Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Toegangstesten

21-09-2021 10:35 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk begrijp ik het niet.
Wij betalen met zijn alle mee aan toegangstesten voor kroeg uiteten naar theater.
Terwijl er genoeg mensen zijn waarvan uit eten al een luxe is maar wel mee moeten betalen via overheid.
Testen om uit eten? Testen voor theater? Testen voor..
Ik hoop toch zo dat dit soort onzin testen snel stopt.
Dit kost handen vol met geld voor plezier uitjes.
Als je een avond uit eten kan en lekker een wijntje bij doet kan je die test ook zelf gaan betalen.
Ik wil niets met dit topic maar het slaat een beetje door.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 13:05
Zo net even gewinkeld. Een groot overdekt winkelcentrum; Geen buiten terras/horeca.
Ik heb even rond gekeken.
Een groot la place waar je straks toegangstest/bewijs nodig hebt. Staat een touw als afscheiding om heen. Zitten mensen lekker aan koffie met gebak maar zitten te praten met mensen buiten het afgezet gebied geen halve meter van elkaar.

De hema heeft ook horeca
verder op zit een broodjes toko met terras
daar zit apart van het terras maar wel aan elkaar vast een speeltuintje ouders met kleine kinderen.
Dus die op het terras zitten moeten een toegangstest of QR code laten zien en halve meter verder op in de speeltuintje kunnen de ouders rustig met elkaar blijven kletsen.
Het zit aan elkaar vast maar functioneren los van elkaar.

Vragen vragen vragen..
Vind je dat nou echt gek? Er moet toch ergens een grens getrokken worden? Waar zou jij hem beter trekken dan? Wilde je 1000 uitzonderingen maken, of zou je overdekte winkelcentra ook alleen met een QR code toegankelijk maken?
nicole123 wijzigde dit bericht op 23-09-2021 13:54
5.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Burendagen zaterdag mogen ook alleen doorgaan met een QR code. Want georganiseerde bijeenkomst, buiten=evenement=QR code.
Staat stuk over in het AD zojuist (ben abbonnee maar is betaalmuur dus kan niet plakken hier).
Aantal mensen kan dus in theorie nieteens zonder Coronabewijs hun voordeur uit want dan staan ze op het evenement.
Maargoed, ze kunnen altijd nog via de achterdeur, toch?

Maarja het gros hier zit vast alweer klaar om ook dit recht te praten, want allemaal de schuld van de ongevaccineerden.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-09-2021 13:47
Vind je dat nou echt gek? Er moet toch ergens een grens getrokken worden? Waar zou jij hem beter trekken dan?
Dit is toch op deze manier onzin?
Een praatje maken over het touw heen van een afgezet la place maar binnen het touw moet je een QR code laten zien.
Dit gaat inmiddels nergens meer over.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-09-2021 13:47
Vind je dat nou echt gek? Er moet toch ergens een grens getrokken worden? Waar zou jij hem beter trekken dan? Wilde je 1000 uitzonderingen maken, of zou je overdekte winkelcentra ook alleen met een QR code toegankelijk maken?
Precies, je hebt altijd ergens grijze gebieden. Alles afdekken met wetgeving is niet te doen.
En ja, mensen overtreden regels , dat zie ik op de snelweg ook elke dag.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
23-09-2021 13:52
Burendagen zaterdag mogen ook alleen doorgaan met een QR code. Want georganiseerde bijeenkomst, buiten=evenement=QR code.
Staat stuk over in het AD zojuist (ben abbonnee maar is betaalmuur dus kan niet plakken hier).
Aantal mensen kan dus in theorie nieteens zonder Coronabewijs hun voordeur uit want dan staan ze op het evenement.
Maargoed, ze kunnen altijd nog via de achterdeur, toch?

Maarja het gros hier zit vast alweer klaar om ook dit recht te praten, want allemaal de schuld van de ongevaccineerden.
Klopt, als iedereen zich had laten vaccineren dan waren die QR codes en welke maatregel dan ook niet nodig geweest. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat maakt het niet minder waar.

Hierbij ook weer: wat wil je dan, honderden uitzonderingen op de regel? Een evenement is een evenement, dat is de regel. En uiteraard zijn er evenementen die qua risico praktisch nihil zijn en niet-evenementen (een feestje met alle buren thuis bijv) die veel risicovoller zijn. Maar op die manier kun je natuurlijk het praktisch niet regelen, de regels moeten helder en simpel blijven, anders gaat iedereen al helemaal maar wat doen. Dus horeca of evenement = QR.

Verder vind ik het nogal spijkers op laag water zoeken, want er is echt geen BOA die iemand aanhoudt omdat hij vanuit zijn voordeur door het straatfeest naar de bushalte loopt.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 13:55
Dit is toch op deze manier onzin?
Een praatje maken over het touw heen van een afgezet la place maar binnen het touw moet je een QR code laten zien.
Dit gaat inmiddels nergens meer over.
Je snapt echt niet dat elke regel grenzen, grijze gebieden en mazen heeft? Buiten het touw heeft de ondernemer juridisch sowieso geen enkel recht, dus hij kan daar niet eens ingrijpen. Net als dat veel besmettingen thuis of bij feestjes plaatsvinden maar dat de overheid niet achter de voordeur kan ingrijpen en we dat dus moeten accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Maar in mijn voorbeeld, op zo'n straatfeest voor burendag, er staat in het stuk dat veel nu wordt afgelast want niemand wil politie agentje spelen en hun eigen buren gaan controleren/wegsturen als ze geen QR code hebben. Dat is toch logisch?
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 13:55
Dit is toch op deze manier onzin?
Een praatje maken over het touw heen van een afgezet la place maar binnen het touw moet je een QR code laten zien.
Dit gaat inmiddels nergens meer over.
Sja, er zijn ook andere oplossingen. Alles dicht bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-09-2021 14:03
Je snapt echt niet dat elke regel grenzen, grijze gebieden en mazen heeft? Buiten het touw heeft de ondernemer juridisch sowieso geen enkel recht, dus hij kan daar niet eens ingrijpen. Net als dat veel besmettingen thuis of bij feestjes plaatsvinden maar dat de overheid niet achter de voordeur kan ingrijpen en we dat dus moeten accepteren.
Maar die mevrouw die zit te eten moet wel die QR code laten zien natuurlijk heeft hij buiten het touw geen enkel recht.
Maar het blijft een welles nietes.
IK vind het overdreven allemaal
Sprak ik als gevaccineerde ( wat ik niet eens hoef te melden maar scheelt weer discussie met Nicole.)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-09-2021 14:05
Sja, er zijn ook andere oplossingen. Alles dicht bijvoorbeeld.
Het kleine broodzaakje moet nu extra controleren voor QR code.
En is die bakker Bart ook horeca? Mag je daar ook niet zo maar koffie meer drinken ( ook overdekt)
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
23-09-2021 14:04
Maar in mijn voorbeeld, op zo'n straatfeest voor burendag, er staat in het stuk dat veel nu wordt afgelast want niemand wil politie agentje spelen en hun eigen buren gaan controleren/wegsturen als ze geen QR code hebben. Dat is toch logisch?
Dat is de consequentie van het feit dat een bepaalde groep zich niet wil laten vaccineren. Hoe meer gevaccineerden, hoe minder maatregelen.
Als iedereen gewoon deed wat hij kon om de kwetsbare buurvrouw te beschermen, dan hoefde er niemand politieagentje te spelen of een QR-code te laten zien.

Ik vind het wel lef hebben, dat een bepaalde groep loopt te janken om maatregelen die ze aan zichzelf te danken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:08
Maar die mevrouw die zit te eten moet wel die QR code laten zien natuurlijk heeft hij buiten het touw geen enkel recht.
Maar het blijft een welles nietes.
IK vind het overdreven allemaal
Sprak ik als gevaccineerde ( wat ik niet eens hoef te melden maar scheelt weer discussie met Nicole.)
Of je gevaccineerd bent of niet maakt me niet uit, ik val enkel over je argumentatie.

Vind je het ook overdreven in een drukke kroeg, of dan niet? Waar zou jij de grens dan leggen en heb je bij jouw grens dan geen grijs gebied en kromme situaties?

Ik kan als je wilt nog wel 100 kromme situaties noemen wat betreft covid regels. Zo mag mijn kapster wel een uur binnen de 1,5 meter aan mijn haar frutten (of mijn masseur, tandarts of vul maar in) en als we direct daarna elkaar in de bios tegenkomen dan moeten we 1,5 meter afstand houden en straks een QR laten zien. Als je dit soort situaties helemaal wilt vermijden dan moet je of alle maatregelen afschaffen of iedereen opsluiten in huis. Beide lijken me momenteel niet wenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:09
Het kleine broodzaakje moet nu extra controleren voor QR code.
En is die bakker Bart ook horeca? Mag je daar ook niet zo maar koffie meer drinken ( ook overdekt)
Geen idee waar ze die grens precies leggen, de zaken die op de grens zitten van wel/niet horeca vormen een lastige tussencategorie. Waar zou jij de grens leggen?
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval is het spontane om een terrasje of ergens wat binnen te drinken of te eten er vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:16
In ieder geval is het spontane om een terrasje te pakken er vanaf.
Voor mij niet hoor, want ik ben gevaccineerd.
Op terras hoef je toch überhaupt geen code te tonen?
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
23-09-2021 14:17
Voor mij niet hoor, want ik ben gevaccineerd
Maar je moet eerst je vriendin of visite controleren wat wel of niet kan.
En dat is toch echt prive.
Lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:16
In ieder geval is het spontane om een terrasje of ergens wat binnen te drinken of te eten er vanaf.
Voor jou niet, want je bent gevaccineerd.

Vind je het spontaan naar de horeca kunnen van een groep mensen die zich niet met een vaccin willen beschermen tegen covid echt belangrijker dan of operaties in het najaar nog door kunnen gaan?
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:18
Maar je moet eerst je vriendin of visite controleren wat wel of niet kan.
En dat is toch echt prive.
Lijkt mij.
De overweldigende meerderheid van volwassenen is gevaccineerd.
Kliko schreef:
23-09-2021 14:18
Maar je moet eerst je vriendin of visite controleren wat wel of niet kan.
En dat is toch echt prive.
Lijkt mij.
Ik weet prima wie van de mensen met wie ik op stap ga gevaccineerd zijn.
Allemaal.
Niks prive´s aan.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:18
Maar je moet eerst je vriendin of visite controleren wat wel of niet kan.
En dat is toch echt prive.
Lijkt mij.
Controleren? Over het algemeen weet je dat wel van elkaar toch? Waarom zou dat strikt geheim zijn als vrienden onder elkaar? Wat een gezoek naar argumenten zeg, niet echt overtuigend.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:18
Maar je moet eerst je vriendin of visite controleren wat wel of niet kan.
En dat is toch echt prive.
Lijkt mij.
Praat je daar niet over met je vrienden dan? Ik weet van heel mijn omgeving (waar ik zoiets mee zou ondernemen dan, van de buren niet) echt wel of ze gevaccineerd zijn of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het al.
Succes verder.
Alle reacties Link kopieren
Kliko schreef:
23-09-2021 14:24
Ik zie het al.
Succes verder.
Betekent dat 'jullie hebben een punt' of 'ik kan niet tegen tegengas en de vraag hoe ik het dan zelf beter gedaan zou hebben, dus ik ben weg'?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
23-09-2021 14:33
Betekent dat 'jullie hebben een punt' of 'ik kan niet tegen tegengas en de vraag hoe ik het dan zelf beter gedaan zou hebben, dus ik ben weg'?
Of je gaat net zo hard door tot dat je andere vanzelf weg gaat om een soort gelijk te hebben.
Ik ga wel weg kan je mooi door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Snarky* schreef:
23-09-2021 14:13
Dat is de consequentie van het feit dat een bepaalde groep zich niet wil laten vaccineren. Hoe meer gevaccineerden, hoe minder maatregelen.
Als iedereen gewoon deed wat hij kon om de kwetsbare buurvrouw te beschermen, dan hoefde er niemand politieagentje te spelen of een QR-code te laten zien.

Ik vind het wel lef hebben, dat een bepaalde groep loopt te janken om maatregelen die ze aan zichzelf te danken hebben.
Nou, dit inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven