Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Positief de afgelopen weken

17-10-2021 22:21 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
De cijfers zijn weer rap aan het stijgen. Ook ik doe een duit in het zakje want ook ik heb recent Corona gekregen (wel gevaccineerd) mijn kids inmiddels ook helaas.

Nu zijn er weer allerlei discussies op het internet van mensen die elkaar “beschuldigen”

Laat ik heel duidelijk zijn dat ik iedereen zijn/haar keuze respecteer voor het wel of niet vaccineren.

Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe de verhoudingen zijn van positief geteste die nu nog Corona krijgen gevaccineerd zijn of niet.

Zijn daar cijfers van terug te vinden?
Alle reacties Link kopieren
Op de IC: https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-CO ... vaccineerd

Voor positief getesten kon ik geen cijfers vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om zomaar te roepen dat ik de keuze voor niet vaccineren respecteer.
Ik ken een paar mensen met medische redenen, dat respecteer ik.

Maar ook intelligente mensen die eerst willen wachten of er over 15 jaar geen gevolgen zijn. Terwijl vaccins an sich al 100+ jaar mee gaan, en corona een oncontroleerbare ziekte is die duidelijk nare directe lange-termijn effecten heeft.
Dat kan ik eigenlijk niet 'respecteren':
  • dat iemand geen verschil kan zien in een virus dat niets om jou geeft versus een vaccin dat ontworpen is om jou te beschermen;

    dat iemand blijft hangen in argumenten die in januari actueel waren;

    en niet in staat is om nieuwe informatie (sindsdien 2,8 miljard mensen volledig gevaccineerd) te verwerken.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zoveel respect voor mensen die zich zonder medische reden niet laten vaccineren. Ze hebben naast zichzelf ons allemaal ermee en dan vind ik vooral de overbelasting in de zorg een probleem.
Volgens mij zijn de vaccins voor circa 70% effectief tegen besmetting, dus ik vermoed dat een groot deel van de besmettingen ongevaccineerden betreft. Niet de meerderheid omdat er gelukkig meer gevaccineerden zijn.
Ik las vanmiddag over het Isalaziekenhuis in Zwolle en van alle opgenomen patiënten met corona is 90% niet gevaccineerd.

https://www.destentor.nl/zwolle/isala-i ... gle.com%2F


Ik weet niet of dat landelijk ook zo is.
Ik beschuldig niemand maar ik maak me wel zorgen om de oplopende cijfers. Ik denk dat iedereen die gevaccineerd wilde worden dat inmiddels is maar alsnog lopen de cijfers op. Een vaccin beschermd niet 100% natuurlijk maar ik had deze piek niet verwacht en vraag me dus af wat er nog meer gedaan kan worden naast weer richting meer maatregelen. De groep ongevaccineerden lijkt te groot voor groepsimmuniteit ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Het vaccin is natuurlijk gemaakt voor de originele versie van corona en er is al gewaarschuwd dat het minder bescherming biedt tegen de delta variant die momenteel dominant is. Mogelijk zit daar ook een deel van de verklaring voor de oplopende cijfers. Bij testen voor toegang komen misschien ook veel symptoomloze besmetting aan het licht.

Verder denk ik dat de groep die echt tegen vaccinatie en maatregelen is wordt onderschat. Ik hoor (online) zoveel mensen hierover "praten". Sterker nog, je kan nergens meer normaal reageren zonder uitgemaakt te worden voor alles dat lelijk is. Ik werd zelfs uitgemaakt voor nazi. Deze mensen testen ook niet en zullen dus met klachten gewoon naar de (drukke) winkel gaan.

Al met al is het een zeer zorgelijke ontwikkeling. Ik ben benieuwd of de maatregelen nog weer aangescherpt gaan worden. Van mij mag het. Beter nu ingrijpen voor niets dan wachten tot het al te laat is.
Alle reacties Link kopieren
Wat is “ symptoomloze besmetting “?

En wanneer is het “te laat”?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2021 02:03
Wat is “ symptoomloze besmetting “?
Nou, dat je besmet bent maar geen symptomen hebt. Het moet natuurlijk asymptomatisch zijn maar ik ben moe, symptoomloos leek me beter.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2021 02:03
Wat is “ symptoomloze besmetting “?

En wanneer is het “te laat”?
Als de ziekenhuizen weer overbelast zijn en de reguliere zorg weer uitgesteld moet worden. Dan ben je in mijn optiek te laat met ingrijpen. Het is nog steeds niet op de rit in de ziekenhuizen en daar zijn teveel mensen slachtoffer van. Niet erger laten worden dus.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
18-10-2021 02:05
Nou, dat je besmet bent maar geen symptomen hebt. Het moet natuurlijk asymptomatisch zijn maar ik ben moe, symptoomloos leek me beter.
Hoe kom je daar achter? Ik ben dubbel gevaccineerd maar toch flink verkouden geweest, 3 weken lang. Test was negatief.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
18-10-2021 02:06
Als de ziekenhuizen weer overbelast zijn en de reguliere zorg weer uitgesteld moet worden. Dan ben je in mijn optiek te laat met ingrijpen. Het is nog steeds niet op de rit in de ziekenhuizen en daar zijn teveel mensen slachtoffer van. Niet erger laten worden dus.
Nou, ik lees net dat het Isala in Zwolle al operaties uitstelt. Bron Telegraaf.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
18-10-2021 02:06
Als de ziekenhuizen weer overbelast zijn en de reguliere zorg weer uitgesteld moet worden. Dan ben je in mijn optiek te laat met ingrijpen. Het is nog steeds niet op de rit in de ziekenhuizen en daar zijn teveel mensen slachtoffer van. Niet erger laten worden dus.
Nou, ik lees net dat het Isala in Zwolle al operaties uitstelt. Bron Telegraaf.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2021 02:09
Hoe kom je daar achter? Ik ben dubbel gevaccineerd maar toch flink verkouden geweest, 3 weken lang. Test was negatief.
Zoals ik al zei, als je geen symptomen hebt en je laat je toevallig testen voor toegang, dan zou een besmetting aan het licht kunnen komen. Dat had je zelf dan niet verwacht aangezien je geen symptomen hebt.

Wat betreft jouw situatie, gewone verkoudheden bestaan ook nog steeds, dus als jij negatief getest bent dan mag je ervan uitgaan dat het een gewone verkoudheid betreft en geen corona.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
18-10-2021 02:11
Nou, ik lees net dat het Isala in Zwolle al operaties uitstelt. Bron Telegraaf.
Dat is toch niet de bedoeling? Dan is het nu dus tijd om in te grijpen. Lijkt me geen hogere wiskunde.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me op voor nog een gezellige lockdown deze winter.

Niet mee eens dat corona zo'n belangrijke status heeft en dat onze kwaliteit van leven daarvoor maar opgeofferd moet worden.

Voor mij mogen ze nog duizend coronaklinieken gaan openen tegen wat hogere premie om ook in de toekomst patiënten met infectieziekten op te kunnen vangen. Want dat gaat niet meer stoppen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik was zaterdag voor het eerst weer op een feestje met QR code: als vanouds en het wachten is op de eerste besmetting in die groep van 80 mensen.
NweNick schreef:
18-10-2021 05:46
Ik was zaterdag voor het eerst weer op een feestje met QR code: als vanouds en het wachten is op de eerste besmetting in die groep van 80 mensen.
Ben je daar bang voor?
Of neem je het als gegeven en verder niets?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 weken geleden ook positief getest. Ik heb het via mijn kinderen (in de klas veel besmettingen) opgelopen. Mijn man en ik zijn allebei gevaccineerd en we hebben eigenlijk alleen een lichte verkoudheid gekregen. Vaccinatie heeft zijn werking gedaan, we zijn niet erg ziek geworden.
Alle reacties Link kopieren
Net corona gehad, licht ziek geweest en niet gevaccineerd. Waarschijnlijk besmet door mijn partner die in het gehandicapten vervoer werkt. Ieder zijn eigen keuze, maar het valt mij wel op dat in zijn werk continu hele afdelingen weer gesloten zijn ivm corona. Terwijl deze cliënten toch bijna 100% gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-10-2021 00:00
Ik las vanmiddag over het Isalaziekenhuis in Zwolle en van alle opgenomen patiënten met corona is 90% niet gevaccineerd.

https://www.destentor.nl/zwolle/isala-i ... gle.com%2F


Ik weet niet of dat landelijk ook zo is.
En hier kan ik dus wél kwaad om worden.
Als je niet gevaccineerd wil worden moet je dat lekker zelf weten, maar zadel een ander niet op met jouw keuze. En dat gebeurt nu dus wél.
Misschien maar eens kiezen voor dat de IC-bedden vol zijn voor niet gevaccineerden zodat de rest gewoon door kan gaan!
Alle reacties Link kopieren
Moekiemilo schreef:
18-10-2021 07:58
Net corona gehad, licht ziek geweest en niet gevaccineerd. Waarschijnlijk besmet door mijn partner die in het gehandicapten vervoer werkt. Ieder zijn eigen keuze, maar het valt mij wel op dat in zijn werk continu hele afdelingen weer gesloten zijn ivm corona. Terwijl deze cliënten toch bijna 100% gevaccineerd zijn.
Is jouw partner ook niet gevaccineerd terwijl hij met een kwetsbare groep werkt ?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
18-10-2021 05:28
Ik maak me op voor nog een gezellige lockdown deze winter.

Niet mee eens dat corona zo'n belangrijke status heeft en dat onze kwaliteit van leven daarvoor maar opgeofferd moet worden.

Voor mij mogen ze nog duizend coronaklinieken gaan openen tegen wat hogere premie om ook in de toekomst patiënten met infectieziekten op te kunnen vangen. Want dat gaat niet meer stoppen.
En waar halen ze dan het personeel vandaan voor die klinieken, als de ziekenhuizen nu al zuchten en steunen onder personeelstekorten?
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
18-10-2021 08:25
En waar halen ze dan het personeel vandaan voor die klinieken, als de ziekenhuizen nu al zuchten en steunen onder personeelstekorten?

Self service natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
17-10-2021 22:46
Op de IC: https://www.rivm.nl/nieuws/4-op-de-5-CO ... vaccineerd

Voor positief getesten kon ik geen cijfers vinden.
Van alle bij GGD geregistreerde besmettingen is 40% volledig gevaccineerd. Stond in RIVM rapport van afgelopen dinsdag.

Aantal besmettingen is nu veel minder belangrijk, het gaat om de opnames.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven