Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vaccin zorgmedewerkers

20-02-2021 10:54 341 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week hebben wij een oproep gekregen voor de vaccinatie. Ik ken eigenlijk niemand van mijn directe collega’s die het vaccin niet nemen.

Ik heb echt zo mijn twijfels... Als het aan mijzelf ligt wil ik het vaccin niet. Maar ik voel me haast verplicht tegenover collega’s en cliënten. Daarnaast krijgen wij de astrazeneca dat vaccin herft een mindere werking dan pfizer.

Zijn er meer zorgmedewerkers met twijfels of die het niet gaan nemen?
Alle reacties Link kopieren
Paar dagen terug gevaccineerd net Janssen, net als 3 van mijn collega's. Twee collega's grieperig met koorts, 1 collega alleen spierpijn, ik alleen hoofdpijn. Alles wel goed reagerend op paracetamol.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bericht van werkgever dat GGZ Nederland heeft laten weten dat de groep ‘overige zorgmedewerkers’ geen voorrang krijgt, maar gewoon in het normale vaccinatatie schema worden meegenomen.
Balen, want ik werk in de ambulante zorg en dat valt daaronder. Duurt toch nog lang dan.
Alle reacties Link kopieren
Argh.....zie nu dat ik pas op 'eind Juni' in het nieuwe schema sta :'(

Dan maar hopen dat de beloofde leveringen blijven komen, anders wordt het nog later...
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik krijg aankomende zaterdag Janssen. Ik vind het wel kut dat voor nu nog maar bekend is dat het 56 dagen werkt en dat over de periode daarna niks te zeggen is. Dan heb je na minder dan 2 maanden weer onzekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in het ziekenhuis en krijg donderdag Moderna. Vind het wel spannend, maar ook fijn dat ik eindelijk aan de beurt ben.
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
28-04-2021 18:46
Vandaag collega positief getest op corona ondanks vaccinatie met Pfizer in januari/feb.

Wilde naar de huisarts met specifieke klachten, maar die wilde eerst dat ze zich liet testen, ze dacht klachten zijn vast geen corona, maar wel dus. Voornamelijk zwaar verkouden en keelpijn/ontsteking.

Dus zij behoort tot de kleine 10% (vaccin beschermt niet 100%). Wilde dit even delen met jullie
Maar waarschijnlijk wel tegen ziekenhuis opname en volgens mij is dat ook het grootste doel vd vaccinaties.
Wel naar voor je collega, hopelijk knapt ze gauw weer op!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
28-04-2021 20:55
Vandaag bericht van werkgever dat GGZ Nederland heeft laten weten dat de groep ‘overige zorgmedewerkers’ geen voorrang krijgt, maar gewoon in het normale vaccinatatie schema worden meegenomen.
Balen, want ik werk in de ambulante zorg en dat valt daaronder. Duurt toch nog lang dan.
Balen is dat he? Ik werk ook in de "overige zorg". Vind zeker niet dat wij als eerste aan de beurt hadden moeten zijn, maar wij komen toch regelmatig in contact met positief geteste personen (of familieleden daarvan), omdat die zo eigenwijs zijn en niet in quarantaine gaan.....
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik pas half juni aan de beurt. Ik had het graag wat eerder gehad....
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
28-04-2021 18:46
Vandaag collega positief getest op corona ondanks vaccinatie met Pfizer in januari/feb.

Wilde naar de huisarts met specifieke klachten, maar die wilde eerst dat ze zich liet testen, ze dacht klachten zijn vast geen corona, maar wel dus. Voornamelijk zwaar verkouden en keelpijn/ontsteking.

Dus zij behoort tot de kleine 10% (vaccin beschermt niet 100%). Wilde dit even delen met jullie
Collega van me heeft ook voor de 2e keer Corona. Ze heeft al corona gehad en heeft 1 prik gehad met AZ. Ze heeft alleen wat gesnotterd. Verder geen klachten.

Vaccins beschermen vooral tegen ziekenhuisopname volgens mij.
Zou vaccin ook Long Covid kunnen voorkomen ?
Alle reacties Link kopieren
itismee schreef:
04-05-2021 10:15
Balen is dat he? Ik werk ook in de "overige zorg". Vind zeker niet dat wij als eerste aan de beurt hadden moeten zijn, maar wij komen toch regelmatig in contact met positief geteste personen (of familieleden daarvan), omdat die zo eigenwijs zijn en niet in quarantaine gaan.....
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik pas half juni aan de beurt. Ik had het graag wat eerder gehad....
Ja, precies. Natuurlijk vind ik dat de mensen die het grootste risico lopen allemaal eerst moeten gaan. Maar ik kan gewoon niet thuis werken en ik denk dat het belang van het door blijven draaien van de geestelijke gezondheidszorg (waar ik werk) wordt onderschat.
Al die pubers die ik nu zie met forse depressieve klachten enzo, dat is echt een enorme groep die het erg zwaar heeft. Dus natuurlijk staat de ‘gewone’ zorg nu voorop, de ziekenhuizen enzo. Maar wij lopen inderdaad ook een verhoogd risico.
Maar goed, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
28-04-2021 20:55
Vandaag bericht van werkgever dat GGZ Nederland heeft laten weten dat de groep ‘overige zorgmedewerkers’ geen voorrang krijgt, maar gewoon in het normale vaccinatatie schema worden meegenomen.
Balen, want ik werk in de ambulante zorg en dat valt daaronder. Duurt toch nog lang dan.
Ik werk in het ziekenhuis op een polikliniek en wij kregen vandaag een uitnodiging voor een prik.
Over 2 weken krijgen we het Janssen vaccin, vind het ook wel spannend. (We konden ook kiezen voor Moderna)
helena2 schreef:
28-04-2021 20:55
Vandaag bericht van werkgever dat GGZ Nederland heeft laten weten dat de groep ‘overige zorgmedewerkers’ geen voorrang krijgt, maar gewoon in het normale vaccinatatie schema worden meegenomen.
Balen, want ik werk in de ambulante zorg en dat valt daaronder. Duurt toch nog lang dan.
Ik moet zeggen dat ik mijn plek in de wachtrij heel opmerkelijk vind. Ik heb gisteren mijn eerste vaccin gehad. Ik werk in de huishouding in de zorg. In tegenstelling tot zorgmedewerkers kan ik anderhalve meter afstand houden en werk ik vaak in een andere ruimte.
Ik ben er heel dankbaar voor en denk dat mijn werkgever iets geregeld heeft weten te krijgen, maar het blijft raar.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook als thuishulp/ ondersteuner en zondag Pfizer vaccin gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de mensen in de zorg die bij mensen thuis komen, krijgen wel voorrang.
Je zit dan natuurlijk wel in een besmette ‘zone’, mocht je client corona hebben.
Bij mij op kantoor komen ze in mijn kamer, die ik zelf goed schoon houd.

Dus ik snap wel dat jullie eerder mogen.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
04-05-2021 21:03
Ja, de mensen in de zorg die bij mensen thuis komen, krijgen wel voorrang.
Je zit dan natuurlijk wel in een besmette ‘zone’, mocht je client corona hebben.
Bij mij op kantoor komen ze in mijn kamer, die ik zelf goed schoon houd.

Dus ik snap wel dat jullie eerder mogen.
Hier zou ik ook al niet blij mee zijn. Worden er wel medische mondkapjes gedragen?
Ah, ja, in dat opzicht snap ik het wat beter. We krijgen gewoon van die blauwe mondkapjes en rubberen handschoentjes om mee te werken Lady Day
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
05-05-2021 08:03
Hier zou ik ook al niet blij mee zijn. Worden er wel medische mondkapjes gedragen?
Wij niet hoor. We zitten op anderhalve meter, maar wel een uur met iemand op een kamer.
En daarna poets ik de tafel, stoelen en deuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven