beschermd door 2 pupentingen. Ze kunnen mensen beter titeren in plaats van er maar boosters in te jassen.
DHP is 3 jaar geldig, Lepto 1 jaar
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-12-2021 19:45
Dit soort vragen zijn toch gewoon zinloos? Die vaccins zijn er nog veel te kort om dit soort dingen al te weten.
Daarom zou, zoals sommige hier al voorstelden, titeren zo goed zijn. Ik vind dat echt een heel goed idee. Er kan dan ook gemonitord worden hoe lang de vaccins werkzaam zijn onder de bevolking. Maar ik denk dat pharmaceutische industrie het geen goed plan zal vinden.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 19:54
Daarom zou, zoals sommige hier al voorstelden, titeren zo goed zijn. Ik vind dat echt een heel goed idee. Er kan dan ook gemonitord worden hoe lang de vaccins werkzaam zijn onder de bevolking. Maar ik denk dat pharmaceutische industrie het geen goed plan zal vinden.
Ik denk dat het veel teveel tijd, geld en energie kost om dat bij iedereen te doen. Er is nu een acuut probleem. Daarbij weten ze nu nog helemaal niet welk niveau van antistoffen welke bescherming geeft, dus titeren heeft nog helemaal geen zin.

Er lopen wel onderzoeken onder groepen, zodat er steeds meer duidelijk wordt over de termijn waarop evt een booster nodig is en voor wie.
"Listen, I've got something very obvious to tell you. You're not allowed to give up. If they decide to kill me, it means that we are incredibly strong. " Aleksei Navalny
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 19:49
DHP is 3 jaar geldig, Lepto 1 jaar
Lepto is een bacterie en het vaccin is vrij omstreden. Mijn honden krijgen het niet maar dat is een andere discussie. Het is niet te vergelijken met een virusvaccin.
Jisjis schreef:
04-12-2021 18:30
Ik ben heel benieuwd: inmiddels is het 10 maanden geleden dat ik mijn 2e vaccinatie heb gehad. Volgens mijn werkgever zijn we in januari aan de beurt voor de booster
Wat voorwerkgeverhe je dan?
Hier 6 maand geleden mijn 2e vaccinatie en recent de booster gehad (via werk)
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 19:08
Ja maar dat kan helaas niet bij mensen, het wordt niet geaccepteerd voor je groene vinkje.
Kan wel dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat de overheid vindt dat de booster de tweede prik ‘refreshed’, dus dat als je na 7+ maand nog geen booster hebt gehad, de tweede prik verloopt (wat het coronatoegangsbewijs/qr code aangaat).

Wat vaccinwerking betreft heb ik er geen verstand van maar vermoed dat je antivirus stofjes dusdanig afnemen als je wacht met boosteren, dat je booster dan als het ware weer als eerste prik je lichaam helpt, en je dan een korter tijdje later weer een tweede moet hebben om alles op peil te houden.
comocomo wijzigde dit bericht op 05-12-2021 08:13
22.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
04-12-2021 23:27
Wat voorwerkgeverhe je dan?
Hier 6 maand geleden mijn 2e vaccinatie en recent de booster gehad (via werk)
Zorg, op mijn werk hadden ze begin dit jaar een heftige uitbraak.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
04-12-2021 19:49
DHP is 3 jaar geldig, Lepto 1 jaar

Bij Lepto booster je helemaal niet en is een bacterieel vaccin, totaal niet te vergelijken dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven