Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Terrassen en café leed

30-05-2020 11:14 534 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe wordt straks die 1,5 meter afstand gewaarborgd als mensen tig pilsjes ophebben? Is er een maximum wat er gedronken mag worden?
Mijn ouders wonen in een grote stad in Zeeland en vingen t verschrikkelijk dat alle toeristen nu ook in cafés en terrassen mogen komen vanaf 1 juni. Zeeland had zo weinig besmettingen maar dat zal flink gaan oplopen. Waarom kan iedereen niet gwoon in zijn eigen provincie blijven?

Ik ben erg benieuwd naar de cijfers over twee weken.. maar je merkt nu al dat de Ic's al bijna niet meer afnemen.
Ik weet dat ik als een negatieveling wordt weg gezet maar ik ben echt bang dat t weer verkeerd gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik je ouders was, gewoon zelf lekker thuis blijven.

Zeeland is van de Zeelanders 🤪
En hoe wil je determineren waar mensen vandaan komen, vignet op ofzo? Stel je gewoon niet zo aan, iedereen mag gaan en staan waar hij of zij wil. Jouw ouders kunnen er altijd nog voor kiezen om lekker thuis te blijven toch? :yes:
btw: alsof alcohol inname is te controleren per bewoner/huishouden. Echt, jij/je ouders stellen zich enorm aan! Laat ze lekker thuisblijven, dan heeft de rest van Nederland daar ook geen last van!
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 11:21
27.69% gewijzigd
Nog twee nachtjes en dan ga ik mijn koffer pakken en vijf nachtjes naar Zeeland.. :sun: :sun: :sun:
Ze hebben hier in Brabant nu eenmaal geen strand.
Simpele antwoorden:
Nee die 1,5m blijft niet gewaarborgd, en dat is ok.
Ja er zijn limieten op wat gedronken mag worden, en dat is altijd al zo geweest.
Mensen moeten niet in hun eigen huis/stad/provincie/land blijven, dus doen ze dat niet; ze zijn vrij.

En ja, je bent een negatieveling; maar daar is op zich niets nieuws aan. Er zijn er massa's van die soort die intussen al weken aan een stuk onheilsprofeet zitten te spelen. Geen één ervan heeft al gelijk gehad.
Sinjoren schreef:
30-05-2020 11:21
Simpele antwoorden:
Nee die 1,5m blijft niet gewaarborgd, en dat is ok.
Ja er zijn limieten op wat gedronken mag worden, en dat is altijd al zo geweest.
Mensen moeten niet in hun eigen huis/stad/provincie/land blijven, dus doen ze dat niet; ze zijn vrij.

En ja, je bent een negatieveling; maar daar is op zich niets nieuws aan. Er zijn er massa's van die soort die intussen al weken aan een stuk onheilsprofeet zitten te spelen. Geen één ervan heeft al gelijk gehad.
Dat dus. Als je het niet vertrouwt, blijf lekker thuis. Overigens, de wereld is toch niet te redden. Dus als dat jouw doel is/het doel is van jouw ouders: Doe geen moeite, of ga naar jullie geraniumkwekerij...... Maar val mij en de rest van de wereld en niet mee lastig ja?
anoniem_63d9239218f04 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 11:24
3.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je ouders kunnen toch zelf 1,5 meter of 2 meter afstand houden? Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
30-05-2020 11:14

Zeeland had zo weinig besmettingen maar dat zal flink gaan oplopen. Waarom kan iedereen niet gwoon in zijn eigen provincie blijven?
Iets met sociaal en één land zijn.

Heb je er al aan gedacht om hulp te zoeken voor je angsten?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je ouders er goed aan doen om binnen te blijven tot er een vaccin is. Kunnen wij lekker de terassen in Zeeland onveilig maken.
Meid, meid, wat een leed toch....

Afbeelding
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 11:30
50.00% gewijzigd
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers over twee weken.

O ben jij er zo eentje die dat vanaf Pasen al roept :hihi:
Alle reacties Link kopieren
We moeten toch een keer het normale leven gaan oppakken. Mensen hoeven niet in hun eigen provincie te blijven. Zou helemaal mooi zijn als je helemaal nergens meer heen mag. Je bent ook heel negatief. De cijfers blijven dalen. Als je het zelf niet ziet zitten blijf je lekker thuis.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, jouw ouders wilden sowieso niemand van buiten. Laat ze lekker zelf binnen blijven dan. Kunnen ze boos naar buiten loeren naar al die niet-Zeelanders.
En niet iedereen die op een terras zit zuipt zich helemaal klem. En uiteraard voorzie jij weer een toename. Er zijn mensen die elke week roepen dat er weer een piek komt, vanwege Pasen, vanwege mooi weer, vanwege Hemelvaart, vanwege school, vanwege Pinksteren. Tot nu toe is ie uitgebleven, maar er zal vast een keer een toename te zien zijn en dan kunnen types als jij zeggen " Zie je nou wel, ik had gelijk." Je bent geen visionair, je bent gewoon een zwartkijker.
Ik ga maandag heerlijk naar het terras, met de kinders. In mijn eigen stad hoor, wees maar niet bang, eigen horeca eerst. Maar ik ga zeker wel weer een keer naar Zeeland, ik :love: Zeeland en er zijn gelukkig ook nog leuke Zeelanders die niet zo negatief denken zoals je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
30-05-2020 11:30
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers over twee weken.

O ben jij er zo eentje die dat vanaf Pasen al roept :hihi:
Ja, dit is een hele hardnekkige die met een zak vol uitroeptekens zit te wachten op de dagelijkser cijfers. Ik twijfel of ik het zielig of alleen maar ontzettend ergerlijk moet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
30-05-2020 11:30
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers over twee weken.

O ben jij er zo eentje die dat vanaf Pasen al roept :hihi:
Ja! Zulke vervelende mensen zijn dat.
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen in de horeca
Wat dacht je van al die mensen die zich in de vakantie gaan verplaatsen
Ik woon in Drenthe waar ook weinig besmettingen zijn.
Hoe is dat straks?
Van mij mag iedereen ook in zijn eigen provincie blijven

En nee ik ben niet bang.
Maar ik zie de bui wel hangen dat er straks meer besmettingen komen en dan de boel weer dicht moet
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
mama-inge schreef:
30-05-2020 11:34
Niet alleen in de horeca
Wat dacht je van al die mensen die zich in de vakantie gaan verplaatsen
Ik woon in Drenthe waar ook weinig besmettingen zijn.
Hoe is dat straks?
Van mij mag iedereen ook in zijn eigen provincie blijven

En nee ik ben niet bang.
Maar ik zie de bui wel hangen dat er straks meer besmettingen komen en dan de boel weer dicht moet
Dat jij thuis wil blijven omdat je al denkt dat je op een camping een besmetting niet kan ontlopen is jouw keuze. Jij hebt echter geen ene reet te zeggen over wat een ander doet. En waarom maak je je druk over dat alles weer dicht moet, ik krijg niet de indruk dat je uberhaupt al ergens kwam.
Alle reacties Link kopieren
Een grote stad in Zeeland? Er zijn geen grote steden in Nederland, laat staan in Zeeland.

We gaan het zien. Ik zag zo net in de stad dat men bezig was met terrassen optuigen. Ik ben zelf aardig voorzichtig maar op een terrasje zou ik wel gaan zitten. Ik ga de eerste tijd niet ergens binnen eten en drinken en geen toilet gebruiken bij een horeca-tent. Het is afwachten. We kunnen niet eeuwig bibberend in ons eigen huis blijven.
Hoeveel maanden kunnen de over een paar weken ga je een enorme piek op de IC zien-mensen dat geblaat volhouden zonder te beseffen dat ze zichzelf belachelijk aan het maken zijn?
Alle reacties Link kopieren
Bij sommige mensen is nu eenmaal het glas halfvol in plaats van halfleeg, maar zie het van de zonnige kant: sowieso past er dus altijd nog wijn bij!
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
30-05-2020 11:14
Mijn ouders wonen in een grote stad in Zeeland
:hihi:

Ik kan me er niet zo druk om maken, fijn juist wat drukte.
Goed voor zeeuwse economie. Met toeristen juist zo’n vakantie gevoel
Dolfijn911 schreef:
30-05-2020 11:42
Bij sommige mensen is nu eenmaal het glas halfvol in plaats van halfleeg, maar zie het van de zonnige kant: sowieso past er dus altijd nog wijn bij!
Als je die dan maar wel drinkt in je eigen provincie!!!11!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
30-05-2020 11:42
Hoeveel maanden kunnen de over een paar weken ga je een enorme piek op de IC zien-mensen dat geblaat volhouden zonder te beseffen dat ze zichzelf belachelijk aan het maken zijn?
Denk ongeveer 5 maanden.
Dan is het herfst en het ideale seizoen voor allerlei virussen.
En als je iets maar lang genoeg blijft roepen wordt het vanzelf een keer de waarheid en kunnen ze allemaal zeggen "zie je wel!"
Alle reacties Link kopieren
HIer in Amsterdam is afstand houden echt een drama. Ook al ga je zelf aan de kant, dan scheert die hijgende zwetende hardloper nog rakelings langs je. Ik ga hier dus echt niet maandag op een terras zitten, zal veel te druk worden. Maar ik heb makkelijk praten, ik heb een tuin.

Ik zou het dus ook erg prettig vinden als mensen van buiten Amsterdam dit jaar gewoon niet in Amsterdam komen, want die relatieve rust is priceless!!~1
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven