Coronavirus COVID-19 alle pijlers

testlocatie GGD

07-09-2020 17:25 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het hele gezin moet onderhand getest worden, allemaal uitwonend, apart van elkaar. Maar de testlocaties liggen achterlijk ver weg. Dochter 1 moet 120 km op en neer rijden, schoonzoon 140 km en andere dochter werd voorgesteld naar plaats X te komen, 200 km op en neer. Daar heeft ze voor bedankt zodat de afstand nu 120 km en een dag later. Is dit vreemd of moet iedereen zo ver rijden?
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
07-09-2020 17:36
Dat moet mijn man verplicht, voor zijn werk. Elke zoveel dagen.
Je hoeft niet op hem te mopperen, hij vindt het zelf ook geen feestje om met een wattenstaafje tot in zijn achterhoofd gekriebeld te worden.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zich laten testen omdat er verder toch weinig te beleven valt.
Je man is profvoetballer?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren gebeld voor puberzoon. Hij kon op dinsdagochtend terecht op een testlocatie hier in de stad, op zo’n 6 km afstand. Maar na wat doorvragen kon hij vandaag al terecht op een testlocatie op 20 km afstand. We hebben gekozen voor de laatste optie, zodat hij zo weinig mogelijk van school mist. Ervan uit gaande dat de uitslag negatief is.
Waar in Nederland moet je 200 km reizen voor testlocatie?
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen ook hele rare opties, maar je kan nogmaals zoeken en dan krijg je andere. Het was net een tv-spelletje; houd ik deze prijs of draai ik nogmaals aan het rad? Ik ben tegengekomen alles tussen binnen een uur op drie kwartier rijden, morgen om 8:30 op 1,5h rijden, over 2 dagen maar dan wel naast de deur. Denk ik wel 20 opties gezien en uiteindelijk gesettled voor morgen op 20 min rijden. Maar wie weet als ik nogmaals gedraaid had had vandaag in de buurt ook nog langs gekomen. :rolling:
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Wij ook gisterochtend gebeld voor puberzoon. Zouden gisteravond nog terecht kunnen bij testlocatie op 35 km afstand. Of vanochtend vroeg op ca. 17 km. Dat laatste maar gedaan.
Ik verwacht ook een negatieve uitslag, hoop op z.s.m. uitkomst zodat zoon weer snel naar school kan. Duurt 48 uur werd hier gezegd.
Omdat ik telefonisch een afspraak heb gemaakt, volgt de uitslag ook telefonisch werd nog gezegd.
Intotheunknown schreef:
07-09-2020 18:16
Eerlijk? Ik zou geen 80km gaan rijden als ik ziek ben. Bij neusverkoudheid zou ik er ook geen zin in hebben, maar misschien nog wel gaan. Dus dan maar niet weten of het corona is
Eens, dan neem ik wel verlof op als ik echt denk dat het corona zou kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem net ingevuld en krijg 3 opties voor woensdag op 20 km afstand (3 verschillende locaties). Er zijn ook 2 locaties dichterbij maar die zullen wel vol zijn dan.
Ik kan me wel voorstellen dat dat mensen afschrikt, als je al niet fit bent om dan een eind te gaan rijden, of je te laten rijden.
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
07-09-2020 18:31
Waar in Nederland moet je 200 km reizen voor testlocatie?
In Limburg
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
07-09-2020 22:00
In Limburg
Wij konden kiezen Urmond, Venlo, Eindhoven...
Het leven is niet eerlijk
Vorige week kon ik op de locatie in mijn woonplaats. Een paar dagen later was het zo druk dat een familielid moest uitwijken naar 100 km verderop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn test 45 km per enkele reis gereden.
Het had veel dichterbij gekund (tussen de 2 en 10 km), maar omdat ik in deze teststraat werk kon ik hier tussendoor (en dus sneller)
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
07-09-2020 20:29
Ik heb hem net ingevuld en krijg 3 opties voor woensdag op 20 km afstand (3 verschillende locaties). Er zijn ook 2 locaties dichterbij maar die zullen wel vol zijn dan.
Ik kan me wel voorstellen dat dat mensen afschrikt, als je al niet fit bent om dan een eind te gaan rijden, of je te laten rijden.
Nogmaals zoeken mogelijk komt dat eentje dichterbij als optie.
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier is de .dichtbijzijnste op 40 minuten fietsen op snel tempo..auto 20 minuten zoiets...vandaag gebeld voor puberzoon van 13 en kan donderdag terecht pas.Ook op de andere 2 locaties in de regio pas vanaf donderdag
Daarna nog 48 uur wachten op uitslag dus hele week thuis en mist school dus.......hij heeft giga hooikoorts maar moet negatieve test hebben om weer naar school te mogen of 24 uur klachten vrij. Dat laatste gaat deze week niet gebeuren gezien het hooikoortsweer deze week en tabletjes werken maar een beetje ...dus afwachten en hoop niet op een onverwachte positieve test
Toen ik belde was de dichtsbijzijnde locatie vol, en had de dame aan de lijn geen idee wat daarna de dichtsbijzijnde optie was. De postcodetabel deed het niet dus ze kwam met suggesties die ik te ver vond, ik heb zelf maar een wilde gok gedaan van een andere plaats in de buurt en daar kon het gelukkig, anderhalve dag later. Dus misschien helpt het als je uitzoekt waar je kan laten testen zodat je de nietwerkende postcodetabel van de telefoniste kan vermijden. Als je tenminste telefonisch een afspraak maakt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gebeld ( postcodetabel werkt indd niet) en kan pas donderdag terecht. 70 km verderop. Ik ga er van uit dat de uitslag ook nog 48 uur op zich laat wachten dus werken wordt deze week sowieso niet meer. Ik ga de test niet doen. Ik ben verkouden en verwacht einde vd week wel weer beter te zijn.
Ik kan mij voorstellen dat veel mensen op deze manier denken ; laat maar zitten. Dat kan eigenlijk de bedoeling ook niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan donderdag terecht, heb een fietsafspraak :-?
Wel ontzettend vervelend dat ik nu dus gewoon een hele werkweek uitgeschakeld ben. Voelt echt rot terwijl je normaal gesproken een pijnstiller neemt en doorgaat.
Ja en?
Ik snap het niet. Hier struikel je over de testlocaties allemaal binnen een straal van tien minuten en je kan ook gewoon bij je huisarts testen. Waarom doen mensen dat niet?
Yggdrasil schreef:
08-09-2020 14:53
Ik snap het niet. Hier struikel je over de testlocaties allemaal binnen een straal van tien minuten en je kan ook gewoon bij je huisarts testen. Waarom doen mensen dat niet?
Ja hoor. Is helemaal niet vervelend als er 500 man bij huisarts voor de deur staat om te testen.
Jij woont blijkbaar in test la la land maar dat geldt niet voor iedereen.
Hier zoon en dochter en ik alle drie verkouden maar pas over drie dagen plek dus ik kies er voor om thuis te blijven tot klachten over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
08-09-2020 14:53
Ik snap het niet. Hier struikel je over de testlocaties allemaal binnen een straal van tien minuten en je kan ook gewoon bij je huisarts testen. Waarom doen mensen dat niet?

Toen ik dacht dat ik mogelijk corona had zou het wel de láátste plek zijn waar ik heen zou willen, zo'n wachtkamer vol kwetsbare mensen die je dan gezellig aan kan gaan steken. Dus de huisarts valt wat mij betreft voor iedereen die zich nog verantwoord zelfstandig kan verplaatsen gewoon af.

En in mijn stad is ook een testlocatie. Maar als die 48 uur is volgeboekt dan kom je via de website automatisch bij alternatieve locaties terecht. Juist omdat je gaat testen op een moment dat je symptomen hebt waarbij je thuis moet blijven en iedereen het liefst weer zo snel mogelijk bewegingsvrijheid heeft. Ik had onder andere koorts, dus mijn kinderen moesten ook verplicht thuisblijven zolang corona niet uitgesloten was. Toen mijn test negatief was konden zij gewoon weer naar school en studie en kon ik op mijn gemak uitzieken.
De huisartsen hier hebben een corona spreekuur. Via de zij ingang er in en testen maar.
Allemaal met afstand en 1 voor 1 naar binnen precies zoals in het ziekenhuis of de teststraat.
Het staat gewoon op grote borden buiten: corona test locatie open van 9 tot 1300 en van 15 tot 19 uur.
Sowieso op mijn ritje van huis naar de stad al 2 huisartsen die dit doen. Plus nog 2 testlocaties om mij heen. Kan me niet voorstellen dat mijn stad uniek is.
Bel je huisarts eens voor de lol en vraag naar de mogelijkheden. Volgens mij belt iedereen de ggd. Misschien meer spreiden?
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
08-09-2020 15:21
Kan me niet voorstellen dat mijn stad uniek is.

Dit is een cruciaal onderdeel van je post. JIJ kan het je niet voorstellen. Dat is prima. Maar dat doet niets af aan de ervaringen van alle mensen die hier geschreven hebben hoe het er voor hen uitzag. Die kun je op basis van jouw beperkte voorstellingsvermogen echt niet allemaal tot slecht geïnformeerde mensen bombarderen.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
08-09-2020 15:21
De huisartsen hier hebben een corona spreekuur. Via de zij ingang er in en testen maar.
Allemaal met afstand en 1 voor 1 naar binnen precies zoals in het ziekenhuis of de teststraat.
Het staat gewoon op grote borden buiten: corona test locatie open van 9 tot 1300 en van 15 tot 19 uur.
Sowieso op mijn ritje van huis naar de stad al 2 huisartsen die dit doen. Plus nog 2 testlocaties om mij heen. Kan me niet voorstellen dat mijn stad uniek is.
Bel je huisarts eens voor de lol en vraag naar de mogelijkheden. Volgens mij belt iedereen de ggd. Misschien meer spreiden?
Geef de naam van je stad eens, kunnen we er allemaal gaan wonen want zo perfect is het nergens anders
smulrol schreef:
08-09-2020 15:32
Geef de naam van je stad eens, kunnen we er allemaal gaan wonen want zo perfect is het nergens anders
Nou als je mij een pb doet geef ik je die met liefde hoor. Ik zit niet uit mijn nek te lullen ofzo.
smulrol schreef:
08-09-2020 15:32
Geef de naam van je stad eens, kunnen we er allemaal gaan wonen want zo perfect is het nergens anders
Dat is de testlocatie 200km van Limburg.

Testen bij de huisarts? Doe eens een linkje, Ygg? Ik lees overal dat dat echt niet gebeurt.
smulrol schreef:
08-09-2020 15:32
Geef de naam van je stad eens, kunnen we er allemaal gaan wonen want zo perfect is het nergens anders
Dat is de testlocatie 200km van Limburg.

Testen bij de huisarts? Doe eens een linkje, Ygg? Ik lees overal dat dat echt niet gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven