Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Snottebellenbeleid school

05-12-2021 14:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lezeres,

Mijn basisschool kind heeft sinds dit weekend snottebellen. Hij moet regelmatig zijn neus snuiten. Hoest en niest verder niet. Een zelftest wijst uit dat het geen corona is. Ik heb begrepen dat een zelftest sinds een paar dagen voldoende is. School en opvang hebben aangegeven dat kinderen met milde verkoudheidsklachten niet mogen komen. Ze moeten thuisblijven en zich laten testen. Voor mijn gevoel houdt de informatie daar op. Mogen ze nu wel of niet met snottebellen en een negatieve uitslag naar school? Morgenochtend bel ik de school en dan weet ik meer. MIjn vriend zegt dat hij niet naar school mag.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt de beslisboom van school?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag hij na negatieve zelftest inderdaad naar school. Hier eenzelfde situatie, maar ik heb bij zo'n zelftest het gevoel dat ik die onbetrouwbaar uitvoer, dus alsnog een GGD-test laten doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.boink.info/beslisboom

Dit is de meest actuele, van 2 december.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen dinsdag nog een bericht dat een negatieve zelftest niet genoeg was, maar dat was nog voordat er in het nieuws was dat kinderen ook bij klachten een zelftest mochten gebruiken. Volgens mij mochten scholen het zelf bepalen en wij hebben sindsdien niks gehoord, dus vooralsnog ga ik er vanuit dat je je kind moet laten testen, al zou het sowieso fijn zijn als daar nog bericht over komt, want ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen nu niet meer duidelijk is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Scholen bepalen dit zelf. kijk dus naar de informatie van je schol.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de beslisboom, die hebben wij niet gehad. Dan kom ik uit op, blijf thuis en testen. En daarna komt geen vervolgstap. Voor mij zou logisch zijn: test positief zie stappen corona, test negatief mag wel/niet naar school.(wel of niet naar school is dan afhankelijk van het beleid dat de overheid wil volgen). Hij is dit weekend thuis, zelftest gedaan en nu weet ik niet wat te doen. Mogen scholen beslissen wat ze in dit soort gevallen doen?

Ok lees net hierboven dat scholen het zelf bepalen.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
05-12-2021 14:23
Bedankt voor de beslisboom, die hebben wij niet gehad. Dan kom ik uit op, blijf thuis en testen. En daarna komt geen vervolgstap. Voor mij zou logisch zijn: test positief zie stappen corona, test negatief mag wel/niet naar school.(wel of niet naar school is dan afhankelijk van het beleid dat de overheid wil volgen). Hij is dit weekend thuis, zelftest gedaan en nu weet ik niet wat te doen. Mogen scholen beslissen wat ze in dit soort gevallen doen?

Ok lees net hierboven dat scholen het zelf bepalen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen communicatie is geweest naar ouders of dat er 0,0 op de site van school zou staan. Scholen volgen het beleid van hun overkoepelende stichting en die volgen voor 95% 1 op 1 het beleid van betreffende veiligheidsregio. Misschien anders voor van die bible belt scholen.

Je moet een testafspraak maken voor je kind want klachten. Of thuishouden +24 klachtenvrij. Met de huidige drukte om een afspraak te kunnen maken komt het op hetzelfde neer. En net zoals met een gewone ziekmelding communiceer je dat met school. Eventuele positieve test ook het liefste met school delen (dat hoeft volgens het medisch geheim niet maar wel zo netjes om te voorkomen dat een hele school dicht moet omdat iemand weer zijn/haar recht gaat claimen en de boel als een wildvuur laat rondgaan).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Onderaan de beslisboom staat toch wanneer je weer heen mag?
In dat vakje ‘wanneer mag een kind weer naar school / opvang?’
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter op school is een negatieve zelftest bij verkoudheid klachten voldoende. Wel word gevraagd bij aanhoudende klachten de zelftest dagelijks te herhalen.

Vraag hoe reageren jullie kinderen op een zelftest? Mijn dochter vind het vreselijk en wilt eigenlijk niet mee werken..(net 4). Iemand tips.
Alle reacties Link kopieren
Hier is vrijdagavond nog een update gekomen, de derde deze week, vanwege het zelftest beleid. Onze school heeft ook al 3 testen mee naar huis gegeven.

Bij ons geldt nu het volgende:

Vanaf vandaag geldt:

Kind hoeft bij milde klachten niet langer naar de GGD voor een PCR test. Jullie (ouders dus) mogen thuis een zelftest doen.
- Bij een negatieve zelftest hoeft een kind niet thuis te blijven.
- Bij een positieve zelftest moet er alsnog een test aangevraagd worden bij de GGD.

Milde klachten zijn: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten of een verhoging tot 38 graden.

Deze wijzigingen gelden niet voor personen die zich moeten laten testen omdat iemand in hun omgeving corona heeft. Die mogen wel een zelftest doen, maar moeten toch maximaal 10 dagen in quarantaine blijven. Dus ook na een negatieve zelftest uitslag. Deze quarantaine kan ingekort worden door op de vijfde dag een GGD test doen. Een zelftest is dan niet voldoende.

Einde citaat en daarna kwam nog een kleine verzuchting van de directeur dat hij hoopt dat iedereen het nog kan volgen en dat hij het snapt als het verwarrend is, maar ze afhankelijk zijn van informatie van de overheid, die steeds wisselt.
Alle reacties Link kopieren
kaartje1 schreef:
05-12-2021 14:33
Bij mijn dochter op school is een negatieve zelftest bij verkoudheid klachten voldoende. Wel word gevraagd bij aanhoudende klachten de zelftest dagelijks te herhalen.

Vraag hoe reageren jullie kinderen op een zelftest? Mijn dochter vind het vreselijk en wilt eigenlijk niet mee werken..(net 4). Iemand tips.
Mijn dochter vindt een zelftest vreselijk en een test bij de GGD prima.
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
05-12-2021 14:29
Onderaan de beslisboom staat toch wanneer je weer heen mag?
In dat vakje ‘wanneer mag een kind weer naar school / opvang?’
Je hebt gelijk. Door de verwarring die bij mij ontstaat kijk ik daar dus overheen. Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Maline schreef:
05-12-2021 14:47
Mijn dochter vindt een zelftest vreselijk en een test bij de GGD prima.
Ja dat is hier trouwens ook zo. Misschien iets met vreemde ogen dwingen?
Alle reacties Link kopieren
Met een negatieve zelftest mag een kind gewoon naar school.
Staar je hier niet blind op:
Ik had zelf vrijdag een negatieve zelftest, zaterdag een positieve ggd-uitslag en vandaag is de zelftest pas positief.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Jolandje schreef:
05-12-2021 15:56
Met een negatieve zelftest mag een kind gewoon naar school.
Staar je hier niet blind op:
Ik had zelf vrijdag een negatieve zelftest, zaterdag een positieve ggd-uitslag en vandaag is de zelftest pas positief.
Bij ons niet. Negatief maar klachten= Pcr-test (en in afwachting daarvan thuisblijven) of niet testen en thuisblijven
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerlijk gezegd wel de pcr-test plannen. Mijn kind met alleen een snottebel testte vorige week positief op de pcr test. Ik testte vrijdag negatief op de zelftest maar had gisteren toch een positieve pcr test.

Foutmarge bij zelftest lijkt me stuk groter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind mocht zelfs na een negatieve pcr test niet naar school omdat hij bleef hoesten. Ze waren bang dat hij dan teveel anderen zou aansteken die dan zouden moeten testen/in quarantaine zouden moeten. Pas weer naar school na een negatieve test wanneer klachtenvrij.
Alle reacties Link kopieren
Even tot Hier had er gisteren een item over: https://youtu.be/LFHjcQyEnEY
:rofl:
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Echt, thuishouden tot het gesnotter over is.
Met dit gesnotter kan hij nml de juf aansteken, die dan moet testen, dus niet kan werken en de klas dus thuis zit.

Echt, het gaat niet om jouw kind alleen, maar ook alle anderen die hij aan kan steken, ookal is het maar met een snotneus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
05-12-2021 16:28
Even tot Hier had er gisteren een item over: https://youtu.be/LFHjcQyEnEY
:rofl:
En je merkt...ze hebben gelijk. Niemand weet nu exact wat het beleid is.
Volgens mij is het na een negatieve zelftest gewoon naar school. Maar je mag dan weer niet vragen of een kind getest is, alles in goed vertrouwen. Dus ik hoop maar dat ze testen.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
05-12-2021 16:40
En je merkt...ze hebben gelijk. Niemand weet nu exact wat het beleid is.
Volgens mij is het na een negatieve zelftest gewoon naar school. Maar je mag dan weer niet vragen of een kind getest is, alles in goed vertrouwen. Dus ik hoop maar dat ze testen.
Dat is bij een GGD-test ook, toch?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-12-2021 16:41
Dat is bij een GGD-test ook, toch?
Klopt.

Met als gevolg dat zoon weer een week thuis zit want als er zo’n ‘muh rechtuh’ loeder bij zit moet de school er van uit gaan dat het nummer drie is die Corona heeft en dan gaat de hele klas in quarantaine
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-12-2021 16:43
Klopt.

Met als gevolg dat zoon weer een week thuis zit want als er zo’n ‘muh rechtuh’ loeder bij zit moet de school er van uit gaan dat het nummer drie is die Corona heeft en dan gaat de hele klas in quarantaine
Is dat in het VO zo? Hier was het zo dat wij aangaven dat we wisten dat er meer kinderen positief getest waren maar zij hadden het niet aan school doorgegeven, dus niks geen quarantaine, want school wist van slechts een geval. Paar dagen later kwam die quarantaine er alsnog.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
05-12-2021 16:48
Is dat in het VO zo? Hier was het zo dat wij aangaven dat we wisten dat er meer kinderen positief getest waren maar zij hadden het niet aan school doorgegeven, dus niks geen quarantaine, want school wist van slechts een geval. Paar dagen later kwam die quarantaine er alsnog.
Nee PO (school van zoon). Bij ons (VO) ligt de grens op vijf gevallen. Wel regio Zuid-Limburg dus alarmfase 1, 2 en 3
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven