Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend naar vriend(in) tijdens Corona-maatregelen

31-03-2020 12:58 251 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist even niet waar ik dit moest plaatsen, misschien is er al eerder over geschreven.

De vader van mijn kind wil dit weekend een gepland logeerpartijtje bij zijn vriendin door laten gaan. Ze hebben een lange afstands-lat relatie.

Ik heb daar geen problemen mee, maar ik heb wel gevraagd aan ex of hij dan in ieder geval de week daarna niet meer bij ons komt en klachten in de gaten houdt.... Ik hou mij namelijk wel aan de richtlijnen van het RIVM.
Zijn partner heeft kinderen en die hebben ook een omgang (gok ik) daarnaast werkt ex nog.
Wat zijn partner doet weet ik niet.

Nu ben ik weer de jaloerse ex die hun weekend verpest en daar de RIVM richtlijnen voor misbruikt.
Ik zie het anders, ik beperk mijn contacten zoveel mogelijk. Zie zelfs mijn ouders en vrienden niet meer.
Het is even niet anders.

Ben ik nu onredelijk? Volgens ex mag ik dit niet opleggen of bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaat ons kind niet mee, ex gaat alleen. (misschien dat dit anders gelezen kan worden in de openingspost)
Alle reacties Link kopieren
Verbied jij omdat hij naar zijn vriendin toe gaat de omgang met jullie kind?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-03-2020 13:00
Verbied jij omdat hij naar zijn vriendin toe gaat de omgang met jullie kind?
Nee. Ik vraag hem om in ieder geval een dag of 4 afstand te houden en klachten in de gaten te houden als hij weer terug is.
katatondemonaeaytoy wijzigde dit bericht op 31-03-2020 13:03
4.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, maar ik denk toch dat je dit niet kan eisen van je ex.
Alle reacties Link kopieren
Promethium schreef:
31-03-2020 13:02
Ik snap je wel, maar ik denk toch dat je dit niet kan eisen van je ex.
Ik had ook gehoopt dat hij dit zelf ook wel had bedacht. Dat het niet zo slim is.
Waarom zou dit hun weekend verpesten? Je zegt toch niet dat hij niet kan gaan?
Ik vind je vraag heel normaal. Al snap ik het bij jullie langskomen niet zo. Bedoel je om jullie kind op te halen?
Alle reacties Link kopieren
Je ex en vriendin hebben een relatie, dus die mogen elkaar zien.

Zolang ze beide verder niet ziek zijn is dit toch geen probleem. Verbied jij hem ook om boodschappen te doen, te werken, etc? Natuurlijk zal hij fysiek contact hebben met zijn vriendin dus er is wel verschil.

Incubatietijd voor corona is trouwens langer dan 1 week.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
31-03-2020 13:04
Waarom zou dit hun weekend verpesten? Je zegt toch niet dat hij niet kan gaan?
Ik vind je vraag heel normaal. Al snap ik het bij jullie langskomen niet zo. Bedoel je om jullie kind op te halen?
Nee, van mij mag hij gaan en staan waar hij wil. Maar de consequentie daarvan in deze periode lijkt mij dat je voorzichtig moet zijn als je in contact komt met andere gezinnen/mensen en vervolgens zoon weer op wil halen bij mij.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:06
Nee, van mij mag hij gaan en staan waar hij wil. Maar de consequentie daarvan in deze periode lijkt mij dat je voorzichtig moet zijn als je in contact komt met andere gezinnen/mensen en vervolgens zoon weer op wil halen bij mij.
Maar hoe is de normale omgang dan? Want bedoel je dat hij zijn kind niet mag zien dan?
Dat had ik even niet begrepen.
Je hebt het over "niet bij jullie langskomen", alsof hij geregeld mee-eet ofzo.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
31-03-2020 13:05
Je ex en vriendin hebben een relatie, dus die mogen elkaar zien.

Zolang ze beide verder niet ziek zijn is dit toch geen probleem. Verbied jij hem ook om boodschappen te doen, te werken, etc? Natuurlijk zal hij fysiek contact hebben met zijn vriendin dus er is wel verschil.

Incubatietijd voor corona is trouwens langer dan 1 week.
Ik snap dat ze elkaar willen zien en dat dát ook moet kunnen.
Alleen zijn zij niet alleen, er zijn meerdere kinderen in het spel.
En ook het kind wat ik met ex heb, zodra hij weer hier komt. Plus ikzelf.
Dat gaat best rap als er één iemand klachten heeft.
Val jij in de doelgroep die bevattelijk kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
31-03-2020 13:07
Maar hoe is de normale omgang dan? Want bedoel je dat hij zijn kind niet mag zien dan?
Dat had ik even niet begrepen.
Je hebt het over "niet bij jullie langskomen", alsof hij geregeld mee-eet ofzo.
Hij ziet zijn kind wanneer hij wil en ook in de weekenden.
We proppen kind niet door de brievenbus naar buiten, dus hij komt hier binnen, maakt praatje, neemt spullen van en voor kind mee.

In het licht van de huidige Coronatoestanden leek het mij logisch om na een weekend veel contact met andere mensen, even te wachten of je klachten hebt totdat je vervolgens je kind weer ophaalt en op sleeptouw neemt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
31-03-2020 13:09
Val jij in de doelgroep die bevattelijk kunnen zijn?
Ik niet, maar ex zelf wel en ons kind ook. Beiden COPD.
Alle reacties Link kopieren
het lijkt me heel vervelend, maar niet iets waar je iets mee kunt.
je ex houdt zich aan de regels, gaat op "bezoek" bij iemand. En het is zijn weekend met jullie kind, dus hij bepaalt

bah
sterkte hoor
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:10
Ik niet, maar ex zelf wel en ons kind ook. Beiden COPD.
https://www.longfonds.nl/corona-longziekten
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:10
Hij ziet zijn kind wanneer hij wil en ook in de weekenden.
We proppen kind niet door de brievenbus naar buiten, dus hij komt hier binnen, maakt praatje, neemt spullen van en voor kind mee.

In het licht van de huidige Coronatoestanden leek het mij logisch om na een weekend veel contact met andere mensen, even te wachten of je klachten hebt totdat je vervolgens je kind weer ophaalt en op sleeptouw neemt.
Hm. Normaal gesproken een fijne regeling maar nu wat minder. Ik vrees dat je er weinig mee kunt maar begrijp je zorgen.
Je contacten tot een minimum beperken is nu echt het beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel, zeker als je kind een longziekte heeft. Hij zou zelf ook kunnen bedenken dat hij jullie zoon geen risico moet laten lopen. Maar ik ben bang dat je niet veel kunt doen behalve hem proberen te overtuigen met goede argumenten.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:08
Ik snap dat ze elkaar willen zien en dat dát ook moet kunnen.
Alleen zijn zij niet alleen, er zijn meerdere kinderen in het spel.
En ook het kind wat ik met ex heb, zodra hij weer hier komt. Plus ikzelf.
Dat gaat best rap als er één iemand klachten heeft.
Voor jou misschien logisch, maar kijk naar de richtlijnen van RIVM. Je ex houdt zich aan de richtlijnen.

Het is een illusie dat we alles kunnen uitsluiten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
31-03-2020 13:21
Hm. Normaal gesproken een fijne regeling maar nu wat minder. Ik vrees dat je er weinig mee kunt maar begrijp je zorgen.
Je contacten tot een minimum beperken is nu echt het beste.
Ja. Dat vind ik dus ook. Maar uit mijn koker wordt het altijd vertaald naar "vervelend dwarsliggend kutwijf". :-)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
31-03-2020 13:22
Voor jou misschien logisch, maar kijk naar de richtlijnen van RIVM. Je ex houdt zich aan de richtlijnen.

Het is een illusie dat we alles kunnen uitsluiten.
Nee, joh. Natuurlijk houdt hij zich daar niet aan. Je gaat niet bij je vriendin logeren om anderhalve meter afstand te houden.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-03-2020 13:22
Ja. Dat vind ik dus ook. Maar uit mijn koker wordt het altijd vertaald naar "vervelend dwarsliggend kutwijf". :-)
Dat is natuurlijk onzin. Helaas is niet zo verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Tja als je hem verbiedt om zijn eigen kind te zien terwijl hij geen klachten heeft dan snap ik wel dat hij gepikeerd is.

Je eist nu min of meer dan hij zijn vriendin niet aanraakt want anders mag hij zijn kind niet zien.

Je gaat te ver.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-03-2020 13:29
Tja als je hem verbiedt om zijn eigen kind te zien terwijl hij geen klachten heeft dan snap ik wel dat hij gepikeerd is.

Je eist nu min of meer dan hij zijn vriendin niet aanraakt want anders mag hij zijn kind niet zien.

Je gaat te ver.
Ook wanneer kind COPD heeft? Ik vind dat nogal wat eerlijk gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven