Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Toegangstesten

21-09-2021 10:35 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk begrijp ik het niet.
Wij betalen met zijn alle mee aan toegangstesten voor kroeg uiteten naar theater.
Terwijl er genoeg mensen zijn waarvan uit eten al een luxe is maar wel mee moeten betalen via overheid.
Testen om uit eten? Testen voor theater? Testen voor..
Ik hoop toch zo dat dit soort onzin testen snel stopt.
Dit kost handen vol met geld voor plezier uitjes.
Als je een avond uit eten kan en lekker een wijntje bij doet kan je die test ook zelf gaan betalen.
Ik wil niets met dit topic maar het slaat een beetje door.
Alle reacties Link kopieren
Waar halen jullie de informatie vandaan dat gevaccineerden het virus veel minder goed overbrengen? Ik had juist begrepen dat de vaccinaties niet perse goed tegen transmissie beschermen (wel tegen ziek worden maar dat is wat anders dan bescherming tegen transmissie). Veel studies tonen dit aan. Zie React studie Engeland bijv. waar ze iedere maand 150.000 mensen random samplen, hiermee neem je dus ook besmettelijke asymptomatische gevaccineerde mensen mee die zich anders niet zouden laten testen, studies die alleen gebaseerd zijn op positieve testen zijn om die reden snel gebiased aangezien die mensen zich normaal gesproken niet zouden laten testen omdat ze geen klachten hebben).

De vaccins beschermen grofweg zo'n 50% tegen delta transmissie en na 20 weken geen enkele bescherming tegen transmissie. Als er dus 2x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden (ongetest he!) in een kroeg zijn, dan heb je evenveel kans om corona te krijgen van een gevaccineerde als van een ongeteste ongevaccineerde. Tel daaarbij op dat op dit moment de ongevaccineerde een negatieve test moet afleggen, de meerderheid in de kroeg waarschijnlijk gevaccineerd is, en het voor de meeste mensen alweer een tijdje geleden is dat ze de 2e prik hebben gehad, dan lijkt de kans me toch een stuk groter dat je corona op loopt van een gevaccineerde dan van een negatief geteste ongevaccineerde. Hoor het graag als ik dit verkeerd heb begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
21-09-2021 13:20
Welk onderscheid?
Iedereen mag naar een restaurant hoor.
Ik bedoel met onderscheid dat het bijv in kerken, Ikea of musea’s niet gecontroleerd hoeft te worden.
Het gaat mij erom dat de politiek nu van een bepaalde doelgroep verwacht dat we elkaar gaan controleren.
Daar ben ik op tegen.
Als je deze kant op wil in de maatschappij doe dan overal een testbewijs of QR voor vragen.
Maar de politiek beslist nu weer voor bepaalde bedrijven moet je gaan controleren anders een boete of evt sluiting. Maar voor andere maken we weer uitzonderingen.
Is toch krom?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-09-2021 13:52
je bent wel een simplemind he?
Als er een besmettingspiek komt van mensen die allemaal in horeca gelegenheid X geweest zijn gaat jouw zaak echt (tijdelijk) dicht.
Succes daarmee.
Ik heb al gezegd dat we ons aan de regels gaan houden (zullen wel moeten).
Ik geef alleen aan dat ik het krom vind dat er allemaal uitzonderingen zijn in bedrijven waar het dan niet hoeft.


En zo’n ‘uitbraak’ we hebben in 1,5 jaar(gelukkig maar) één keer iemand gehad die met Corona besmet bleek te zijn, dus wij de ggd bellen om dat door te geven plus contact gegevens van gasten die die dag aanwezig waren.
GGD antwoord doodleuk ja we hebben mensen te kort dus kunnen hier helaas niks mee.. :@@: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Melisande2 schreef:
21-09-2021 11:19
Lekker veilig ben je dan, want die hoestende gevaccineerde dame kan gewoon COVID positief zijn en het lekker verspreiden. En die geteste persoon naast je kan negatief testen maar morgen positief zijn.
Precies dat! En als een gevaccineerde positief test hoeft deze niet in quarantaine en behoud zijn groene vinkje!!!
Ik denk dat ik het niet meer snap;(
Alle reacties Link kopieren
earrebarre schreef:
21-09-2021 14:10
Waar halen jullie de informatie vandaan dat gevaccineerden het virus veel minder goed overbrengen? Ik had juist begrepen dat de vaccinaties niet perse goed tegen transmissie beschermen (wel tegen ziek worden maar dat is wat anders dan bescherming tegen transmissie). Veel studies tonen dit aan. Zie React studie Engeland bijv. waar ze iedere maand 150.000 mensen random samplen, hiermee neem je dus ook besmettelijke asymptomatische gevaccineerde mensen mee die zich anders niet zouden laten testen, studies die alleen gebaseerd zijn op positieve testen zijn om die reden snel gebiased aangezien die mensen zich normaal gesproken niet zouden laten testen omdat ze geen klachten hebben).

De vaccins beschermen grofweg zo'n 50% tegen delta transmissie en na 20 weken geen enkele bescherming tegen transmissie. Als er dus 2x zoveel gevaccineerden als ongevaccineerden (ongetest he!) in een kroeg zijn, dan heb je evenveel kans om corona te krijgen van een gevaccineerde als van een ongeteste ongevaccineerde. Tel daaarbij op dat op dit moment de ongevaccineerde een negatieve test moet afleggen, de meerderheid in de kroeg waarschijnlijk gevaccineerd is, en het voor de meeste mensen alweer een tijdje geleden is dat ze de 2e prik hebben gehad, dan lijkt de kans me toch een stuk groter dat je corona op loopt van een gevaccineerde dan van een negatief geteste ongevaccineerde. Hoor het graag als ik dit verkeerd heb begrepen.
Na 3 studie blijkt dat na 1 dosis de transmissie al met zo'n 50% daalt, dus met een volledige vaccinatie zal dat ongetwijfeld meer zijn.
bron: https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... inatie.pdf

Maar ook een kans verkleining van de helft , 50%, zoals je zelf al stelt, is mijn inziens al dermate hoog dat zo'n bewijs zinvol is.
Alle reacties Link kopieren
2bornot2b schreef:
21-09-2021 15:12
Precies dat! En als een gevaccineerde positief test hoeft deze niet in quarantaine en behoud zijn groene vinkje!!!
Ik denk dat ik het niet meer snap;(
Ja dat is ook nog zo mooi dat je vinkje altijd groen blijft ✅😅
Alle reacties Link kopieren
earrebarre schreef:
21-09-2021 14:10
Waar halen jullie de informatie vandaan dat gevaccineerden het virus veel minder goed overbrengen? [...]
Uit de PDF van de 2e kamer briefing pagina 17.
https://www.tweedekamer.nl/sites/defaul ... t_rivm.pdf
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PaulP schreef:
21-09-2021 15:34
Na 3 studie blijkt dat na 1 dosis de transmissie al met zo'n 50% daalt, dus met een volledige vaccinatie zal dat ongetwijfeld meer zijn.
bron: https://www.gezondheidsraad.nl/binaries ... inatie.pdf

Maar ook een kans verkleining van de helft , 50%, zoals je zelf al stelt, is mijn inziens al dermate hoog dat zo'n bewijs zinvol is.
Mee eens. Het risico zal nooit nul zijn maar minder is altijd beter. Tenzij we weer lockdowns willen. Iedereen lekker thuis blijven. Heb je dat gejank over uitsluiting van 1 groep ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hitman47 schreef:
21-09-2021 15:35
Ja dat is ook nog zo mooi dat je vinkje altijd groen blijft ✅😅
nee hoor. Als je niet gevaccineerd bent wordt dat vinkje vrij snel weer rood.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-09-2021 15:41
Mee eens. Het risico zal nooit nul zijn maar minder is altijd beter. Tenzij we weer lockdowns willen. Iedereen lekker thuis blijven. Heb je dat gejank over uitsluiting van 1 groep ook niet meer.
Een groep die dat over zichzelf heeft afgeroepen. Ze worden trouwens niet uitgesloten. Ze willen vooral heel veel niet.
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
21-09-2021 15:45
Een groep die dat over zichzelf heeft afgeroepen. Ze worden trouwens niet uitgesloten. Ze willen vooral heel veel niet.
Mee eens hoor. Ik kan gewoon geen begrip meer opbrengen voor mensen die lopen te zaniken over 'medische apartheid' (en als ze met jodensterren lopen zijn ze wat mij betreft meteen en voor altijd af). Als niet-gevaccineerde heb je namelijk best wat keuze: je kunt je gratis laten testen, je kunt lekker thuis blijven of je kunt je gratis laten vaccineren.
AnAppleADay schreef:
21-09-2021 10:57
Omdat de kamer dat gepusht heeft.
Van mij mag er ook een eigen bijdrage komen maar goed.
Van mij ook.
earrebarre schreef:
21-09-2021 14:10
Waar halen jullie de informatie vandaan dat gevaccineerden het virus veel minder goed overbrengen?
Uit de Volkrant van afgelopen zaterdag bijvoorbeeld. Er stond een onderzoek in, uitgevoerd door het RIVM, over de besmettelijkheid van gevaccineerden tov ongevaccineerden. Daaruit kwam wederom heel duidelijk naar voren hoeveel minder besmettelijk mensen zijn die wel gevaccineerd zijn. Hoe klein de kans is op besmetting tussen gevaccineerde mensen. Ook de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen naar ongevaccineerde mensen was klein. Veel kleiner dan andersom. Ongevaccineerde mensen besmetten dus vaker gevaccineerde mensen.
uiteraard was de besmetting het grootst tussen de niet gevaccineerden mensen onderling.

Eerder las ik het op de site van het RIVM en op NOS. Andere bronnen weet ik nu even niet.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
21-09-2021 16:31
Uit de Volkrant van afgelopen zaterdag bijvoorbeeld. Er stond een onderzoek in, uitgevoerd door het RIVM, over de besmettelijkheid van gevaccineerden tov ongevaccineerden. Daaruit kwam wederom heel duidelijk naar voren hoeveel minder besmettelijk mensen zijn die wel gevaccineerd zijn. Hoe klein de kans is op besmetting tussen gevaccineerde mensen. Ook de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen naar ongevaccineerde mensen was klein. Veel kleiner dan andersom. Ongevaccineerde mensen besmetten dus vaker gevaccineerde mensen.
uiteraard was de besmetting het grootst tussen de niet gevaccineerden mensen onderling.

Eerder las ik het op de site van het RIVM en op NOS. Andere bronnen weet ik nu even niet.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
21-09-2021 16:39
Afbeelding

Die dus, die staat ook in die presentatie waar ik naar linkte. Kon het plaatje hier niet meer vinden, ondergesneeuwd in één van de vele topics :proud:

In mijn link ook de vergelijking van Augustus.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Janiva schreef:
21-09-2021 15:45
Een groep die dat over zichzelf heeft afgeroepen. Ze worden trouwens niet uitgesloten. Ze willen vooral heel veel niet.
Dit, en als zorgmedewerker word ik er onderhand pislink van.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
21-09-2021 16:58
Dit, en als zorgmedewerker word ik er onderhand pislink van.
Ja, dat kan ik me goed voorstellen!
AeonOfWinter schreef:
21-09-2021 16:58
Dit, en als zorgmedewerker word ik er onderhand pislink van.
:hug: ik ook! En dan werk ik nog geen eens op de ic
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
21-09-2021 16:13
Mee eens hoor. Ik kan gewoon geen begrip meer opbrengen voor mensen die lopen te zaniken over 'medische apartheid' (en als ze met jodensterren lopen zijn ze wat mij betreft meteen en voor altijd af). Als niet-gevaccineerde heb je namelijk best wat keuze: je kunt je gratis laten testen, je kunt lekker thuis blijven of je kunt je gratis laten vaccineren.
Precies, maar oh, wat doen ze verongelijkt.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
21-09-2021 16:31
Uit de Volkrant van afgelopen zaterdag bijvoorbeeld. Er stond een onderzoek in, uitgevoerd door het RIVM, over de besmettelijkheid van gevaccineerden tov ongevaccineerden. Daaruit kwam wederom heel duidelijk naar voren hoeveel minder besmettelijk mensen zijn die wel gevaccineerd zijn. Hoe klein de kans is op besmetting tussen gevaccineerde mensen. Ook de besmettelijkheid van gevaccineerde mensen naar ongevaccineerde mensen was klein. Veel kleiner dan andersom. Ongevaccineerde mensen besmetten dus vLaaker gevaccineerde mensen.
uiteraard was de besmetting het grootst tussen de niet gevaccineerden mensen onderling.

Eerder las ik het op de site van het RIVM en op NOS. Andere bronnen weet ik nu even niet.
Inderdaad. Laat nu voor eens en altijd duidelijk zijn dat vaccineren werkt, punt. Zie bovenstaand stuk en de grafiek.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-09-2021 15:44
nee hoor. Als je niet gevaccineerd bent wordt dat vinkje vrij snel weer rood.
Ja dat snappen we dat bedoelden we ook niet.
We hebben het er over dat als je gevaccineerd bent je altijd een groen vinkje hebt ook al word je positief getest op Corona.
Hitman47 schreef:
21-09-2021 17:35
Ja dat snappen we dat bedoelden we ook niet.
We hebben het er over dat als je gevaccineerd bent je altijd een groen vinkje hebt ook al word je positief getest op Corona.
Ik mag hopen dat het grootste deel van de gevaccineerde hun verantwoordelijkheid pakken als ze positief getest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-09-2021 17:40
Ik mag hopen dat het grootste deel van de gevaccineerde hun verantwoordelijkheid pakken als ze positief getest zijn.
Ik ga ervan uit dat die verantwoordelijkheid nemen. Dat hebben ze immers ook gedaan door te vaccineren, al zal er best een lapzwans tussen zwalken.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
21-09-2021 18:27
Ik ga ervan uit dat die verantwoordelijkheid nemen. Dat hebben ze immers ook gedaan door te vaccineren, al zal er best een lapzwans tussen zwalken.
Verder zijn gevaccineerden bij een doorbraak infectie minder lang ziek dus ook minder besmettelijk.
Maar goed, ik vraag me af hoe dat soort horeca bedrijven om gaan met andere volksgezondheids-issues als e.Coli en salmonella
Alle reacties Link kopieren
Arena89 schreef:
21-09-2021 17:40
Ik mag hopen dat het grootste deel van de gevaccineerde hun verantwoordelijkheid pakken als ze positief getest zijn.
Och dat zal wel goedkomen. Ze namen immers ook al de verantwoordelijkheid om zich gelijk te laten vaccineren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven