Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Supermarkten

29-09-2020 19:19 540 berichten
Ik was net in de supermarkt letterlijk de enige met een mondmasker op. Viel me tegen, echt hoe moeilijk is het?
Had zelfs het idee dat ik raar aangekeken werd.
Ik stoorde me er aan, waarom neemt niemand dat advies ter harte? Komt misschien ook doordat ik vorige maand in Duitsland was en daar is een masker in alle winkels gewoon verplicht.

Hoe is het bij jullie in de winkel/supermarkt?

Oh ja, en het wc-papier was in de aanbieding. Gaan we weer...?
Alle reacties Link kopieren
Hier komen normaal veel Duitsers en die liepen idd allemaal met een mondkapje in de winkel. Woon je in 1 van de grote 4 steden van NL?
viva-amber wijzigde dit bericht op 29-09-2020 20:24
1.13% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook niet zo snel met een mondkapje boodschappen gaan doen hoor. Het is ook niet verplicht toch?
Hier in oost NL is een mondkap een uitzondering. Ik doe er ook geen op als ik boodschappen ga doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een advies en geen verplichting (in elk geval waar ik woon) en ik doe het dus ook nog niet. Wel houd ik netjes 1,5 meter (als anderen dat nu ook zouden doen, zou het helemaal top zijn)
Ik was net in de supermarkt letterlijk de enige met een mondmasker op

Man kwam net met precies dezelfde mededeling thuis van de supermarkt. Hij vroeg zich af of de persconferentie wel was doorgedrongen hier.
Falathiel schreef:
29-09-2020 19:24
Het is een advies en geen verplichting (in elk geval waar ik woon) en ik doe het dus ook nog niet. Wel houd ik netjes 1,5 meter (als anderen dat nu ook zouden doen, zou het helemaal top zijn)
Hier hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Als je een week geduld hebt dan moeten we allemaal een masker op. Kwestie van dagen tot dat dat erdoor is.
Niet verplicht nee, maar toch wel geadviseerd? Zullen we allemaal even naar de adviezen luisteren zodat ze ons geen verplichtingen op hoeven te leggen?

Ik weet niet hoor, maar ik doe liever even een maskertje op dan dat ik ziek word, of dat we een avondklok krijgen, of welke narigheid dan ook.
Leek mij eigenlijk best logisch...?
Alle reacties Link kopieren
Het ging toch om de grote steden? Woon je daar?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet weten .ben al vier dagen de deur niet uit geweest ,
Heb vorige week voldoende etenswaren gekocht. Maar jij hebt het niet over w.c papier .dat moet ik op het boodschappen lijstje zetten .denk dat we richting weekend wel n keertje gaan.en zeker met mondkapje .Vind het niet fijn .woon aan de Duitse grens .en daar moet het ook. Echt prettig is het niet.
Maar ik vind dat we er nu toch alles aan moeten doen om het in te dammen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Oprechte vraag: waarom zou je het niet doen?
Mermedina schreef:
29-09-2020 19:29
Het ging toch om de grote steden? Woon je daar?
Ja, woon in Amsterdam.
ClumsyNinja schreef:
29-09-2020 19:29
Niet verplicht nee, maar toch wel geadviseerd? Zullen we allemaal even naar de adviezen luisteren zodat ze ons geen verplichtingen op hoeven te leggen?

Ik weet niet hoor, maar ik doe liever even een maskertje op dan dat ik ziek word, of dat we een avondklok krijgen, of welke narigheid dan ook.
Leek mij eigenlijk best logisch...?

Ik heb het eerlijk gezegd niet zo gehoord gisteren.

Voor waar ik woon dan he!
Ik was ook ongeveer de enige vandaag, maar ik kan me absoluut niet opwerken tot volkswoede hoor. Als er een schaap over de dam is volgen er vast meer, denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier al langer verplicht.... En je went er aan.... Daarom hebben we hier vandaag meer 232 nieuwe corona patienten......( woon in Zwitserland). Ik snap nog steeds niet dat het in NL niet verplicht is, dat NLders nog steeds in de file voor de Gotthard staan.... Maar ja dat ligt w.s aan mijn Zwitserse Mentaliteit.
ClumsyNinja schreef:
29-09-2020 19:30
Oprechte vraag: waarom zou je het niet doen?
Omdat het rotdingen zijn?

Ik houd me overigens keurig aan alle regels
Alle reacties Link kopieren
Geen probleem hoor, als ik eraan denk. Vaak als ik iemand zie die er een draagt grabbel ik zelf ook in mijn tas om hem te pakken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
29-09-2020 19:29
Niet verplicht nee, maar toch wel geadviseerd? Zullen we allemaal even naar de adviezen luisteren zodat ze ons geen verplichtingen op hoeven te leggen?

Ik weet niet hoor, maar ik doe liever even een maskertje op dan dat ik ziek word, of dat we een avondklok krijgen, of welke narigheid dan ook.
Leek mij eigenlijk best logisch...?
Ik las net een artikel waarbij directies van verpleeghuizen het maar raar vonden dat het regionale maatregelen zijn voor de verpleeghuizen. Toen dacht ik nog, je kan natuurlijk als directie gewoon zeggen wij verplichten hier ook het masker.


Terwijl ik dit tik besef ik dat ze waarschijnlijk de maskers zelf moeten betalen als het geen verplichting is.

Het is natuurlijk maar een advies. Het advies is ook dat je beter geen koffie kan drinken in de avond. En toch zit ik nu aan de koffie.
En ik denk ook dat de meesten geen mondmaskers hebben. Ik heb ze toevallig gister besteld want ik zag de bui al hangen toen ik Ernst Kuipers zijn interview zag geven.
gizzmo-returns schreef:
29-09-2020 19:32
Omdat het rotdingen zijn?

Ik houd me overigens keurig aan alle regels
Eh ja, ik kan me ook wat leukers voorstellen. Maar zo erg is het toch niet? En het schijnt dus echt te helpen hè.
Als ik dat dan tegen elkaar afweeg, klein beetje comfort inleveren om met zijn allen te stoppen dat virus te verspreiden...
Alle reacties Link kopieren
Ik zag vanochtend in de supermarkt alleen een paar mondkapjes bij Duitse toeristen. (Noorden van het land.)
Ik denk er zelf nu wel over om ze te gaan dragen trouwens.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik vind het wel weer tekenend met hoe wij met adviezen omgaan. Als we dit al niet kunnen dan vind ik het niet zo heel verrassend dat we in een tweede golf zitten eigenlijk.
Als je op het covid topic leest hoeveel mensen zichzelf de uitzondering vinden of de grijze gebiedjes opzoeken of de regels vrijelijk interpreteren dan vind ik het volstrekt logisch dat er geen mondkapjes worden gedragen.
Zoals ik al maanden zeg: schei nou toch eens uit met dat halfbakken beleid en pak door. Treed op en maak dingen verplicht. Hoe moeilijk is het nou en wat i snou eigenlijk echt het probleem met dat mondkapje. Het is moeilijk doen om het moeilijk doen zoals met alles eigenlijk de laatste tijd.
anoniem_377887 wijzigde dit bericht op 29-09-2020 19:36
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik er meteen 1 getest en ik snap werkelijk niet waar mensen zo ontzettend moeilijk over doen. Behalve dat mijn bril besloeg (das wel een dingetje trouwens als iemand een tip heeft), vond ik het niet moeilijker ademen dan anders.
Nou dat dus. Zó blij dat we geen strenge regels en boetes en verboden hebben maar een regering die het uit probeert te leggen en adviezen geeft.

En dan na al die discussies en persconferenties ga je de winkel in en zie je dat niemand het advies opvolgt. Ik vind dat maf.
Hecamel schreef:
29-09-2020 19:35
Overigens heb ik er meteen 1 getest en ik snap werkelijk niet waar mensen zo ontzettend moeilijk over doen. Behalve dat mijn bril besloeg (das wel een dingetje trouwens als iemand een tip heeft), vond ik het niet moeilijker ademen dan anders.
Als hij bij je neus goed afsluit, beslaat je bril niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven