Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-08-2020 16:46
In de Tweede Kamer is voor de zomer erover gesproken om ze met touringcars te vervoeren, om zo twee vliegen in één klap te slaan (de touringcarsector heeft het ook zwaar vanwege corona). Maar ik heb er daarna niets meer over gehoord of gelezen, dus er zullen wel haken en ogen aan zitten.
Medewerkers in risicoberoepen wonen niet met zn allen dicht bij elkaar. Het vereist heel veel bussen om allen vanuit iedere wijk naar het werk te vervoeren.
En dan ook nog 24/7 vanwege onregelmatige diensten.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
05-08-2020 17:15
Medewerkers in risicoberoepen wonen niet met zn allen dicht bij elkaar. Het vereist heel veel bussen om allen vanuit iedere wijk naar het werk te vervoeren.
En dan ook nog 24/7 vanwege onregelmatige diensten.
Fietsen naar het station en daar in plaats van in de trein in de bus - en dat zou dan óf voor scholieren óf voor mensen die een verhoogd risico lopen kunnen zijn.
amarna schreef:
05-08-2020 17:15
Medewerkers in risicoberoepen wonen niet met zn allen dicht bij elkaar. Het vereist heel veel bussen om allen vanuit iedere wijk naar het werk te vervoeren.
En dan ook nog 24/7 vanwege onregelmatige diensten.

Nee, sorry, ik was niet duidelijk. Het idee dat destijds werd geopperd in de Tweede Kamer was om scholieren en studenten die normaal gesproken per trein of lijnbus naar hun onderwijsinstelling reizen, per touringcar te vervoeren om het reguliere ov te ontlasten.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
05-08-2020 17:22
Fietsen naar het station en daar in plaats van in de trein in de bus - en dat zou dan óf voor scholieren óf voor mensen die een verhoogd risico lopen kunnen zijn.
Niet ieders werkplek is dicht bij een station.
Vaak is er nog stadsOV nodig.

En kunnen alle risicodragers een eind fietsen?
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
05-08-2020 17:23
Nee, sorry, ik was niet duidelijk. Het idee dat destijds werd geopperd in de Tweede Kamer was om scholieren en studenten die normaal gesproken per trein of lijnbus naar hun onderwijsinstelling reizen, per touringcar te vervoeren om het reguliere ov te ontlasten.
Op sommige lijnen zitten er op bepaalde tijden alleen maar scholieren in de bus, toch?
Poppy_del_Rio schreef:
05-08-2020 15:34
Ik heb een auto, maar kan daarmee niet naar mijn werk.
Het zal makkelijker zijn om toch met je auto naar het werk te gaan dan alle studenten het land door te bussen ;)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 16:00
Is dat niet hetzelfde als 'n zakelijk abonnement als je als volwassene een abo afsluit voor woon/werkverkeer?

Maar ze zullen pubers niet willen weren want die gaan ook met trein en bus naar school.
Nee, ik heb gewoon een ouderwetse kortingskaart, dat is het goedkoopst.
kadanz schreef:
05-08-2020 17:45
Het zal makkelijker zijn om toch met je auto naar het werk te gaan dan alle studenten het land door te bussen ;)

Haha, waarschijnlijk wel ja :)
Wil heel erg graag thuiswerken, maar moet helaas minimaal één keer per week naar werk.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mochten scholieren niet meer met het OV naar school komen.

School moest bij de ouders inventariseren hoe er een alternatief kon worden geboden, door met meerdere scholen touringcars te regelen.

https://www.oogtv.nl/2020/05/vanaf-2-ju ... l-blijven/

Niet met openbaar vervoer
Daarnaast is het advies aan de leerlingen om zoveel mogelijk op de fiets naar school te komen. Twaalf procent van de scholieren in het middelbaar onderwijs maakt gebruik van het openbaar vervoer. De onderwijsorganisaties willen dat leerlingen niet met de bus en in de trein naar school komen of om dit zoveel mogelijk beperken. In de spits mag er helemaal niet door leerlingen gereisd worden. Voor leerlingen die verder dan acht kilometer van hun school wonen gaat gekeken worden naar een oplossing.

Of de scholen daadwerkelijk open gaan op 2 juni wordt op 20 mei besloten.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kunnen de ouders die pubers niet voor hun werk naar school brengen? Gewoon de kantine, gymzaal en andere gemeenschappelijke ruimte opengooien waar ze kunnen hangen tot het 8.30 is.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
05-08-2020 14:55
Koop een auto.
Tot nog toe heb ik nooit een auto gehad. Maar ik heb een keer een auto gehuurd en een autotocht gemaakt en dingen bezocht in Nederland. Dat smaakte naar meer. Nu koop ik een auto via private lease.

Ik ga nu voorlopig met de auto op vakantie. Ik ga de mogelijkheden onderzoeken. Daarmee zullen er andere tijden aanbreken.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 19:11
Kunnen de ouders die pubers niet voor hun werk naar school brengen? Gewoon de kantine, gymzaal en andere gemeenschappelijke ruimte opengooien waar ze kunnen hangen tot het 8.30 is.
Wie haalt ze op dan?
Quincy2 schreef:
05-08-2020 19:20
Wie haalt ze op dan?
Ook de ouders na hun werkdag. Laat ze maar gewoon fulltime op het schoolterrein. Er zijn vast genoeg mensen hun baan kwijtgeraakt door de crisis die als oppasser ingehuurd kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
05-08-2020 19:20
Wie haalt ze op dan?
Laat ze lekker gaan fietsen. Moesten wij vroegâh ook.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 19:22
Ook de ouders na hun werkdag. Laat ze maar gewoon fulltime op het schoolterrein. Er zijn vast genoeg mensen hun baan kwijtgeraakt door de crisis die als oppasser ingehuurd kunnen worden.

Kinderen mochten ook niet full-time naar school, mocht je dat gemist hebben. Mijn puber is sinds half maart vier keer drie uurtjes naar school geweest (uitgespreid over vier weken) en daarna begon de zomervakantie.

Gelukkig heb ik een puber die voor zijn lol 100 kilometer op een dag fietst (op een 40 jaar oude herenfiets met kapotte versnelling), dus die komt altijd wel op school.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 05-08-2020 22:12
2.36% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2020 19:22
Ook de ouders na hun werkdag. Laat ze maar gewoon fulltime op het schoolterrein. Er zijn vast genoeg mensen hun baan kwijtgeraakt door de crisis die als oppasser ingehuurd kunnen worden.
Dan kunnen ze net zo goed in de bus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
05-08-2020 19:08
Volgens mij mochten scholieren niet meer met het OV naar school komen.

School moest bij de ouders inventariseren hoe er een alternatief kon worden geboden, door met meerdere scholen touringcars te regelen.

https://www.oogtv.nl/2020/05/vanaf-2-ju ... l-blijven/

Niet met openbaar vervoer
Daarnaast is het advies aan de leerlingen om zoveel mogelijk op de fiets naar school te komen. Twaalf procent van de scholieren in het middelbaar onderwijs maakt gebruik van het openbaar vervoer. De onderwijsorganisaties willen dat leerlingen niet met de bus en in de trein naar school komen of om dit zoveel mogelijk beperken. In de spits mag er helemaal niet door leerlingen gereisd worden. Voor leerlingen die verder dan acht kilometer van hun school wonen gaat gekeken worden naar een oplossing.

Of de scholen daadwerkelijk open gaan op 2 juni wordt op 20 mei besloten.

Dat gebeurde natuurlijk wel. Ik vind het ook een volkomen achterlijke regel.
redbulletje schreef:
05-08-2020 19:11
Kunnen de ouders die pubers niet voor hun werk naar school brengen? Gewoon de kantine, gymzaal en andere gemeenschappelijke ruimte opengooien waar ze kunnen hangen tot het 8.30 is.
Ehm...

Dat hebben wij toen gedaan, mochten ze weer eens een uurtje of twee naar school, hoezee, lekker onregelmatig en 2 kids op 2 verschillende scholen.

Ik kan mijn kids nu nog brengen, maar het geduld van mijn werkgever en die van mijn man houdt natuurlijk ook een keer op.

Mijn kids wonen 20 km van school af en ze moeten door een drukke stad. Fietsen is geen optie hier.

Wij hebben toen 'toestemming' gekregen van de scholen en gvb (ik heb gebeld en de situatie uitgelegd, niet dat de mevrouw aan de telefoon mij iets kon toezeggen natuurlijk), dat mijn kids gewoon met het ov mochten indien er geen andere oplossing was.

En eerlijk, ik zal ze nu ook weer het ov in sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven