Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Weekend weg vriendinnen tijdens corona [Geen OP]

14-09-2020 23:44 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2020 12:49
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
99.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je schoonouders overdrijven wel een beetje. Maar op dit moment woon je bij hun en zou ik mij aan hun regels houden. Ook voor de toekomstige verstandhoudingen beter. Weekendjes weg komen vanzelf wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
15-09-2020 00:28
Nou conclusie iig je mag er niet over liegen

Verder. Ik vind dat zij jou erop moeten kunnen vertrouwen dat als jij zegt te handelen ook tijdens zo’n weekend volgens protocol, wat hoort, dat zij daar begrip voor morgen hebben en enig vertrouwen.

Volgens mij projecteer je heel erg wat jij voor jezelf als regels verzonnen hebt. TO gaat zich namelijk niet aan de regels houden zoals je kunt lezen:
We proberen wel wat afstand te houden.

Wat afstand proberen te houden is niet 1,5m afstand. En in de situatie dat ze in een huisje met vrienden gaat wordt die 'wat afstand' die ze 'probeert' te houden echt niet groter.
Whateffa schreef:
15-09-2020 07:45
Maar dat 'onnodig panisch zijn' is hun goed recht in hun eigen huis. En To mag daar anders over denken en normaliter ook anders handelen maar dus niet in hun huis. Het zou wat zijn als je in je eigen huis niet je eigen regels mag hebben. Als het TO niet aanstaat dan gaat ze toch ergens anders wonen waar ze precies haar eigen zin kan doen? Nu doet ze alsof ze de regels respecteert maar is van plan toch haar eigen plan (stiekem) te trekken. Nogal lullig gedrag naar mensen die je uit de brand helpen met (gratis?) onderdak.
Ze weten dat to in de zorg werkt. Daar zit het theoretische risico.

Het valt voor mij onder het leugentje: ja wij bidden voor het slapengaan, omdat schoonouders denken dat er anders onheil over hun huis komt.

Dat to en haar vriend zsm een andere woning moeten gaan zoeken ben ik wel met je eens, het is niet verstandig om met onredelijke mensen in een huis te wonen, maar ze kan nu eenmaal niet in alle redelijkheid op straat gaan leven.
S-Groot schreef:
15-09-2020 09:22
Volgens mij projecteer je heel erg wat jij voor jezelf als regels verzonnen hebt. TO gaat zich namelijk niet aan de regels houden zoals je kunt lezen:
We proberen wel wat afstand te houden.

Wat afstand proberen te houden is niet 1,5m afstand. En in de situatie dat ze in een huisje met vrienden gaat wordt die 'wat afstand' die ze 'probeert' te houden echt niet groter.
Met drie anderen.

Doe eens een kansberekening dat daar iemand bijzit met corona, die geen klachten vertoont gedurende die dagen en desondanks jou besmet.

De kans om de jackpot in de staatsloterij te winnen is groter.

Logisch nadenken blijkt iets te zijn waar heel veel mensen moeite mee hebben...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
15-09-2020 00:02
Ik vind werken in de zorg op dit moment al gevaarlijk genoeg.

Daarbuiten het dan ook nog eens gaan zoeken en continu bij anderen hangen waarbij je nauwelijks afstand houdt ... is echt wel too much risk wat mij betreft.

Daar dan ook nog eens een potje over gaan staan liegen is helemaal not done wat mij betreft.


Tenzij je graag binnenkort op de begrafenis van één van de huisgenoten verschijnt.
Omdat je zelf het virus lustig verspreidt hebt.

Mensen die in de zorg werken hebben ook behoefte aan sociaal contact en ontspanning. Net als iemand die op kantoor werkt.
Je woont bij hen in, dus ik denk dat je je (zoveel mogelijk) aan hun regels moet houden. Of die nu logisch zijn of niet.
Dat betekent uiteraard niet dat je thuis moet blijven van je werk maar wel dat je eventuele extra risico´s zoveel mogelijk moet vermijden. Zoals een weekend weg met mensen buiten het gezin.
Ben je het daar niet mee eens, dan staat het je vast vrij ergens anders te gaan wonen.
Teva1979 schreef:
15-09-2020 09:29
Mensen die in de zorg werken hebben ook behoefte aan sociaal contact en ontspanning. Net als iemand die op kantoor werkt.
Dit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel met vriendinnen een weekend weggegaan. Gewoon met 2 hoor, niet met een hele groep. Wij zijn allemaal single en ja je wil ook wel een keer iets leuks doen. Wat ik wel frappant vond is dat verder iedereen lak aan die regels leek te hebben op onze bestemming (in NL). Personeel komt dichtbij staan, andere reizigers komen dichtbij staan. We hadden een tochtje op een boot gereserveerd, die was gewoon volle capaciteit geboekt, huifkartocht, hele huifkar zat vol. Ik probeer zelf wel altijd afstand te houden, maarja als iedereen weer normaal doet, schiet het er soms wel bij in. Het leven moet nou eenmaal weer een beetje doorgaan, en we kunnen niet thuis blijven zitten voor altijd. Dan wordt die economische crisis toch nog veel erger? Zo bijzonder dat de werkelijkheid zo anders is dan op dit forum. Als je dit forum zo leest lijkt het alsof iedereen krampachtig thuis zit, terwijl buiten het normale leven eigenlijk al weken weer aan de gang is.

Goed nu weer naar je vraag. Tja je woont wel bij je schoonouders in. Hun regels dus. Ik zou het gewoon heel open met ze bespreken. Onder welke voorwaarden zouden ze er wel oke mee zijn dat je gaat bijvoorbeeld.
DS1971 schreef:
15-09-2020 07:29
Roken is iets anders.

Als schoonouders in de here zijn en daardoor willen dat ze geen seks voor het huwelijk hebben, dan denkt toch ook iedereen die zijn gek en is liegen daarover om de lieve vrede te bewaren normaal?

Schoonouders zijn doorgeslagen op basis van slecht geïnformeerd zijn.
Het gaat niet om het roken an sich, het gaat om de regels bewust overtreden en er bewust over liegen. Als zij geen seks in hun huis willen doe je dat ook niet. Of je bent er eerlijk over.
Tja, jij woont in bij je schoonouders. Hun huis, hun regels. Wil je dat niet, dan zoek je een andere plek.

Wat vindt je vriend eigenlijk? Daar lees ik niets over.

Verder, je werk in de zorg is een onvermijdbaar risico. Da's toch echt iets heel anders dan vrijwillig bewust risico's nemen.

Ik lees tussen de regels door dat jij de
richtlijnen - houd 1.5 m afstand - niet zo serieus neemt. Prima, zolang je anderen (je schoonouders) niet dwingt om dat ook te doen. En dat doe je wel als je bij hen inwoont. Of houd je daar in huis wél constant 1.5 m afstand aan?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 07:29
Roken is iets anders.

Als schoonouders in de here zijn en daardoor willen dat ze geen seks voor het huwelijk hebben, dan denkt toch ook iedereen die zijn gek en is liegen daarover om de lieve vrede te bewaren normaal?

Maar de kans dat de schoonouders een SOA oplopen, als TO neukt, is toch echt nul
Terwijl de kans op Corona wat groter is.

Ik vind het ook zeikerds hoor, maar TO is bij de zeikerds in huis gaan wonen. En dat is toch echt het enige probleem
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 07:29
Roken is iets anders.

Als schoonouders in de here zijn en daardoor willen dat ze geen seks voor het huwelijk hebben, dan denkt toch ook iedereen die zijn gek en is liegen daarover om de lieve vrede te bewaren normaal?

Maar de kans dat de schoonouders een SOA oplopen, als TO neukt, is toch echt nul
Terwijl de kans op Corona wat groter is.

Ik vind het ook zeikerds hoor, maar TO is bij de zeikerds in huis gaan wonen. En dat is toch echt het enige probleem
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 07:29
Roken is iets anders.

Als schoonouders in de here zijn en daardoor willen dat ze geen seks voor het huwelijk hebben, dan denkt toch ook iedereen die zijn gek en is liegen daarover om de lieve vrede te bewaren normaal?

Maar de kans dat de schoonouders een SOA oplopen, als TO neukt, is toch echt nul
Terwijl de kans op Corona wat groter is.

Ik vind het ook zeikerds hoor, maar TO is bij de zeikerds in huis gaan wonen. En dat is toch echt het enige probleem
Nee, ik ben zelf totaal niet tegen weekendjes weg, prima hoor. Maar het is niet niks om je volwassen kind en schoondochter in huis te hebben, dan zou het ze sieren als ze je eigen regels en wensen respecteren.

Je beschrijft het in de OP dat je “met mensen woont” alsof het om huisgenoten gaat. Dat zijn het niet, je woont bij mensen in die je best een grote gunst verlenen in hún huis, ook al vind je dat overdreven.

Wat betreft het weekendje weg. Waarom ga je bij thuiskomst dan niet gewoon eerst anderhalve week ergens anders logeren voordat je weer bij je schoonouders thuis komt en dat je dan eerst een beetje zelf quarantaine doet? Misschien een compromis.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
15-09-2020 10:38

Wat betreft het weekendje weg. Waarom ga je bij thuiskomst dan niet gewoon eerst anderhalve week ergens anders logeren voordat je weer bij je schoonouders thuis komt en dat je dan eerst een beetje zelf quarantaine doet? Misschien een compromis.
Dan moet het wel een plek zijn waar ze alleen logeert, anders is ze weer met andere mensen in aanraking geweest, dus dan zit ze met hetzelfde probleem als wanneer ze terugkomt van dat weekend in dat bungalowhuisje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het ook niet zo heel oké om erover te liegen dat je buiten de deur die anderhalve meter afstand aanhoudt. Ik snap dat je bang bent dat je op straat gezet wordt, maar misschien is er wel een mogelijkheid om daar te blijven wonen en meer afstand van ze te bewaren. Die mogelijkheid ontneem je ze nu door te liegen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
DS1971 schreef:
15-09-2020 09:28
Met drie anderen.

Doe eens een kansberekening dat daar iemand bijzit met corona, die geen klachten vertoont gedurende die dagen en desondanks jou besmet.

De kans om de jackpot in de staatsloterij te winnen is groter.

Logisch nadenken blijkt iets te zijn waar heel veel mensen moeite mee hebben...
Dat maakt allemaal niet uit : het is hun huis en ze willen het niet en dat is hun goed recht. TO is daar te gast.
Ik zou het zelf niet waarderen als ik een gast had die over mijn grenzen ging, of die grenzen nu logisch of overdreven zijn of niet. Als ik in de plaats van die schoonouders was en TO ging toch, kwam ze er na dat weekend niet eens meer in.
Aardvarkentje schreef:
15-09-2020 10:10
Ik ben wel met vriendinnen een weekend weggegaan. Gewoon met 2 hoor, niet met een hele groep. Wij zijn allemaal single en ja je wil ook wel een keer iets leuks doen. Wat ik wel frappant vond is dat verder iedereen lak aan die regels leek te hebben op onze bestemming (in NL). Personeel komt dichtbij staan, andere reizigers komen dichtbij staan. We hadden een tochtje op een boot gereserveerd, die was gewoon volle capaciteit geboekt, huifkartocht, hele huifkar zat vol. Ik probeer zelf wel altijd afstand te houden, maarja als iedereen weer normaal doet, schiet het er soms wel bij in. Het leven moet nou eenmaal weer een beetje doorgaan, en we kunnen niet thuis blijven zitten voor altijd. Dan wordt die economische crisis toch nog veel erger? Zo bijzonder dat de werkelijkheid zo anders is dan op dit forum. Als je dit forum zo leest lijkt het alsof iedereen krampachtig thuis zit, terwijl buiten het normale leven eigenlijk al weken weer aan de gang is.

Goed nu weer naar je vraag. Tja je woont wel bij je schoonouders in. Hun regels dus. Ik zou het gewoon heel open met ze bespreken. Onder welke voorwaarden zouden ze er wel oke mee zijn dat je gaat bijvoorbeeld.
Ik zit niet thuis. Nooit gedaan. Maar ik vermijd wel drukte en houd afstand.
Dat kan prima in restaurants, bioscopen en theaters. Ik ga nu niet met een familie of vriendengroep een feestje houden of weekendje weg. Dan kan het nl niet prima.
LīlyRose schreef:
15-09-2020 10:13
Het gaat niet om het roken an sich, het gaat om de regels bewust overtreden en er bewust over liegen. Als zij geen seks in hun huis willen doe je dat ook niet. Of je bent er eerlijk over.
En hoe ver gaat dat volgens jou? Als ze morgen de regel maken dat iedereen onder hun dak moslim moet worden, dan moet to zich dat ook maar aan laten leunen?
lilalinda schreef:
15-09-2020 10:37
Maar de kans dat de schoonouders een SOA oplopen, als TO neukt, is toch echt nul
Terwijl de kans op Corona wat groter is.

Ik vind het ook zeikerds hoor, maar TO is bij de zeikerds in huis gaan wonen. En dat is toch echt het enige probleem
De kans dat ze corona krijgen van dit uitje en van dat to af en toe (net als iedereen) binnen 1,5m van een ander komt is ook nihil.

Laat staan als we dat afzetten tegen het risico dat haar schoonouders meer dan milde klachten gaan krijgen.

Dat to snel op zoek moet naar iets anders ben ik met je eens.
rumforviva schreef:
15-09-2020 10:38
Je beschrijft het in de OP dat je “met mensen woont” alsof het om huisgenoten gaat. Dat zijn het niet, je woont bij mensen in die je best een grote gunst verlenen in hún huis, ook al vind je dat overdreven.
Eens.
Duchesnea schreef:
15-09-2020 10:58
Dat maakt allemaal niet uit : het is hun huis en ze willen het niet en dat is hun goed recht. TO is daar te gast.
Ik zou het zelf niet waarderen als ik een gast had die over mijn grenzen ging, of die grenzen nu logisch of overdreven zijn of niet. Als ik in de plaats van die schoonouders was en TO ging toch, kwam ze er na dat weekend niet eens meer in.
Het gaat om wat ze doet als ze buiten de deur is.

In dit geval vind ik dat het haar schoonouders gewoon niets aangaat.
DS1971 schreef:
15-09-2020 11:22
En hoe ver gaat dat volgens jou? Als ze morgen de regel maken dat iedereen onder hun dak moslim moet worden, dan moet to zich dat ook maar aan laten leunen?
Aks ze daar wil wonen dan ja.
Ze kan er ook voor kiezen om ergens anders te verblijven als de voorwaarden haar niet aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 11:22
En hoe ver gaat dat volgens jou? Als ze morgen de regel maken dat iedereen onder hun dak moslim moet worden, dan moet to zich dat ook maar aan laten leunen?
Dan moet TO ergens anders gaan wonen als ze zoiets niet pikt in zo'n geval.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
15-09-2020 11:26
In dit geval vind ik dat het haar schoonouders gewoon niets aangaat.
Maar dan mogen de schoonouders zeggen: 'Als het zo zit dat je vindt dat het ons niet aangaat dan kunnen wij je helaas niet meer hier in huis laten wonen.' Dat zijn ze namelijk op geen enkele manier verplicht. Dus dan gaat het gewoon over en zal ze een ander woonadres moeten zoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven