Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vriendschap in coronatijd

25-03-2020 14:33 54 berichten
Hallo

Vrienden van mij willen met zn vieren afspreken,1,5 meter uit elkaar. We zijn allemaal 25, vallen dus niet in risicogroep. Ik vind het niet verstandig, vooral omdat er gewoon veel onduidelijk is rondom de hele verspreiding ervan+ je kan er toch anderen mee besmetten. Heb dit gezegd, maar voel me tegelijkertijd zo'n zeurpiet en kan het moeilijk van me afzetten. Zij zien het probleem niet als je 1,5 afstand bewaard. Wat vinden jullie hiervan. Stel ik me aan en kan ik gewoon afspreken? Of moet ik niet gaan ook al gaan zij wel. (+hoe kan ik dit dan van me afzetten)
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
25-03-2020 14:48
https://projectescape.nl/blackhawk/

Ik kan nog niet zeggen of het leuk is uiteraard 😁

Ik wacht met spanning op een update dan!! :D
Lillybit schreef:
25-03-2020 15:29
Maximaal 3 personen, TO wil met 4 afspreken .

Maximaal 3 mensen op bezoek. Ik vind het ook niet slim om nu af te spreken en ik geef TO groot gelijk dat ze er niet heen wil, maar het gillen dat ze zich aan de richtlijnen moeten houden vind ik nogal overbodig aangezien ze dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Panda1987 schreef:
25-03-2020 14:46
Snap niet dat sommige mensen nog steeds hier komen vragen wat te doen. Luister naar de richtlijnen en blijf thuis!!!
Ik snap het wel.
Ik vind het ook lastig, want ik word uitgenodigd voor iets en dan voel ik me een enorme zeurkous als ik niet wil komen.
Tijdens een wandeling door het park (ja ja het is hier heel rustig) sprong ik de bosjes in om ervoor te zorgen dat ik niet te dichtbij iemand kwam die me perse wilde inhalen, voel ik me ook een droeftoeter.
Vanochtend dacht ik: kan ik nog wel gaan hardlopen of is dat juist niet verstandig?

Het is gewoon even aanpassen aan het nieuwe normaal, wat dat dan ook is.
Wat eten we vanavond?
Ik krijg een soort van deja vu maar goed ik zou het niet doen. De richtlijnen zijn er niet voor niks en je kunt wellicht al een boete krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
25-03-2020 15:30
Ik wacht met spanning op een update dan!! :D
Ik zal na zaterdag een update geven of het leuk is om te doen 😉
makreel schreef:
25-03-2020 15:40
Ik snap het wel.
Ik vind het ook lastig, want ik word uitgenodigd voor iets en dan voel ik me een enorme zeurkous als ik niet wil komen.
Tijdens een wandeling door het park (ja ja het is hier heel rustig) sprong ik de bosjes in om ervoor te zorgen dat ik niet te dichtbij iemand kwam die me perse wilde inhalen, voel ik me ook een droeftoeter.
Vanochtend dacht ik: kan ik nog wel gaan hardlopen of is dat juist niet verstandig?

Het is gewoon even aanpassen aan het nieuwe normaal, wat dat dan ook is.
Dat had ik dus ook vorige week. Ik allemaal moeilijk slalommen en die ander blijft gewoon lopen waar die loopt. Dan denk ik als we beiden nou een beetje opzij gaan dan is het allemaal wat makkelijker. Toch erg eigenlijk dat mensen soms pas afstand houden als je gewoon even moet hoesten, net of je dat nu niet altijd moet doen.
Alle reacties Link kopieren
kes49240 schreef:
25-03-2020 14:36
Hier in Frankrijk is samenkomen gewoon verboden. Je neemt onnodig risico voor jezelf en voor anderen, je moet toch ergens heen dus je komt misschien andere mensen tegen of in aanraking met het virus dus je dan weer meeneemt of overdraagt als je bijv boodschapppen gaat doen en dingen aanraakt... Ik snap het niet waarom is het zo moeilijk, organiseer een visioborrel via messenger dan kun je elkaar toch zien. Dus voor mij ben je geen zeurpiet maar heb je groot gelijk
het mag, maximaal drie mensen op bezoek, met de gastheer is samen 4
maar ik zou online borrelen
Alle reacties Link kopieren
Dutchgirly schreef:
25-03-2020 15:44
Ik zal na zaterdag een update geven of het leuk is om te doen 😉
Ik ben heel benieuwd! Bedankt iig voor de tip.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
De richtlijnen zijn al best wel streng maar veel mensen hanteren nog wel wat strengere regels. Wat TO (niet) wil mag gewoon, maximaal drie bezoekers naast je eigen gezinsleden en 1,5 meter afstand houden.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
25-03-2020 15:29
Maximaal 3 personen, TO wil met 4 afspreken .
Niet.
Maximaal 3 bezoekers.
4 personen is 1 bewoner plus 3 bezoekers.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zaterdagavond wijnen met een paar vriendinnen.

Online via Zoom.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
25-03-2020 16:08
De richtlijnen zijn al best wel streng maar veel mensen hanteren nog wel wat strengere regels. Wat TO (niet) wil mag gewoon, maximaal drie bezoekers naast je eigen gezinsleden en 1,5 meter afstand houden.
Het mag wel maar of je die 1,5 meter kunt aanhouden na een paar drankjes.

4 X 1,5= 6

6 meter. En hoe doe je dat met drankjes en hapjes??
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
25-03-2020 17:00
Het mag wel maar of je die 1,5 meter kunt aanhouden na een paar drankjes.

4 X 1,5= 6

6 meter. En hoe doe je dat met drankjes en hapjes??
Ik heb een kleine huiskamer maar je kunt prima ieder 1,5 meter bij de salontafel vandaan zitten zonder dat het ongemakkelijk wordt.
yasmijn schreef:
25-03-2020 17:00
Het mag wel maar of je die 1,5 meter kunt aanhouden na een paar drankjes.

4 X 1,5= 6

6 meter. En hoe doe je dat met drankjes en hapjes??

Nee hoor, je hebt maar 4,5 meter nodig en dan zit je nog allemaal naast elkaar ook. Als je allemaal in een hoek gaat zitten, heb je al snel 1,5 tussen elkaar.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
25-03-2020 17:12
Nee hoor, je hebt maar 4,5 meter nodig en dan zit je nog allemaal naast elkaar ook. Als je allemaal in een hoek gaat zitten, heb je al snel 1,5 tussen elkaar.
Gezellig :lol:
Al een account? Log dan hier in.
To,je bent verstandig bezig. Ik vind je ook geen aansteller en zou het uitstellen. Het loopt niet weg.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
25-03-2020 17:00
Het mag wel maar of je die 1,5 meter kunt aanhouden na een paar drankjes.

4 X 1,5= 6

6 meter. En hoe doe je dat met drankjes en hapjes??
Je hoeft niet op een rijtje te gaan staan :) Een vierkant van 1,5 x1,5 is al genoeg, en iedereen op een hoekpunt.


En zelfs op een rijtje heb je geen 6m nodig:
X -1,5m-X-1,5m-X-1,5m-X; 4,5m is genoeg. Groep 4 rekenen, Yas 😀

Ik zou zelf voor online kiezen, voorlopig.
HennieHen schreef:
25-03-2020 16:36
Niet.
Maximaal 3 bezoekers.
4 personen is 1 bewoner plus 3 bezoekers.
Inderdaad, vermijd sociale contacten, je mag met 4 man koffieleuten in huis :facepalm:
Dat klopt tóch niet?
Lillybit schreef:
25-03-2020 19:36
Inderdaad, vermijd sociale contacten, je mag met 4 man koffieleuten in huis :facepalm:
Dat klopt tóch niet?

Nou, dan blijf jij lekker thuis en gaan de vrienden van TO bij elkaar op bezoek. Allebei blij en allebei volgens de maatregelen.
nerdopviva schreef:
25-03-2020 19:44
Nou, dan blijf jij lekker thuis en gaan de vrienden van TO bij elkaar op bezoek. Allebei blij en allebei volgens de maatregelen.
Dat doe ik ook hoor en zoals ik het lees doet TO dat liever ook maar vindt ze de reacties van haar vrienden vervelend.
Ik denk dat je gewoon moet durven nee zeggen TO. Ik vond dat op jou leeftijd ook erg moeilijk maar toch moet je het doen. Als je het niet durft if je bent bang dat je vrienden er iets van gaan zeggen, zoek dan een excuus. Verkouden, andere afspraak of iets dergelijks. Als je vrienden de nood niet inzien is het inderdaad moeilijk niet toe te geven aan de groepsdruk maar toch beter dit niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
25-03-2020 17:35
Je hoeft niet op een rijtje te gaan staan :) Een vierkant van 1,5 x1,5 is al genoeg, en iedereen op een hoekpunt.


En zelfs op een rijtje heb je geen 6m nodig:
X -1,5m-X-1,5m-X-1,5m-X; 4,5m is genoeg. Groep 4 rekenen, Yas 😀
Ik zou zelf voor online kiezen, voorlopig.

Groep 4 :lol:
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Gordi schreef:
26-03-2020 09:07
Ik denk dat je gewoon moet durven nee zeggen TO. Ik vond dat op jou leeftijd ook erg moeilijk maar toch moet je het doen. Als je het niet durft if je bent bang dat je vrienden er iets van gaan zeggen, zoek dan een excuus. Verkouden, andere afspraak of iets dergelijks. Als je vrienden de nood niet inzien is het inderdaad moeilijk niet toe te geven aan de groepsdruk maar toch beter dit niet te doen.
Excuus zoeken? Waarom? Dit is bittere ernst!
Al een account? Log dan hier in.
Gordi schreef:
26-03-2020 09:07
Ik denk dat je gewoon moet durven nee zeggen TO. Ik vond dat op jou leeftijd ook erg moeilijk maar toch moet je het doen. Als je het niet durft if je bent bang dat je vrienden er iets van gaan zeggen, zoek dan een excuus. Verkouden, andere afspraak of iets dergelijks. Als je vrienden de nood niet inzien is het inderdaad moeilijk niet toe te geven aan de groepsdruk maar toch beter dit niet te doen.

Ik vind eigenlijk dat die vrienden dit gewoon moeten accepteren en niet over moeten zeuren. In een vriendschap respecteer je elkaar, ook al vind je dat iemand overdreven reageert. Iedere gek zijn gebrek, ook in een vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het niet zo'n slimme actie was om zo de nadruk te leggen op maximaal 3 bezoekers. Daarvoor was bij eigenlijk iedereen die ik ken de tendens om helemaal niet bij elkaar op bezoek te gaan, dat strookte ook met blijf zoveel mogelijk binnen. Door nu specifiek te benoemen dat je maximaal 3 bezoekers mag ontvangen mits de 1,5 meter regel gehandhaafd wordt weet ik zeker dat dit geresulteerd heeft in weer meer bij elkaar op bezoek gaan. Ik merk dat ook gewoon aan het verkeer op straat 's avonds. Een wereld van verschil t.o.v. vorige week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven