Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Verjaardags feest dochter van 12

21-01-2021 20:33 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dochter wordt volgende week 12 en wilt graag 3 vriendinnen ( alle 3 12) uitnodigen om taart te komen eten en evt spelletje te spelen.

Advies is bezoek beperken tot 1 persoon vanaf 13 jaar betekend dit dat dochter haar idee door mag/ kan gaan?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-01-2021 22:28
Dat je kind van onder de 13 niet naar vriendinnen mag terwijl dat in strijd met geen enkele regel of advies is.
Die afweging mag ze als moeder toch gewoon zelf bepalen? Wat een onzin dat jij dat onzin vindt.
Melofkim schreef:
21-01-2021 22:25
Welke ouders? Er is maar 1 stel ouders bij. En van kinderen hoef je geen afstand te houden.
TO en haar partner kunnen afstand houden van de kinderen die komen
JackyBee schreef:
21-01-2021 22:30
TO en haar partner kunnen afstand houden van de kinderen die komen
Hoeft niet. Kinderen hoeven geen afstand van volwassenen te houden.
Cookielover schreef:
21-01-2021 22:29
Die afweging mag ze als moeder toch gewoon zelf bepalen? Wat een onzin dat jij dat onzin vindt.
Ik vind het onzin om je kind niet te laten gaan als geen enkele regel of advies overtreden wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft onlangs een slaapfeestje gehad met haar vriendinnen. Ze ziet ze ook elke week afzonderlijk als ze samen huiswerk maken dus geen probleem wat ons betreft of de andere ouders.
Mijn dochter gaat ook gewoon naar feestjes en logeerpartijtjes. Is met geen enkel advies in strijd.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
21-01-2021 22:29
Die afweging mag ze als moeder toch gewoon zelf bepalen? Wat een onzin dat jij dat onzin vindt.
Wel erg sneu voor het kind. Ze mag volgens de regels gewoon haar verjaardag vieren zoals zij dat wil, maar dan komt moeders roet in het eten gooien.
pamelacourson schreef:
21-01-2021 22:37
Wel erg sneu voor het kind. Ze mag volgens de regels gewoon haar verjaardag vieren zoals zij dat wil, maar dan komt moeders roet in het eten gooien.
Exact. Kinderen hebben al genoeg te verstouwen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2021 22:37
Wel erg sneu voor het kind. Ze mag volgens de regels gewoon haar verjaardag vieren zoals zij dat wil, maar dan komt moeders roet in het eten gooien.
Dat is ook zo. Maar wij kennen de beweegredenen niet: misschien zit vader/moeder in de risicogroep of is er een andere reden om extra voorzichtig te zijn.

Zelf zou ik, als mijn kind die leeftijd had, hem of haar wel laten gaan overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie zouden zeggen als de dochter 13 werd. Zou dat kleine feestje dan nog steeds mogen of was het dan: pech gehad?
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-01-2021 22:32
Ik vind het onzin om je kind niet te laten gaan als geen enkele regel of advies overtreden wordt.
Wees blij dat je nog zo simpel kunt denken. In sportteam van kind 4 besmettingen. Dan ga je vanzelf anders denken.

Ik vraag me overigens af wat het verschil is tussen een week vóór en een week ná de 13e verjaardag. Zal niet veel zijn, maar ergens moest een grens getrokken worden.
Gelukkig vinden mijn kinderen het prima om het met afspreken tot 1 te beperken. Hoef het ze niet eens te vragen. Ze vragen zelfs onderling of er al iemand afgesproken heeft zodat we thuis niet meerdere gasten hebben.
rosadebree schreef:
21-01-2021 22:46
Ik ben benieuwd wat jullie zouden zeggen als de dochter 13 werd. Zou dat kleine feestje dan nog steeds mogen of was het dan: pech gehad?
Dan zou het voor mij pech gehad zijn. Ik houd me aan de adviezen.
Voor kinderen tot 13 geldt geen beperking qua bezoek of afstand. Dus echt onzin om daar dan verder in te gaan dan de deskundigen adviseren.
moizer schreef:
21-01-2021 22:47
Wees blij dat je nog zo simpel kunt denken. In sportteam van kind 4 besmettingen. Dan ga je vanzelf anders denken.
Waarom? Griep is voor kinderen gevaarlijker. En ze geven het amper door aan volwassenen. Daarom is het advies (van de deskundigen) ook om voor kinderen geen regels op te leggen qua afstand en bezoek.
In klas van dochter ook paar besmettingen. Kinderen merkten er niets van en gaven het niet door.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
21-01-2021 22:48
Dan zou het voor mij pech gehad zijn. Ik houd me aan de adviezen.
Voor kinderen tot 13 geldt geen beperking qua bezoek of afstand. Dus echt onzin om daar dan verder in te gaan dan de deskundigen adviseren.

I was asking for a friend...

Mijn dochter zit daar nu mee. Die mocht de hele crisis gewoon alles (want ze was eerst 11, nu 12) maar om haar heen worden er ook meiden 13 en dan mag er ineens van alles niet wat je een dag eerder nog wel mocht. Wel sneu..
rosadebree schreef:
21-01-2021 22:52
I was asking for a friend...

Mijn dochter zit daar nu mee. Die mocht de hele crisis gewoon alles (want ze was eerst 11, nu 12) maar om haar heen worden er ook meiden 13 en dan mag er ineens van alles niet wat je een dag eerder nog wel mocht. Wel sneu..
Heel sneu!
Alle reacties Link kopieren
leather schreef:
21-01-2021 21:03
Ja, dat mag volgens de regels. Maar ik vind het echt een dom idee, de scholen zijn niet voor niks gesloten.
Terwijl onze school de kinderen aanraadt om samen schoolwerk te doen omdat de kinderen zo alleen zijn...
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
21-01-2021 22:47
Wees blij dat je nog zo simpel kunt denken. In sportteam van kind 4 besmettingen. Dan ga je vanzelf anders denken.
In klas van kind 20 besmettingen en ik ben er niet anders van gaan denken. Ja tuurlijk, ten tijde van de besmettingen werd er niet afgesproken maar inmiddels is iedereen weer hersteld dus ik zie geen obstakels. Fijn juist, dat ze nog wat contact hebben.
pamelacourson schreef:
21-01-2021 22:24
Jammer dan, gewoon doen, TO. Het mag.

Jaaa het mag dus zeeeeeker doen. :facepalm:

Of gewoon even het feestje uitstellen met een of twee maanden. En zelf nadenken ipv alleen even kijken of het mag.
Alle reacties Link kopieren
Leuk TO! En alvast gefeliciteerd.
Mijn jongste heeft morgen ook een klein feestje bij een vriendinnetje, fijn dat dat tenminste nog mag...
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-01-2021 22:55
Jaaa het mag dus zeeeeeker doen. :facepalm:

Of gewoon even het feestje uitstellen met een of twee maanden. En zelf nadenken ipv alleen even kijken of het mag.
Waarom? Er zijn toch deskundigen met veel meer verstand van zaken die de adviezen en regels bedenken?! Denk jij het beter te weten?
Alle reacties Link kopieren
En sowieso, die kinderen zien nu echt nauwelijks iemand. Hoe groot is nu de kans dat zo'n klein feestje een enorm superspreader-event wordt? Laat die kinderen toch lekker kind zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik je OP dubieus vind TO.
Je vraagt iets en geeft vervolgens zelf het antwoord al.
Het is immers ook al behoorlijk oud nieuws dat kinderen onder de 13 jaar gewoon met elkaar mogen optrekken. Dus was het nou een oprechte vraag (terwijl je gewoon weet hoe het zit) of probeer je de moraalridders uit hun tent te lokken en op de kast te krijgen? :-D ;)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-01-2021 22:37
Wel erg sneu voor het kind. Ze mag volgens de regels gewoon haar verjaardag vieren zoals zij dat wil, maar dan komt moeders roet in het eten gooien.
Maar je weet toch niet wat de thuissituatie van die moeder is? Wellicht heeft iemand binnen het gezin onderliggend lijden, dan begrijp ik heel goed dat je feestjes op dit moment even afhoudt.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-01-2021 22:55
Jaaa het mag dus zeeeeeker doen. :facepalm:

Of gewoon even het feestje uitstellen met een of twee maanden. En zelf nadenken ipv alleen even kijken of het mag.
Want dan kunnen ze elkaar opeens niet meer besmetten? Het is een gebed zonder eind dit, dus een of twee maanden wachten gaat het echt niet anders maken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-01-2021 22:55
Jaaa het mag dus zeeeeeker doen. :facepalm:

Of gewoon even het feestje uitstellen met een of twee maanden. En zelf nadenken ipv alleen even kijken of het mag.
En ik kan heel goed zelf nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven