Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Seksproblemen door Corona-maatregelen

10-10-2020 01:32 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva-ers,

Ik heb er lang over gedacht of ik dit durfde te plaatsen, maar ik wil het toch van mijn hart:

Mijn vriend en ik wonen beiden nog thuis. We zijn in de twintig, maar zouden beiden het liefst op ons zelf gaan. Doordat de huur- en koopprijzen zo hoog zijn, hebben we beiden nog geen geschikte woning kunnen vinden, dus zelfstandig wonen is nog geen optie. We wonen beiden nog bij onze ouders inclusief broertjes en zusjes. Door covid-19 maatregelen is er altijd wel iemand thuis.

Dit heeft enorme impact op het seksleven. We proberen momenten te vinden waarop we ons samen even terug trekken, maar als we samen zijn en overdag naar boven gaan, worden we verdacht aangekeken. Ook lopen mensen zonder te kloppen binnen, ook na dit bespreekbaar te hebben gemaakt. Mijn bed kraakt verschrikkelijk, de muren zijn super dun en de gezinsleden slapen bij beiden op dezelfde verdieping. Het ergste is nog wel dat we de laatste paar weken veel hebben gehad dat we tijdens de daad geroepen worden. Major turn-off. Hierdoor durven we het eigenlijk niet meer echt te doen. Behalve middernacht, maar door werk zijn we ook vaak te moe om te wachten tot het na middernacht is of heel vroeg in de ochtend.

Ik merk dat ik de laatste tijd geen zin meer heb doordat er zo weinig privacy is. En ik ook de moeite niet meer wil nemen iets spannends aan te doen of speeltjes erbij te pakken als we elk moment gestoord kunnen worden.

Herkennen jullie dit probleem of heb je tips hier mee om te gaan, let me know.

Ps. Ik besef me dat dit geen first world problem is, er zijn veel ergere dingen aan de hand in de wereld op dit moment, maar ik wilde het toch even kwijt..
Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
10-10-2020 10:34
Dankje voor de tip! Helaas is mijn vriend 2 meter en ik 40 centimeter kleiner. Dus zijn zaakje komt never op de goede hoogte uit :rolling:
Ik probeer weleens op het bureau en dat lukt nog wel, alleen gaat de luxaflex dan alle kanten op. En voor een open raam ga ik niet zitten :bonk:

Maar ik ga eens proberen of het met een stabiel krukje wel lukt om het staand te doen. Dank voor de inspo!
Neem een krukje... of sta op je tenen. Ik scheel ook een halve meter met mijn vriend. Hij een beetje door de knieën... Ik op mijn tenen. Lukt wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
17-10-2020 08:54
Woow dan ben je wel echt een lieve vriendin en heel open minded!
Ik heb mijn huis zo vaak uitgeleend aan vriendinnen die wilden wippen maar daar geen plek voor hadden. Ze lieten het altijd schoon achter dus mij boeit dat niet.
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
17-10-2020 09:12
Nou inmiddels goed nieuws (voor mezelf):
Het is gelukt om de visieuze cirkel te doorbreken door de goede tips van muziek en staand seksen! We hebben muziek aan gedaan waardoor we het krakende bed niet erboven uit hoorden, en dat zorgde voor mentale verlichting met name. Minder de angst gehoord te worden.
En staand doormiddel van een krukje. Dat was weer iets nieuws en wel spannend, maar ook stuntelen :bonk: Maar daardoor waren we ook minder gefocust op dat we gehoord/betrapt konden worden.

En je hebt gelijk! Ik zou me er minder druk om moeten en willen durven maken! Alleen ben ik zelf ook wel redelijk snel gegeneerd op dat vlak :-O$ :-O$

Ik heb het er ooit weleens met mijn ouders over gehad dat ze me hoorden. Maar dat was toen meer een "lollig" gesprek. Ik heb mijn ouders zelf ook weleens gehoord. En dat toen gezegd🙈
Dus het grootste probleem is eigenlijk dat iedereen heus wel weet dat we het doen, maar dat ze vergeten dat we het doen. En dat ze dus zo binnen lopen, door de deur heen praten en niks op slot kan. De badkamer deur doe ik wel op slot als mijn vriend bij me is hoor, die hoeven ze niet naakt te zien gaan :-D

Het badkamer-op-slot probleem komt voort uit mijn moeders angst voor Koolstof monoxide vergiftiging en dat ze bang is dat we flauwvallen of iets geks doen bij ons zelf (cryptisch omschreven). En dat ze dan niet optijd bij ons is om te helpen. Dus het komt uit een goed hart in principe.
Ik heb mijn ouders nog nooit gehoord. Moet er ook niet aan denken dat ze me zouden horen. En als ik sex heb als de kids er zijn doe ik er echt alles aan zodat niemand me hoort. Hier ook pubers maar ik hoef ze ook exht niet te horen hoor...

Ik ben super open minded maar met kinderen en ouders vind ik t toch anders. Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat ik in bed lig en in de kamer naast me ligt mijn stiefdochter keihard te kreunen. Krijg daar echt een naar gevoel van.

Het blijft je ouders hun huis en als zij zich er niet prettig bij voelen dan mag dat vind ik.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
21-10-2020 21:43
Neem een krukje... of sta op je tenen. Ik scheel ook een halve meter met mijn vriend. Hij een beetje door de knieën... Ik op mijn tenen. Lukt wel hoor.
Matras op de grond leggen scheelt ook een hoop!
Een zebra is geen paard met strepen
Oh wat irritant!
Maar ze moeten die deur echt dicht laten hoor. Je hebt het gevraagd, ze doen het niet. Jammer dan. In je slaapkamer zit vast wel een raam, zeg maar tegen je moeder dat je dat op een kier zet als je de deur op slot doet, of een ventilatierooster open. Dan kan er lucht in en hoeft ze zich geen zorgen te maken. Zet er zo'n haakje op op 'm op slot te doen:
Afbeelding
Dat valt vanaf buiten niet op en kan ook makkelijk weer weg. En geeft je wel privacy.

Mijn ervaring met - heel veel verschillende - huisgenoten: ze geven je wel privacy. Alle huisgenoten snappen dat. Deur open betekent: je mag binnenlopen. Deur dicht betekent 'kloppen' en pas na toestemming binnenlopen. Ik heb in meerdere studentenhuizen met veel verschillende mensen samengewoond, nooit de deur op slot hoeven doen, er liep nooit iemand ongewild binnen. Alleen gillen moet je dan even niet doen als je niet gehoord wil worden.

Dat je bed kraakt los je gewoon op. Als matras op de grond niet past, koop je een slaapmatje wat je op de kleinere plek kwijt kan. Of je koopt een nieuw bed dat niet kraakt. Of je verstevigt je kraakbed met wat diagonale planken aan de onderkant, dat helpt geweldig.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
nog een tip: zet de radio vaker aan dan dat je seks hebt. "grappige" huisgenoten hebben anders heel snel door wanneer ze per ongeluk jou dringend moeten spreken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
SenaHanagai schreef:
17-10-2020 08:54
Woow dan ben je wel echt een lieve vriendin en heel open minded!
Ik lees het nu pas omdat het gequote wordt, maar dankjewel :).

Zo was ik vroeger ook niet hoor, toen was ik veel preutser over seks. Dan wilde ik het eigenlijk al niet eens weten, laat staan dat ik het kon horen of dat ik zou weten dat het in mijn huis gebeurde of in het huis waar ik zelf ook was. Maar nu ben ik heel vrij en makkelijk erover. Het is menselijk en ik gun mensen een vrij en ongestoord seksleven, hoe ze dat ook vorm willen geven. Ik ben blij en dankbaar als mijn dochter, wanneer dat ook aan de orde mag komen, haar eigen seksualiteit mag ontdekken op een manier die voor haar het beste is en met iemand waarmee ze dat graag doet en die respectvol en liefdevol naar haar is.
Alle reacties Link kopieren
Je schoonmoeder heeft heus wel door dat ze stoort hoor. Ze wil het gewoon niet hebben.
Tegen je ouders zou ik gewoon zeggen niet storen als de deur dicht zit. We willen even samen zijn.
Dat gedoe met de badkamer niet op slot mogen doen slaat ook nergens op. Zeg gewoon: ma doe even normaal. De deur gaat vanaf nu gewoon op slot.
Alle reacties Link kopieren
Hotelkamers zijn goedkoop op dit moment. Huur 2x per maand een kamer met ontbijt en bljijf gezellig samen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven