Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Thuis helpen bij iemand met Covid?

05-12-2021 09:36 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft Covid, is er flink ziek van maar nog wel thuis. Afgezien van de klachten, loopt haar huishouden nu in de soep. Heeft geen man om het voor haar te doen, kinderen zijn inmiddels klachtenvrij.

Ik dacht haar een dagje te helpen, maar mag dat nou wel of niet? Zij zegt: volgens GGD wel, want ze is al langer dan 7 dagen ziek en dan niet meer besmettelijk.
Maar online kan ik alleen maar vinden: meer dan 7 dagen geleden begonnen de klachten EN 24 uur klachtenvrij.Dat laatste is niet het geval, want ze heeft nog verhoging.

Ik weet dat hier een paar mensen zitten die er beroepsmatig mee te maken hebben, dus: wie zet me op het goede spoor? Erheen of weg blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou weg blijven. Er is toch nog een kans om Corona te krijgen en dat wil je gewoon niet. Het enige wat je dan kan doen is boodschappen afgeven voor de deur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft Corona gehad en nu nog steeds restklachten. Volgens het ziekenhuis en GGD ben je als je klachten houdt pas na 14 dagen niet meer besmeteijk.
Zijn de kinderen nog te jong om een stofzuiger vast te pakken?
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
05-12-2021 09:40
Mijn dochter heeft Corona gehad en nu nog steeds restklachten. Volgens het ziekenhuis en GGD ben je als je klachten houdt pas na 14 dagen niet meer besmeteijk.
Oei, pas na 14 dagen... dat is langer dan zij zei.
Alle reacties Link kopieren
TO, wat als jij het virus verspreidt? Wie breng je dan allemaal in gevaar?

Hoe erg is het om wat stof op de tv te hebben en een rommelige vloer, wanneer zij dat over een paar dagen of week weer kan doen?
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-12-2021 09:43
46.76% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
05-12-2021 09:40
Zijn de kinderen nog te jong om een stofzuiger vast te pakken?
Nee, en dat doen ze ook wel, en ze koken ook voor zichzelf. Alleen: kinderen zijn zelf ook ziek geweest en komen langzamerhand in de knel met schoolwerk.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
05-12-2021 09:42
Oei, pas na 14 dagen... dat is langer dan zij zei.
Ja het is 7 dagen en 24 uur klachtenvrij. Heb je na 7 dgen nog klachten moet je 24 uur klachtenvrij Ijn voor je weer uit quarantaine mag. Hier zit een max aan van 14 dagen. Er wordt gezegd dat de klachten die je na 14 dagen nig hebt, restklachten zijn die niet meer besmettelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
05-12-2021 09:42
TO, wat als jij het virus verspreidt? Wie breng je dan allemaal in gevaar?

Hoe erg is het om wat stof op de tv te hebben en een rommelige vloer, wanneer zij dat over een paar dagen of week weer kan doen?
Het gaat meer om de was en gezond eten voor de kinderen.

Ik zie niet zo heel veel mensen.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt in de soep loopt en jij verder nergens heen hoeft en geen risicogroep bent kan je het risico nemen. Eventueel met een FFP2 masker.
Maar er is zeker nog kans dat ze besmettelijk is.
anappleaday wijzigde dit bericht op 05-12-2021 09:46
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zolang er eten op tafel staat en er geen kakkerlakken over de vloer lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
xynix schreef:
05-12-2021 09:45
Het gaat meer om de was en gezond eten voor de kinderen.

Ik zie niet zo heel veel mensen.

Vuile was ophalen en schoon terug brengen. Eten kant en klaar afleveren.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 05-12-2021 09:48
18.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je wilt helpen. Maar toch: een beetje stof is niet zo erg, en als ze koken kunnen ze daarna toch wel hun huiswerk doen?

Je kan ook voor hen koken, bij je thuis en het voor de deur zetten.
En boodschappen kunnen zij bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van thuis koken en langsbrengen?
De was meenemen, thuis wassen en weer afgeven?!

Denk dat dat al top.zou zijn
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
05-12-2021 09:45
gezond eten voor de kinderen.
.
Dat kun je in bakjes of pannen voor de deur zetten. Hoeven de kinderen het alleen maar op te warmen...
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ze zich voor de was toch echt zelf uit bed moeten slepen. Het is niet anders wanneer je ziek alleen bent met kinderen.

Als je wil helpen dan zou je gezond voor ze kunnen koken en de maaltijden rond etenstijd afleveren.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Nanouk schreef:
05-12-2021 09:40
Mijn dochter heeft Corona gehad en nu nog steeds restklachten. Volgens het ziekenhuis en GGD ben je als je klachten houdt pas na 14 dagen niet meer besmeteijk.
Ik heb de agenda erbij gepakt en ze is toch al meer dan 14 dagen geleden positief getest. Dus dan zou het kunnen.
Alle reacties Link kopieren
De regels is na 7 dagen isolatie, 24 uur klachtenvrij én 48 uur koortsvrij. (En daarmee wordt bedoeld dat ze al 48 uur een normale lichaamstemp heeft, dat is bij vriendin dus niet het geval).
Ze kan dus zeker nog besmettelijk zijn en dus zou ik om die reden er niet naartoe gaan als ik jou was.
J
Alle reacties Link kopieren
En haar man is permanent afwezig of een ex die elders woont? Kan hij nog wat voor zijn kinderen betekenen?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
05-12-2021 09:50
Ik heb de agenda erbij gepakt en ze is toch al meer dan 14 dagen geleden positief getest. Dus dan zou het kunnen.
Ik zou het risico niet nemen als ze nog koorts heeft, dan liever zoals eerder gezegd de was door hun buiten laten zetten en meenemen en eten voor ze koken en dat voor ze neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
05-12-2021 09:55
Ik zou het risico niet nemen als ze nog koorts heeft, dan liever zoals eerder gezegd de was door hun buiten laten zetten en meenemen en eten voor ze koken en dat voor ze neerzetten.

Dit inderdaad.
Ik zou het risico niet nemen. Koken en wassen kan prima bij jou thuis.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Was ophalen en schoon terugbrengen en eten voor de deur zetten.
Ik zou het risico niet nemen als ze nog klachten heeft.
Mosterd dus :bonk:
Ik zou het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel aandurven na 14 dagen na haar positieve test. En mits je zelf geen risico groep bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven