Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Salaris of dagen inleveren quarantaine

27-01-2022 12:34 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit in quarantaine ivm een positieve test.
Ik heb co-ouderschap en zou dit weekend moeten werken. Maar omdat de vader en ik niet onder één dak leven lijkt het ons verstandig dat zoon bij mij blijft.
Nu kan ik vrij krijgen op mijn werk als via zorgverlof omdat ik zelf niet ziek ben, geen klachten heb en geboosterd ben. Dat houdt ik dat ik na 2 dagen nog maar 70% salaris krijg of vakantiedagen moet opnemen.

Hoe ging het bij jullie in deze situatie?
Alle reacties Link kopieren
als de regels bij je man's werk soepeler zijn, zou ik zoon bij hem laten
Alle reacties Link kopieren
Is je zoon te jong om alleen thuis te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zoon gewoon naar vader laten gaan of eventueel vader bij jou voor zoon laten zorgen als jij aan het werk bent?
Waarom zou jouw werkgever en/of collega's er last van moeten hebben dat jouw zoon ziek is?
Alle reacties Link kopieren
Als je thuis kunt werken (online) doe je dat; dan krijg je gewoon salaris.

Als dat niet kan en je wilt in quarantaine, dan zou ik:
- niets vertellen over de omgangsregeling want die is niet relevant voor je bedrijf
- niets vertellen over boosters of quarantaine
- gewoon ziekmelden.

Ik zou de werkgever niet in de positie willen brengen dat ze gaan twijfelen of je hier dagen voor moet inleveren.
Je bent buiten je wil thuis in verband met gezondheid, dus dat komt het dichtste bij.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
27-01-2022 12:38
Als je thuis kunt werken (online) doe je dat; dan krijg je gewoon salaris.

Als dat niet kan en je wilt in quarantaine, dan zou ik:
- niets vertellen over de omgangsregeling want die is niet relevant voor je bedrijf
- niets vertellen over boosters of quarantaine
- gewoon ziekmelden.

Ik zou de werkgever niet in de positie willen brengen dat ze gaan twijfelen of je hier dagen voor moet inleveren.
Je bent buiten je wil thuis in verband met gezondheid, dus dat komt het dichtste bij.
TO is niet ziek
Alle reacties Link kopieren
‘Gewoon ziekmelden’ :facepalm:

Ik zou het ook met vader oplossen. Jij bent geboosterd en hoeft niet in quarantaine. Waarom zou jouw werk(gever) moeten lijden onder het feit dat je zoon positief getest is?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
27-01-2022 12:43
‘Gewoon ziekmelden’ :facepalm:

Ik zou het ook met vader oplossen. Jij bent geboosterd en hoeft niet in quarantaine. Waarom zou jouw werk(gever) moeten lijden onder het feit dat je zoon positief getest is?
In dit geval kan vader, maar als dat nou niet kon? Dan ‘lijdt werkgever’ er toch ook onder? Ik vind dit dus altijd een lastige en ben blij dat ik thuis kan werken. Je doet het namelijk ook nooit goed:
- kind bij iemand anders laten is risico dat er iemand anders besmet raakt (hoe blij is de werkgever van vader met een besmetting die voorkomen had kunnen worden?)
- (zorg) verlof opnemen is nadelig voor werkgever ivm opnieuw plannen en collega’s die het over moeten nemen.

Werknemers zitten ook niet te wachten op een kind dat ‘ziek’ thuis is. Mijn kinderen zaten in december ook thuis ivm Corona bij oudste. Nou oudste was niet ziek, alleen positief getest en jongste was al helemaal niet ziek. Kon ik me vol concentreren op mijn werk: nee. Had werkgever er dus ‘last’ van: zeker.
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
27-01-2022 12:38
- gewoon ziekmelden.

Ik zou de werkgever niet in de positie willen brengen dat ze gaan twijfelen of je hier dagen voor moet inleveren.
Je bent buiten je wil thuis in verband met gezondheid, dus dat komt het dichtste bij.

De rechter heeft recent nog uitgesproken dat een onterechte ziekmelding een geldige reden is voor ontslag op staande voet. Je pleegt namelijk fraude en maakt je werkgever daarmee dus op frauduleuze wijze geld afhandig.

En het komt helemaal niet bij een ziekmelding in de buurt, want je kunt je alleen ziekmelden als je zelf ziek bent.

We hebben in NL allemaal (deels) betaalde mogelijkheden om vrij te nemen in zo’n situatie, en dat is al een enorme luxepositie ten opzichte van het overgrote deel van de rest van de wereld. Laten we die luxe in godsnaam niet verspelen door de boel te flessen om er nog meer uit te slepen!
Daarvoor is zorgverlof uitgevonden :idee:
Of zoon bij vader in isolatie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is zoon?
Alle reacties Link kopieren
BAMmetjebamie schreef:
27-01-2022 12:36
Ik zou zoon gewoon naar vader laten gaan of eventueel vader bij jou voor zoon laten zorgen als jij aan het werk bent?
Waarom zou jouw werkgever en/of collega's er last van moeten hebben dat jouw zoon ziek is?
Wat een rare zin. Dat zij in quarantaine zit en niet gaat werken is ook in hun belang. De kans is vrij aanwezig dat zij ook besmet is en die collega's straks ook, als zij gewoon gaat werken. De quarantaineregel is er niet voor niks.
susan wijzigde dit bericht op 27-01-2022 13:04
1.93% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-01-2022 13:03
Wat een rare zin. Buiten dat het sowieso onvriendelijk overkomt: dat zij in quarantaine zit en niet gaat werken is ook in hun belang. De kans is vrij aanwezig dat zij ook besmet is en die collega's straks ook, als zij gewoon gaat werken. De quarantaineregel is er niet voor niks.
Ze hoeft niet in quarantaine vanwege booster en geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Kyr4 schreef:
27-01-2022 13:04
Ze hoeft niet in quarantaine vanwege booster en geen klachten.
Oké, daar had ik overheen gelezen, maar dan nog kan zoon in verband met zijn quarantaine nergens anders heen en kan er niemand komen oppassen en vind ik 'jouw werk hoeft er geen last van te hebben dat jouw zoon ziek is' weinig invoelend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-01-2022 13:03
Wat een rare zin. Dat zij in quarantaine zit en niet gaat werken is ook in hun belang. De kans is vrij aanwezig dat zij ook besmet is en die collega's straks ook, als zij gewoon gaat werken. De quarantaineregel is er niet voor niks.
TO hoeft niet in quarantaine als ze geboosterd is. Recent gewijzigd.
Susan schreef:
27-01-2022 13:06
Oké, daar had ik overheen gelezen, maar dan nog kan zoon in verband met zijn quarantaine nergens anders heen en kan er niemand komen oppassen en vind ik 'jouw werk hoeft er geen last van te hebben dat jouw zoon ziek is' weinig invoelend.
En daarom is er zorgverlof.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het zorgverlof inderdaad voor bedoeld
Alle reacties Link kopieren
Kan vader wel vanuit huis werken?
Zelf heb ik geen ervaring met deze situatie, maar het lijkt me dat hier zorgverlof voor bedoeld is.
Alle reacties Link kopieren
KooktMetKnoflook schreef:
27-01-2022 12:38
Als je thuis kunt werken (online) doe je dat; dan krijg je gewoon salaris.

Als dat niet kan en je wilt in quarantaine, dan zou ik:
- niets vertellen over de omgangsregeling want die is niet relevant voor je bedrijf
- niets vertellen over boosters of quarantaine
- gewoon ziekmelden.

Ik zou de werkgever niet in de positie willen brengen dat ze gaan twijfelen of je hier dagen voor moet inleveren.
Je bent buiten je wil thuis in verband met gezondheid, dus dat komt het dichtste bij.
Dat is echt ontzettend nobel van je zeg, ware het niet dat er helemaal geen twijfel is bij de werkgever. Het is terecht dat ze dagen moet inleveren als ze ervoor kiest in quarantaine te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen beiden corona hadden zijn man en ik voor de zekerheid ook maar meegegaan voor een pcr, ookal zijn we geboost en hadden we geen klachten. Ik was negatief, man positief (zonder klachten gebleven en thuistest negatief). Als ik jou was zou ik mij dan ook gewoon voor de zekerheid even laten testen!
Alle reacties Link kopieren
Hammie4ever schreef:
27-01-2022 13:14
Kan vader wel vanuit huis werken?
Ik denk zelfs dat vader het weekend vrij is en TO juist in het weekend werkt. Dus moet toch onderling op te lossen zijn.
Kind naar vader.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet thuiswerken en vader wil zoon niet omdat hij volgende week met een nieuwe baan begint.
Het voelt een beetje wrang omdat ik niet thuis kan werken en vader thuis zit nu om zijn vakantiedagen op te maken en ik er nu geld voor in moet leveren.
En ik volgens de regels ga en mij niet zomaar ziek meldt. Terwijl er collega's zijn die dat voor elke scheet doen die dwars zit.
Alle reacties Link kopieren
yoehoe schreef:
27-01-2022 13:45
Ik kan niet thuiswerken en vader wil zoon niet omdat hij volgende week met een nieuwe baan begint.
Het voelt een beetje wrang omdat ik niet thuis kan werken en vader thuis zit nu om zijn vakantiedagen op te maken en ik er nu geld voor in moet leveren.
En ik volgens de regels ga en mij niet zomaar ziek meldt. Terwijl er collega's zijn die dat voor elke scheet doen die dwars zit.
Dus hoezo 'het lijkt ons verstandig'? Je ex wil gewoon niet. Wat een eikel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven