Coronavirus COVID-19 alle pijlers

We zijn toch allemaal jong geweest?

17-10-2020 22:04 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe, heeft slechte manieren, heeft minachting voor alle gezag en heeft geen eerbied voor ouderdom.

Citaat van de Griekse filosoof Socrates en is al meer dan 2400 jaar oud (uit 399 v. Chr. om precies te zijn).

Ik plaats het hier omdat vooral de jeugd aan het feesten is geslagen en deze feesten Covid-19 haarden zijn geworden (huisfeesten en horeca)

Nu is het erg kort door de bocht om de tweede golf in de schoenen van de jeugd te schuiven want kijk eens wat er in - sommige - kerken gebeurde.

Maar we zijn toch allemaal jong geweest?
Hoe had je zelf gereageerd op je 16 /17 /18e als je geconfronteerd was met allerlei regels en verboden.

Waren we niet ook met 8 man en een paar flessen sterke drank in een studentenkamer gekropen voor wat gezelligheid?

Reden genoeg om de vraag hier neer te leggen: Had jij je als puber / jong volwassene WEL aan de corona regels gehouden?

TO trapt af:
Mmmmmm ik weet zeker dat ik ook de randen was gaan opzoeken en deel had genomen aan huiskamerfeestjes.

De coronaregels had ik toen ik jong was:

Totaal aantal stemmen: 214

Gegarandeerd overtreden (38%)
Geresepecteerd (56%)
Lastig, ik geef een toelichting in de draad (6%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2020 21:59
Nooit jong geweest?

Nee ik ben pas met mijn 30e geboren :bonk:



Ja ik ben jong geweest. Maar ik wist niet dat jong gelijk verbonden stond aan dom doen.
In dat geval ben ik niet jong geweest.
Alle reacties Link kopieren
Gegarandeerd overtreden, absoluut
Nothing happens for a reason
Ik was als puber nogal problematisch. Ik had me er toen niet aan gehouden denk ik.

Maar goed, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan als ik er aan denk wat ik allemaal heb gedaan, dat was toen ook niet de 'gemiddelde' puber.

En ik zie ook meer 60 plussers regels overtreden dan mensen van mijn eigen leeftijd (20/30)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 21 en zie in mijn omgeving dat oprecht veel mensen zich aan de maatregelen houden. Veel van mijn vrienden wonen nog thuis en houden, bij hun beslissing om zich al dan niet aan de regels te houden, ook rekening met hun ouders/grootouders. Natuurlijk spreken ze/we weleens met net teveel af of houden we ons niet altijd aan de 1,5 meter (onderling, natuurlijk wel richting anderen), maar het is niet zo dat jongeren zich massaal niet aan de regels houden omdat ze jong zijn. Uitzonderingen daargelaten of course.
eef-- wijzigde dit bericht op 25-10-2020 22:49
4.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
25-10-2020 22:27
Nee ik ben pas met mijn 30e geboren :bonk:



Ja ik ben jong geweest. Maar ik wist niet dat jong gelijk verbonden stond aan dom doen.
In dat geval ben ik niet jong geweest.


Jong zijn is grenzen verkennen, fouten maken, randen opzoeken etc.
Dat hoort er bij.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
05-2019 schreef:
25-10-2020 22:14


En voor die over volle kerken net zo trouwens.

Het probleem is dat die volle kerken legaal zijn.
Iets met godsdienstvrijheid.

Was ook verbaasd toen ik het hoorde.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof oprecht dat mijn schoonouders van dik in de 80 meer te lijden hebben onder de crisis dan mijn kinderen (begin 20). Schoonvader kon en deed niet veel meer, maar schoonmoeder was nog heel actief in allerlei clubjes en sporten. Schoonvader kan niet meer praten, dus ze mist enorm de aanspraak en haar uitjes. Ze zegt ook: misschien ben ik wel dood als het virus voorbij is.
De kinderen zetten de schouders eronder, maken enorm veel uren op hun werk, en studeren ook extra veel. Ze hebben beide afgelopen jaar iets van 75 punten gehaald. Ze hebben wel beide een vitaal beroep als bijbaan, dus daar moeten ze wel de deur voor uit, dat scheelt enorm. Ze sparen als een gek en dat feesten komt over een jaar wel weer. Daar hebben ze nu niet eens tijd voor. Oudste werkt 24 uur naast fulltime master. En jongste denk ik ca. 20 uur naast 2 bachelors.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
26-10-2020 09:45
Ik geloof oprecht dat mijn schoonouders van dik in de 80 meer te lijden hebben onder de crisis dan mijn kinderen (begin 20). Schoonvader kon en deed niet veel meer, maar schoonmoeder was nog heel actief in allerlei clubjes en sporten. Schoonvader kan niet meer praten, dus ze mist enorm de aanspraak en haar uitjes. Ze zegt ook: misschien ben ik wel dood als het virus voorbij is.
De kinderen zetten de schouders eronder, maken enorm veel uren op hun werk, en studeren ook extra veel. Ze hebben beide afgelopen jaar iets van 75 punten gehaald. Ze hebben wel beide een vitaal beroep als bijbaan, dus daar moeten ze wel de deur voor uit, dat scheelt enorm. Ze sparen als een gek en dat feesten komt over een jaar wel weer. Daar hebben ze nu niet eens tijd voor. Oudste werkt 24 uur naast fulltime master. En jongste denk ik ca. 20 uur naast 2 bachelors.
Dit, mijn schoonmoeder is 85 en heeft er behoorlijk onder te lijden. Ze woont alleen, deed altijd vrijwilligerswerk bij activiteiten voor ouderen,dat waren haar sociale contacten en dat is allemaal weggevallen. Daarnaast woont ze ook nog eens ver weg bij ons vandaan, dus er even naartoe gaan is er ook niet bij. Mijn schoonmoeder heeft als kind de hongerwinter en de verschrikkingen meegemaakt van de oorlog en nou moet ze dit op haar oude dag ook nog eens meemaken. Mijn dochters hebben er minder last van dan zij en gaan zich niet te buiten aan allerlei zaken. Ze zijn dit jaar niet op vliegvakantie gegaan, maar bleven dichtbij. Ze zeggen heel nuchter dat dat wel weer komt. Ze werken thuis.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2020 23:57
Het probleem is dat die volle kerken legaal zijn.
Iets met godsdienstvrijheid.

Was ook verbaasd toen ik het hoorde.
Ik vind het gewoon niet kunnen of het nu godsdienstvrijheid of wat dan ook is. In sommige gevallen moeten ook hun aan regels gaan houden. Het is voor de gezondheid van de medemens. Ik vind het nogal egoïstisch van ze.

Ze kunnen toch ook diensten online doen. En dan kunnen ze zo hard en lang zingen in huis wat ze willen.

Ik was ook stom verbaasd.
05-2019 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 16:32
0.18% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Ik had zeker de regels nageleefd, maar die zijn wellicht ook makkelijker voor een introvert dan extrovert om na te leven.
Tijdens mijn jongere jaren zat ik, als introvert, de vrijdagavond het liefst op m'n bed, boeken te lezen, tekenen, gamen oid met de katten erbij en een kop thee. Feesten heb ik een enkele keer gedaan maar verveelde me alleen maar.
Alle reacties Link kopieren
Divadaan schreef:
26-10-2020 09:57
. Mijn schoonmoeder heeft als kind de hongerwinter en de verschrikkingen meegemaakt van de oorlog en nou moet ze dit op haar oude dag ook nog eens meemaken.


Ik vind het wel een buitenproportionele vergelijking, een oorlog // hongerwinter met gaarkeukens en brandstoftekorten vergelijken met deze pandemie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-10-2020 13:39
Ik vind het wel een buitenproportionele vergelijking, een oorlog // hongerwinter met gaarkeukens en brandstoftekorten vergelijken met deze pandemie.
Het is voor mij persoonlijk geen vergelijking, begrijp me goed. Het is niet mijn ervaring, maar zoals mijn schoonmoeder het ervaart,ze ziet het als uitzichtloos, van hoe lang gaat dit nog duren. Het vliegt haar behoorlijk aan omdat er momenteel zoveel voor haar weg valt, haar activiteiten met andere ouderen. Op die leeftijd maak je sowieso ook veel verlies mee, generatiegenoten vallen weg. Voor deze pandemie was ze zo kwiek en actief. Mijn eigen vader van in de 90 woont in een verzorgingstehuis en naar hem wordt redelijk omgekeken, zijn kinderen wonen vlakbij. Maar mijn schoonmoeder ervaart eenzaamheid. En dat vind ik gewoon triest. En ja, ze heeft het nog nooit zo vaak gehad over die vreselijke oorlog als nu. Vroeger deed ze dat amper, maar het komt nu allemaal bovendrijven. Het maakt blijkbaar een heleboel oud zeer los.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-10-2020 23:57
Het probleem is dat die volle kerken legaal zijn.
Iets met godsdienstvrijheid.

Was ook verbaasd toen ik het hoorde.
In Staphorst is nu een piek dus het zal hopelijk snel veranderen.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven