Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Voorspelling RIVM maatregelen vanaf 28 april

06-04-2020 17:47 994 berichten
Alle reacties Link kopieren
ALS deze trend doorzet dan ontkomt Rutte er niet aan om de restricties of lockdown een beetje terug te schroeven. Ook al omdat als er minder en minder doden vallen en IC opnames zijn de gemiddelde burger zich minder en minder gelegen zal laten liggen aan de verboden en de economie moet ook een keer door.

Maar wat zou hij dan opheffen?

Ik denk dat hij op de een of andere manier scholen en of opvang deels gaat opengooien (goed voor kind en ouders) en dat er ook weer een deel gewerkt mag gaan worden zolang er afstand wordt gehouden en het OV niet te vol wordt.

Voetbalwedstrijden en festivals blijven zes maanden lang een no go denk ik.

Nou wat denken jullie wijze viva dames en verdwaalde mannen?

(Oh ja het is patat en geen friet en mannen en vrouwen kunnen wel vrienden zijn dan is dat ook helder)
westerpaviljoen wijzigde dit bericht op 06-04-2020 18:05
0.12% gewijzigd
Maar wat doet het buitenland? Denk dat daarvan ook een groot deel van onze opstelling afhankelijk is.
Eerlijk gezegd? Ik weet het niet. Teveel mitsen en maaren. Teveel dat we nog niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat na de meivakantie de scholen deels weer open gaan.
We een beetje dezelfde aanpak als Duitsland en Oostenrijk gaan volgen.

Dat handen schudden en wat afstand houden wel langer blijft.

De horeca qua restaurantjes etc langzaam weer open mogen met meer ruimtes tussen de tafels en beperkt aantal mensen naar binnen mogen.

Dat festivals en clubs langere tijd gesloten blijven

Ik denk dat ze op een gegeven moment toch gaan kijken wat de maatregelen versoepelen voor impact heeft en mocht dat niet werken dan weer deels intrekken
.
Alle reacties Link kopieren
isa__88 schreef:
07-04-2020 09:58
Ik denk dat na de meivakantie de scholen deels weer open gaan.
We een beetje dezelfde aanpak als Duitsland en Oostenrijk gaan volgen.

Dat handen schudden en wat afstand houden wel langer blijft.

De horeca qua restaurantjes etc langzaam weer open mogen met meer ruimtes tussen de tafels en beperkt aantal mensen naar binnen mogen.

Dat festivals en clubs langere tijd gesloten blijven

Ik denk dat ze op een gegeven moment toch gaan kijken wat de maatregelen versoepelen voor impact heeft en mocht dat niet werken dan weer deels intrekken
Jij bent slim
Alle reacties Link kopieren
Oh en thuiswerken blijft voorlopig ook nog wel denk ik (indien mogelijk )
.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
07-04-2020 09:59
Jij bent slim
:proud:
.
Griebus67 schreef:
07-04-2020 07:51
Jezus, ga je lekker? Ik ben het gewoon niet met je eens, mag dat ook? En niet omdat ik niet met mijn kind opgescheept wil zitten maar omdat ik hem het beste gun, en dat is duidelijk niet maandenlang alleen thuiszitten bij papa en mama. Aangezien het RIVM de noodzaak van die maatregel twijfelachtig vond en vindt, hoop ik dus heel erg dat ze die als eerste gaan versoepelen.

Als jij dat niet wilt voor jouw kind, hou je het lekker thuis. Ook prima. Maar doe niet zo vals tegen andersdenkenden.

Zo twijfelachtig was die noodzaak niet, want inmiddels doen ze er een 6 weken durend onderzoek naar. En ik neem aan dat ze daarin ook de eerder door mij genoemde wetenschappelijke onderzoeken (en wellicht andere) ook in meenemen.

En nee, ik doe niet vals tegen andere mensen. Ik word hier continu weggezet als een angsthaas. En dat irriteert me mateloos.

Ik heb het niet specifiek nu over jou, maar gewoon viva-breed. Mensen die het allemaal maar zo zwaar vinden hun kind en soms ook hun partner, thuis. Want - zo lees je tussen de regels door - ze zijn hun eigen leven kwijt en hebben geen tijd meer voor zichzelf. O wat is het leven zwaar. Onder het motto dat het beter voor de kinderen is, moeten ze maar zo snel mogelijk weer naar school.
En ondertussen is er maar een klein deel dat zich echt zorgen maakt over de kinderen in achterstandsgezinnen. In het merendeel van de reacties lees je namelijk het egoïsme over de eigen situatie er dwars door heen.

Ja, ik maak me zorgen over kinderen die nu van de radar verdwijnen. Ja, ik maak me zorgen over de economie. Ja, ik maak me zorgen of ik over 5 jaar nog wel zelfbeschikkingsrecht heb over bepaalde zaken of dat we het dan normaal vinden dat de overheid in het belang van het grotere goed bepaalde vrijheden beperkt. Ja, ik maak me zorgen over de slachtoffers die er vallen naar aanleiding van alle beperkingen (sociaal, mentaal, financieel).

Maar ik ben blij dat dit land niet bestuurd wordt door viva-vrouwen (en mannen) met een mening. Misschien gaan de scholen open na de meivantie, misschien niet. De een denkt van wel, de ander niet. De een hoopt van wel, de ander niet. Maar begin dan om te beginnen niet zelf om mensen die dat niet willen/hopen/verwachten weg te zetten als dom/bang/emotioneel/niet reëel.

En nogmaals, ik heb het niet over jou persoonlijk, maar gewoon viva-breed.
Alle reacties Link kopieren
In NRC vandaag een heel stuk over mogelijk exit-strategieën, waarbij wordt uitgegaan van een tijdsbestek van 1 tot 2 jaar. Nog even geen reizen naar het buitenland, want de strategieën zijn uiteraard gebaseerd op slechts het eigen land. Over het onderzoek naar kinderen staat dat er vooralsnog niet is aangetoond dat kinderen anderen besmetten, maar ook dat het niet is aangetoond dat het niet zo is. Veel onderzoek wereldwijd met hopelijk snel wat uitkomsten. Het nlse onderzoek verwacht rond 20 april al iets te kunnen concluderen. Een voorlopige conclusie, dat wel.

Voor de statistieken, ik wil graag dat school open gaat. Ik word gek van het alleen thuis zijn met mijn kind. Ik heb tijd voor mezelf nodig en dat is er nu niet. Sterker nog, waar ze zichzelf echt wel even alleen kon vermaken, is dat nu, na drie weken thuis, niet meer mogelijk. Dat is enerzijds egoistisch en anderzijds heel menselijk, lijkt me. 24/7 op elkaars lip is geen normale situatie, nergens. It takes a village...
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
07-04-2020 12:03
In NRC vandaag een heel stuk over mogelijk exit-strategieën, waarbij wordt uitgegaan van een tijdsbestek van 1 tot 2 jaar. Nog even geen reizen naar het buitenland, want de strategieën zijn uiteraard gebaseerd op slechts het eigen land. Over het onderzoek naar kinderen staat dat er vooralsnog niet is aangetoond dat kinderen anderen besmetten, maar ook dat het niet is aangetoond dat het niet zo is. Veel onderzoek wereldwijd met hopelijk snel wat uitkomsten. Het nlse onderzoek verwacht rond 20 april al iets te kunnen concluderen. Een voorlopige conclusie, dat wel.

Voor de statistieken, ik wil graag dat school open gaat. Ik word gek van het alleen thuis zijn met mijn kind. Ik heb tijd voor mezelf nodig en dat is er nu niet. Sterker nog, waar ze zichzelf echt wel even alleen kon vermaken, is dat nu, na drie weken thuis, niet meer mogelijk. Dat is enerzijds egoistisch en anderzijds heel menselijk, lijkt me. 24/7 op elkaars lip is geen normale situatie, nergens. It takes a village...
Sterkte, je bent niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar en onaardig om de motieven van ouders die graag willen dat de scholen weer opengaan in twijfel te trekken en te beweren dat ze dat eigenlijk alleen voor hun eigen gemak en rust willen. Ik geloof meteen dat dat er voor veel mensen nog bijkomt, maar ik denk dat de meeste mensen in de eerste plaats echt wel gewoon in het belang van hun kind denken. Je kunt een hoop doen thuis, maar je kunt niet de school vervangen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Griebus67 schreef:
07-04-2020 07:51
Jezus, ga je lekker? Ik ben het gewoon niet met je eens, mag dat ook? En niet omdat ik niet met mijn kind opgescheept wil zitten maar omdat ik hem het beste gun, en dat is duidelijk niet maandenlang alleen thuiszitten bij papa en mama. Aangezien het RIVM de noodzaak van die maatregel twijfelachtig vond en vindt, hoop ik dus heel erg dat ze die als eerste gaan versoepelen.

Als jij dat niet wilt voor jouw kind, hou je het lekker thuis. Ook prima. Maar doe niet zo vals tegen andersdenkenden.

Dit. En EHR is gewoon boos omdat ze als bange ouder word gezien. Ik heb haar/hem al eerder zien schrijven over dit onderwerp elders en dat is ze/hij ook. Is niet erg, zelfs best begrijpelijk.
En ik gok dat kinderen nog langer thuishouden niet een probleem is de eerste tijd als scholen weer open gaan.

Was net op school om werkboeken op te halen ( groep 3 schrijft anders niet meer) en ook daar willen ze gewoon open, de schoolbesturen hebben dat hier ook al aangegeven, als het kan volgens het RIVM en dat onderzoek wat gaande is, dan willen ze allemaal na de meivakantie open.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 07-04-2020 12:29
1.98% gewijzigd
EHR schreef:
07-04-2020 11:45
Zo twijfelachtig was die noodzaak niet, want inmiddels doen ze er een 6 weken durend onderzoek naar. En ik neem aan dat ze daarin ook de eerder door mij genoemde wetenschappelijke onderzoeken (en wellicht andere) ook in meenemen.

En nee, ik doe niet vals tegen andere mensen. Ik word hier continu weggezet als een angsthaas. En dat irriteert me mateloos.

Ik heb het niet specifiek nu over jou, maar gewoon viva-breed. Mensen die het allemaal maar zo zwaar vinden hun kind en soms ook hun partner, thuis. Want - zo lees je tussen de regels door - ze zijn hun eigen leven kwijt en hebben geen tijd meer voor zichzelf. O wat is het leven zwaar. Onder het motto dat het beter voor de kinderen is, moeten ze maar zo snel mogelijk weer naar school.
En ondertussen is er maar een klein deel dat zich echt zorgen maakt over de kinderen in achterstandsgezinnen. In het merendeel van de reacties lees je namelijk het egoïsme over de eigen situatie er dwars door heen.

Ja, ik maak me zorgen over kinderen die nu van de radar verdwijnen. Ja, ik maak me zorgen over de economie. Ja, ik maak me zorgen of ik over 5 jaar nog wel zelfbeschikkingsrecht heb over bepaalde zaken of dat we het dan normaal vinden dat de overheid in het belang van het grotere goed bepaalde vrijheden beperkt. Ja, ik maak me zorgen over de slachtoffers die er vallen naar aanleiding van alle beperkingen (sociaal, mentaal, financieel).

Maar ik ben blij dat dit land niet bestuurd wordt door viva-vrouwen (en mannen) met een mening. Misschien gaan de scholen open na de meivantie, misschien niet. De een denkt van wel, de ander niet. De een hoopt van wel, de ander niet. Maar begin dan om te beginnen niet zelf om mensen die dat niet willen/hopen/verwachten weg te zetten als dom/bang/emotioneel/niet reëel.

En nogmaals, ik heb het niet over jou persoonlijk, maar gewoon viva-breed.
Maar waarom hoop jij dat dan? Waarom hoop je niet gewoon dat straks blijkt dat die besmettingen onder kinderen zoals verwacht reuze meevalt?
Nogmaals, ik snap echt niet waarom mensen hopen dat maatregelen met enorme negatieve gevolgen maar lekker lang mogen duren. De enige reden die ik kan bedenken is angst.

Ik ben blij dat ons land geregeerd wordt door mensen die wel vertrouwen hebben in deskundigen.
Susan schreef:
07-04-2020 12:09
Ik vind het raar en onaardig om de motieven van ouders die graag willen dat de scholen weer opengaan in twijfel te trekken en te beweren dat ze dat eigenlijk alleen voor hun eigen gemak en rust willen. Ik geloof meteen dat dat er voor veel mensen nog bijkomt, maar ik denk dat de meeste mensen in de eerste plaats echt wel gewoon in het belang van hun kind denken. Je kunt een hoop doen thuis, maar je kunt niet de school vervangen.
Het is nogal bizar vooral.
Onderwijs is een van de belangrijkste dingen en er was gisteren ook een item bij Jinek waar ze naast gelijkheid en kansen door goed onderwijs de zichtbaarheid van de kinderen willen behouden.

Vooral de kinderen met problemen thuis en kinderen voor wie leren niet vanzelf gaat.
Dus ze zijn bang voor achterstanden en mistanden die hoe langer het duurt gaan ophopen en dus ook langer gaat doorwerken.
EHR schreef:
07-04-2020 11:45
Zo twijfelachtig was die noodzaak niet, want inmiddels doen ze er een 6 weken durend onderzoek naar. En ik neem aan dat ze daarin ook de eerder door mij genoemde wetenschappelijke onderzoeken (en wellicht andere) ook in meenemen.

En nee, ik doe niet vals tegen andere mensen. Ik word hier continu weggezet als een angsthaas. En dat irriteert me mateloos.

Ik heb het niet specifiek nu over jou, maar gewoon viva-breed. Mensen die het allemaal maar zo zwaar vinden hun kind en soms ook hun partner, thuis. Want - zo lees je tussen de regels door - ze zijn hun eigen leven kwijt en hebben geen tijd meer voor zichzelf. O wat is het leven zwaar. Onder het motto dat het beter voor de kinderen is, moeten ze maar zo snel mogelijk weer naar school.
En ondertussen is er maar een klein deel dat zich echt zorgen maakt over de kinderen in achterstandsgezinnen. In het merendeel van de reacties lees je namelijk het egoïsme over de eigen situatie er dwars door heen.

Ja, ik maak me zorgen over kinderen die nu van de radar verdwijnen. Ja, ik maak me zorgen over de economie. Ja, ik maak me zorgen of ik over 5 jaar nog wel zelfbeschikkingsrecht heb over bepaalde zaken of dat we het dan normaal vinden dat de overheid in het belang van het grotere goed bepaalde vrijheden beperkt. Ja, ik maak me zorgen over de slachtoffers die er vallen naar aanleiding van alle beperkingen (sociaal, mentaal, financieel).

Maar ik ben blij dat dit land niet bestuurd wordt door viva-vrouwen (en mannen) met een mening. Misschien gaan de scholen open na de meivantie, misschien niet. De een denkt van wel, de ander niet. De een hoopt van wel, de ander niet. Maar begin dan om te beginnen niet zelf om mensen die dat niet willen/hopen/verwachten weg te zetten als dom/bang/emotioneel/niet reëel.

En nogmaals, ik heb het niet over jou persoonlijk, maar gewoon viva-breed.
Wat een enorm onsympathieke post!
Duomarker schreef:
07-04-2020 12:32
Wat een enorm onsympathieke post!

Wat vind je er onsympathiek aan?
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
07-04-2020 12:27
Maar waarom hoop jij dat dan? Waarom hoop je niet gewoon dat straks blijkt dat die besmettingen onder kinderen zoals verwacht reuze meevalt?
Nogmaals, ik snap echt niet waarom mensen hopen dat maatregelen met enorme negatieve gevolgen maar lekker lang mogen duren. De enige reden die ik kan bedenken is angst.

Ik ben blij dat ons land geregeerd wordt door mensen die wel vertrouwen hebben in deskundigen.
Ja, dit is wat ik ook echt niet snap.
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-04-2020 12:34
Wat vind je er onsympathiek aan?

Vind vooral een rare angstpost met wijzende vingers naar ouders die gewoon goede scholing voor hun kinderen en alle andere kinderen willen. Mits/zodra de deskundigen dat ook veilig genoeg achten. Beetje alsof ze aangevallen voelt en gaat rondschoppen. Mag hoor, op zich snap ik dat ook nog wel ergens.

Maar echt onsympathiek? Mhaw.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
07-04-2020 12:34
Wat vind je er onsympathiek aan?
Ik ben haar niet, maar wat ik er onsympathiek aan vind is het volgende: EHR neemt het mensen ontzettend kwalijk dat ze voor haar invullen dat ze angstig is, maar zij vult vervolgens in haar chagrijn in dat de mensen die de situatie anders beoordelen (of in elk geval heel hard hopen dat de situatie anders ligt) alleen maar met zichzelf bezig zijn, egoïstisch zijn, totaal niets om kinderen in achterstandssituaties geven en heel graag van hun eigen kinderen af willen.

Dat zijn vier onsympathieke aannames in twee stukjes tekst, wat mij betreft meer dan voldoende om het geheel ook als onsympathiek te kwalificeren.
Alle reacties Link kopieren
Op het moment dat je de horeca weer open gooit dan gaat iedereen als een gek naar buiten om gezellig op het terras te zitten in grote groepen.... dus ik weet niet of dat dat een goed idee is voor de curve...

Persoonlijk denk ik dat we op 21 april te horen krijgen dat de scholen nog een maand thuis moeten blijven, zowiezo tot 1 juni.
En om dan rond 1 juni weer te verlengen naar 1 juli. En hop, daarna sluiten we gelijk het schooljaar want de eerste regio heeft begin juli al vakantie.

Denk dat ook veel af gaat hangen van het aankomende paasweekend. Of we ons dan een beetje kunnen "gedragen"

Het was zogenaamd afgelopen weekend zo heerlijk stil overal. Nou in deze regio niet hoor... mensen met zijn allen naar de maasvlakte, om toch te proberen zon te pakken. Speeltuinen met groepen jongeren (meer als 40 bij elkaar) die geen afstand hielden. Jonge kinderen in groepen op straat zonder begeleiding (nood verordening geldt hier). Volle parkeerplaatsen bij de bouwmarkt en de woonboulevard. Noem het maar op
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat de basisscholen en kinderopvang na de mei-vakantie weer open gaan. Kinderen leren zoveel op school behalve rekenen en taal! Juist voor de hele jonge kinderen is het naar school gaan en daar spelen met vriendjes zo goed voor ontwikkeling: sociaal, motoriek, zelfstandigheid enz. Daar kan geen thuisonderwijs binnen vier muren tegenop. En dan zullen de scholen wel regels opstellen om te voorkomen dat ouders binnen komen of op een kluitje gaan staan. Verder is er ontzettend veel huiselijk geweld bij kinderen, jeugdzorg heeft zijn handen vol, dus ik hoop echt dat die kinderen weer veilig naar school kunnen.

Vanaf juli hopelijk horeca, kapsalons enz. Maar de regel van geen groepen en 1,5 m afstand als niet gezin zal wel blijven. Een zwembad, sportschool en restaurant moet dan gaan afwegen of het goedkoper is om de zaak dicht te houden of dat ze maximaal zoveel gasten toelaten. Grenzen dicht voor niet goederenvervoer tot na de zomervakantie denk ik. Anders krijgen we de zelfde ellende als nu met die wintersporters. En thuiswerken stoppen en verenigingen (voetbal, kerkkoor, enz) opstarten pas in september. Dat is mijn glazen bol.
Ik snap dat ze het niet kunnen geven, maar toch hoop ik gauw op duidelijkheid. Als we niet op vakantie kunnen gaan, dan nemen we hier alvast wat vrije dagen op zodat we het beter volhouden. En dan gaan we ons geld stoppen in andere dingen (goed voor de economie!)
Ik vind t onsympathiek dat je blijkbaar een egoïst bent als je t prettig vindt dat je kinderen weer naar school mogen en ze vult ook in dat niemand in haar ogen zich druk maakt om kinderen in achterstandsgezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
07-04-2020 12:40
Ik ben haar niet, maar wat ik er onsympathiek aan vind is het volgende: EHR neemt het mensen ontzettend kwalijk dat ze voor haar invullen dat ze angstig is, maar zij vult vervolgens in haar chagrijn in dat de mensen die de situatie anders beoordelen (of in elk geval heel hard hopen dat de situatie anders ligt) alleen maar met zichzelf bezig zijn, egoïstisch zijn, totaal niets om kinderen in achterstandssituaties geven en heel graag van hun eigen kinderen af willen.

Dat zijn vier onsympathieke aannames in twee stukjes tekst, wat mij betreft meer dan voldoende om het geheel ook als onsympathiek te kwalificeren.
Helemaal eens. Het kwam niet eens in mij op dat ouders om ‘egoïstische’ redenen hopen dat de scholen weer open gaan. Ik hoop en denk het zelf ook, voor mijn dochter van 15 wel te verstaan, want ze is verliefd en nu ziet ze hem niet...vr mij persoonlijk hoeft t niet, ik geniet enorm van mijn tijd thuis met haar en ben dankbaar voor deze luxe. Ik werk nl al haar hele leven heel veel uren per week buiten de deur.

Maar ik vind ook dat er begrip moet zijn vr mensen die dit wel uit egoïstische redenen hopen.
Duomarker schreef:
07-04-2020 13:40
Ik vind t onsympathiek dat je blijkbaar een egoïst bent als je t prettig vindt dat je kinderen weer naar school mogen en ze vult ook in dat niemand in haar ogen zich druk maakt om kinderen in achterstandsgezinnen.

Dat doe ik helemaal niet. Mij werd verweten dat ik geen oog had voor kinderen in achterstandsgezinnen met mijn hoop/wens/verwachting dat de scholen nog wel even dicht zouden mogen blijven.
Ik gaf aan dat ik daar wel degelijk oog voor heb. Evenals voor de vele andere gevolgen als deze intelligente lockdown blijft.
Maar goed, lezen blijkt wel een vak, blijkt ook hier maar weer.

Buitel met elkaar vooral verder over mijn uitspraken, als dat lekker voelt. Ik zoek een wat gezelliger deel van het forum op.
Alle reacties Link kopieren
Huisarts Meijel denkt medicijn tegen coronavirus te hebben

Huisarts Rob Elens in het Zuid Limburgse Meijel las de zeer hoopgevende berichten van artsen in Zuid Korea, Frankrijk en Amerika over de behandeling van corona patiënten met hydroxychloroquine, zink en azitromycine, waardoor ze daar maar ‘weinig tot nul opnames hebben, en ook weinig mensen op de IC’. In overleg met de apotheek ging Elens dit aan enkele van zijn corona patiënten voorschrijven.
8 mensen behandeld, 8 binnen enkele dagen genezen
‘Ik heb nu 8 mensen behandeld, en ze zijn allemaal genezen. Het zijn 5 mannen en 3 vrouwen, 60-plussers en 80-plussers, en ook met verschillende ziektebeelden. Eentje had diarree en een ander maagpijn, maar verder hebben ze geen bijwerkingen ervaringen. Na 4 dagen waren ze allemaal klachtenvrij. Ik denk dus dat dit een veilige en goede behandeling is voor mensen met corona,’ waarbij hij vooral de mensen met iets ergere klachten (zoals ademhalingsproblemen) denkt.
Het gaat om slechts 27 pilletjes die verspreidt over 3 dagen moeten worden ingenomen (en daarna nog enkele dagen zink en azitromycine). Elens: ‘Het zijn er nog maar 8 geweest, maar ze zijn wel allemaal genezen. Dit medicijn bestaat al sinds 1955 en werd ontwikkeld voor malaria. Ik heb in Afrika met malariapatiënten gewerkt, dus ben niet bang dit te geven. In Nederland wordt het vaak gebruikt bij reumapatiënten, of mensen met andere auto-immuunziekten. Het ligt gewoon in de la van elke apotheek in Nederland.’
‘Tijd is rijp voor deze effectieve behandeling’
‘De tijd is wel rijp voor een effectieve behandeling. Dus collega’s in het land: vraag aan je apotheek of ze mee willen werken en dit protocol willen starten, want Nederland heeft ons nodig. Met name de mensen met een iets te snelle ademhaling en een (zuurstof) saturatie van net iets meer dan 91. Als je deze therapie doet is de kans groot dat ze na 3 dagen weer beter zijn.’
Het hoofd van de ziekenhuisapothekers heeft al voor 100.000 mensen chloroquine gekocht, om zich veilig te stellen voor de mensen in het ziekenhuis. ‘En dit is hydroxychloroquine, een zusje van die stof. Laten zij dan chloroquine gebruiken, en wij hydroxychloroquine. Dan kunnen we samen die enorme berg patiënten aan. Mocht het in de eerste lijn dan toch niet lukken, gaan we naar de tweede lijn.
Ook Ivermectine gewoon in apotheek verkrijgbaar
Eergisteren schreven we over een andere mogelijke doorbraak in de zoektocht naar een medicijn tegen het coronavirus. Ivermectine, een bestaand medicijn dat wordt gebruikt om katten, honden, paarden en andere dieren te ontwormen, blijkt al 2 dagen na toediening een 5000-voudige reductie van de replicatie van het SARS-CoV-2 virus te bewerkstelligen.
Het middel zou nog niet op mensen zijn uitgetest, maar dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog: het is gewoon in Nederlandse apotheken verkrijgbaar. Het middel wordt in Haarlem geproduceerd.

https://youtu.be/3EGmwG-BjPY

https://www.medicalfacts.nl/2020/04/04/ ... -covid-19/
--
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar de uitslagen van het onderzoek over verspreiding bij/door kinderen. Hopelijk nemen ze daarin ook de besmettingen via ontlasting mee. De hygiëne op (basis)school wc's laat vaak nogal te wensen over, terwijl mensen met Corona klachten die thuis verblijven wordt aangeraden om (indien mogelijk) van een separaat toilet gebruik te maken. Ik vind dat lastig te rijmen met snel de scholen weer openstellen.
Onze dochter heeft een aangeboren nierafwijking en dat is volgens de meeste lijstjes ook een risicogroep. Bovendien vinden mijn kinderen het niet altijd even leuk op school en heeft de oudste niet eens een juf meer ('overspannen' mede door die niet altijd even leuke klas).
Al met al sta ik niet echt te springen om ze na de meivakantie weer naar school te brengen en had ik destijds al grote vraagtekens bij de voorbarigheid om scholen niet als verspreidingshaard te zien.
Wellicht zou een optie zijn om niet alle kinderen weer naar school te laten gaan, bijvoorbeeld kinderen die in een risicogroep vallen (en hun broertjes./zusjes), kinderen wiens ouders het thuisonderwijs prima aankunnen en een flexibele werkgever hebben, etc..
Als de regel: bij verkoudheid blijf je thuis blijft bestaan hebben de meeste scholen sowieso een probleem: op onze school zat toen al de helft van de klassen thuis. Vervangende leerkrachten zijn nu ook echt niet te krijgen dus volgens mij kunnen we vergeten dat de kinderen vanaf half mei weer fullpool naar school gaan.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
07-04-2020 18:56
Huisarts Meijel denkt medicijn tegen coronavirus te hebben

Huisarts Rob Elens in het Zuid Limburgse Meijel las de zeer hoopgevende berichten van artsen in Zuid Korea, Frankrijk en Amerika over de behandeling van corona patiënten met hydroxychloroquine, zink en azitromycine, waardoor ze daar maar ‘weinig tot nul opnames hebben, en ook weinig mensen op de IC’. In overleg met de apotheek ging Elens dit aan enkele van zijn corona patiënten voorschrijven.
8 mensen behandeld, 8 binnen enkele dagen genezen
‘Ik heb nu 8 mensen behandeld, en ze zijn allemaal genezen. Het zijn 5 mannen en 3 vrouwen, 60-plussers en 80-plussers, en ook met verschillende ziektebeelden. Eentje had diarree en een ander maagpijn, maar verder hebben ze geen bijwerkingen ervaringen. Na 4 dagen waren ze allemaal klachtenvrij. Ik denk dus dat dit een veilige en goede behandeling is voor mensen met corona,’ waarbij hij vooral de mensen met iets ergere klachten (zoals ademhalingsproblemen) denkt.
Het gaat om slechts 27 pilletjes die verspreidt over 3 dagen moeten worden ingenomen (en daarna nog enkele dagen zink en azitromycine). Elens: ‘Het zijn er nog maar 8 geweest, maar ze zijn wel allemaal genezen. Dit medicijn bestaat al sinds 1955 en werd ontwikkeld voor malaria. Ik heb in Afrika met malariapatiënten gewerkt, dus ben niet bang dit te geven. In Nederland wordt het vaak gebruikt bij reumapatiënten, of mensen met andere auto-immuunziekten. Het ligt gewoon in de la van elke apotheek in Nederland.’
‘Tijd is rijp voor deze effectieve behandeling’
‘De tijd is wel rijp voor een effectieve behandeling. Dus collega’s in het land: vraag aan je apotheek of ze mee willen werken en dit protocol willen starten, want Nederland heeft ons nodig. Met name de mensen met een iets te snelle ademhaling en een (zuurstof) saturatie van net iets meer dan 91. Als je deze therapie doet is de kans groot dat ze na 3 dagen weer beter zijn.’
Het hoofd van de ziekenhuisapothekers heeft al voor 100.000 mensen chloroquine gekocht, om zich veilig te stellen voor de mensen in het ziekenhuis. ‘En dit is hydroxychloroquine, een zusje van die stof. Laten zij dan chloroquine gebruiken, en wij hydroxychloroquine. Dan kunnen we samen die enorme berg patiënten aan. Mocht het in de eerste lijn dan toch niet lukken, gaan we naar de tweede lijn.
Ook Ivermectine gewoon in apotheek verkrijgbaar
Eergisteren schreven we over een andere mogelijke doorbraak in de zoektocht naar een medicijn tegen het coronavirus. Ivermectine, een bestaand medicijn dat wordt gebruikt om katten, honden, paarden en andere dieren te ontwormen, blijkt al 2 dagen na toediening een 5000-voudige reductie van de replicatie van het SARS-CoV-2 virus te bewerkstelligen.
Het middel zou nog niet op mensen zijn uitgetest, maar dat blijkt niet te kloppen. Sterker nog: het is gewoon in Nederlandse apotheken verkrijgbaar. Het middel wordt in Haarlem geproduceerd.

https://youtu.be/3EGmwG-BjPY

https://www.medicalfacts.nl/2020/04/04/ ... -covid-19/
--
Ik vind het wel bijzonder dat dit dan zo makkelijk voorgeschreven wordt. Het is geen mild middel.
Juist om deze reden wordt dit middel ook niet meer aan openbare apotheken geleverd, tenzij mensen dit voorheen al gebruikte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven